aA
Siųsti drabužių pavyzdžius brangu, tam sugaištama nemažai laiko, todėl prekių ženklai ima reklamuoti realistiškai atrodančius skaitmeninius drabužius.
Skaitmeniniai drabužiai
Skaitmeniniai drabužiai
© Dressx

2019 m. kūrybinė agentūra „Virtue“ ėmė siūlyti skaitmeninės mados idėją prekių ženklams. Ji kartu su skandinavų kompanija „Carlings“ sukūrė išparduotos kolekcijos skaitmeninę versiją, kuri buvo dovana influenceriams, kad šie tokiu būdu pareklamuotų idėją klientams, be to, norėta išbandyti instagrame mažiau sąnaudų reikalaujančią veiklą.

View this post on Instagram

A post shared by DRESSX (@dressx)


„Virtue“ kūrybinio direktoriaus Mortano Grubako teigimu, prekių ženklai susidomėjo – tiesa, ne tiek idėja pardavinėti skaitmeninius drabužius, kiek galimybe bendradarbiauti su influenceriais ir dykai nedalinti drabužių. Mažos įmonės buvo ypatingai patenkintos, kad nereikės siųsti influenceriams drabužių ir taip galės sutaupyti.

Skaitmeniniai drabužiai
Skaitmeniniai drabužiai
© Dressx

Pasak danų kompanijos „Han Kjobenhavn“ meno direktoriaus Thinho Petruso Nguyeno, „Han Kjobenhavn“ dar nedovanoja skaitmeninių pavyzdžių, tiesa, pasinaudojo papildytosios realybės (angl. augmented reality) filtrais reklamuoti būsimai juvelyrinių dirbinių kolekcijai. Pasak meno direktoriaus, tai – didelė sėkmė, kadangi gaminiai sulaukė dėmesio dar prieš pusmetį iki jų pagaminimo.

Tendencija populiarėja. Sausį „Farfetch“ tapo vienu pirmųjų didelių prekės ženklų, išbandžiusių skaitmeninius drabužius – nusiuntė influenceriams skaitmeninių drabužių, taip reklamuodami galimybę iš anksto užsisakyti įvairių prekės ženklų drabužių: „Balenciaga“, „Palm Angels“, „Khaite“, „Off-White“, Oscar de la Renta, „Dolce & Gabbana“, „Nanushka“, „Casablanca“ ir Nicholas Kirkwood.

Skaitmeninė mada paprastesnė, taip pat tvaresnė – nereikia siųsti influenceriams daiktų, o pats procesas gerokai spartesnis. Tiesa, 3D skaitmeniniai dvyniai nebūtinai yra kompanijos sukurtos prekės. Pasak T. P. Nguyeno, tuos skaitmeninius drabužius reikia kurti, kita vertus, technologijų milžinės („Facebook“, „Snapchat“, „Shopify ir kt.) daro skaitmeninius dalykus labiau prieinamus, tai – savotiškas spaudimas prekių ženklams juos kurti.

Skaitmeniniai drabužiai
Skaitmeniniai drabužiai
© Dressx

„Farfetch“ produktų inovavimo padalinio direktorės Carol Hilsum teigimu, jei nebūtų skaitmeninės mados, į fotosesijas reikėtų siųsti realius drabužius. Tai – kur kas paprastesnis būdas, juk kolekcijos gamybos pradžioje drabužių pasiūta nedaug arba nėra reikiamų dydžių, be skaitmeninių drabužių sudėtingiau išsiversti.

Kaip tai vyksta

„Farfetch“ su skaitmeninės mados platforma „DressX“ sukūrė skaitmeninių drabužių, o kartu su „Threedium“ skaitmenizavo aksesuarus ir taip sukūrė 20 vyriškų ir moteriškų drabužių ir aksesuarų iš išankstinio užsakymo kolekcijų.

Kiekvieną 3D vizualizaciją galima sukurti keliais būdais, pasakojo viena iš „DressX“ įkūrėjų Natalija Modenova. Skaitmeniniai failai – patogiausias būdas, bet galima skaitmenizuoti daiktus ir pagal nuotraukas ar skenuotus dokumentus. Kai influenceriai išsirinko patinkančius drabužius, „DressX“ komanda sukūrė skaitmeninius vaizdus, o influenceriai gavo nurodymų, kaip nusifotografuoti ir kaip pozuoti skaitmeniniams drabužiams. Vėliau „Farfetch“, „DressX“ ir influenceriai peržiūrėjo nuotraukas ir atliko koregavimus.

View this post on Instagram

A post shared by DRESSX (@dressx)


Išpublikavus nuotraukas, „Farfetch“ ir influenceriai atskleidė, kad drabužiai – skaitmeniniai. „Norėjome aiškiai informuoti apie šį kampanijos aspektą, – teigė C. Hilsum. – Buvo svarbu parodyti, kad drabužių nereikėjo siųsti, kad neteršėme aplinkos, mums nebuvo gėda apie tai kalbėti.“

Pasak T. P.Nguyeno, tai – būdas apžiūrėti produktus, apsieinant be didelio kiekio pavyzdžių siuntimo. Tai – supersumanus technologijų pasitelkimas.

View this post on Instagram

A post shared by DRESSX (@dressx)


Be abejo, šis metodas turi ir trūkumų – žiūrint į skaitmenines nuotraukas, sunku nuspėti, kaip juda medžiaga.

Adaptavimas vyksta lėtai

Keli prekės ženklai jau pardavinėja skaitmeninius drabužius ir tokiu būdu pristato kolekcijas, o norintys gražiai atrodyti – negaili šimtų eurų už skaitmeninius drabužius.

Kita vertus, daug kompanijų dar nesusigyveno su idėja siųsti dovanų skaitmeninius drabužius.

Laikas parodys, ar ši technologijų naujovė prigis. Vienos iš „DressX“ įkūrėjų Darijos Šapovalovos teigimu, „greičiausiai ateityje influenceriai galės rinktis – gauti skaitmeninių prekių ir pinigų arba skirtingas sumas už skaitmeninius ir realius drabužius.“

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
1.8750

Stilistai pataria: ką pirkti per žiemos išpardavimą, kad neprašautume su naujais pirkiniais ir turėtume kuo apsirengti (2)

Žiemos sezono prekių išpardavimai pasiekė piką – būtent šiuo laikotarpiu taikomos...

Skandalingais darbais pasižymėjęs, sulaukęs 73-ejų mirė geidžiamiausias žvaigždžių dizaineris Thierry Mugler (8)

Mados pasaulis patyrė skaudžią netektį: būdamas 73-ejų mirė žymusis prancūzų dizaineris...

Sportuoti lauke žiemą – misija įmanoma: kaip tinkamai pasiruošti sportui prie neigiamos temperatūros?

Naujųjų metų pradžia neretai tampa atskaitos tašku mūsų pažadams. Ryžto sportuoti sausio...

Iš Italijos grįžęs lietuvių grožio ambasadorių desantas turi naujienų: paaiškino, ką privalo turėti kiekvienas save gerbiantis vyras (14)

Jau tris dešimtmečius rengiamos „ Pitti Uomo “ vyrų mados savaitės pandemija nepažabojo –...

Top naujienos

Įklimpome į vieną didžiausių diplomatinių krizių šiuolaikinėje istorijoje: apie tai jau sklinda žinios Vakaruose (14)

Su Kinija įklimpome į vieną didžiausių diplomatinių krizių atkurtos nepriklausomos Lietuvos...

Patarimas panikuojantiems gyventojams: paklauskite savęs, ar sugebėtumėte išgyventi 72 valandas ten, kur esate (59)

Krašto apsaugos ministrui raminant, kad Lietuva – saugi, civilinės saugos ekspertai siūlo...

Nauja silpnoji grandis NATO: kilus konfliktui žada atitraukti karius – Lietuvoje jų jau neliko (293)

Kalba tarsi Rusijos pareigūnas. Taip NATO narės premjeras pavadino tos pačios šalies prezidentą...

Tiesioginė transliacija / Iš esmės. Grėsmės iš Rusijos didėja: kam turi ruoštis visuomenė (2)

Kremliaus retorika vis aštrėja, o ekspertai situaciją Europoje lygina su tuo, kas vyko prieš...

Įvertintas kertinis arbitro sprendimas LKL grandų derbyje: prireiks sankcijų (9)

Po sekmadienį įvykusio LKL mūšio tarp Vilniaus „Ryto“ ir Kauno „Žalgirio“ komandų LKL...

D+Kalbino Dalia Vaitkutė-Šiaulienė, parengė Roma Macijauskaitė, laida „Delfi rytas“

Ateities darbai po 10 metų: nustokime kalbėti apie profesijas

Kokios profesijos bus perspektyviausios po metų, penkių ar dešimties? Kokias studijas rinktis ar...

Barsukas jau išpranašavo, kokio pavasario laukti: Žagarės regioniniame parke aptikti jo pėdsakai

Antradienį, per patį Pusiaužiemį, kai spėjama, kokia tolesnė žiema laukia ir kada ateis...

Rusija turi kozirį: rengiami „nenumatytų atvejų“ planai, kaip Europai išgyventi (7)

„Capital Economics“ vyriausiasis Europos ekonomistas Andrew Kenninghamas teigia, kad Rusijos...

„Achemos“ darbuotojai ruošiasi streikui: skaičiuoja, kad praras dalį algos (28)

Sausio pabaigoje trąšų gamintojos „ Achemos “ darbuotojai sulaukė žinios apie keičiamą...

Clintas Eastwoodas tęsia kovą su Lietuvos įmone: Holivudo žvaigždė tikisi prisiteisti milijoninę sumą (15)

Lietuvos apeliaciniam teismui atsisakius leisti Lietuvoje vykdyti Jungtinių Valstijų teismo...