– Grožio ir mados industrijoje jūs toli gražu nesate naujokė. Papasakokite, kaip klostėsi jūsų profesinis kelias ir nuo ko pradėjote savo pirmuosius žingsnius.

– Prieš 15 metų likimas mane nuvedė į „KristiAna“ darbo pokalbį. Tuo metu jau buvau baigusi psichologijos bei lingvistikos magistro studijas universitete ir studijavau ekonomiką. Nesu fatalistė, bet kadangi nuo mažens žinojau, jog mano gyvenimas bus susijęs su mada ir grožio industrija, manau, tai buvo logiškas žingsnis.

Pradėjau dirbti kaip konsultantė, atsakinga už „Chanel“ prekės ženklą. Aistra madai bei nuolatinis noras tobulėti netrukus atnešė rezultatų – tapau „Dior“ kompanijos trenerė, vėliau „Wolford“ bei „Swarovski“ prekinių ženklų vadybininke. Praėjau pakankamai ilgą profesinį kelią nuo konsultantės iki dabartinės savo pozicijos – produktų grupės vadovės bei „Dior“ mokymų vadovės.

Kiekviena sėkmes istorija – tai sinerginis daugybės faktorių derinys, kurio pagrindas – daug darbo bei begalinė aistra tam, ką darai.

– Kaip manote, ar įsitvirtinti šioje konkurencingoje srityje – sudėtinga užduotis? Sakoma, kad ten, kur mada – ir konkurencija.

– Sakyčiau, ten, kur sveika konkurencija, yra ir progresas. Man konkurencija yra vienas stipriausių gyvenimo variklių. Nebūsiu originali sakydama, kad reikia mylėti savo darbą ir jausti aistrą tam, ką darai kasdien, bet būtent tai priverčia eiti toliau ir nepasiduoti net sudėtingais periodais.

– Neabejoju, per daugelį metų darbo turėjote progą susipažinti su iškiliais grožio ir mados industrijos ekspertais. Kokiomis pažintimis džiaugiatės labiausiai?

– Viena svarbiausių pažinčių yra su verslininku Benu Gudeliu ir tai sakau ne dėl to, kad dirbu jo įmonėje. Jau daug metu mokausi ir dirbu šalia žmogaus, kuris pats sukūrė didžiulę grožio imperiją ir sėkmingai ją valdo. Labai vertinu šią patirtį ir galimybę nuolat tobulėti.

Kalbant apie mados bei grožio industrijos atstovus, galėčiau vardinti ilgą sąrašą unikalių bei talentingų žmonių. Visada labai įdomu bendrauti su pačiais kūrėjais, pavyzdžiui, „Dior“ makiažo linijos kūrybos vadovu Peteriu Philipsu, tos pačios įmonės kvepalų kūrėju François Demachy ar „Swarovski“ kūrybos vadove Nathalie Colin, ir sužinoti, kas juos inspiruoja ir kaip jie tai įgyvendina.

Kaip klientei man teko garbė pažinti patį kutiurjė Azzedine Alaia bei Christian Louboutin.

– Šiais laikais žodį „madistė“ sau klijuoja kas antra dama. Bet kas, jūsų nuomone, yra tikrosios šių laikų stiliaus ikonos?

– Jūs teisi, šiandien labai daug žmonių pozicionuoja save kaip „fashionistas“. Bet ar šitie žmones tikrai inspiruoja ir kuria aukštus mados standartus? Ar jie žino, kas stovi už mados tendencijų ir kas yra mados DNR? O galbūt yra tiesiog mados sekėjai? Manau, tikros ikonos – tai asmenybės, kurios kuria tendencijas, o ne aklai jomis vadovaujasi.

– Esate minėjusi, kad nemažą dalį jūsų garderobo sudaro „Chanel“ prabangos ženklo kūriniai. Pikti liežuviai plaktų, kad švaistyti didelius pinigus drabužiams – ne pati geriausia mintis. Bet juk „Chanel“ – nemari klasika ir tuo pačiu investicija.

– Mano romanas su „Chanel“ tęsiasi beveik 15 metų. Savo pirmąjį dizainerių kurtą rankinuką įsigijau būtent šiuose mados namuose. Kas sezoną čia randu kažką, kas atsiduria mano garderobe. Tokia pati situacija yra ir su „Dior“. Nors tai didžiausi konkurentai mados pasaulyje, mano garderobe jie yra geriausi draugai.

Kadangi dažniausiai išsirenku riboto leidimo gaminius, juos sunku pavadinti klasikiniais, man jie yra tarsi mados meno kūriniai. Tiek „Chanel“, tiek „Dior“ aksesuarai (ne rūbai, nes tai yra sunkusis liuksas) su metais tik brangsta, tad tai panašų į savotišką investiciją.

Jelena Ivanova

– Kokių prekių ženklų dar galėtume išvysti jūsų garderobe? Kaip vertinate greitąją madą?

– Be jokios abejonės, vienas mėgstamiausių mano dizainerių jau daug metų yra Azzedine Alaia. Niekas taip neišryškindavo moters figūros privalumų kaip šis genijus, jis buvo tikras aukštosios mados architektas. Paryžiuje dažnai sutikdavau patį maestro ir turėjau galimybę gauti jo asmeninius patarimus.

Kiti mano garderobo favoritai yra „Dior“, „Chanel“, „Giambattista Valli“, „Balmain“, „Brunello Cucinelli“, „Isabel Marant“, „Zimermann“. Laikausi taisyklės, kad geriau mažiau, bet kokybiškiau.

Greitoji mada man asocijuojasi su greitu maistu. Taip, kartais susigundau nusipirkti ką nors greitosios mados parduotuvėse, bet tada vienas svarbiausių rodyklių yra medžiaga, iš kurios tas rūbas pagamintas. Sintetinės sudėties rūbas beveik neturi šansų atsidurti mano garderobe. Išimtis – pėdkelnes ir sportinė apranga.

– Ar esate iš tų moterų, kurios tiesiog negali ramia širdimi praeiti pro drabužių parduotuvių vitrinas ir perka spontaniškai? O galbūt atvirkščiai – kruopščiai suplanuojate savo pirkinius?

– Kiekvienas daiktas, prieš atsidurdamas mano garderobe, praeina gan ilgą kelią. Dažniausiai apsiperku patikimose elektroninėse parduotuvėse, pavyzdžiui, beveik 15 metų esu „Net-a-porter“ klientė.

Taip pat apsiperku Paryžiuje. Visada į butikus ateinu atlikusi „namu darbus“. Tiksliai žinau, kas iš naujų kolekcijų mane domina ir jeigu pamatau įspūdingą daiktą, atidedu jį kelioms valandoms. Nueinu išgerti arbatos tam, kad ramiai apgalvočiau, ar tikrai šis daiktas yra „mano“. Tai padeda išvengti garderobo „detokso“ ateityje ir racionaliau pasiskirstyti biudžetą. Apsipirkimas man tikras ritualus.

– Esate nuolat apsupta grožio produktų, neabejoju, turite progą viena pirmųjų išbandyti inovacijas. Kokia šiuo metu yra jūsų grožio rutina? Galbūt turite ypatingų ritualų?

– Visada buvau labai smalsi grožio pasaulio naujienoms. Drastiškų eksperimentų nedarau, bet labai daug dėmesio skiriu odos priežiūrai, jos valymui ir drėkinimui. Taip pat vadovaujuosi keliomis taisyklėmis:

1. Nuo vaikystės tradiciškai savo rytą pradedu stikline vandens su citrina.

2. Einant miegoti nebūna situacijos, kad tobulai nenuvalyčiau odos. Tai man absoliutus tabu.

3. Kelis kartus per savaitę darau veido kaukes.

4. Deginantis saulėje ypatingai saugau veido odą.

– Negaliu nepastebėti, kad turite puikią figūrą. Kaip prižiūrite savo kūno formas?

– Augau šeimoje, kurioje vyrauja tikras maisto kultas. Mano tėtis yra bulgaras, tad nuo mažens laikausi Viduržemio jūros dietos ir išmokau labai gerai suprasti savo organizmo poreikius. Labai mėgstu gaminti ir pati, vyras net juokauja, kad jo mėgstamiausias restoranas Lietuvoje – tai mūsų virtuvė.

Svarbų vaidmenį atlieka ir sportas, šio metu sportuoju viename iš Vilniaus sporto klubų su asmeniniu treneriu. Be to, tų pačių kūno parametrų padeda laikytis mano garderobas. Nenorėčiau prarasti galimybės užsidėti mėgstamos suknelės arba slim fit švarko.

Jelena Ivanova

– Iš kur pasisemiate idėjų savo įvaizdžiams? Vis dažniau girdžiu sakant, kad dabar mados diktuojamos ne ant podiumo, o gatvėse.

– Mane labiau įkvepia gatvės mada. Tai tikras menas – mokėjimas dėvėti aukštąją madą gatvėje! Ar pastebėjote, kad moterys, kurios daug dešimtmečių išlieka stiliaus ikonomis, pasirinkdavo dėvėti tai, kas labiausiai atspindėdavo jų vidinį ir išorinį grožį?Jos lieka ištikimos sau ir pačios kuria mados tendencijas.

– Ar esate iš tų moterų, kurios kiekvieną sezoną primygtinai seka mados tendencijas?

– Dirbant grožio bei mados sferoje apie ateinančias mados tendencijas sužinai metams į priekį. Madoje atsispindi visi globaliniai įvykiai: politika, ekonomika, menas, literatūra, architektūra, naujos technologijos bei moksliniai atradimai. Jeigu domitės visa šia visuma, jūs ir patys galite nuspėti, kas bus madinga.

Esu už grožį visame kame, niekada neužsidėsiu „super madingo“ drabužio, jeigu manysiu, kad jis man netinka. Dažnai aklas trendų sekimas man primena pasaka „Nuogas karalius“. Be to, visada atsižvelgiu į savo vyro nuomonę, nes manau, kad jis turi puikų estetinį skonį.

– Niujorkas, Paryžius, Milanas, Londonas – mados megapoliai, į kuriuos norėtųsi lygiuotis. Lietuvoje, deja, mados savaičių neturime, tačiau mados kūrėjų – apstu. Kaip vertinate lietuvių kuriamą madą

– Visi šitie megapoliai turi labai skirtingą energetiką. Kadangi viena mano didžiausių aistrų yra aukštoji mada (net juokauju, kad galėčiau dirbti aukštosios mados namams už duoną ir vandenį), tad, be abejo, artimiausias man yra Paryžius.

Lietuvoje talentingų kūrėjų tikrai yra, tačiau mada, o ypač aukštoji mada, reikalauja labai didelių finansinių investicijų. Pavyzdžiui, „McKinsey“ duomenimis, 15-20 min. trunkantis mados šou vidutiniškai kainuoja nuo 200 tūkst. iki 1 mln. Eur, plius pačios kolekcijos gamybos kaštai. Tad dažnai tai stipriai riboja dizainerius.

Jelena Ivanova

– TOP 3 dalykai, į kuriuos turėtų investuoti kiekviena moteris?

– Aš stengiuosi investuoti į kokybę absoliučiai visuose gyvenimo aspektuose. Bet jeigu pabandyčiau sukurti formulę iš 3 būtinų dalykų, manau tai butų:

1. Protas. Protinga moteris žino kaip visada atrodyti nepriekaištingai.

2. Aukščiausios lygio odos priežiūra, kosmetika ir mityba.

3. Kultiniai aksesuarai: rankinės, batai.

– Stiliaus patarimų niekada nebus per daug. Kokį galėtumėte duoti skaitytojoms?

– Vienintelė garderobo dalis, kur man negali būti jokių kompromisų, tai batai. Netinkama avalynė gali sugadinti tobuliausią įvaizdį ir atvirkščiai – paversti jus stiliaus ikona, netgi jeigu jus pasirinkote labai kuklų aprangos derinį.

Batai – tai investicija, atsiperkanti ypatinga savijauta ir daugybe jus palydinčių žavesio kupinu žvilgsnių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (379)