aA
„Financial Times“ priklausantis internetinis portalas „How to spend it“ šią savaitę paskelbė geriausių talpių, krepšio tipo rankinių sąrašą. Tarp pasaulinių mados grandų sužibo ir sąrašo viršuje atsidūrė prekės ženklas „Faldan“, už kurio, dalies lietuvių nuostabai, stovi mūsų tautietė – lietuvė Laura Hanning Scarborough.
„Faldan“ (Juditos Kunis nuotr.)
„Faldan“ (Juditos Kunis nuotr.)

– „Financial Times“ prieš keletą dienų išpublikavo šio sezono rankinių rekomendacijas. Sąraše – garsiausių mados namų, tokių kaip „Dior“ ar „Hermes“ modeliai, tačiau viršūnėje puikuojasi jūsų įkurto prekės ženklo „Faldan“ rankinė. Ką jums reiškia toks įvertinimas?

– Pirmiausia, didžiulę nuostabą, o kartu ir džiaugsmą, kad ne viskas pasaulyje nupirkta. Tai, kad žurnalo redaktorė mus pastebėjo socialiniuose tinkluose ir įvertino, nors, lyginant su didžiųjų mados grandų marketingo biudžetais negalime stovėti nė vienoje eilėje (mūsiškis, beje, yra nulinis šiai dienai), įrodo, kad geras dizainas, įdomios istorijos atranda savo gerbėjus.

– Kuo rinkoje išsiskiria jūsų kuriamos rankinės?

– Pirmiausiai – savo funkcionalumu. Rinkoje tiesiog nėra nė vienos prabangios odinės rankinės, kuri visiškai susilankstytų į telefono dydžio delninę, todėl registravome patentą: rankinę – kaip išradimą.

Kaip sakė, viena iš „DailyMail“ redaktorių, madoje yra labai mažai tikrai inovatyvių įdėju. Su „Faldan“ mes verčiame pergalvot,i kas yra tikroji prabanga ir jos vartotojas. Koronaviruso akivaizdoje tapo akivaizdu, į ką reikia investuoti. Ir, matyt, ne į daiktus specialioms progoms, o tuos, kuriuos naudojame kas dieną.

Be to, praėjo laikai, kai vertinome išlaikomą damą, todėl dizainas privalo atspindėti veiklios moters reikmes. Mūsų rankinė yra sukurta daugialypei moteriai, kuri reikalauja daug iš savęs ir iš kitų. Ji ir žmona, mama, meilužė, viršininkė, keliautoja, o gal kartais ir svajotoja. Jai rūpi pasaulis ir aplinka. Prabangią rankinę ji perka sau pati, nes savo pinigais ji balsuoja už tam tikras vertybes. Ir tai labai svarbus, bet naujas požiūris į prabangos vartotoją.

Juditos Kunis nuotr.

– Ne paslaptis, kad anksčiau aktyviai vykdėte visuomeninę veiklą, politinis kontekstas jums labai artimas. Kaip nusprendėte kardinaliai pakeisti kryptį ir pasukti dizaino link?

– Šis projektas yra tam tikra visų mano darbų tąsa, juo komunikuoju atsakingą požiūrį į vartotojiškumą. Ne paslaptis, kad baigusi universitetą visuomet dirbau aplinkosaugos srityje. Atsakingas dizainas reikalauja visų tų pačių įgūdžių, kaip ir tarptautinės derybos – nuo efektyvaus komunikavimo iki sugebėjimo analizuoti rinkas, vadovauti tarptautiniams gamybos procesams. Dizainas tėra idėja, bet jo sėkmė yra nuoseklaus darbo padarinys.

Na, o visuomeninė veikla ir dabar tebevyksta – nuo pagalbos pagyvenusiems kaimynams viruso metu iki lietuvių vaikų klubo. Matyt, gimęs visuomenininku, atsiskyrėliu kažin, ar numirsi.

– Užsienyje jūsų prekės ženklas jau yra užsitarnavęs savo vietą po saulę, tačiau Lietuvoje apie jį pakankamai mažai girdima. Kaip manote, kodėl?

– Kad ir kaip būtų keista, didžiausia „Faldan“ rinka yra Amerika, o ne Europa, tačiau rankinę perka ir Lietuvoje. Malonu, kad savo šalyje esu pastebėta, tačiau, tiesą sakant, nenoriu niekam brukti savo idėjų. Norėčiau tik rasti daugiau būdų bendradarbiauti su Lietuva ir jos gamintojais. Pavyzdžiui, rankinės įpakavimo dėžutės iš perdirbtų vienkartinių kavos puodelių yra pagamintos Lietuvoje, bet per mūsų partnerį Jungtinėje karalystėje.

– Kaip manote, jei verslą būtumėte įkūrusi Lietuvoje, ar jis būtų sulaukęs tokio paties pasisekimo?

– Lietuvoje yra labai daug talentingų ir nuostabių kūrėjų, kurie lieka neišgirsti. Be abejo, yra lengviau, kai tave pastebi Britų mados asociacijos direktorė, kurios balsas turi svorį, o valstybinė mados sektoriaus paramos infrastruktūra suteikia finansavimą.

– Su kokiais didžiausiais iššūkiais tenka susidurti darbe?

– Didžiausias asmeninis iššūkis yra pilietybė. Aš gaunu nemažai britų paramos ir palaikymo, priklausau Britų mados asociacija, tačiau bijau, kad po „Brexit“ turėsiu rinktis, ar išlaikyti Lietuvos pilietybę, ar prisiekti šaliai, kuri šiandien yra mano namai. Dvigubos pilietybės klausimas yra labai skausmingas daugeliui kūrėjų, kuris, nepaisant ir mano pačios pastangų, lieka neišspręstas.

– Trumpai aptarkime ir šių dienų aktualijas – kaip karantinas atsiliepė jūsų verslui?

– Mums sąlyginai pasisekė, nes prekės ženklas yra „kelio pradžioje“. Neturime didelių parduotuvių, inventoriaus ir begalinio skaičiaus darbuotojų. Mus gelbėja ir unikalus verslo modelis. Nuo pat pradžių atsisakėme „sezoniškumo“ ir naujų modelių vaikymosi, tad niekur neskubame.

– Kokios yra „Faldan“ ir jūsų asmeninės ateities ambicijos?

– Tikslas yra daugiau nei parduoti rankinę, o komunikuoti tam tikrą pasaulėžiūrą, sukurti terpę dalintis mintimis apie atsakingą dizainą, skatinti kūrybą, diskutuoti, ką reiškia būti daugialype moterimi ir kaip viską suspėti, kai norisi tiek daug.

Juditos Kunis nuotr.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(103 žmonės įvertino)
4.7379

Siekiant atletiško kūno: ar tikrai veiksmingos treniruotės pagal kūno tipą? (1)

Daugeliui sportuojančių žmonių yra bent jau girdėti trys pagrindiniai kūno tipai: ektomorfas,...

Lietuvės Lauros Hanning Scarborough rankines įvertino „Financial Times“ – išrikiavo virš „Dior“ ir „Hermes“ (53)

„Financial Times“ priklausantis internetinis portalas „How to spend it“ šią savaitę...

Karantinui pritaikytame „Designer Space Pop-Up“ mados kūrėjai sugrįžta su naujomis idėjomis

Karantinas mados kūrėjams tapo dideliu išbandymu, tačiau atsirado ir nauji sprendimų veikti....

Socialinių tinklų fenomenu tapusi Celeste Barber privers kvatoti – ji tikra šių laikų „antiinfluencerė“ (75)

Aktorė, komikė, rašytoja, dama – taip įrašyta 37-erių australės Celeste Barber...

Lietuvos žvaigždes rengianti Rimantė Rimgailaitė: esu drąsi ir nebijau veltis į avantiūras (12)

Greitai sunkiai rasime atlikėją, kurio nebūtų aprengusi Rimantė Rimgailaitė. Monique, Monika...

Top naujienos

Gėdingos Rusijos nesėkmės Libijoje: tolimo konflikto pasekmes gali pajusti ir Lietuva (186)

Libijoje nėra rusų karių. Taip dar dar gegužės viduryje Jungtinėse Tautose tikino Rusijos...

Pareigūnų krauju pažymėtas įvykis Mažeikių rajone: gaisravietėje rastas žmogaus kūnas, šalia jo – ginklas pakelti VSAT sraigtasparniai, nuolat pildoma (194)

Bendrasis pagalbos centras pranešė , kad Mažeikių r. , Viekšnių sen., Birbiliškės k.,...

Įspūdinga gražuolė, dėl meilės pasiaukojusi 50 metų trukusiam pažeminimui (10)

Vienas iš amžininkų taip aprašo Juliette Drouet : „Ji buvo iš tų moterų, kurios simbolizuoja...

Viruso priblokšti prabangūs viešbučiai atsiveria lietuviams: už nakvynę prašo iki 100 eurų (103)

Dėl pandemijos uždarytų prabangių Vilniaus viešbučių valdytojai nekantrauja, kada galės...

Vitalija Guobė

Mano vyras neturi ką veikti – nauja žmona ar nudistų pliažas? N-18 (1)

Tenka skaudžiai sau pripažinti: nebeturiu jokios politinės galios įtakoti valstybėje vykstančius...

Rokerių „Colours of Bubbles" gyvo garso koncertas ant daugiaaukštės aikštelės stogo (1)

„Colours of Bubbles" gegužės 20 d., po daugiau nei dviejų mėnesių pertraukos surengė pirmą...

Ekonomikai atsigaunant, Kinijos pramonės sektoriaus pelno nuosmukis mažėja

Kinijos pramonės įmonių pelno kritimas šių metų balandį, palyginti su ankstesniu mėnesiu,...

Teniso žvaigždė „senukas“ Federeris – daugiausiai uždirbantis pasaulio sportininkas

Teniso superžvaigždė 38 metų Rogeris Federeris yra daugiausiai uždirbantis pasaulio...

Į paskutinę kelionę bendramintį palydėję motociklininkai: per akimirką svajonės sudužo į šipulius (203)

Per mažiau nei savaitę automobilių vairuotojų padarytos klaidos nusinešė dviejų jaunų...

|Maža didelių žinių kaina