Į vyraujančias kvepalų tendencijas noriai atsižvelgia bei jomis seka ir mūsų šalies vartotojai. Pasak parfumerijos ir kosmetikos tinklo „Kristiana“ personalo mokymų vadybininkės Evos Pavlovos, pastaruoju metu itin madingų nišinių kvepalų banga atėjo ir į Lietuvą. Todėl yra juntanamas išaugęs jų perkamumo kiekis. Tie patys nišiniai kvapai pamažu pradeda taikytis prie klientų poreikių. Jais imama prekiauti ne tik mažuose butikuose ar specializuotose parfumerių pardotuvėlėse, bet ir didesniuose kosmetikos tinkluose.

Mados tendencijų kaitą įtakoja daug faktorių, o parfumerijos – atvirkščiai. Kiekvieną kartą dienos šviesą išvystanti vis kita kvepalų tendencija labiausiai priklauso nuo ingredientų atradėjų, kurie ieško naujų ir dar iki šiol nenaudotų kvapų elementų. Būtent šie kūrėjai turi didžiausią galią diktuojant kvepalų tendencijas. Tiesa, prie jų kaitos kiek prisideda ir nepriklausomi parfumeriai, kurie tarpusavyje maišo šiuos naujus ingredientus ir sukuria galutinį kvapą.

Pasiteiravus, kaip greitai ir dažnai keičiasi parfumerijos tendencijos, E. Pavlova atsako, jog aromatų kaita apytikriai vyksta kas dešimt metų, o jų pokyčiai neretai atliepia esamą mados ir drabužių stiliaus tendenciją. Jeigu aštuntajame dešimtmetyje dominavo griežti, hiperbolizuotų siluetų rūbai, tai analogiškai ir parfumerijos pasaulyje vyravo ryškūs kvapai, pasižymintys stipriu aromatu. Tuo tarpu, devintasis dešimtmetis į madą sugrąžino priešingą ankstesnei tendenciją. Pradėjo dominuoti lengvos, gaivios, jūrinio aromato turinčios kompozicijos.

Tendencijos linkusios periodiškai kartotis bei akcentuoti sezoniškumą. Toks pat procesas egzistuoja ir parfumerijoje. Pastebima, kad atėjus šiltajam metų laikui pavasariui ir vasarai, žmonės mielai kvėpinasi citrusų, gėlių, apelsinmedžių aromato turinčiais kvepalais, kurie yra lengvi, gaivūs ir vienasluoksniai. Tuo tarpu, rudeniui ir žiemai parfumerijos gamintojai sutartinai siūlo rinktis sodresnes, ambros, medžio, muskuso ar vanilės aromatų turinčias kvapų kompozicijas. Pastaroji „taisyklė“ išliko aktuali tiek ankstesniais sezonais, tiek ir šį.

Šiuo metu parfumerijos kūrėjai pateikia ramaus, subtilaus ir kiek prislopinto aromato kvepalus. Ekstravagnatiškumas ir ryškios natos šį sezoną nėra aktualios. Pastebima, kad dar ne taip seniai mėgtą rožinį pipirą keičia agarmedis – itin brangi medžiaga, išgaunama Rytuose. Gurmaniški aromatai taip pat yra mėgstami. Štai, kurį laiką savo dominuojančios pozicijos neužleidžia dizainerio Thierry Mugler kvepalai „Angel“.

E. Pavlova teigia, kad nėra būtina vaikytis kvepalų tendencijų. Tinkamo kvapo išsirinkimas yra sudėtingas, nemažai laiko ir pastangų reikalaujantis procesas. Ji pataria įsiklausyti į save ir įsigyti tą aromatą, kuriuo pasikvėpinus jaučiatės geriausiai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją