aA
Milane karaliauja moderni klasika, Paryžius — pilnas naujų idėjų ir tendencijų, Londone pristatoma mada linkusi į paprastumą, Seule bei Tokijuje — avangardiška ir konceptuali. Helsinkio madų savaitėje svarbiausia tema — tvari mada ir visi įmanomi jos sprendimai, o Rygos madų savaitė pritraukia daug slavų, kuriems imponuoja puošnūs bei spalvingi ant šio podiumo pristatomi drabužiai.
Arnoldas Remeika
© Asmeninio albumo nuotrauka

Tokie yra tarptautines mados savaites nuo Paryžiaus iki Niujorko išmaišiusio mados eksperto, prekių ženklų vadybininko bei žurnalo „L’Officiel“ vykdomojo redaktoriaus Arnoldo Remeikos pastebėjimai, rašoma pranešime spaudai.

„Lietuvių dizaineriai kuria nemažai lengvo komercinio avangardo. Tokia mada tiek istoriškai, tiek kultūriškai priimtina Vokietijoje, Belgijoje, Olandijoje, ją mėgsta rusai, ukrainiečiai ir net kazachai, tad būtent tokios stilistikos rūbų jie dairosi atvykę į madų sostines“, — sakė A. Remeika, tačiau, anot jo, nereikėtų tikėtis, kad vieną kartą pasirodžius tarptautiniams pirkėjams pasipils užsakymai ir aplankys pasaulinė šlovė.

Savo sėkmės istorijas pasakojantys jau pripažinti pasaulyje kūrėjai dažnai neslepia, kad buvo pastebėti tik dėl nuoseklaus bei atkaklaus darbo, strateginio požiūrio, atitinkamų finansinių investicijų ir dar šiek tiek sėkmės atsidurti tinkamu laiku tinkamoje vietoje.

„Vienas svarbiausių dalykų madoje yra parduoti, nes ji pirmiausia yra verslas, ir labai konkurencingas. Pats esu dalyvavęs parodose užsienyje, atstovaudamas prekių ženklams. Per vieną dieną stebuklai neįvyksta. Man tai labiau primena žuvelių šėrimą — iš pradžių turi prisivilioti, prisijaukinti, kelis sezonus iš eilės parodyti nuosekliai gerą produktą ir tik tuomet tikėtis laimikio.

Ką dar reikia daryti norint išplaukti į tarptautinius vandenis? Žaisti pagal tradicines mados pasaulio taisykles: kurti bent dvi sezonines kolekcijas per metus, visada rodyti tik būsimojo, o ne esamojo sezono darbus, formuoti patikimo partnerio įvaizdį užsienio pirkėjams (ang. „buyeriams“), rišliai atsakyti į klausimus apie gamybą, pristatymo terminus, apmokėjimo sąlygas, būti lankstiems derybose ir t.t. Madoje kaip ir bet kuriame kitame versle visi nori ne tik gero produkto, bet ir rimto verslo partnerio“, — išvardino A. Remeika.

Mados infekcija
Mados infekcija
© Tautvydas Stukas

Jis ir pasiūlė kasmetinio festivalio organizatoriams kartu rengti ir Rytų Europos dizainerių „showroomą“, kokie įprastai vyksta per madų savaites, įtrauktas į oficialų pasaulinį kalendorių, taip pat padėjo parašyti renginio projektą.

Dalyvauti „showroom’uose“ užsienyje — tūkstančius, o neretai ir dešimtis tūkstančių eurų atsieinanti investicija. Kitų valstybių praktika rodo, kad pigiau pirkėjus pasikviesti į svečius nei patiems vykti ieškoti laimės svetur. Jei pavyktų tokį renginį įtvirtinti Lietuvoje, mados kūrėjams atsivertų kur kas daugiau galimybių.

„Lietuvoje vyksta nemažai mados mugių, parodų, bet visos jos orientuotos į galutinį vartotoją, kuris ateina nusipirkti šio to naujo sau.

„Showroomai“ dirba visai kitu principu — organizatoriai kruopščiai atsirenka dizainerius, o didmenos pirkėjai (agentūrų atstovai, tarpininkai, agentai) bei žiniasklaidos atstovai yra kviečiami asmeniškai ir registruojasi iš anksto. Patekti iš gatvės nėra galimybių“, — pasakojo A.Remeika.

Pirmąsyk rengiama „Mados Inventorizacija“, užsienyje pristatoma anglišku pavadinimu „Eastern European Showroom“, antrąją dieną — balandžio 15-ąją — taps atvira visiems norintiems. Organizatoriai tikisi, kad tai bus naudinga patirtis mados specialybių studentams, įvairių sričių kūrėjams bei besidomintiems mada.

Be ambicingų lietuvių prekių ženklų „Julia Janus“, „Sandra Straukaitė“, „DEFECT“, Kristina Kruopienytė, „kARTu, „Laura Daili“, „Kristi Andress“, „Ohmy“, „Utalla“, „CELSIUS 273“, savo gaminius Vilniaus rotušėje pristatys „Serebrrova“, „The One Brand“, „KO by Kolotiy“ iš Ukrainos, „NAH-NU Katarzyna Skorek“ iš Lenkijos, „Public Makes Image“, „Iveta Vecmane“, „BLCV by Bulichev“ iš Latvijos, „Diana Arno“ iš Estijos bei „Aznauri“ iš Gruzijos.

Kuo lietuvių mada įdomi pasauliui? Mados eksperto Arnoldo Remeikos pastebėjimai
© Organizatorių nuotr.

Idėją apjungti regiono dizainerius ir pristatyti juos kartu A. Remeika vadina būtinybe.

„Būkime atviri, pasaulio mastu nėra didelio skirtumo, kur — Lietuva, Latvija, o kur — Estija. Mes atrodome vienodai maži ir vienodai nereikšmingi. Dėl to įvairių sričių profesionalai užsisako jungtinius stendus parodose ir prisistato kaip esantys iš Baltijos šalių, Balkanų, Kaukazo ir panašiai. Šansų būti pastebėtiems ir įsimintiems iškart padaugėja.

Prisistatydami kartu mados dizaineriai neįsipareigoja stilistiškai supanašėti. Senajai Europai esame įdomūs tuo, kad kuriame konceptualią madą su istorija. Mūsų dizainerių produktai turi stiprias tapatybes, už kurių stovi autentišos inspiracijos. Tai reikėtų ir išnaudoti.

Tarptautinis verslas visada dairosi naujų talentų ir, panašu, kad dabar atėjo laikas mūsų — Rytų Europos, kurią vakariečiai vis dažniau vadina Naująja Europa — kūrėjams “, — pabrėžė A. Remeika, besidomintiems mada pažįstamas ir kaip populiaraus tinklaraščio „Bomberis“ autorius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

„Mados infekcija“: nepakeičiamų nėra, kryptis – ateitis 2020

Dvi dienas griaudėjusi didžiausia šalies mados fiesta – 21-oji „Mados infekcija“, su trenksmu...

„Mados infekcijos“ vakarėlyje – stileivų koncentratas (20)

Šeštadienio naktį „Opium“ naktinis klubas tapo miesto stileivų karštuoju tašku. Pasibaigus...

„Mados infekcija“ (II): podiumo mada kartais priverčia ir susinepatoginti (36)

Šeštadienio vakarą sostinės Šiuolaikinio meno centre vyksta antroji vienintelio Lietuvoje mados...

Šou turi tęstis: pamatykite antrosios „Mados infekcijos“ dienos svečių įvaizdžius (87)

Šeštadienio vakaras „Mados infekcijos“ svečiams – tai dar viena galimybė pademonstruoti savo...

Danų dizaineris Tobias Birk Nielsen: siekite svajonių, bet tik su aiškiu planu priešakyje (2)

Danų dizaineris Tobias Birk Nielsen į „Mados infekciją“ atskris kone tiesiai iš savo...

Top naujienos

Baisiausias pažintinis takas Lietuvoje: įvertinkite patys, kaip Europos paramą ištaškė buvusio ministro partneris (101)

Apgriuvęs, apleistas, apaugęs kerpėmis ir dilgėlėmis. Būtent taip atrodo Raseinių rajone prie...

Seimas žeria vertinimus Skverneliui: nuo netikėtų komplimentų iki aršios kritikos nuolat pildoma (69)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis savo gimtadienio dieną, liepos 23-iąją, antradienį,...

Venckienės advokatas: naujausias teismo sprendimas gali būti lemtingas smūgis (97)

Buvusios Lietuvos teisėjos ir parlamentarės Neringos Venckienės advokatas pirmadienį pareiškė,...

Nausėda atvyko vizito į Latviją: esame broliai ir turime kalbėtis kaip broliai

Prezidentas Gitanas Nausėda atvyko darbinio vizito į Latviją.

Bičiuliai ir kolegos gedi velionio „Naisių vasaros“ aktoriaus Almanto Vaišnio: įžvelgia sutapimą

Pirmadienio vakarą anapilin iškeliavus „Naisių vasaros“ aktoriui Almantui Vaišniui, kolegos ir...

Apmokestins beveik visus automobilius: pradinis mokestis siektų 20 eurų per metus (1022)

Kas bus tie blogieji automobiliai ir kam teks mokėti didžiausius mokesčius ? Apie tai „ DELFI...

Algis Kriščiūnas – atvirai apie ankstyvą tėvystę: vaikai ir laikas su jais būdavo tarsi darbas

„Man visada labai patikdavo piešti ir tėvai niekada nežlugdė tos mano iniciatyvos, to pomėgio,...

Saulius Prūsaitis pristato vaizdo klipą vakarėlių pabaigos himnui: jame - „Twin Peaks“ atmosfera ir dresuoti paukščiai (9)

Saulius Prūsaitis pristato naują dainą „Namo reiks pareit“ ir jos originalų vaizdo klipą....

Prarijus kaspinuočio kiaušinėlių cistos vystosi lėtai ir žmogaus jaučiasi sveikas: kaip neužsikrėsti

Užkrečiamųjų ligų ir AIDS centro ( ULAC ) duomenimis, per šešis šių metų mėnesius...