aA
Pastaruoju metu Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba sulaukia vis daugiau vartotojų skundų dėl internetu įsigytų, tačiau nepristatomų prekių ir negrąžinamų iš anksto už prekes sumokėtų pinigų. Dažniausiai vartotojai į tokią situaciją patenka socialiniuose tinkluose. Susivilioję ypač patraukliomis kainomis ir didelėmis nuolaidomis jie skuba pasinaudoti gerais pasiūlymais, dažnai nesusimąstydami, kad skubotas pasirinkimas gali gerokai patuštinti piniginę.
Apsipirkimas internete
© Shutterstock

Kaip išvengti katės maiše ir atpažinti nesąžiningus prekeivius? Tereikia vadovautis 5 auksinėmis taisyklėmis, rašoma pranešime spaudai.

1. Patikrinkite informaciją apie pardavėją

Visos internetinės parduotuvės privalo nurodyti savo buveinės adresą, telefono numerį bei el. pašto adresą, kuriais vartotojas galėtų susisiekti su pardavėju. Jei šių duomenų internetinės parduotuvės tinklalapyje ar socialinio tinklo paskyroje nerandate, arba susisiekimui pateikiama tik kreipimosi forma tiesiogiai interneto svetainėje ar galimybė parašyti žinutę – nerizikuokite pirkti iš šio pardavėjo! Atkreipkite dėmesį ir į tai, ar internetinės parduotuvės tinklalapyje arba socialinio tinklo paskyroje pateikta informacija yra rišli, o ne išversta automatinio vertimo programos pagalba.

2. Palyginkite prekių kainas kitose internetinėse parduotuvėse

Prekės kaina tokia žema, jog atrodo per gerai, kad būtų tiesa? Tikėtina, jog nuojauta Jūsų neapgauna. Kaina yra vienas esminių rodiklių vartotojui renkantis prekę, todėl internetiniai sukčiai nesikuklina tuo pasinaudoti. Prieš pirkdami dideles nuolaidas siūlančioje internetinėje parduotuvėje, atlikite trumpą apžvalgą ir palyginkite tokios pačios rūšies prekių aprašymą bei kainą kitose internetinėse ar mažmeninės prekybos parduotuvėse.

3. Patikrinkite kitų pirkėjų atsiliepimus

Kitų pirkėjų atsiliepimai taip pat yra puikus informacijos šaltinis, padėsiantis apsispręsti – pirkti iš konkrečios internetinės parduotuvės ar, visgi, susilaikyti. Rekomenduojame atsiliepimus tikrinti ne internetinės parduotuvės tinklalapyje ar jos socialinio tinklo paskyroje (paprastai fiktyvių parduotuvių atsiliepimai yra itin teigiami, o socialinio tinklo paskyroje paliekamus atsiliepimus galima ištrinti), o specialiose skundų ir atsiliepimų svetainėse. Vis dar dvejojate? Tuomet kreipkitės konsultacijos į Tarnybos specialistus.

4. Saugokite savo mokėjimo kortelės duomenis

Prieš suvedant mokėjimo kortelės informaciją, svarbu įsitikinti, kad interneto parduotuvė yra saugi – ieškokite spynos simbolio internetinės parduotuvės tinklalapio adreso pradžioje. Jei pardavėjas suteikia galimybę pinigus sumokėti atsiimant prekes, rekomenduojame rinktis šį atsiskaitymo būdą.

5. Atkreipkite dėmesį, kur registruotas pardavėjas

Būkite atsargūs rinkdamiesi prekes iš trečiųjų šalių. Apginti vartotojų teises, kai pardavėjas registruotas trečiojoje šalyje (dažniausiai – Kinijoje arba JAV), yra labai sudėtinga. Primename, kad Tarnyba nagrinėja vartojimo ginčus, kai vartotojas ir pardavėjas ar paslaugos teikėjas yra įsisteigę Lietuvoje, bei tarpininkauja nagrinėjant ginčus, kai pardavėjas ar paslaugos teikėjas registruotas kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje. Jei pardavėjas veikia trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą, kurio narėmis yra 36 valstybės.

Jei, visgi, pakliuvote į internetinių sukčių žabangas...

Apmokėjus prekę pardavėjas netikėtai dingo ir nebeatsako į Jūsų laiškus? Šiuo atveju siūlytume kuo skubiau kreiptis į savo banką ir pasiteirauti dėl pinigų susigrąžinimo galimybės bei kitų priemonių, kurios padėtų apsaugoti savo duomenis.

Nepamirškite, kad vartotojas, kuriam nebuvo pristatytos jo užsakytos prekės, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo vartotojo kreipimosi į pardavėją vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į Tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.

Jei prekė įsigyta trečiojoje šalyje – vartotojas turi teisę kreiptis į vartotojų teises ginantį pasaulinį tinklą arba vartojimo ginčus nagrinėjančią instituciją pagal verslininko registracijos vietą.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(8 žmonės įvertino)
1.3750
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žvilgtelėkite: kaip puošiamasi į renginius, į kuriuos kvietimo sulaukia vienetai (18)

Trečiadienio popietę tarptautinė mados ir grožio viešųjų ryšių agentūra „ Polhem PR...

Prieš mirtį „Chanel“ kūrėjas turėjo vieną pageidavimą (13)

Mados pasaulio superžvaigždės Karlo Lagerfeldo palaikai bus kremuoti be jokios ceremonijos, o...

10 keistų dalykų, kurių nežinojote apie mados imperatorių Lagerfeldą (9)

Antradienį mados pasaulis neteko vieno iškiliausių ir kūrybingiausių dizainerių – Karlo...

Išklojo, kiek žinomoms moterims atsieina nepriekaištinga išvaizda (6)

26 metų šiaulietis Mantas Tautvaišas dažnai tituluojamas žvaigždžių plaukų stilistu. Tokį...

Aksesuarus kurianti dizainerė: paltas tave šildo, batai padeda eiti, papuošalai tik vargina (8)

Porcelianiniai nešiojami objektai – taip savo kurtus papuošalus apibūdina dizainerė Milena...

Top naujienos

Užkalnis. Pagaliau idealūs rinkimai viskuo besiskundžiantiems (2)

Lietuvoje viskas eina geryn. Ne tik atlyginimai kyla, nedarbas krenta, vis daugiau namų statoma, bet...

„Nutylėta žinia“: svarbaus vizito metu JAV žengtas dar vienas žingsnis dėl Venckienės išlaisvinimo (498)

Vasario 7 dieną Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) Senate ir Atstovų rūmuose kartu su Baltijos...

Švedijos finansų inspekcija: kaltinimai „Swedbank“ yra labai rimti (48)

Žiniasklaidos reportaže išsakyti kaltinimai „Swedbank“ , esą bankas yra susijęs su „Danske...

Lietuviams kelionė mikroautobusu iš Olandijos virto pragaru: išsekęs vairuotojas vos nepražudė (5)

Dažnai tenka keliauti į užsienį autobusais arba lėktuvais, nes dirbu turizmo sferoje, tačiau...

Teisėjų korupcijos byloje aiškėja pirmosios kardomosios priemonės: verslininkų sąrašas plečiasi papildyta 13:35 val.  (1527)

Vilniaus miesto apylinkės teisme ketvirtadienį toliau teikiami prašymai suimti teisėjų korupcijos...

Druskininkų merui Ričardui Malinauskui pareikšti įtarimai prekyba poveikiu ir papirkimu papildyta (65)

Druskininkų merui Ričardui Malinauskui ir jo patarėjui Aivarui Kadziauskui teisėsauga...

Lenkijos vienuolyno vyresnioji: kunigai lytiškai išnaudoja vienuoles (59)

Po beprecedenčio popiežiaus Pranciškaus pripažinimo lenkų aukšto rango vienuolė pirmą...

Įžvelgia valdžios gudrybę: siūlymas įmonėms didžiąją dalį pelno skirti neįgaliesiems – pinigų nusavinimas (2)

Seimas ketina įpareigoti neįgaliuosius įdarbinančias įmones didžiąją dalį savo pelno –...

Unikauskas įvertino pipirus: žinodami 6 faktus, juos vartosite žymiai dažniau (2)

Pipirai kovoja su nutukimu, todėl puikiai tinka sergantiems diabetu. Be to, juose esantis piperinas...

Perspėjo vairuojančius pajūryje – naujas radaras per kelias dienas užfiksavo 1000 KET pažeidėjų (54)

Klaipėdos vairuotojai turėtų suklusti - į naują vietą perkeltas Liepų g. ir Jaunystės g....