„De Beers“ šokiravo visą deimantų pramonę gegužę, kai 1 karato (0,2 gramo) dirbtinis deimantas kainavo apie 4 200 dolerių, o toks pat natūralus - 6 000 dolerių. Tačiau nuo rugsėjo „De Beers“ parduoda tokios pat kokybės laboratorijoje pagamintus 1 karato deimantus vos už 800 dolerių.

„De Beers“ atstovai tikina, kad įmonė siekia sukurti aiškią perskyrą tarp laboratorinių ir natūralių deimantų. Tikimasi, kad tai sustiprins natūralių deimantų mistinę „aureolę“, taip padidinant brangakmenių paklausą.

Palyginimui, dirbtiniai „De Beers“ deimantai, gaminami Didžiojoje Britanijoje ir parduodami per antrinę įmonę „Lightbox“, yra pristatomi kaip spindintys, rausvos, mėlynos ar baltos spalvos aksesuarai, kurie nėra nei reti, nei ypatingi, skirtingai negu natūralūs deimantai.

„De Beers“ nerimauja, kad įmonės laboratorijose gaminami deimantai gali sutriuškinti natūralių deimantų paklausą. Tačiau kol kas „De Beers“ strategija veikia. Pasak analitiko Paulo Zimniskio, vidutinis kainos skirtumas tarp laboratorijoje pagaminto 1 karato deimanto ir natūralaus jo pusbrolio padidėjo nuo 29 proc. sausį iki 42 proc. lapkričio viduryje.

Tuo tarpu aukštos kokybės 1 karato deimanto gamybos kaštai sumažėjo iki 300 dolerių. Prieš dešimtmetį pagaminti tokį pat deimantą kainavo 4 000 dolerių.

Tai reiškia, kad „De Beers“ turi daug erdvės tolesniam kainų mažinimui, taip siekdama sustiprinti natūralių deimantų paklausą ir nugalėti dirbtiniai deimantus gaminančius konkurentus, kurie pastaraisiais metais uždirbo itin daug pelno, tikina brangakmenių rinkų ekspertai.

„Dirbtinių deimantų kaina toliau kris, daugiausia dėl mažesnių gamybos kaštų ir didesnės konkurencijos. Kol kas rinkoje nėra deimantų trūkumo“, - sakė analitikas Martinas Rapaportas.

„De Beers“ taip pat investuos 94 mln. dolerių per 4 metus į JAV, statydama gamyklą, pagaminančią 500 tūkst. karatų deimantų per metus. Tuo tarpu Kinijos gamintojai irgi stiprina pigių deimantų gamybą.

Žmogaus pagamintų deimantų paklausa pastaraisiais metais augo, kai juos pirko daugiausia jauni žmonės, suvilioti pigių deimantų, kuriuos gaminant nenukentėjo žmonės.

Deimantų gamybos pramonė pritraukė investuotojus iš Silicio slėnio ir Holivudo, įskaitant filmo „Kruvinas deimantas“ žvaigždę Leonardą DiCaprio, kuris ragina žmones pirkti dirbtinius deimantus, kurie, jo teigimu, yra gaminami atsižvelgiant į etikos ir aplinkosaugos reikalavimus, skirtingai nei natūralūs brangakmeniai.

Nors augantis dirbtinių deimantų sektorius vis dar yra pelningas, krintančios laboratorijose pagamintų deimantų kainos sukėlė daugelio startuolių nerimą. Privačių įmonių pelno ataskaitos nėra viešai prieinamos, tačiau P. Zimniskis skaičiuoja, kad daugelio jų pelno maržos siekia 50 proc.

Šiuo metu dirbtiniai deimantai sudaro apie 2 proc. visų deimantų juvelyrinių dirbinių rinkos.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)