Nacionalinės atrankos vedėjų bei kai kurių dalyvių stilius patikėtas stilisčių duetui Emilijai Dagytei ir Ulai Tulevičiūtei. Merginos pirmajai laidai nutarė parinkti dizainerio J. Statkevičiaus drabužius iš jo paskutinės, jubiliejinės dešimtosios kolekcijos.

„Šį derinį pasirinkome dėl to, kad tai – pirma laida, nesinori iš karto per daug didelio puošnumo, nes ir patys vedėjai yra subtilios asmenybės ir tas holivudinis kičas nė vienam jų netinka. Kaip tik ši Juozo kolekcija buvo truputį maištaujanti, bet tuo pačiu ir minimalistiška, primenanti 1980–1990-ųjų madas, manau, kad tai puikiai tiko pirmai laidai“, – pastebi U. Tulevičiūtė.

Tačiau ir kitose laidose, stilistės teigimu, neplanuojama vedėjų perdėtai išpuošti. „Nematome tikslo, jie patys – ne tokios asmenybės. Be to, manau, kad „Eurovizija“ kuo toliau, tuo labiau tampa estetišku projektu“, – kalba U. Tulevičiūtė.

Pašnekovės teigimu, žinomo Lietuvos dizainerio įkalbinėti pagelbėti nereikėjo, jis tai darė noriai. „Su Juozu dirbame ne pirmą kartą, todėl yra ir tarpusavio ryšys. Juozas noriai skolina savo drabužius projektams, žinoma, atsižvelgia, koks tai projektas ir kas jo drabužius dėvės, nes jis taip reprezentuoja savo vardą. Tačiau šioje situacijoje jis labai noriai padėjo ir sakė, kad dar galime kreiptis, todėl turime planų, kad galbūt finalinėse laidose vėl panaudosime Juozo rūbą, galbūt iš kitos kolekcijos, puošnesnį, o galbūt jis sukurs ir kažką specialaus“, – svarsto U. Tulevičiūtė.

Ugnė Skonsmanaitė ir Mantas Stonkus

Tuo tarpu pats dizaineris džiaugiasi tiek savo darbu, tiek tuo, kaip jis atrodo ant „Eurovizijos“ vedėjų. „Rūbai turi būti tokie, kad žmonės atrodytų seksualūs ir šiuolaikiški. Neprisukta, neprigalvota, lengva, aišku, norima ir nešiojama“, – komentavo jis.

Tačiau būsimoms laidoms stilistės žvalgosi ir į kitus žinomus Lietuvos dizainerius. „Turime minčių prašyti Roberto Kalinkino sukurti Ugnei suknelę, pritaikytą jai, ne iš esamų drabužių. Visų įvaizdžių į priekį dar neapsvarstėme, bet prieš kiekvieną laidą tariamės ir galvojame“, – atskleidžia ji.

Su U. Skonsmanaite bei M. Stonkumi stilisčių duetui, jų teigimu, dirbti nesunku, mat juos pažįsta ir bendrauja jau kurį laiką, todėl lengvai vieni kitus supranta ir sklandžiai susitaria dėl įvaizdžių.

Vedėjų stiliumi šios stilistės rūpinosi ir praėjusių metų nacionalinėse atrankose, tačiau šiemet jų darbas gerokai skiriasi. „Iš esmės skirsis vien tai, kad čia – kitas duetas, tai – vyras ir moteris. Prieš tai buvo dvi moterys (Gabrielė Martirosianaitė ir Ieva Stasiulevičiūtė), tai iš karto diktuoja visai kitus dalykus. Dvi moteris aprengti yra daug sunkiau, nes jos neturi tarpusavyje konkuruoti, viskas turi atrodyti organiškai. Kai yra vyras ir moteris, jie taip pat turi derėti, bet parinkti yra daug lengviau, nes tai – tarsi pora“, – atskleidžia U. Tulevičiūtė.

Tačiau pagrindinė vedėjų stiliaus vizija ir šiemet išlieka nepakitusi. „Jau praėjusiais metais atėjome su vizija, kad nebus banalaus kičinio įvaizdžio, kad daugiau stengsimės vadovautis mados tendencijomis – tuo, kas jaunatviška, gaivu, šviežia, nebijosime trumpesnio sijono ar didesnės iškirptės. Žinoma, tai neturi peržengti vulgarumo ribų, kalbame apie tai, kas yra estetiška. Manau, kad šiemet palaikysime tą pačią poziciją, kad vedėjai turi atrodyti jaunatviškai, gaiviai, tvarkingai ir išlaikytai, neperspaustai“, – tikina stilistė.

Ugnė Skonsmanaitė, Mantas Stonkus

Vis dėlto, U. Tulevičiūtė pripažįsta, kad dėl galutinio stiliaus sprendimo neretai konsultuojasi su projekto prodiuseriais ir režisieriais. „Pasitariame, jei norime daryti drąsesnį žingsnį, nes tai – nacionalinis transliuotojas ir tam tikrų ribų peržengti negalime, kad tai nesukeltų pasipiktinimo bangos“, – mano ji.

Darbo U. Tulevičiūtė ir E. Dagytė turi ir su konkurso dalyviais. „Nemaža dalis ateina su savo sukurtu įvaizdžiu, arba pasisiuvę, arba iš kažkur pasiskolinę rūbus, bet yra tikrai nemažai dalyvių, kurie prašo mūsų pagalbos arba konsultacijos, padėti surasti rūbą, patarti, kaip geriau atrodyti“, – atskleidžia U. Tulevičiūtė.

Atlikėjai, stilistės žodžiais, dažniausiai turi aiškią viziją, kaip nori atrodyti ar bent kokios spalvos ar silueto drabužius nori vilkėti.

„Žmonės turi savo dainos nuotaiką, vaizdą deriname prie scenos vizualizacijų, kad viskas atrodytų organiškai, drabužis turi netrukdyti dainuoti. Kol kas, kol filmavome tik pirmą laidą, ypatingų prašymų nebuvo, bet visi įsivaizduoja, kaip nori atrodyti. Tai – daugiau ne stilisto darbas, ne tu siūlai stilių, o dažniau padedi įgyvendinti atlikėjo jau turimą viziją“, – pasakoja stilistė ir tikina, kad sutaria su visais dalyviais – net jei juos rengia kažkas, nuo jų neatsiriboja, noriai visiems padeda.

Tiems, kurie su stilisto darbu nėra susipažinę iš arčiau, U. Tulevičiūtė sako, kad stilisto darbas šiame muzikiniame projekte – tikrai ilgas. „Pasibaigia viena laida, iš karto pradedame dirbti prie kitos, toks nenutrūkstamas darbas nuo vieno filmavimo iki kito: skambini visiems dalyviams, klausai jų dainų, galvoji, iš kur gauti rūbus, važiuoji, matuoji, nusifilmuoji, po filmavimo viskas nesibaigia, turi gražinti drabužius, parašyti visiems dizaineriams, padėkoti, nusiųsti nuotraukas. Tai yra nenutrūkstantis ciklas nuo filmavimo pradžios iki pabaigos“, – tvirtina nacionalinės „Eurovizijos“ stilistė.