Taigi, į ką atkreipti dėmesį ir ką pasimatuoti vyriškų drabužių skyriuje? Visų pirma, aukštos kokybės bazinius garderobo elementus. Vyriški gaminiai išsiskiria griežtomis linijomis, minimaliomis dekoracijomis ir konservatyvesniais modeliais.

Baziniai marškinėliai ir marškiniai

Kad vyriškų drabužių parduotuvėse parduodami ne tik XL dydžio rūbai, puikiai suprantate: vyrai, kaip ir moterys, būna labai įvairaus sudėjimo. O S arba M dydžio baltus, juodus, melsvus marškinėlius galite drąsiai pasimatuoti ir jūs. Dažniausiai siuvami trijų dydžių modeliai: slim fit – liekno kūno sudėjimo asmenims, extra slim fit – ypač liekno kūno sudėjimo asmenims ir regular fit – standartiniai. Matuokitės pastarąjį variantą. Nepamirškite, kad šiuo metu madingi didesnio dydžio modeliai, tad kuo laisviau kris drabužis, tuo geriau.

„Moterys dažnai klausia, kur įsigyti paprastų baltos arba juodos spalvos marškinėlių, didesnio dydžio marškinių be pridėtinių detalių. Atsakymas paprastas – tokių drabužių verta ieškoti vyrų skyriuje. Ieškokite regular fit, o ne slim fit modelių. Vyrų figūra dažniausiai yra V formos ir drabužių apačia siaurėja – moterims šis variantas gali netikti, nes tiesiog nesueis per klubus“, – pastebėjimais dalijosi stilistė.

A. Nevedomskytė ragina atkreipti dėmesį ir į galimą kokybės skirtumą. „Kadangi vyrai rečiau lankosi parduotuvėse ir nėra linkę taip dažnai keisti drabužius kaip moterys, gamintojai vyriškus drabužius siuva iš patvaresnių audinių.

Pavyzdžiui, moteriškos palaidinės ir marškiniai neretai būna iš plonesnio, o apsivilkus – ir peršviečiamo, audinio, po keleto plovimų prarandą formą, nublunka spalva. Vyriški marškiniai standesni, išlaiko formą, retai persišviečia ir išlieka nepraradę išvaizdos po daugiau skalbimų. Taigi moterims, ieškančioms kokybiškesnių ir ilgiau tarnausiančių medžiagų, rekomenduoju nesikuklinti ir pasimatuoti vyriškus modelius“, – teigė stilistė.

Įprastai moteriškų ir vyriškų drabužių sagos būna skirtingose pusėse, tačiau įvaizdžio formuotoja sako, kad tai, kurioje pusėje yra sagutės, reikšmės neturi. „Šiandieniame mados pasaulyje tai nėra svarbu. Yra prekių ženklų, kurių atstovai principingai siuva sagas toje pačioje pusėje abiem lytims. Svarbiausia, kad jums būtų patogu tas sagutes segti“, – teigė stilistė.

Švarkas

Švarkai ir striukės

Džinsiniai švarkeliai ir odinės striukės, atrodančios taip, tarsi kiek per didelės ir pasiskolintos iš vyro spintos, – aktuali tendencija jau keletą sezonų. Po didesnio dydžio švarku ar striuke patogu pasivilkti šiltą, storų siūlų megztinį arba džemperį su gobtuvu.

Keletą pastarųjų sezonų iš mados neišeina vyriško kirpimo languoti švarkai. Atminkite, kad vyriškų drabužių skyriuose jų pasirinkimas kur kas gausesnis nei moteriškų, be to, klasikinis vyriškas švarkas paprastai būna pasiūtas iš itin kokybiškos medžiagos. Jį matuojantis būtina atkreipti dėmesį į pečių liniją. Riba tarp madingo oversize silueto ir drabužio, kuris atrodo lyg skirtas „išaugti“, – plona.

Jei per pečius švarkas tinka puikiai, beliks pasirūpinti moteriškais aksesuarais: šilkinėmis skarelėmis, šalikėliais, segėmis. Jei norite sukurti smėlio laikrodžio figūros siluetą, švarką apjuoskite diržu. Šį sezoną diržu juosti rekomenduojama paltus, net pūkines striukes.

Ir vis dėlto – kai rinksitės viršutinius drabužius vyrams skirtoje parduotuvėje, jokiu būdu nepamirškite, kad vykusį įvaizdį pavyks susikurti tik kruopščiai apgalvojus kiekvieną detalę.

Megztiniai

„Vyriškame drabužių asortimente galima rasti ne tik marškinėlių ar marškinių, bet ir megztinių aukštu kaklu, klasikinio modelio švarkų, kurie, dėvimi moterų, atrodys kaip šį sezoną itin aktualus oversize modelis“, – teigia stiliaus ekspertė.

Ir išties, klasikinių vyriškų megztinių ir kardiganų iš vilnos vyriškų drabužių skyriuje pavyks rasti visada. Nors skamba utopiškai, bet puikus pirkinys vyrų skyriuje gali būti ir vyriškas golfas. Kaipgi su pečių linija, paklaustumėte. Stilistė teigia, kad svarbu ieškoti modelių, kurių rankovės yra vientisos su pečiais, t. y. be įsiuvų.

Dar vienas dėmesio vertas pirkinys yra džemperis. Jei užsuksite į bet kurią greitosios mados parduotuvę, pastebėsite, kad didesnio dydžio moteriškų džemperių pasiūla didžiulė. Jei norite įdomesnių variantų, sukite tiesiai į vyrų skyrių.

Džinsai ir kelnės

„Boyfriend“ džinsų modelis iškalbingas. Siūloma grįžti prie ištakų – tinkamų džinsų ieškoti ir tarp vyriškų drabužių. Viskas, ką teks padaryti, – pasirinkti tinkamą modelį pagal ūgį ir dydį.

Anot mados žinovės, labai svarbu atkreipti dėmesį į užpakalines kišenes, pastarosios, kaip įprasta, gali vizualiai sumažinti arba padidinti sėdmenis, juos pakelti ar sudaryti „nukarusio“ užpakalio efektą. Pastarojo varianto nenori nė viena moteris, todėl atkreipkite dėmesį, kad džinsų ar kelnių kišenės nebūtų prisiūtos per žemai.

Beje, ar žinojote, kad prancūzės klasikinius juodus ir tamsiai mėlynus džinsus ypač dažnai perka vyriškų drabužių parduotuvėse, o garsios moterys fotosesijoms neretai pozuoja vilkėdamos vyriškus kelnių kostiumus? Jei pasirinksite tinkamą dydį, vyriškoms kelnėms būdingų ypatumų nepastebėsite nei jūs, nei aplinkiniai.

Aksesuarai ir avalynė

Vyrų skyriuje A. Nevedomskytė taip pat ragina ieškoti įdomesnių aksesuarų, tokių kaip šalikai ar diržai, – moteriškam garderobui jie suteiks įdomesnio prieskonio. Be to, greitosios mados parduotuvėse dabar apstu ekoodos diržų su įvairiomis tendencijas atitinkančiomis sagtimis, o vyrų skyriuje, kaip įprasta, daugiau klasikinių odinių gaminių.

Net ir kojinių, anot stilistės, vyrų skyriuje galima rasti įdomesnių raštų. Tai aktualu toms, kurioms patinka kojines paversti įvaizdžio detale, pavyzdžiui, leidžiant joms kyšoti iš batų.

Moterims, kurių avalynės dydis yra didesnis arba pėda – platesnė, taip pat pravartu šį sezoną pasižvalgyti ypač madingų kerzinio tipo aulinių batų, pageidautina – su kuo masyvesne platforma, ir sportinių batelių.

Asta Nevedomskytė

Kodėl už tuos pačius daiktus moterys moka brangiau?

Mados tendencijų analitikė Marija Palaikytė pastebi – nors socialinė ir ekonominė padėtis tarp lyčių akivaizdžiai gerėja„ „rožinis mokestis“ vis dar egzistuoja. Kas tai yra?

„Rožinis mokestis“ – tai oficiali sąvoka, nusakanti realybę, kurioje tokios prekės, kaip moteriška kosmetika, higienos reikmenys, grožio paslaugos ar net drabužiai, dažniausiai kainuoja daugiau. Paprasčiausias pavyzdys – vienkartiniai skutimosi peiliukai. Pati primityviausia jų versija, skirta moterims arba vyrams, neretai skiriasi tik spalva – mėlyna arba rožinė. Tad kodėl moteriška pakuotė kainuoja daugiau?

Statistiškai moterys net 42 proc. atvejų už lygiavertes prekes ar paslaugas moka daugiau nei vyrai. Šis „moteriškas antkainis“ pradedamas taikyti jau nuo vaikystės. Mergaitėms skirti drabužiai ir žaislai kainuoja maždaug 7 proc. daugiau. Kokios to priežastys? Pasiteisinimas neretai siejamas su didesnėmis investicijomis į moterims skirtos produkcijos reklamą, naudojamomis kvapiosiomis medžiagomis, ypatingu pakuočių dizainu ir kt.

Tačiau, sutikime, tikėtina, jog dalis tiesos ir tai, kad neretai moterų tiksline auditorija lengviau manipuliuoti. Dažnu atveju moterys perka ne tik dažniau, bet ir daugiau. Rinkodaros strategijos nuolat komunikuoja apie poreikį atsinaujinti, išbandyti ką nors naujo, patraukliau“, – teigė M. Palaikytė.

Mados žinovės nuomone, „rožinis mokestis“ yra kapitalistinės sistemos palikimas. Bet diskusijos skatina sąmoningumo ir verslo industrijų pokyčius, o ir šiuolaikinis vartotojas neretai drįsta pirkti nepriklausomai nuo lytiškumo ar tradicinio produktų klasifikavimo. Puikus to pavyzdys – kai moterys ne tik skolinasi „vaikino džinsus“ (angl. boyfriend jeans), bet drąsiai tų džinsų ieško vyriškame skyriuje.

Marija Palaikytė
Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)