– „Neturiu, ką apsirengti“, o iš tiesų rūbų turime daug. Niekaip nesugebame sukurti savo stiliaus.

– Viena iš problemų yra ta, kad mums sukuriama problema. Kiekvieną kartą keičiantis sezonui antraštės skelbia, kaip pasiruošti artėjančiam šaltajam sezonui. Susidaro toks įspūdis, kad dar niekada nėra buvę to šaltojo sezono ir mums niekada dar nepavyko jam tinkamai pasiruošti.

Iš principo, mada yra verslas ir skatinti pirkimus yra strateginis žingsnis, dėl to yra suformuojama problema – neturiu, ką apsirengti. Prekių pasiūla yra begalinė ir mes dažnai pasiduodame impulsui pirkti, prisiperkame per daug mums ne visai tinkančių drabužių. Kaip to išvengti? Gerbti madą, pirkti mažiau, bet gerų, apgalvotų daiktų ir nereikės jų kas sezoną keisti.

Be to, reikia gilintis į tai, kas tinka konkrečiam žmogui. Tendencijų be galo daug, niekada nėra vienos tendencijos, kiekvienais metais jų didžiulis pasirinkimas. Yra daug dalykų, kurie madingi šiemet, bet jie gali netikti jūsų kūno proporcijoms, charakteriui, veiklos sričiai. Reikia daugiau apgalvotų pasirinkimų.

Marija Palaikytė

– Kaip vyksta išpardavimai, kaip bandoma vartotoją prisivilioti?

– Viliojimo būdų yra daug: tam tikros spalvos reklamose, plakatai, kurie komunikuoja apie išpardavimą, galų gale, kokiame akių lygyje drabužiai yra sukabinti parduotuvėse. Kaip maisto prekyboje svarbu, kur koks produktas padėtas, taip ir madoje.

Dar vienas dalykas – spalvų išdėliojimas, kvapas, garsas. Jei yra intensyvus muzikinis fonas, jis skatina širdies plakimą ir mums paaštrėja noras pirkti. Yra ir liekninančių veidrodžių, kurie gali iškreipti vaizdą. Iš tikrųjų, verta drabužį dar kartą pasimatuoti namuose, kitame apšvietime ir priešais veidrodį, kuriuo „pasitikite“.

– Kaip kuriamos tendencijos? Kada buvo nuspėta, kas bus madinga šį rudenį?

– Tendencijos kuriamos atvirkštine tvarka – kai šilta, galvojame apie žiemą, ir atvirkščiai. Tai, kas madinga šį rudenį, žinojome gerokai iš anksto. Tam tikros tendencijos, ypač socialiniuose tinkluose, pabodo dar iki ateinant sezonui, kai turime jas dėvėti. Tai vadinamieji smūginiai trendai, kurie tampa tokie populiarūs, kad dar nė neįsigijus daikto atrodo, kad jau jį nešiojai. Domėtis mada tikrai verta. Ar reikia viską pirkti? Tikrai ne. Bet normalu kiekvienais metais įnešti kažką naujo į savo drabužinę. Siekiamybė mums – iš naujo pritaikyti senus drabužius, įnešant į drabužinę naujų tendencijų.

Šiemet tendencijos tikrai gražios, aiškių formų, sodrių spalvų (vyno, oranžinė, ruda, ypač madinga sodri geltona, pastaroji tinkama švarkams ir paltams), dekoratyvi (aukso spalvos grandinės ant kaklo ar net aksesuarų).



Vida Press nuotr.

– Svarbiausi dalykai, kuriuos atneša šis ruduo?

– Verta įsigyti odinį (arba dirbtinės odos) gaminį, pavyzdžiui, paltą ar lietpaltį, kelnes, švarkelį. Odos gaminiai yra ypač madingi. Taip pat aktuali masyvi avalynė, batai kvadratinėmis nosimis, platformos, storas padas. Rankinės šį sezoną minkštos, nešiojamos delne arba pasikišus po alkūne. Ypač aktuali monochrominė tendencija, naudojant vieną spalvą ar panašius atspalvius. Madingos pūstos, didintos, asimetriškos rankovės.

– Ko reikėtų atsisakyti?

– Dviratininko šortų (tai aptempti sportinio tipo šortai). Tai, kas tampa ypatingai madinga vieną sezoną, labai greitai tampa ypatingai nemadinga. Pamirškime ir siaurus akinius nuo saulės, šį sezoną jie dideli, tarsi specialiai išdidinti. Neaktualūs ir milžiniški sportiniai bateliai, kurie buvo populiarūs keletą sezonų. Dabar sportinė avalynė mažėja, tampa klasikinių formų, primena vintažo stilistiką. Vintažas, iš principo, labai madinga tendencija ir tokie daiktai su laiku tik brangsta.

„Instagram“ nuotr.

– Į ką šį rudenį vertėtų investuoti?

– Daugiausia investicijų nusipelno rankinė, tai – statuso simbolis. Kokybė, šiuo atžvilgiu, yra prioritetinis pasirinkimas. Gera rankinė turi būti universali, pakankamai didelė, kad tilptų visas gyvenimas. Dar vienas svarbus dalykas – avalynė. Daugiausia apie mūsų įvaizdį komunikuoja detalės. Dabar greitosios mados pasiūla tokia plati, kad galime dažnai keisti ir kaitalioti drabužius, o pagrindinę žinutę skleisti rankine, avalyne ar net kvepalais.

– Patarimas vyrams – kaip šį šaltąjį sezoną atrodyti vyrams?

– Vyriška mada išgyvena renesansą, pasiūlos gausa Lietuvoje tikrai nebėra problema. Siūlau išbandyti naujas spalvas – kiekviena spalva gali turėti niūrų atspalvį arba būti... su polėkiu. Jei mėlyna, tai nebūtinai tamsiai mėlyna. Jei ruda, tai nebūtinai tamsiai ruda – gali būti net kreminė. Šįmet podiumo mada diktuoja ir raudoną spalvą vyrų įvaizdyje.

Vyrai savo įvaizdį gali pagyvinti šalikais, juk tai ne tik šilumos suteikianti, bet ir akcentinė detalė. Kviesčiau vyrus turėti daugiau aprangos detalių. Pavyzdžiui, švarko fantaziją – tai nėra iššaukiantis ar puošnus elementas, ji gali būti pasiūta iš šilko ar net storesnės vilnos ir atrodyti labai solidžiai.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)