Pirmieji finišavo rusų burlaivis „Mir“, antrieji buvo lenkų burlaivis „Dar Mlodziezy“, tretieji – „Ocean Spirit of Moray“ , ketvirtieji – „Urania“ ir penktoji – „Lietuva“.

Iš pirmojo regatos uosto Sant Malo (Prancūzija) laivai link starto prie Lamanšo sąsiaurio išplaukė sekmadienį, liepos 8 d., o startavo tik antradienį. Startas buvo atviras – laivai galėjo startuoti nuo devintos valandos ryto (GDP laiku) iki devintos valandos vakaro. Jų plaukimo laiką fiksavo varžybų organizatoriai.

Pirmojo etapo distancija – 820 jūrmylių (1476 km.) generaliniu kursu. Tačiau kadangi laivams dar reikėjo dvi paras plaukti iki uosto, iš viso nuplaukta apie tūkstantį jūrmylių.

Oro sąlygos plaukimo metu buvo permaningos. Buriuotojams teko pasikankinti visiškame štiliuje, pasimaudyti ir lietuje, ir denį plaunančiose bangose. Lietuviams bent jau pasisekė, jog išsiveržę į priekį jie pabėgo nuo 8 balų stiprumo audros. Kelios jachtos per šią audrą pasitraukė iš varžybų.

Varžybos buvo ypač įtemptos paskutiniąją parą. Lietuviai plaukė vieni iš pirmųjų, tačiau horizonte vis išnirdavo priešininkų stiebai. Paskutiniąją parą „Lietuvą“ vis vijosi anglų jachta „EBB Tide“.

Senutei, kaip „Lietuvą“ vadina jos įgulos nariai, buvo labai sunku kovoti su visiškai nauju, moderniu laivu. O priekyje buvo olandų karinės jūrų mokyklos jachta „Urania“. Lietuviai pakėlę didžiulę pavėjinę burę – spinakerį prisivijo priešininką, tačiau pritrūko laiko ir finišą kirto septyniomis minutėmis vėliau nei „Urania“. Tačiau kadangi „Lietuva“ startavo vėliau, pagal nuplauktą laiką savo grupėje ji greičiausiai įveikė pirmąjį etapą. Perskaičiuoti rezultatai kol kas dar nepaskelbti, nes ne visos jachtos dar finišavusios.

Pirmojo etapo plaukimas iš Sant Malo iki Lisabonos truko visą savaitę. Per jį jaunoji „Lietuvos“ įgula įgavo daug patirties – manevrai jūroje, laviruotės, gyvenimas laive. Įgulos nariai patys šeimininkavo laivo kambuze, gaminosi valgyti, tvarkė laivą. Visa dešimties žmonių įgula buvo suskirstyta į dvi pamainas, kurios pasikeisdamos budėdavo ant denio, buriuodavo. Budėjimai trukdavo po 6 valandas.

Viena pamaina budėdavo nuo devintos ryto iki trijų dienos bei nuo devintos vakaro iki trijų ryto, kita – likusiu laiku. Pirmos paros jūroje nebuvo lengvos jaunimui – reikėjo prisitaikyti prie budėjimo režimo, atlikti kiekvienam paskirtas pareigas. Gerai, kad nei vieno nekankino jūros liga.

„Per tą mėnesį, kurį plaukiau „Lietuva“ išmokau daugiau nei per keletą metų krante“, – po plaukimo kalbėjo jauniausias įgulos narys – šešiolikos metų Juozas Gvozdaitis. Vaikinui jūra nesvetima ­– jo tėvas ta pačia „Lietuva“ 1991–1992 m. apiplaukė pasaulį.

Plaukimą kartais pradžiugindavo jachtą lydintys delfinai, kurie žaisdami nardydavo po laivu. Budint ant denio įgula gėrėjosi romantiškais saulėlydžiais ir saulėtekiais. Plaukimo metu nuostabios buvo naktys – danguje atsiverė visas planetariumas, o Atlanto vandenynas žibėjo šviečiančiu planktonu.

„Tokia kelionė įsimins visam gyvenimui. Tie vaizdai atperka nuovargį, šaltį, gal ne tokį patogų poilsį. Sunku net nupasakoti, kokie jausmai aplanko žvelgiant į jūros bangas iki pat horizonto“, ­– po plaukimo kalbėjo įgulos narė Brigita Rodaitė.

Jachta dabar netoli Lisabonos. Portugalijos sostinėje vyks įgulos pasikeitimas – išvyks du nariai, atvyks keturi. Liepos 19 d. Lisabonoje prasidės keturias dienas truksiantys regatos „The Tall Ships Races“ renginiai. Vėliau bus antrasis trumpas varžybų etapas iki Ispanijos uosto Kadizo. Iš jo burlaiviai plauks iki La Korunos Ispanijoje. Iš ten trečiasis – paskutinis varžybų etapas iki Dublino (Airija).

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (15)