Rinkoje daugiausia siūlomi trys pagrindiniai dviračių laikiklių tipai: tvirtinami ant automobilių stogų, montuojami ant automobilių kablio arba ant automobilių bagažinės dangčio.

Renkantis laikiklius pirmiausia reikėtų apsispręsti, kiek dviračių ketinama vežti. Lengvuoju automobiliu galima transportuoti ne daugiau kaip 5 dviračius. Tačiau jų skaičius skiriasi priklausomai nuo laikiklio tipo.

Kitas klausimas turėtų būti, kokią pinigų sumą ketinate išleisti. Mat brangesni laikikliai yra patikimesnės konstrukcijos, mobilūs, labiau pritaikyti greitam bei saugiam dviračių uždėjimui ir nuėmimui. Taip pat kaina turi įtakos ir pačių laikiklių patvarumui, patikimumui bei jų saugumui.

„Pats pigiausias ir paprasčiausias būdas tvirtinti bei vežti dviračius yra laikiklyje, tvirtinamame ant bagažinės dangčio. Tačiau pastarasis sprendimas turi keletą trūkumų, apie kuriuos dažnas vartotojas nepagalvoja. Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad jei norite greitai ir patogiai nusiimti bei užsidėti dviračių laikiklį, tai su tokio tipo konstrukcija tikrai sugaišite daugiau laiko nei su kitais.

Be to, tokiu būdu tvirtinant dviračius, laikikliai gali padaryti žalos patiems dviračiams arba juos gabenančiam automobiliui. Pavyzdžiui, didelė tikimybė, kad automobilis apsibraižys, nes ne kiekvieną kartą laikiklis tvirtinamas ant visiškai švarių automobilių. Dažniausiai ant automobilių paviršiaus būna dulkių, kurios taip vežant užkabintus dviračius, ir gadina automobilių dažus“, - apie dviračių laikiklius pasakojo jais prekiaujančiais įmonės direktorius Vytis Martinaitis.

Kitas, pats populiariausias ne tik Lietuvoje, dviračių gabenimo būdas – laikikliai tvirtinami ant automobilių stogų.

Pasak V. Martinaičio, tai vienas paprasčiausių būdų transportuoti dvirates transporto priemones. Šiuos laikiklius galima pritaikyti praktiškai ant visų automobilių, nepriklausomai nuo jų gabaritų. Papildomai tik reikia pasirinkti ir prisitaikyti skersinius bei adapterius automobilio stogui.

„Tačiau naudojant šiuos laikiklius svarbu žinoti, kad tokiu būdu vežant dviračius automobilio aerodinamika suardoma. Labai juntamas šoninis vėjas. Pavyzdžiui, lenkimo metu esant dideliam greičiui bei stipriam šoniniam vėjui, neįvertinus aerodinaminio pasipriešinimo, automobilį gali stipriau pasiūbuoti. Tai reikia įvertinti ir būti tam pasiruošus. Taip pat reikėtų žinoti, kad tokiu būdu transportuojant dviračius padidėja kuro sąnaudos - vidutiniškai 1 litru 100 kilometrų bei yra ribojamas bendras gabenamų dviračių svoris. Priklausomai nuo gamintojų jis gali būti nuo 60 iki 75 kilogramų“, - kalbėjo V. Martinaitis.

Per pastaruosius penkerius metus Lietuvoje 30-35 procentais yra padidėję pardavimai laikiklių, kurių platforma tvirtinama ant automobilių kablio. Pagrindinis šio gabenimo trūkumas buvo automobilių valstybinių numerių bei galinių žibintų užstojimas. Tačiau šiuo metu laikikliai gaminami su galiniais žibintais bei specialiai trečiam valstybiniam numeriui pritaikyta vieta. Pasiūla yra išties didelė.

„Iš tiesų, laikikliai ant kablio yra patogūs. Tuo labiau, tokiu būdu galima gabenti sunkesnius dviračius, pavyzdžiui, tokius kaip elektrinius. Kiti privalumai – galima lengvai atsidaryti bagažinę bei greitai ir patogiai nuimti ir uždėti dviračius. Pavyzdžiui, jei automobilių kėbulas pakankamai aukštas, tai dviračius užkelti ant automobilio stogo esančių laikiklių aukštai gali sukelti nepatogumų.“, - teigė dviračių laikiklių specialistas.

Pasak jo, laikikliai tvirtinami ant automobilio kablio yra patys saugiausi. Dėl tokio gabenimo būdo taip pat geriausiai apsaugota ir automobilio konstrukcija.

Kitas jų privalumas yra tas, kad rinka gali pasiūlyti tokių dviviečių susilankstomų laikiklių modelių, kurie neužima daug vietos automobilio bagažinėje ar namuose. Kaip bebūtų, V. Martinaičio teigimu, tai pats universaliausias, saugiausias bei specialistų rekomenduojamas dviračių transportavimui pritaikytas laikiklis.

Taip pat reikėtų atkreipti dėmesį, kad Lietuvoje yra jau išspręsta problema dėl trečiojo valstybinio numerio. Nuo 2014 metų liepos 1 dienos pagal poreikį automobilių savininkams bus išduodami treti valstybiniai numeriai. Šiuo metu valstybinės institucijos ruošiasi naujiems pasikeitimams.

Vis dėlto, pašnekovo teigimu, kertinis dalykas, renkantis dviračių laikiklius, yra nuspręsti, ar imti firminius, ar ne.

„Pastaruoju metu sulaukiame labai daug klientų, kurie atėję teiraujasi patikimos bei ilgai tarnaujančio dviračiams gabenti skirtos priemonės. Dažnas prieš tai išbandęs kiniškus laikiklius, supranta, ką reiškia patikimi, žinomų pasaulyje prekių ženklų laikikliai. Pastarieji būna ištestuoti bei jiems suteikiamos tam tikros garantijos. Tad prieš perkant, reikia labai gerai apsvarstyti, juk vežame daiktą, kuris įvairių atsitikimų metu, gali sukelti rimtas avarines situacijas bei papildomas finansines išlaidas“, - kalbėjo V. Martinaitis.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)