Į Kauną praėjusį savaitgalį atvyko geriausi F2 vandens formulių lenktynininkai iš viso pasaulio – Kauno mariose vyko vandens formulių F2 pirmasis Pasaulio čempionato etapas ir gliserių „FR-1000“ Europos čempionatas.

Lenktynės skirtos žiūrovams

Lenktynių trasa buvo įrengta Kauno marių įlankoje ties T. Masiulio gatve. Visi 5 posūkiai buvo matomi iš abiejų žiūrovų zonų. Trasa buvo išdėstyta taip, kad vandens formulės lėktų saugiu atstumu kuo arčiau žiūrovų. Pagrindinių F2 lenktynių metu įvyko net trys avarijos.

„Trasa sudėtinga, siaura, arti žiūrovų, lenktynininkams mažai vietos. Komisaras nusprendė vykdyti startą iš eigos ir nerizikuoti. Manau, žiūrovams lenktynės turėjo patikti. Pripažinkime, visi ką nors stebėdami laukiame įvykių. Panašiai yra ir čia – avarijos yra lenktynių dalis“, – įsitikinęs Lietuvos lenktynininkas Edgaras Riabko.

Kaunietis ilgą laiką plaukė antras, tačiau po paskutinės avarijos ir pakartotinio starto bandė kovoti dėl pirmos pozicijos, tačiau prarado antrąją.

Mero nepatogumai nesutrikdė

Dėl svarbiausių metų lenktynių buvo laikinai ribojamas eismas per Kauno HES tiltą. Tai buvo būtina sąlyga žiūrovų saugumui ir patogumui užtikrinti. Skaičiuojama, kad lenktynes abi dienas stebėjo apie 5 tūkst. sirgalių.

Lenktynėse buvo ir Kauno meras Visvaldas Matijošaitis, kuris gyvena visiškai netoli hidroelektrinės, Vičiūnuose.

„Ne, manęs laikini eismo apribojimai visai nepykdė. Buvo dar smagiau pakeisti įprastą maršrutą ir apvažiuoti miestą“, – juokėsi V. Matijošaitis.

„Dėkojame visiems miestiečiams už supratingumą ir toleranciją dėl laikinų nepatogumų. Organizuojant tokio masto lenktynes buvo neįmanoma kitaip išspręsti situacijos, nei laikinai ribojant eismą“, – teigė lenktynių organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.

Jokių priekaištų

F2 lenktynės Kauno mariose vyko pirmą kartą, todėl organizatoriai neslepia, kad smulkių klaidų išvengti nepavyko.

„Pasitaikė vaikiškų klaidų, kurios gali būti tik pirmą kartą organizuojant lenktynes naujojoje vietoje. Pavyzdžiui, kitą kartą planuojame, kad tarp žiūrovų zonų kursuos autobusas, kad žmonės galėtų greitai iš vienos zonos persikelti į kitą“, – teigė M. Mačiulaitis.

Tiesa, F2 čempionatą organizuojanti Tarptautinė vandens sporto sąjunga (Union Internationale Motonautique) jokių priekaištų lietuviams neturėjo. Priešingai, oficialiame čempionato puslapyje pabrėžiama, kad Kaune buvo specialiai pastatyta laikina, tik varžybos skirta prieplauka. Be to, specialiai lenktynėms buvo įrengtos vietos teisėjams, pilotams, VIP svečiams.

„Organizatoriai atliko fantastišką darbą – ačiū jiems už tai. Mes Kaune buvome priimti tiesiog puikiai – žmonės profesionaliai atlieka savo darbą. Jokių problemų nėra. Žinoma, turbūt daugelis svečių atvykę taip sako, bet šiuo atveju tai visiška tiesa – neturime prie ko prikibti. Aš labai tikiuosi, kad mes čia dar sugrįšime“, – teigė Gordonas Sutherlandas, UIM sporto komisaras.

„Jei man prieš penkerius metus kas nors būtų pasakęs, kad į mano gimtąjį miestą atvyks tokios žvaigždės kaip Michaelas Werneris, Guido Cappellini, Sami Selio, Alexas Carella ar Philippe'as Chiappe, būčiau pamanęs, kad sapnuoju“, – neslėpė E. Riabko, kuriam tai ketvirtasis F2 sezonas.

Pirmos, bet ne paskutinės

Panašu, kad lenktynės į Kauną dar sugrįš.

„Aš net neabejoju, kad Kaune dar išvysime vandens formules. Man asmeniškai labai patiko renginys ir pačios lenktynės. Gaila, kad lietuvis pačioje lenktynių pabaigoje nukrito į trečią vietą, bet jis vis tiek šaunuolis ir mes juo didžiuojamės. Beje, išsaiškinau, kad su Edgaro tėvu mes esame kartu dirbę 1980 m. Jis buvo labai geras variklių meistras“, – prisimena V. Matijošaitis.

Lenktynėse apsilankė ir Kūno kultūros bei sporto departamento (KKSD) vadovas Edis Urbonavičius.

„O, lenktynės puikios. Buvo daug įtampos, daug lenkimų, daug avarijų. Laimei, jos baigėsi laimingai. Akivaizdu, kad tai buvo didelio masto renginys, didelė industrija. Manau, organizatoriai žino, ką galima tobulinti ir tik nuo jų priklausys, ar lenktynės Kaune dar kartą bus rengiamos“, – teigė E. Urbonavičius.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)