Visada itin santūri ir kovingai nusiteikusi „Team Brunel“ įgula dabar jau nebeslepia apmaudo. Jei šįkart jie vėl finišuos penkti, tai nepataisomai atsilieps bendrajai įskaitai – komanda jau nebeturės šansų pretenduoti į lenktynių nugalėtojos titulą.

„Velnias! Kaip tai galėjo atsitikti?“, – vis dar negali patikėti vienintelis lenktynėse plaukiantis lietuvis Rokas Milevičius. Dar šį antradienį atrodė, kad niekas neprarasta. Jie kone mylios atstumu buvo išsirikiavę bevėjėje zonoje su savo aršiausiais konkurentais – „Adu Dhabi“ ir kinais „Dongfeng“. Tačiau labiau į Rytus buvę varžovai pirmieji gavo vėjo gūsį, ir vos per kelias valandas iššovė į priekį per 40 jūrmylių.

Olandų komanda liko labai nusivylusi – nuo to laiko situacija tik blogėja.

„Plaukiant prieš vėją, turtingas tampa dar turtingesniu. Kitaip tariant, pirmaujančios jachtos pirmosios gauna visus gerus dalykus, kaip vėjo pasikeitimas ar daugiau vėjo“, – sakė „Team Brunel“ įgulos narys prancūzas Laurent'as Pagesas.

Tačiau didžiausią apmaudą kelia tai, kad komanda iššvaistė kone 100 jūrmylių pranašumą, kurį jiems pavyko iškovoti priėmus gana rizikingą sprendimą padaryti 300 jūrmylių apylanką. Kelios dienos po starto Sanja uoste (Kinijoje), „Team Brunel“ atsiskyrė nuo visos flotilės ir pasuko priešinga kryptimi nuo finišo. Pasirinkę ilgesnį maršrutą, jie gavo daugiau vėjo, aplenkė Kurošio srovę, kuri neša priešinga plaukimo kryptimi, ir galiausiai išlindo bent 50 mylių priekyje visos flotilės.

Kasdien vis didindami atotrūkį, „Team Brunel“ įgula lyderės pozicijoje plaukė bent savaitę, kol viena naktį viskas apsivertė aukštyn kojom. Tos nakties įvykius savo „Facebook“ paskyroje tada išsamiai aprašė lenktynėse plaukiantis Rokas Milevičius.

„Vakarykštė para pas mus buvo kaip kokia meksikietiška muilo opera. Pralošėme viską, ką turėjome, ir dar su kaupu. Vakarop sau sėkmingai šokinėjom tarp debesiukų, kukliai, bet ir toliau didindami persvarą, kol sutemus papuolėme po kokiu tai labai „mandru“ debesiu, aplink kurį sukinėdamiesi ir niekaip negalėdami ištrūkti praleidome beveik visą vachtą (red. past. – pamainą). Pralošėm apie 20 jūrmylių konkurentams. Jie visi nesustoję patraukė gerokai į rytus, o mes sau plūduriavom aplink tą debesį.

Ten tikriausiai buvo tam tikras frontų persikeitimas, jie dažniausiai panašiai ir atrodo, nes kai ištrūkome iš debesies, mus pasitiko 20 mazgų Šiaurės Rytų vėjas, su kuriuo sau 22 mazgų vidurkiu šiaušėme tiesiai į Ouklandą. Plojom katutėmis ir išsišiepę atlošinėjome jūrmyles iš konkurentų. Jautėmės ypač užtikrinti turėdami tokį vėją, nes prognozė tuo metu mums žadėjo 4 mazgų vėją tos pačios krypties. Bet bėda buvo tame, kad kai konkurentai gavo šį vėją, jie jį gavo vakarų krypties, ko pasekoje jie plaukė 20 laipsnių žemiau į rytus. Kai gavome naują prognozę, ji jau rodė dabartinį vėją, bet blogiausia, kad priekyje ji rodė visišką štilį, tad mums beliko vienintelė išeitis – halsuoti (red. past. – keisti plaukimo kryptį prieš vėją), nusimauti kelnes ir plaukti į rytus link savo konkurentų... Taip plaukėme apie 70 jūrmylių, o tai buvo labai skaudu, nes kirtome tik priekyje „Alvimedikos“. Suhalsavome atgal tiesiai pirmajai trijulei į galą, kuri tuo metu buvo 35 jūrmylės priekyje!“, – savo paskyroje rašė R. Milevičius.

Šiuo metu priešakinėse linijose vos kelių mylių atstumu vienas nuo kito plaukia „Abu Dhabi“, kinų „Dongfeng“ ir ispanų „Mapfre“ komandos.

Finišavę Ouklande, buriuotojai turės kelias savaites atokvėpio ir kovo 15 d. startuos ilgiausiame ir sudėtingiausiame penktame „Volvo Ocean Race“ etape į Itaja uostą Brazilijoje.

„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. Spalio pradžioje startavusi regata truks iki kitų metų liepos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km).

„Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje, šalia Dakaro ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją