Luka Dončičius, Trae Yongas, Ja Morantas, De'Aronas Foxas ir kiti jaunosios kartos NBA krepšininkai sustabdžius sezoną nuo savo mylimos sporto šakos neatsiriboja – pagriebę į rankas žaidimų konsolių pultelius jie pasinėrė į „NBA 2K“ kovas, o kai kurie dar ir pradėjo aktyviai transliuoti jas internete.
Į esportą atsisuko ir kitos tradicinio sporto žvaigždės. Pavyzdžiui, dėl nukelto Formulės-1 sezono starto „McLaren“ lenktynininkas Lando Norrisas praėjusį sekmadienį trasoje varžėsi ne su Lewisu Hamiltonu, o su Madrido „Real“ futbolininku Thibautu Courtois, kuris kaip ir būrys F-1 atstovų mėgsta autosporto vaizdo žaidimus.
Jei Finikso „Suns“ sugalvojo visus likusius savo sezono mačus sužaisti „NBA 2K“ platformoje bei nuolat transliuoti tai savo sirgaliams, panašių alternatyvų sirgaliams pateikia ir futbolo klubai. Pavyzdžiui, vietoje sekmadienį vykti turėjusio Sevilijos derbio „Real Betis“ puolėjas Borja Iglesiasas ir „Sevilla“ gynėjas Sergio Reguilonas varžėsi tarpusavyje žaisdami „FIFA 20“.
Priešingai nei tradicinis sportas, pastaraisiais metais nuolat populiarėjantis esportas nereikalauja rungtynių dalyvių būtinai susirinkti į vieną vietą, todėl gerbėjai gali mėgautis juo net ir ekstremaliomis pandemijos sąlygomis – tiek žaisdami patys, tiek stebėdami, kaip žaidžia kiti.
Dėl koronaviruso keliamos grėsmės šiemet futbolo mylėtojai gali likti be Europos čempionato, tačiau jį į 2021 metus nukelti planuojanti UEFA organizacija neišsižada savo naujojo kūdikio – „UEFA eEuro“ turnyro, kuriame šį pirmadienį startuoja ir Lietuvos nacionalinė komanda.
„Konami“ kompanijos kuriamo „Pro Evolution Soccer“ žaidimo platformoje vykstančiame turnyre dalyvauja visų 55 nacionalinių UEFA asociacijų komandos, suskirstytos į dešimt grupių, kuriose bus žaidžiama po dvejas tarpusavio rungtynes. 16 pajėgiausių kvalifikacinio turnyro komandų pateks į finalinį turnyrą.

Kvalifikacinis turnyras startavo kovo 9-ąją, o Lietuvos rinktinė, kurios garbę gina ilgamečiai „Pro Evolution Soccer“ žaidėjai Edgaras Skrielius ir Donatas Grabarčiukas, savo pasirodymą pradės kovo 16-ąją, pirmadienį, kai 18 val. susitiks su varžovais iš Liuksemburgo.
Lietuviai varžysis ir su Kosovo, Sakartvelo, Šiaurės Airijos bei Baltarusijos nacionalinėmis komandomis. Kvalifikacija pasibaigs po dviejų savaičių – kelialapį į pagrindinį turnyrą iškovos grupės nugalėtojai, o antrą vietą iškovojusi komanda žais papildomame turnyre.
Praėjusią savaitę Lietuvos futbolo federacija sustabdė visus vietinius čempionatus, tačiau galėjo pasidžiaugti – federacijos globojama esporto komanda kliūčių dalyvauti UEFA organizuojamame turnyre neturės. Rinktinės kovas bus galima sekti būtent LFF „Youtube“ paskyroje.
„Tai tikrai unikali situacija. UEFA atstovai patikino, jog planų stabdyti „eEuro“ turnyrą nėra. Pirmajame etape rinktinių žaidėjai rungtyniaus per internetą, todėl nebus jokio galimo kontakto su žmonėmis“, – tinklalapiui Delfi sakė LFF esporto vadovas Edgaras Abromavičius.
Kliūčių gali kilti tik rengiant pagrindinį turnyrą, kuris buvo numatytas realioje fizinėje vietoje Europos futbolo čempionato finalo Londone metu. Svarstoma, kad nukėlus čempionatą į 2021-uosius, „eEuro“ turnyras galėtų būti toliau pratęstas žaidžiant internetu.
Nors įprastai didieji esporto turnyrai, kaip ir įprasti sporto renginiai, vyksta sportininkams susirenkant į vieną vietą, kur juos gali stebėti ir sirgaliai, šiuolaikinės interneto galimybės suteikia šansą žaidėjams likti namuose ir išvengti šiomis dienomis aktualių rizikų.
„Vienintelis nedidelis nesklandumas, kurį patyrėme dėl viruso – negalėsime rungtyniauti LFF esporto akademijoje, kuri yra įsikūrusi Kauno kolegijoje. Vis dėlto mūsų žaidėjai rungtyniaus iš namų, o visų sporto sirgalių lauksime LFF „Youtube“ kanale“ – sakė E. Abromavičius.
Sporto sąstingį Lietuvoje išjudins bei į virtualią erdvę kelsis ne tik futbolas. Su esportu susijusių iniciatyvų turi ir kitos sporto organizacijos, tokios kaip Lietuvos krepšinio federacija (LKF), todėl nutrauktus čempionatus turėtų pakeisti alternatyva jiems tapsiantys įvairių kompiuterinių žaidimų turnyrai.
Federacijoms ir klubams aktyviai domintis esporto galimybėmis, juos konsultuoja prieš kurį laiką darbą pradėjusi pirmoji Lietuvos esporto agentūra „GRIND Esports“. Anot jos vadovo Arno Bendaravičiaus, lietuviai privalo sekti pavyzdžiu, kurį rodo svarbiausios pasaulio sporto organizacijos.
„Tikriausiai niekam negalėjo kilti tokios idėjos, kad visas sporto pasaulis tiesiog sustos. Matome tuščius sporto televizijos ir lažybų tinklelius, mažėjančias pramogų pasiūlas. Džiugu, kad NBA ir UEFA nebijo ir iššūkių ir šiuo metu sėkmingai vykdo savo pradėtas elektroninio sporto veiklas. Tai yra tas pavyzdys, kuriuo tikriausiai turėtų pasukti didžioji dalis sporto organizacijų.
Kaip parodo esama situacija, šis sprendimas organizacijoms leidžia turėti tam tikrą „ekonominę pagalvę“ būsimiems finansiniams iššūkiams bei „statyti“ tvirtus pagrindus alternatyviam sportui virtualioje aplinkoje. Savo ruožtu, mes šiuo metu intensyviai bendraujame su Lietuvos futbolo ir krepšinio federacijomis dėl galimos esporto plėtros šalyje, ypač šioje situacijoje.
Iš organizacijų matome didelį pozityvą, kuris pasireiškia per realius darbus ir projektus“, – sakė A. Bendaravičius, kurio vadovaujama agentūra bendradarbiauja su sporto pasaulyje reikšmingais partneriais ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
Nors sąlygos esporto plėtrai yra palankios, Delfi pašnekovai supranta, jog tai yra naujas fenomenas sporto industrijoje ir įsitvirtinti jam nebus lengva. Vis dėlto jie džiaugiasi dėl pastaraisiais mėnesiais padažnėjusių iniciatyvų, ypač dėl tų, kurios vyko aukštosiose mokyklose.
Prie Vytauto Didžiojo universitete bei Kauno kolegijoje plėtotų esporto iniciatyvų prisidėję „GRIND Esports“ atstovai tvirtina, jog būtent edukacija bus vienas svarbiausių aspektų, norint sėkmingai plėtoti esportą tiek Lietuvoje, tiek už jos ribų.
Precedento neturintis sąstingis verčia sporto organizacijas ieškoti netradicinių sprendimų bei mėginti judėti į priekį net ir sunkiomis sąlygomis. Nors esportas tradicinio sporto pilnai neatstos, šiuo metu tai gali tapti itin svarbiu įrankiu siekiant pritraukti susidomėjimą bei rasti naujų gerbėjų.