aA
Lietuvai atstovaujanti „Ambersail-2“ įgula trečiadienio rytą pasiekė antrojo „The Ocean Race Europe“ etapo finišą Alikantėje. Permainingo etapo metu oro sąlygos svyravo nuo kone 40 mazgų (~20,5 m/s) vėjo gūsių Gibraltaro sąsiauryje iki visiško štiliaus Viduržemyje, įgula neišvengė burės plyšimo ir sudėtingų sprendimų bei finišą pasiekė septinta.
"Ambersail-2" (Foto: "Sailing Energy")
"Ambersail-2" (Foto: "Sailing Energy")

„Tai tikrai nėra etapas, kuriuo norėtume didžiuotis ar džiaugtumėmės. Padarėme keletą klaidų. Viena jų – kai susiplėšėme savo J1 burę Gibraltaro sąsiauryje, vėliau – priėmėme kelis visiškai nepasiteisinusius sprendimus jau Viduržemio jūroje, pasiekę lengvų vėjų zoną. Mes vis atsidurdavome kitoje laivyno pusėje nei ta, iš kurios ateidavo vėjas. Iš esmės tai ir lėmė, kad užėmėme vietą, kurioje esame. Tad nuotaikos ne pačios geriausios, bet etapas buvo kupinas pamokų, iš kurių stengiamės pasimokyti. Pailsėsime ir viskas bus gerai“, – po finišo teigė „Ambersail-2“ kapitonas Rokas Milevičius.

Pasak įgulos navigatoriaus Conrado Colmano, oro sąlygos buvo permainingos: po pakankamai greitos, pavėjinės etapo dalies nuo Kaškaiso iki Gibraltaro įgula įplaukė į sąsiaurį pučiant gūsiuotam, kartais net 40 mazgų (apie 20,5 m/s) siekiančiam priešpriešiniam vėjui ir vyraujant nepalankiai sroviai. Tačiau net ir tokios sudėtingos sąlygos nebuvo didžiausias šio etapo iššūkis – palikus Gibraltaro sąsiaurį, įgula pateko į varginantį štilį.

„Jūrmylės iki finišo per pastarąją valandą nesumažėjo. Girdžiu už borto švilpaujančius delfinus, kurie glaustosi aplink mūsų jachtos korpusą, tačiau šiuo metu jų glotnūs kūnai, ko gero, yra vieninteliai sparčiai judantys dalykai, nes mes, drauge su visu laivynu, strigome be vėjo“,– iš laivo tuo metu rašė C. Colmanas.

Tokiomis sąlygomis įgulai teko priimti ir neįprastą sprendimą – ieškodami vėjo, jie padarė nemenką kilpą dalį laiko plaukdami kone atgal. Deja, šios paieškos taip pat nepasiteisino.

„Bandydami pasigauti stipresnį vėją mes priėmėme sprendimą padaryti tokią kone 180 laipsnių kilpą ir šio manevro metu už mūsų buvusios komandos spėjo mus pasivyti. Deja, vėjas atėjo iš visai kitos pusės nei mes tikėjomės. Esmė ta, kad nors visi laivai buvo atsidūrę zonoje be vėjo, vakare ėmė veikti vietinės sąlygos – ėmė pūsti kranto brizas, kuris leido arčiau kranto esančios įguloms pajudėti į priekį greičiau. Dabar esame septinti, tačiau iki finišo liko dar viena tokia naktis ir mes kovosime iki galo“,– pamažu artėjant link Alikantės komentavo kapitonas R. Milevičius.

Tačiau sparčiau buriuoti silpno vėjo sąlygomis nepadėjo ir tai, kad įgula neturėjo galimybės naudoti palankiausiai tuometinei vėjo krypčiai tinkančios J1 burės, mat ši ties Gibraltaro sąsiauriu plyšo kėlimo metu. Įgulai beliko buriuoti su mažiau palankia J2 bure ir tikėtis, kad vėjo kryptis pasikeis.

Etapo pabaigoje įgula pasivijo 6 pozicijoje buriuojančią austrų komandą „The Austrian Ocean Race Project“ ir, nors aplenkti šios įgulos laiko nebepakako, finišo liniją „Ambersail-2“ kirto artimoje kovoje su jais.

Pirmieji finišo liniją ties Alikante kirto „Mirpuri Foundation Racing Team“, kurie bendroje įskaitoje iš 6-os pozicijos iškopė į viršūnę ir šiuo metu turi 11 taškų. Tiek pat taškų turi ir antri finišavę „Akzonobel Ocean Racing“. „Ambersail-2“ komanda su 7 taškais yra 6-oje pozicijoje, iki varžybų pabaigos liko paskutinis etapas.

Šiame etape „Ambersail-2“ įgulą sudarė kapitonas Rokas Milevičius, Linas Ivanauskas, Tomas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Conradas Colmanas, Deimantė Jarmalavičiūtė, Arnas Eimutis, Aistė Ridikaitė, Rimas Danilevičius, Kęstutis Kalėda, Linas Šukys, Marius Kybartas, Vidas Gedutis, Alfredas Babkovskis.

Trečiasis „The Ocean Race Europe“ etapas Alikantė-Genuja startuos birželio 13 dieną.

Bendrosios įskaitos rezultatai po 2 etapų ir vienerių pakrantės lenktynių:

1. „Mirpuri Foundation Racing Team“ (kpt. Yoann Richomme) – 11 t.
2. „Akzonobel Ocean Racing“ (kpt. Chris Nicholson) – 11 t.
3. „Sailing Poland“ (kpt. Bouwe Bekking) – 10 t.
4. „The Austrian Ocean Race Project“ (kpt. Gerwin Jansesn) – 9 t.
5. „Team Childhood 1“ (kpt. Simeon Tienpont) – 8 t.
6. „Ambersail-2“ (kpt. Rokas Milevičius) – 7 t.
7. „Viva Mexico“ (kpt. Erik Brockmann) – 6 t.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Europos komandiniame čempionate – Andriukaitytės, Palšytės ir Matusevičiaus pergalės

Trys pergalės antrą Europos komandinio lengvosios atletikos čempionato antros lygos varžybų...

Tokijuje pristatytas olimpinis kaimelis: galios specialios rekomendacijos ir alkoholio vartojimui veiks karščiavimo klinika (1)

2020 metų Tokijo olimpiados organizatoriai sekmadienį, likus kiek daugiau nei mėnesiui iki...

Lietuvos šokėjai iškovojo Europos taurę (8)

Lenkijos Elbingo mieste įvyko Pasaulio sportinių šokių federacijos (WDSF) Europos standartinių...

Po pirmos Europos komandinio čempionato dienos Lietuvos lengvaatlečiai žengia penkti (3)

Stara Zagoroje (Bulgarija) prasidėjo Europos lengvosios atletikos komandinio čempionato antros lygos...

Pasaulio orientavimosi sporto čempionate Lietuvos rinktinė liko per žingsnį nuo medalių

Estafečių varžybomis baigėsi birželio 10-18 d. Suomijoje vykęs pasaulio orientavimosi sporto...

Top naujienos

Tomas Janonis | D+

Populiarioje pajūrio vietoje poilsiautojams vietos gali nelikti: dėl didžiulio projekto užsimojo perbraižyti netgi draustinio ribas (1)

Krašto apsaugos ministerijos planai vienoje gražiausių pajūrio vietų, esančių Pajūrio...

Revoliucija pasaulinėje mokesčių santvarkoje: Lietuvai naudinga, o latviams ir estams – užuojauta (6)

Didžiajam septynetui susitarus prikirpti sparnus mokesčių vengėjams, ekonomistas Nerijus...

Vasha ryžosi atvirai išpažinčiai apie buvusio vyro neištikimybę, kankinusią krizę ir naują mylimąjį: jis grįžo į mano gyvenimą (13)

Gabrielė Rutkauskienė -Vasha šiandien, panašu, išgyvena vieną geriausių laikotarpių savo...

Atominių bombų radarai Indijos vandenyne užfiksavo mokslininkams negirdėtus signalus: aptiko itin retus gelmių gyventojus

Mokslininkai Indijos vandenyne aptiko visiškai naują pigmėjinių mėlynųjų banginių...

Didžiausias nerimas dėl euro zonos bėdų slūgsta – randai nebus tokie gilūs kaip po 2008 metų (1)

Europos susirūpinimas, esą pandemija sukels neatitaisomą žalą darbo rinkai, jau pradeda atrodyti...

Kodėl į duobutes augalams sodinti deda žalios žuvies?

Jau ne pirmus metus įvairiose patarimų daržininkams svetainėse matyti pasiūlymas vietoje...

Liaudiškos priemonės kovai su kopūstų kenkėjais

Sultingi kopūstų lapai yra tikras masalas kenkėjams: kopūstų amarams, vikšrams, kryžmažiedėms...

Nidoje karantinas baigėsi: griaudėjo audringi vakarėliai, poilsiautojams taisyklės nebeegzistuoja (475)

Viskas, koronavirusas ir bjauriausia jo pasekmė – karantinas – baigėsi. Taip nusprendė ne...

Po stichinės kaitros užklups staigūs pokyčiai: didžiausios permainos laukia per Jonines išsami savaitės prognozė (18)

Šiandien Lietuvos orus lems anticiklono vakarinė dalis. Visame krašte bus giedra ir sausa. Lengvas...

Nuo pirmadienio įsigalioja pakeitimai: kas keičiasi aktualu keliaujantiems, pokyčiai dėl izoliacijos, šalių sąrašas (26)

Nors epidemiologinė situacija Lietuvoje gerėja, vis dažniau pasigirsta ir specialistų perspėjimai...