aA
Lietuvos vandens motociklų sportas verčia naują puslapį. Pirmą kartą UIM pasaulio vandens motociklų čempionate dalyvaus mūsų šalies ekipa, kuriai atstovaus du pilotai Mindaugas Jačiauskas ir Audrius Piktys.
Vandens motociklai
Vandens motociklai
© Organizatorių nuotr.

Ekipos lyderis M. Jačiauskas neslepia, kad sau kelia itin aukštus tikslus, o artėjant svarbiausiam karjeros startui jau jaučiamas ir starto jaudulys.

Plušo salėje

Dauguma lietuvių mano, kad pasiplaukiojimas vandens motociklais yra daugiau malonumas, o ne sportas. Tas tiesa, jei nesiekiate rezultato. Kauno ekipa „Automoto Spindesys Racing Team“ žengė į visiškai kitą lygį.

Komandos pilotai lenktyniauja „Sea-Doo RXP-X300“ vandens motociklais. Kiekvienas jų apytiksliai kainuoja apie 20 tūkstančių eurų su patobulinimais, kurie griežtai reglamentuoti.

Šie vandens motociklai - tikrų tikriausios raketos ant vandens.

M. Jačiauskas varžybose dalyvaus motociklu, kurio galia siekia 320 AG. A. Pikčio motociklas 300 AG galingumo. Motocikluose sumontuotas trijų cilindrų keturtaktis 1630 kubinių centimetrų variklis. Maksimalus motociklų greitis siekia apie 125 km/val. Kuro motociklai plaukiant lenktyniniu režimu degina po 1,5 litro per minutę.

„Abu vandens motociklus galima modifikuoti, Mindaugas turintis daugiau patirties, todėl jis gali geriau išnaudoti motociklo galimybes. Be to, jis dalyvaus dviejų klasių varžybose – „Runabout STOCK“ ir GP. Pastarieji motociklai yra galingiausi ir mes nelabai jiems galime prilygti greičiu, tačiau mes esame stabilesni, technika patikimesnė, o Mindaugas fiziškai stipresnis. Kai kurie turi itin galingus motociklus, tačiau sugeba išnaudoti vos 60 proc. jų galimybių. Reikia techniką išnaudoti 100 proc., o tai puikiai daro Mindaugas. Visas lenktynes jis sugeba išlaikyti tolygų aukštą tempą, o tada turi gerą rezultatą“, - sako „Automoto Spindesys Racing Team“ komandos treneris.
Deivis Zizas.

Norint išlaikyti aukštą tempą, nepakanka tik treniruočių ant vandens, todėl visą žiemą abu pilotai plušo treniruoklių salėje su žinomu fizinio rengimo treneriu Mindaugu Pociumi.

„Galima pasakyti paprastai – lenktynės pilotui yra tas pats, kas nubėgti maratoną. Stipriausi vyrai iš treniruočių salių pabando palėkti ir po 5 minučių viskas baigiasi – nelaiko nei rankos, nei kojos. Ir tai ant lygaus vandens. Varžybų metu nuo kitų sportininkų kyla iki 1,5 metro aukščio bangos. Kiekviename posūkyje, kiekvienoje tiesiojoje, tos bangos tave mėto į šonus. Visą galingą motociklą tu turi laikyti rankose, nes tu nesėdi kapsulėje prisegtas diržais“, - sako D. Zizas.

Tikslas – dešimtukas

Pasaulio čempionate yra dalyvavę pavieniai lietuviai, tačiau visa profesionali komanda į prestižiškiausias UIM pasaulio čempionato varžybas vyksta pirmą kartą.

Pasaulio čempionate „Runabout STOCK“ (GP2) klasėje vyks trys važiavimai po 20 minučių, GP klasėje – du važiavimai po 25 minutes. Abu lietuviai startuos „Runabout STOCK“ klasėje, o M. jėgas išbandys dar ir elitinėje „Runabout GP“ klasėje.

Čempionatas birželio 2 - 4 dienomis vyks Italijoje, Porto Cesareo miesto įlankoje.

„Tikslas yra patekti į dešimtuką. M. Jačauskas „Runabout GP2“ klasėje pajėgus patekti į penketuką, Audrius – į dešimtuką“, - kalbėjo D. Zizas.

„Artėjant varžybos jaučiamas jaudulys. Pirmiausia jaučiu atsakomybę. Iš manęs nemažai tikimasi, todėl kiek jaučiasi spaudimas. Tačiau tai normalu, kai esi vienas iš lyderių. Norisi nenuvilti. Mūsų formą parodys dvi varžybos iki starto pasaulio čempionate – Lenkijoje ir Vokietijoje. Tai bus geros treniruotės prieš čempionatą ir tikslų šiose varžybose mes nekeliame. Esame patenkinti savo forma, fizine jėga“, - sako M. Jačiauskas.

Savaitgalį Lenkijoje vykusiose varžybose lietuviams sekėsi skirtingai – M. Jačiauskas „Runabout STOCK“ klasėje tapo nugalėtoju, o „LIMITED“ klasėje dėl technikos gedimo finišavo devintas.

Tuo tarpu A. Piktys susidūrė su techninėmis problemomis ir dėl variklio gedimo lietuvis finišo nepasiekė.

„Automoto Spindesys Racing Team“ komanda neslepia, kad konkuruoti su didžiausiomis Prancūzijos, Anglijos, JAV ar JAE komandomis pagal biudžetus negali. Tačiau lietuviai užsispyrę ir tikslo sieks visomis išgalėmis.

„Žinome, kas mūsų laukia. Svarbiausia, kad laukia ilgos varžybos stipriausioje klasėje. Mes nesame bandę tiek ilgai važiuoti. Be to, tai bus jūra, bangos ir laukia ištvermės varžybos. Praktika rodo, kad man greita trasa nėra naudinga. Geriausia būtų vidutinio greitumo trasa. Tai man labiau naudinga, nes šiemet esame labai stipriai fiziškai pasiruošę. Mūsų asmeniniai treneriai mus specialiai ruošė ir vyks su mumis į varžybas. Esame tikrai rimtai nusiteikę – ir pilotai, ir technikai“, - sako M. Jačiauskas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Mindaugas Bilius: Aušros istorija – akivaizdus įrodymas, kad dažnai žmogui tiesiog reikia šanso

Aušra Garunkšnytė 2019-uosius drąsiai gali vadinti sėkmingiausiais sportinėje karjeroje....

Ramūnas Navardauskas Gabone finišavo pirmame penketuke (2)

Afrikoje, Gabone, vykstančių 15-ųjų daugiadienių dviračių lenktynių „La Tropicale Amissa...

Kanadietiška rokiruotė: Lietuvos rinktinę treniruos kitas specialistas iš ledo ritulio tėvynės Zubrus sprendimo dar nepranešė (3)

Olimpinėje atrankoje ir pasaulio čempionato IB divizione šiemet kovosiančiai Lietuvos ledo ritulio...

Lengvaatlečių dešimtmetis: daugiausiai medalių į Lietuvą parvežė Palšytė ir Gudžius

Kitą savaitgalį LLAF taurės varžybomis dauguma pajėgiausių Lietuvos lengvaatlečių pradės...

Lietuvos stalo tenisininkai Portugalijoje varžysis dėl kelialapių į olimpines žaidynes

Sausio 22-26 dienomis, Gondomaro mieste Portugalijoje vyks stalo teniso pasaulio komandinis atrankos...

Top naujienos

Po skandalingo gaisro – dvi versijos ir šokiruojantys liudijimai: dėl žalos sveikatai svarstomi ieškiniai teismui (114)

„Tarša būtų buvusi mažesnė, jeigu jie būtų leidę tiesiog toms padangoms sudegti, nei...

Taršos skandalas atsirito ir iki Utenos: įmonė nevalytų atliekų duobę slėpė po tentu (160)

Įmonę „Kibiras“ patikrinę Aplinkos apsaugos agentūros specialistai užfiksavo nelegalų...

11 mln. gyventojų turintis miestas izoliuojamas: atšaukiami skrydžiai, stabdomas viešasis transportas (12)

Kinijos Uhano miesto, kur prasidėjo naujojo jau keliolikos gyvybių pareikalavusio viruso protrūkis,...

„Rytas“ jaučia palikęs sezono vidurio duobę užnugaryje, Sirvydis – išsivadavęs iš pančių (18)

Per pirmus du Europos taurės varžybų antro etapo turus nė vieno tritaškio nepataikęs Deividas...

Pažiūrėkite į savo senus batus, daug ką sužinosite apie sveikatą: gydytojas įvardijo pavojingus atvejus (13)

Ar kada pastebėjote, kaip skirtingai žmonės nudėvi batus? Vieni išklypsta į kairę, kiti į...

Lietuviai ruošiasi svarbiausiai kelionių medžioklei: jau šią savaitę prasidės specialių pasiūlymų lietus

Kelionių agentūrų duomenimis, sausį pasiekiamas didžiausias kelionių pirkimų įkarštis. Dėl...

Lietuvis papasakojo, kiek jam kainavo įsirengti saulės jėgainę: dėl savo sprendimo nesigaili (94)

A++ klasė, 100 tūkst. eurų už 100 kv. metrų namą ir 500 eurų namo išlaikymui per metus. Ar...

Finikse – įžaidėjo pralietas kraujas, dominavęs Sabonis ir solidi „Pacers“ pergalė (13)

Šeštą pergalę per pastarąsias septynerias rungtynes NBA pirmenybėse iškovojo Indianos...

Irūna Puzaraitė pasidalino savo dukrelės Glorijos krikštynų akimirkomis (71)

Atlikėja Irūna Puzaraitė -Čepononienė kartu su vyru Roku Čepononiu iki šiol neatsidžiaugia...

Sovietinių laikų prietaisas, be kurio neapsiėjo jokia namų virtuvė: ar atpažintumėte? (109)

Sovietiniais laikais naudojo įvairiausių daiktų, kurių dabar žmonės ne tik neprisimena, bet nė...