aA
Lietuvos vardą visame pasaulyje garsinantis lakūnas Jurgis Kairys sulaukė dar vieno svarbaus įvertinimo. Savaitgalį Gdanske (Lenkija) vykusioje aviacijos šventėje buvo apdovanoti geriausi šioje šalyje skraidantys lakūnai. 66-erių metų J. Kairys buvo pripažintas geriausiu 2018 metų užsienio pilotu.
Jurgis Kairys / Foto: Gediiminas Savickis
© ELTA

Ketvirtą kartą surengtuose „Gala Cumulusy“ rinkimuose J. Kairys aplenkė į trejetuką patekusius du naikintuvų pilotus – belgą Stefaną Dartę ir turką Erhaną Gunarą. Pastarieji du atliko pasirodymus su F-16 naikintuvais ir atstovavo karinei aviacijai. J. Kairys, kaip privatus pilotas, skraidė su akrobatiniu lėktuvu SU-31.

Daugkartinis Europos bei pasaulio akrobatinio skraidymo čempionas ir prizininkas J. Kairys, kalbėdamas su naujienų agentūra ELTA, džiaugėsi šiuo pripažinimu, bet apgailestavo, kad Lietuvos aviacijos situacija kasmet prastėja.

„Malonu gauti tokį apdovanojimą. Lenkai labai pažengę šioje srityje. Pas mus, Lietuvoje, bendroji aviacija ir lėktuvų šou yra numarinti, o Lenkijoje viskas auga ir vystosi“, – teigė J. Kairys.

Patyręs Lietuvos lakūnas jau daugelį metų savo pasirodymais džiugina aviacijos gerbėjus didžiausiuose šou visame pasaulyje. 2018 metais J. Kairys parodomąsias programas atliko aviacijos šventėse Naujojoje Zelandijoje, įvairiuose Lenkijos ir Švedijos miestuose, Rumunijoje, Kinijoje.

„Kai kurie šou būna labai ypatingi. Įsiminė renginys Naujojoje Zelandijoje, kur buvo daug įspūdingos technikos, karo lėktuvų. Buvo galima išvysti Pirmojo ir Antrojo pasaulinių karų techniką“, – pasakojo J. Kairys.

2019 metai Lietuvos lakūnui bus taip pat aktyvūs. Jau vasario 20 dieną jis išvyks į vieną didžiausių pasaulio aviacijos šou Australijoje. „Australian International Airshow 2019“ renginyje bus įspūdingų pavienių ir grupinių pasirodymų, daug įvairių garso ir ugnies efektų.

Jurgis Kairys / Foto: Jurgio Kairio asmeninis archyvas
Jurgis Kairys / Foto: Jurgio Kairio asmeninis archyvas
© ELTA

Vis dėlto Lietuvoje išvysti J. Kairio pasirodymus yra sunkiai tikėtina. Pasak jo, tam nėra nei tinkamų sąlygų, nei tinkamo požiūrio į aviaciją.

„Lietuvoje trūksta kompetentingų žmonių. Nors dauguma Lietuvos aerodromų yra apverktinoje situacijoje, ministerijos kratosi atsakomybės“, – pabrėžė vienas žymiausių Lietuvos lakūnų.

Pasak J. Kairio, klaida buvo padaryta, kuomet šalia Vilniaus esantis Kyviškių aerodromas buvo perduotas Vilniaus Gedimino technikos universitetui, o pastarasis ten esantį pakilimo taką ne prailgino, kaip būtų naudingiau, o tik praplėtė.

Gavus valstybės finansavimą, buvo planuojama ten esantį 500 m ilgio taką prailginti dar 300 m, tačiau po įvairių diskusijų ir lėšų skaičiavimų, takas buvo padidintas į plotį.

„Tai yra anekdotas, taip niekur nėra daroma“, – teigė J. Kairys.

„Kai Kyviškių aerodromas buvo perduotas VGTU, tai įvairioms aviacijos kompanijoms ar sportininkams ten savo veiklą plėtoti nebeliko galimybių. Žinoma, galima ten sudaryti tam tikras sutartis, bet aš kalbu apie bendrą aviacijos vystymąsi. Protingai išnaudojus šį aerodromą, galima būtų sumažinti krūvį ir Vilniaus oro uostui. Trumpai tariant, Lietuvoje labai trūksta kompetentingų žmonių, protingų sprendimų ir noro“, – aiškino J. Kairys.

Taip pat J. Kairys išskyrė ir Nidos aerodromo problemą. Jis neveikė nuo 1999 metų. Nors 2016 metais aerodromas buvo atgaivintas, jau po metų skrydžiai vėl jame buvo uždrausti dėl Neringoje esančios pasienio zonos.

„Tai yra paradoksas. Turime nuostabią salą Lietuvoje, aerodromas pastatytas jau prieš daug metų. Jis turėtų pasitarnauti visuomenei. Visame pasaulyje kiekviena salelė, kur kitam transportui yra sudėtinga važiuoti, yra naudojami aerodromai.

O pas mus yra taip, kad vis kažkas neleidžiama ir dėl to patys sau pasidarome kliūtis plėstis ir tapti modernesniais, – mintimis dalinosi J. Kairys. – Trūksta atsakomybės, žvilgsnio į perspektyvą. Tai ne vieno, o visų aerodromų problema. Lietuvoje labai reikia tinkamo požiūrio į bendrą šalies aviaciją.„

Taip pat lakūnas apgailestavo, kad Lietuva atsisakė minties turėti savo nacionalines oro linijas.

„Visos kaimyninės šalys turi savo oro linijas su naujausia technika. O mūsų Susisiekimo ministerijos darbuotojams tiesiog trūksta kompetencijos. Galbūt trūko ir Vyriausybės tinkamo požiūrio. Aviacijos problemos yra tiesiog ignoruojamos“, – sakė J. Kairys.

J. Kairys ne kartą bandė padėti Lietuvos aviacijai priimant vieną ar kitą sprendimą, ne kartą bendravo su Krašto apsaugos ir Susisiekimo ministerijomis, bet jo balsas nebuvo išgirstas. Dėl to jis artimiausiu metu ketina koncentruotis ties pagrindine savo veikla – komerciniais skrydžiais.

„Man pasaulis yra atviras, o kai už savo veiklą dar esu įvertinamas, tai visiškai neturiu kuo skųstis. Lietuvoje ne kartą esu pateikęs savo argumentus sprendžiant vieną ar kitą klausimą, bet viskas buvo veltui. Tai kam man gaišti laiką? Dėl galimo šou Lietuvoje tai irgi – jei nėra tam sudaromos sąlygos, tai nebus net vilčių kažką padaryti“, – pridūrė J. Kairys.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(39 žmonės įvertino)
4.7436
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Dopingo karuselė Lietuvoje įsisuko: sulaikoma vis daugiau draudžiamų medžiagų, taikomasi į mėgėjus (3)

Lietuvos muitinės atstovai pastaruoju metu praneša, kad jų kriminalistai pradeda vis daugiau...

Duodamas startas sporto projektų finansavimui: lėšų bus kur kas daugiau

Šiemet lėšos sporto projektams didėja daugiau nei dvigubai. Didžiausias dėmesys finansuojant...

Kaune – pirmasis Lietuvoje uždaras vandenlenčių parkas (3)

Kaune duris atvėrė pirmasis Lietuvoje uždaras vandenlenčių parkas „Wake Up Kaunas...

UFC čempionė Namajunas planuoja apsilankyti Lietuvoje: noriu pamatyti tradicines vestuves (13)

Lietuvių kilmės kovotoja Rose Namajunas gegužės mėnesį stos į kovą ginti labiausiai...

Lietuva kartu su kaimynėmis sieks tapti Europos rankinio čempionato šeimininke

Pirmadienį Lietuvos rankinio federacijos prezidentas Donatas Pasvenskas bei generalinis sekretorius...

Top naujienos

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (321)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (136)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (15)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1914)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (186)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (569)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...

Gatvė prestižiniame rajone, kuri atgraso pirkėjus: viskas dėl šiurpą keliančių įstaigų (80)

Prestižiniu sostinės rajonu tituluojamas Antakalnis yra viena iš miesto dalių, kur būstą gali...

Susižadėjo Mantas Katleris ir jo mylimoji Aistė: šiemet jų laukia ne tik šis rimtas žingsnis (105)

Kol Lietuvoje spaudžia šaltukas, komikas ir laidos „Kitokie pasikalbėjimai“ vedėjas Mantas...

Naujos dirbtinio intelekto sistemos kūrėjai patys išsigando savo kūrinio: tai kelia šiurpą (48)

Pamenate, kai Elonas Muskas sakė, kad dirbtinis intelektas yra didžiausia grėsmė žmonijai? Ką...

Ar spiralė gali sugadinti seksualinio gyvenimo kokybę? (21)

Ar galima turėti priekaištų gimdos spiralei? Juk įterpta į gimdą ši nuo nėštumo apsauganti...