Ketvirtą dešimtmetį skaičiuojanti pasauline buriavimo Jūros švente vadinama regata vyksta kas dvejus metus. Joje, nuo vėlyvo rudens iki vasaros, geriausi pasaulio buriuotojai varžosi lenktynėse aplink pasaulį, užsukdami į uostus įvairiuose žemynuose.

Klaipėdos savivaldybė jau informavo VOR apie savo ketinimus tapti vienu iš regatos uostų 2014-2015 m., o varžybose dalyvauti ketinantys Lietuvos buriuotojai su organizatoriais derina komandos dalyvavimo galimybes.

„Kol kas mūsų komandos, Klaipėdos ir visos Lietuvos šansai turėti pasaulinę Jūros šventę yra geri. Esame labai palankiai vertinami ir kaip buriuotojai, ir kaip naujų buriavimo galimybių šalis, tačiau sėkmė priklausys nuo to, kaip sugebėsime susitelkti, suplanuoti ir parodyti savo pasirengimą“, - sakė jachtos „Ambersail“ kapitonas Simonas Steponavičius.

Pasak jo, tam, kad regata užsuktų į Klaipėdą, mūsų uostamiesčiui konkurse reikia nukonkuruoti Švedijos uostą Gioteborgą, Danijos sostinę Kopenhagą ir vieną iš kelių Olandijos uostų. Visi miestai naujai dalyvaujantys VOR prisitaiko prie regatos reikalavimų investuodami į šioms lenktynėms priimti reikiamą infrastruktūrą, tačiau, kaip taisyklė, investicijos atsiperka jau pačios regatos metu.

Pasak tarptautinės audito kompanijos PWC, vertinusios regatos poveikį šalių ir miestų ekonomikai ataskaitos, keturias iš eilės VOR regatas priimsiantis Ispanijos uostas Alkantė vidutiniškai į uosto infrastruktūrą vienam VOR renginiui investavo 4,16 mln. eurų, o teigiamas paskutinės regatos poveikis miesto ekonomikai įvertintas 118,2 mln. eurų.

„Ši regata išsiskiria ir tuo, jog po jos apsilankymo šalis gauna rimtą palikimą. Turime galimybę patekti tarp prestižinių pasaulio buriavimo uostų, susilaukti daugiau ir VOR ir kitų pasaulinių regatų, o tai suteiktų rimtą postūmį ir sportui ir verslui”, - teigė S. Steponavičius.

Anot jo, po praėjusiais metais pasiektų puikių rezultatų daugelyje prestižinių regatų, Lietuvos buriuotojai yra puikiai vertinami. Jų galimybės dalyvauti VOR iš esmės priklauso nuo finansų, tačiau pasak S. Steponavičiaus, preliminarūs susitarimai su rėmėjais jau yra.

Komandos biudžetą sudarytų naujos specialius reikalavimus atitinkančios jachtos įsigijimas, starto mokestis, bei aplink pasaulį keliaujančios techninio palaikymo ir buriuotojų komandos išlaikymas.

Vienos komandos dalyvaujančios VOR biudžetas kitoje regatoje iš viso sudarys 10-20 mln. eurų. Planuojama, kad joje dalyvaus 8-12 pasaulio buriavimo elito ekipažų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)