- „Ferrari“ komandos nesėkmės labai jaudina šios italų ekipos sirgalius. Kur pagrindinės priežastys, neleidžiančios komandai lygiais kovoti su sezono lyderiais?

- Komanda žino, kokiose srityse privalo pasitempti ir dirba ties tuo. Mes kol kas koncentruojamės ties šiuo sezonu, kurio dar liko pusė. Matematinius šansus kovoti dėl titulo dar turime, todėl negalima nuleisti rankų. Kol kas užimame tikrai ne tas pozicijas, kuriose norėtume būti, bet mes turime veiksmų planą, kaip pasiekti sėkmės. Mes nuolat tobuliname bolidą, bet tam reikia laiko. Niekas savaime neįvyksta.

- Tai kokios pagrindinės silpniausios jūsų vietos. Ar tai jėgos agregatas, ar prispaudžiamoji jėga, ar apskritai važiuoklė?

- Jei atvirai, tai vienos kurios nors srities išskirti negalima. Šiuolaikinėje F-1 į pirmą vietą visada iškeliamas mašinos efektyvumas. Be abejo, stiprioji „Ferrari“ pusė yra bolido patikimumas, ką turi ne visos komandos. Vienareikšmiškai, reikia tęsti darbą tobulinant jėgainės sistemą ir mes tai darome. Taip pat yra modernizuojama važiuoklė ir mes siekiame optimalios jos integracijos su varikliu. Taigi, reikia kalbėti apie kompleksinius sprendimus.

- F. Alonso asmeninėje įskaitoje smarkiai lenkia kolegą K. Raikkoneną. Iš šalies matyti, kad F. Alonso sugeba maksimaliai išnaudoti bolido potencialą, skirtingai nei K. Raikkonenas, kuriam, be kita ko, dažnai dar ir nesiseka. Kaip galima paaiškinti šią situaciją?

- Tai paaiškinti yra sudėtinga. Kartais F. Alonso gali atakuoti nuo pat pirmųjų sekundžių ir tai jam sekasi, jis puikiai jaučiasi prie F14 T bolido vairo, nors šią mašiną yra labai sunku valdyti. Nauja stabdžių sistema „brake-by-wire“ daro šį bolidą pakankamai stabiliu, bet jam trūksta prispaudžiamosios jėgos, be to, ir padangos šiame sezone yra pakankamai kietos.

Kai kuriems pilotams, tarp jų ir K. Raikkonenui, yra sunku iš mašinos išspausti reikiamą greitį ir jaustis joje užtikrintai. Dėl to „Ferrari“ inžinieriai stengiasi surasti reguliavimą, kuris tiktų suomio vairavimo stiliui. Bet kartu Kimis taip pat stengiasi adaptuoti savo stilių prie F14 T ypatumų. Komanda yra ne kartą mačiusi, kad K. Raikkonenas yra labai greitas ir tuomet supranti, kad jis – buvęs pasaulio čempionas, bet kartais jam pritrūksta pasitikėjimo savo mašina. Tai byloja apie tai, kiek yra sudėtinga valdyti šiuolaikinę techniką ir kaip sunku prie jos prisiderinti. Bet F. Alonso tai pavyksta.

- Ar labai skiriasi derinimas tarp Fernando ir Kimio bolidų?

- Paprastai komanda, dirbdama su abiem pilotais, pradeda nuo vienodo bazinio derinimo lygio. Šie parametrai yra nustatomi simuliatoriaus pagalba. Po to kiekviename etape pilotas adaptuoja bolido derinimą prie savo stiliaus. Abu pilotai siekia, kad bolidas elgtųsi neutraliai, bet vieniems pilotams geriau sekasi tvarkytis su nepakankamu bolido vairo pasukamumu, o kitiems – ne. Tačiau abiejų pilotų bolidų derinimas skiriasi labai nežymiai.

- Kaip ispanų publika reaguoja į problemas, su kuriomis susiduria „Ferrari“ ir F. Alonso?

- Sirgalių, kaip ir komandos, netenkina dabartinė situacija, visi nori F. Alonso pergalių. „Ferrari“ yra iš tų komandų, kurios netenkina net ir antroji vieta. Bet Ispanijoje iki šiol „Formulė-1“ turi labai didelę auditoriją, ir, žinoma, televizijų reitingai didėja, kai F. Alonso laimi. Ispanijoje F-1 pagal žiūrovų skaičių nusileidžia tik futbolui. Net nežiūrint į tai, kad dabar ne per geriausios dienos, „Formulė-1“ yra labai populiari, ji kur kas populiaresnė nei „MotoGP“, kur daug metų laimi ispanas. Žinoma, sirgaliai nori, kad F. Alonso irgi kuo dažniau laimėtų.

- Dažnai reiškiatės kaip ekspertas ispanų ir italų televizijose. Kaip paaiškinate žiūrovams šiuolaikinės „Formulės-1“ ypatumus ir 2014 metais atėjusias naujoves?

- Visų pirma reikia pasakyti, kad dabartiniai bolidai yra automobilių pramonės ateitis – būtent taip atrodys rytojaus automobiliai, važinėsiantys gatvėse. Tai efektyvios, taupios, su galingais hibridiniais varikliais mašinos. Jei kalbėti apie garsą, aš suprantu, kodėl didelei žiūrovų daliai jis nepatinka. Man, kaip lenktynininkui, irgi norėtųsi garsesnio variklio, bet iš kitos, pusės, Le Mane aš važiuoju su dyzeliniu motoru, kuris irgi yra duslus ir tylus. Nemanau, kad garsas yra didelė problema. Bet žiūrovai nori šou ir į jų norus reikia atsižvelgti.

Man nepatinka ir šiandienos bolidų išvaizda. Bet štai per bandymus Silverstone buvo išbandytos 18 colių padangos ir manau, kad „Lotus“ su šiais diskais atrodė labai gražiai. Žinoma, ties bolidų išvaizda dar reikia dirbti, bet manau, kad komandos kartu su FIA suras gerų sprendimų, kaip vystyti „Formulę-1“. Dabar yra labai svarbus čempionato laikotarpis, būtent šiandien sprendžiama F-1 ateitis.