Šį savaitgalį įvyks vienas iš pačių populiariausių etapų visame „Formulės-1“ kalendoriuje, kuris bus itin nenuspėjamas.

Svarbi statistinė detalė: iškovota „pole“ pozicija Monrealio trasoje turi minimalią reikšmę lyginant su kitais sezono etapais. Iš esmės tai reiškia, kad lenktynės čia dažniausiai vyksta pagal labai netikėtus scenarijus. Nuo 2000 metų „pole“ pozicijų savininkai čia yra laimėję tik 35 proc. atvejų. Jei dar pridursime, jog šiais metais komandoms yra siūloma rinktis net iš trijų rūšių padangų, iš kurių pats minkščiausias mišinys bus ultraminkštos, ir tikriausiai tai neleis nuvažiuoti visos distancijos su vienu sustojimu boksuose, todėl galima tikėtis labai įdomių lenktynių.

Tarp Gilles'io Villeneuve'o vardo trasos Monrealyje išskirtinių ypatybių – ilgos greitos tiesiosios, kurios yra „įkalintos“ į siaurą koridorių tarp barjerų, didelė, net 60 proc. siekianti saugos automobilio pasirodymo tikimybė ir palyginti greiti sustojimai boksuose: techninio aptarnavimo juosta čia yra trumpa, todėl bendras apsilankymo boksuose laikas yra tik 18 sekundžių. Visai tai turės didelės įtakos komandoms renkantis taktinius sprendimus.

Dėl ilgų tiesiųjų, kurios užsibaigia lėtais posūkiais, lenkti šioje trasoje nėra labai sudėtinga, todėl ekipos galės naudoti taktines schemas, nelabai kreipdamos dėmesį į galimas grūstis, tačiau reikės turėti galvoje atsarginius variantus, jei į trasą išvažiuotų saugos automobilis.

Šiame sezone mes ne kartą esame matę, kaip lenktynių metu būdavo įvedamas virtualaus saugos automobilio (VSC) režimas ir visai tikėtina, kad jį pamatysime ir Kanadoje. Tačiau kartu įmanomos ir situacijos, kuomet į trasą teks išvažiuoti ir realiam saugos automobiliui, pavyzdžiui, jei susidūrimas įvyks pirmame „S“ formos posūkyje.

2014 metais lenktynės čia užsibaigė, kai trasoje buvo saugos automobilis po Felipe Massos ir Sergio Perezo susidūrimo. Tada pergalė atiteko Danieliui Ricciardo, kuris tais metais debiutavo „Red Bull“ komandoje.

Tuo metu, kai trasoje būna saugos automobilis, praradimai sustojimui atlikti sumažėja čia praktiškai iki 10 sek. lyginant su 18 sek. įprastinėmis sąlygomis. Todėl kam nors gali labai pasisekti, jei sustojimui bus pasirinktas pats tinkamiausias laikas. Galima nuspėti, kad avarijos atveju išvažiavus saugos automobiliui, dauguma ekipų keis pradines taktines schemas.

Taktikos variantų Kanadoje gali būti begalės, panašiai kaip tai buvo Kinijoje, kur pirmieji 13 finišavusių pilotų naudojo visus tris įmanomus padangų mišinius.

Per kvalifikaciją Monrealyje beveik visos komandos rinksis ultraminkštas padangas, bet bus ir tokių, kurie pabandys D. Ricciardo variantą, panaudotą Monake, kai jis per antrą sesiją geriausią rezultatą parodė su kietesnėmis superminkštomis padangomis, kad po to su jomis galėtų startuoti lenktynėse. Antra vertus, skirtumas tarp šių dviejų padangų mišinių Kanadoje lenktynių režimu nebus jau toks didelis.

Monrealyje padangos nelabai smarkiai dyla, tačiau apkrovos joms yra kur kas didesnės nei Monako etape. Jei miesto trasoje su ultraminkštomis galima nuvažiuoti apie 150 km distanciją, tai Monrealyje jos išlaikys kur kas trumpesnį atstumą.

Lenktynės Monrealyje tęsiasi 70 ratų, o pernai su superminkštomis padangomis daugiausiai buvo galima nuvažiuoti 33 ratus, o su minkštomis – 55 ratus. Kai kas iš tų pilotų, kurie moka labai tausoti padangas, gali ir šiais metais pabandyti visą distanciją nuvažiuoti vienu sustojimu. Bet labiausiai tikėtina, jog dauguma naudos kur kas agresyvesnę taktiką su dviem sustojimais ir minkštesnėmis padangomis.

Sprendžiant pagal padangų pasirinkimą, kurį padarė komandos prieš etapą, labai daug kas sekmadienį naudos ultraminkštas ir minkštas, o „Renault“ ir „Haas“ visai neužsisakė superminkštų komplektų.

Tačiau Monrealis kartu yra ir keista trasa, kurioje bet kurią dieną gali būti labai permainingi orai, dideli temperatūrų skirtumai. Štai ir per lenktynes laukiama lietaus, nors penktadienį ir šeštadienį jo nežadama, bet šiomis dienomis bus gana vėsu. Todėl tikėtina, jog kai kurios komandos turės problemų su padangų įšildymu, ypač per kvalifikaciją ir per kiekvienos lenktynių atkarpos pradžią.

Pernai padangos leido nesunkiai nuvažiuoti visą distanciją vienu sustojimu, tačiau šiemet, tikriausiai, bus panašiai kaip 2014 metais, kai skirtumas tarp vieno ir dviejų sustojimų strategijos buvo minimalus, nors du sustojimai ir buvo geresnis variantas, ypač jei važiuoji priekyje ir prieš tave – laisva trasa...“

Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.