Tačiau „Honda“ labai vėlai įsiliejo į šį projektą, o tai atsiliepė 2015 m. rezultatams F-1 pasaulio čempionate: likus dviem etapas iki čempionato pabaigos „McLaren“ komandos sąskaitoje tėra vos 27 taškai ir ji užima priešpaskutinę vietą Konstruktorių įskaitoje, lenkdama tik tokią beviltišką autsaiderę kaip „Manor“ ekipą.

Tuo tarpu JAV GP savaitgalio metu Ostine Fernando Alonso pareiškė, kad 2016 metas jų komanda jau žada kovoti dėl pergalių ir toks tikslas atrodo šiam pasaulio čempionui labai realus. Fernando žodžiai buvo maždaug tokie: „Mes žinome, kad „Formulėje-1“ jokių stebuklų nebūna, bet tai yra itin optimistinis tikslas, nes mes esame labai ryžtingai nusiteikę ir padarysime viską, ką leidžia mūsų jėgos“.

„Honda“ sporto padalinio vadovo Yasuhisa Arai nuomone, šiais žodžiais Alonso tik norėjo įkvėpti komandą ir visus „Honda projekto dalyvius, o šiuo metu „McLaren“ bolidas pagal greitį „Mercedes“ mašinai nusileidžia maždaug 2,5 sek. kiekviename rate.

Toks ryškus atsilikimas yra aiškinamas tuo, kad japoniška jėgainė pagal galią nusileidžia konkurentams iš „Mercedes“ – tiek pagal vidaus degimo variklio galingumą, bet labiausiai – dėl nepakankamo ERS sistemos efektyvumo. Pagal BBC surinktą informaciją, jei vidaus degimo variklio deficitas yra maždaug 30 AG (kalba eina apie variklį, kuris po modernizacijos buvo naudojamas Ostine), tai visa ERS sistema yra net 80 AG silpnesnė nei ją turi „Mercedes“.

Be to, hibridinėje sistemoje kaupiamos energijos paprasčiausiai nepakanka ir ji pasibaigia ilgesnėse tiesiosiose. Kai tai įvyksta, ERS išsijungia, o tai priveda prie to, kad tokiu momentu „McLaren“ bolidų greitis smarkiai sumažėja ir komandos pilotai negali nuslėpti savo nusivylimo ir tai pradeda komentuoti viešai.

„Jau egzistuoja mašina, kuri už mūsų bolidą yra greitesnė 2,5 sek., todėl tai nėra joks stebuklas. Jūs galite pasiekti tokio rezultato tik naujų technologijų dėka. Bet atsikovoti tokį milžinišką atsilikimą vien dėl jėgos agregato yra neįmanoma, būtina modernizuoti ir kitas sritis,“ – sakė Y. Arai.

„Honda“ supranta, kur slypi jų jėgainės galios deficitas, tačiau šio sezono eigoje japonų motoristai neturėjo galimybės iš esmės perdaryti jėgos agregato, kadangi jėgainės modernizacija sezono metu yra ribojamas Techninio reglamento. Be to, visą sezoną komandą persekiojo patikimumo problemos.

„Nėra abejonių, kad situacija kitais metais bus kur kas geresnė ir mes tuo tikime. Mat mes turėjome nemažai patikimumo problemų ir negalėjome koncentruotis vien ties variklio galios didinimu,. – tęsė Y. Arai. – Mūsų pirmaeilis uždavinys yra turbinos ir kompresoriaus efektyvumo didinimas. Kol kas mes neturime plano iš esmės peržiūrėti visos jėgainės architektūros, kadangi tai smarkiai paveiktų visą bolido komponuotę ir reikėtų iš naujo peržiūrėti visus aerodinaminius parametrus.

Tiek „McLaren“, tiek „Honda“ yra vieningos nuomonės, kad norint geresnių važiuoklės aerodinamikos charakteristikų, reikėtų išsaugoti dabartinę kompaktinę bolido sandarą. Tuo tarpu naujasis kompresorius pagal dydį turėtų būti maždaug toks pats, kokį turi ir „Mercedes“.