Primename, kad tyčinės avarijos sukėlimu įtariama „Renault“ komanda yra kaltinama pažeidusi Tarptautinio sporto kodekso 151c straipsnį: „Bet koks nesąžiningas elgesys ar veiksmas, siekiant pakenkti varžovo ar apskritai autosporto interesams.“

Galimos bausmės už tokį nusižengimą svyruoja nuo įspėjimo iki pašalinimo iš „Formulės-1“ čempionato.

„The Times“: pats blogiausias sukčiavimo atvejis sporto istorijoje

Britų dienraštis „The Times“, komentuodamas komandos direktoriaus Flavio Briatore ir inžinerijos vadovo Pato Symondso pasitraukimą iš „Renault“ ekipos, savo straipsnį pradėjo skambia antrašte: „Pats blogiausias sukčiavimo atvejis sporto istorijoje“.

Garbaus laikraščio žurnalisto teigimu, tai nebuvo paprasčiausias sukčiavimas, o sąmoningas pavojų žmonių gyvybei kėlęs veiksmas, potenciali žmogžudystė. Ir visa tai, pastebima, tik dėl kelių taškų, trumpos garbės.

„Tai pats blogiausias vienkartinio sukčiavimo atvejis sporto istorijoje. Turime daryti prielaidą, kad „Renault“, atsisakiusi ginti savo „Formulės-1“ komandą nuo kaltinimų, jog vienam iš jos lenktynininkų buvo liepta padaryti avariją, pripažįsta, kad šie kaltinimai išties buvo teisingi“, - rašo „The Times“ apžvalgininkas Simonas Barnesas.

„Tai nėra įprasta machinacija. „Renault“ komandos nusižengimas nebuvo paprasčiausias sukčiavimas ir apgavystė. Anaiptol, tai buvo sukčiavimas su potencialiai gyvybei pavojų keliančiomis pasekmėmis. Galima sakyti, potenciali žmogžudystė. Tai nėra melodramiškas požiūris. Autosporte vis dar pasitaiko žūčių. Žūtys nutinka dėl avarijų ir jokios avarijos neįmanoma pilnai suvaldyti“, - pažymi žurnalistas.

Skandalą mėginta palyginti su tokiais sukčiavimo sporte atvejais, kaip Beno Johnsono dopingo vartojimas siekiant laimėti auksą 1988 m. Seulo olimpinių žaidynių 100 m bėgimo rungtyje, netikro kraujo panaudojimas regbio varžybose ar legendinis Diego Maradonos įvartis ranka.

„Tačiau avarijos skandalas yra pats blogiausias. Šis sukčiavimo pavyzdys pranoksta visus vienkartinius pirmtakus. Potencialiai gyvybei pavojų keliančių pasekmių kontroliuoti negalėjo niekas“, - laikraščio puslapiuose konstatuoja S. Barnsesas.

N. Lauda: FIA privalo skirti didelę bausmę

Triskart „Formulės-1“ čempiono Niki Laudos nuomone, FIA privalo „Renault“ skirti pačią griežčiausią bausmę ir bent tokiu būdu padidinti pasitikėjimą šiuo sportu.

„Kai pirmą kartą išgirdau apie kaltinimus, esą „Renault“ paprašė Nelsono Piquet tyčia sukelti avariją, abejojau, tiesa tai ar ne. Jei tai tiesa, tuomet tai pats blogiausias kada nors „Formulėje-1“ nutikęs dalykas“, - pareiškė austras.

„Tik vienas incidentas yra į tai panašus – Michaelio Schumacherio sustojimas 2006-aisiais Monake, „Ferrari“ bolidu blokuojant lenktyninę trajektoriją Fernando Alonso paskutiniojo kvalifikacijos rato metu. Vis dėlto, net ir tai neprilygsta.“

„Taip, prieš dvejus metus kilęs „McLaren“ šnipinėjimo skandalas buvo labai rimtas, tačiau mechanikai visuomet tarpusavyje dalydavosi technine informacija. O šitai yra naujiena. Padaryta didžiausia žala istorijoje. Norėdama atstatyti pasitikėjimą sportu, dabar FIA privalo skirtį didelę bausmę „Renault“, - pažymėjo „Formulės-1“ specialistas.

„Mane savaitgalį taip pat nuliūdino tai, ką kalbėjo Flavio Briatore. Jis viską neigė. Jo kalbos buvo miglotos, jis net komentavo Piquet asmeninį gyvenimą. Tai buvo neįtikėtina. Dabar, kadangi Briatore buvo atleistas, galime daryti prielaidą, kad visi įtarimai buvo teisingi.“

R. Brawnas: F. Briatore išėjo norėdamas išgelbėti komandą

Manoma, kad „Renault“ kailį gali išgelbėti atsisveikinimas su F. Briatore ir P. Symondsu. „Brawn“ komandos vadovo Rosso Brawno teigimu, italas iš komandos pasitraukė savo noru, norėdamas išgelbėti ją nuo FIA nemalonės.

„Flavio man pasakė, kad pasielgė taip norėdamas išgelbėti komandą. Jis pasielgė teisingai“, - trečiadienį pareiškė „Formulės-1“ čempionate pirmaujančios ekipos vadovas.

Padėti „Renault“ gali ir tai, kad komanda nesiruošia ginčyti pateiktų kaltinimų ir greičiausiai svarstyme mėgins pabrėžti, jog visi apie susitarimą sukelti avariją žinoję asmenys ekipoje nebedirba.

Be to, po „Honda“ ir BMW pasitraukimo FIA vargu norės prarasti dar vieną „Formulės-1“ varžybų dalyvę ir be darbo palikti apie 700 komandos darbuotojų. Manoma, kad komandos uždarymu baigtųsi net didelė piniginės baudos skyrimas, nekalbant apie diskvalifikaciją kelioms lenktynėms ar kitų metų sezonui apskritai.

Kita vertus, FIA vargu ar gali sau leisti apsiriboti įspėjimu ar nedidele nuobauda, nes tokiu būdu parodytų, jog panašūs veiksmai yra toleruotini ir iš esmės nebaustini.

Kas laukia „Renault“, turėtume sužinoti jau pirmadienio vakarą arba antradienį.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.