aA
Savo interviu „Williams“ technikos departamento vadovas Patas Symondsas papasakojo apie darbo su padangomis ypatumus „Formulėje-1“.
"Pirelli" padangos
© Reuters/Scanpix

„Kiekvienais metais „Pirelli“ tiekia keturių rūšių slikus sausam orui per visą sezoną, kurie skiriasi savo kietumo laipsniu. Iš šių keturių skirtingų mišinių „Pirelli“ parenka po du mišinius kiekvienoms lenktynėms. Be to, į trasas atvežamos lietaus ir tarpinės padangos.

Pastarosios padangos reikalingos, kai trasa būna per daug šlapia slikams, bet vandens dar nepakanka, kad būtų naudojamos lietaus padangos be jų perkaitimo ir greito susidėvėjimo baimės.

Kiekvieną lenktynių savaitgalį vienas pilotas turi septynis kietesnių ir šešis minkštesnių padangų komplektus, o taip pat 4 komplektus tarpinių ir tris komplektus lietaus padangų. Yra kai kurie apribojimai padangų naudojimui, iš kurių pats svarbiausias – pilotas, patekęs į kvalifikacijos finalą, lenktynėse privalo startuoti su tomis padangomis, su kuriomis jis parodė geriausią laiką antros kvalifikacijos sesijos metu.

Skirtumas tarp dviejų padangų mišinio sudėčių – labai sudėtinga tema. Supaprastintai jas vadina kietesnėmis ir minkštesnėmis padangomis, bet jų savybės priklauso nuo labai daugelio charakteristikų, nuo kurių ir priklauso ypatingas požiūris į jų naudojimą.

Vienas iš skirtumų – darbinės temperatūros diapazonas, kurį privalu palaikyti, kad padangos dirbtų efektyviai. Pati sudėtingiausia situacija – kai vieno mišinio padangos reikalauja kur kas aukštesnės temperatūros, o kito – žemesnės nei yra oras lenktynių sesijos metu. Tokiais atvejais tenka ieškoti kompromiso, kadangi komandos per varžybas privalo panaudoti abiejų sudėčių padangas, skirtas sausam asfaltui.

Paprastai mes naudojame įvairiausias ortakių konfigūracijas, kad karštas oras nuo stabdžių diskų kaitintų padangą arba atvirkščiai – ją aušintų. Pilotas pakelia temperatūrą, įšildydamas padangas prieš greitąjį kvalifikacijos ratą ir apkraudamas padangą lenktynių metu. Jei padanga perkaista, pilotas turi koreguoti savo požiūrį į greitųjų posūkių įveikimo tempą.

Kiekvieno mišinio ideali darbinė padangų temperatūra keičiasi skirtingose trasose priklausomai nuo asfalto charakteristikų. Beje, lenktynių savaitgalio metu pačios trasos būklė taip pat keičiasi, į tai irgi reikia atsižvelgti dirbant su padangomis. Komandos naudoja lazerinius skenerius, kurie įvertina kelio dangos abrazyvumą, vyksta specialūs modeliavimai, kurie leidžia išsiaiškinti optimaliausią padangų darbo temperatūrą. Šie rodikliai važiuojant yra kontroliuojami specialių infraraudonųjų jutiklių, kurie būna sumontuoti rato viduje.

Yra trys parametrai, kuriais vadovaujasi padangų tiekėjai parinkdami padangas kiekvienam etapui. Visų pirma, posūkių skaičius ir jų charakteristikos, taip pat tiesiųjų ilgis – tai reikalinga įvertinant padangų resursą. Antra – asfalto charakteristikos. Trečia – statistiniai duomenys apie konkrečios trasos oro sąlygas, norint suprasti, kokių oro sąlygų galima laukti lenktynių metu. Tikėtina, kad nuo 2016 metų padangų mišinius varžyboms rinksis ne padangų gamintojai, o pačios komandos, kad tai suteiktų daugiau intrigos.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

F-1

Michaelio Schumacherio sūnus pasirašė sutartį su „Ferrari“ (3)

Vokietis Mickas Schumacheris – septyniskart pasaulio „Formulės-1“ čempiono Michaelio...

Du Schumacherio veidai: negailestingas kovotojas turėjo nematomą oazę už trasos ribų (6)

Michaeliui Schumacheriui – 50 metų. „Formulės-1“ legenda per savo aktyvią karjerą darbą ir...

Schumacherio žmona pasiuntė jautrią žinią „F-1“ legendos fanams (21)

Corinna Schumacher „Facebook“ paskyroje kreipėsi į „Formulės-1“ legendos Michaelio...

Hamiltonas lenkiasi legendiniam Schumacheriui: gerinti jo rekordus – ne mano tikslas

Penkiskart „F-1“ pasaulio čempionas Lewisas Hamiltonas negaili pagyrų Michaeliui...

Schumacherį išgelbėjęs prancūzas papasakojo, kas nutiko tragedijos dieną (17)

Legendinio „ Formulės 1 “ lenktynininko Michaelio Schumacherio gelbėjimo operacijai vadovavęs...

Top naujienos

Jastramskis: Skvernelis gali sumaišyti kortas Nausėdai, nes kur du – trečias nereikalingas (234)

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis paskelbė dalyvausiantis Prezidento rinkimuose. Kokios jo...

Apsipirkti prekybos centre reikės naujų įgūdžių: laukia didelės naujovės (224)

Nuo investicijų į savitarnos kasas iki naujos internetinės prekybos platformos - taip didieji...

Teismas nusprendė: Naujosios Zelandijos pora į gimtinę grįžo be 9-metės (851)

Vilniaus apygardos teismas trečiadienio popietę paskelbė sprendimą tarptautinio įvaikinimo...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (118)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Rekordą Lietuvai pelnęs Vanagas svajojo apie TOP 10: penkias sekundes paliksime kitiems metams

„Mes prieš startą pasitarėme, kad turime dar 4 minutes priekyje. Na, ir kur nematome, nelekiam,...

Karbauskis jau svarsto, kas galėtų pakeisti Skvernelį premjero poste (853)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis įsitikinęs –...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (406)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Geriausiu savo žaidėju Lekavičių vadinantis PAO treneris: jis neišpildo tik vieno prašymo (3)

Rickas Pitino iki šiol nebuvo viešėjęs Lietuvoje, bet apie lietuvius atsiliepia labai pagarbiai. O...

Mėnesį viena po Aliaską keliavusi lietuvė: be pagalbos išlikti čia itin sudėtinga (5)

„Aplankiau apie 50 įvairiausių pasaulio šalių. Jos buvo savaip gražios, įdomios ir...

Dviejų vaikų mama per metus susitaupė 30 tūkst. dolerių: pasidalijo 8 patarimais, kaip tai padaryti ir jums (39)

Olivia White sugebėjo sutaupyti 30 tūkst. dolerių per 12 mėnesių po to, kai pasiryžo nedideliems...