aA
Buvęs F-1 pilotas Juanas Pablo Montoya, dukart triumfavęs garsiose „Indianapolis 500“ lenktynėse, teigia turintis labai paprastą planą, kaip iš karto pagerinti „Formulės-1“ varžybas. Kolumbiečio teigimu, atsisakius tam tikrų jutiklių ir uždraudus pilotams gauti informaciją apie padangų būklę, lenktynės taptų įdomesnės.
Juanas Pablo Montoya
© AP/Scanpix

„Jei panaikintumėte padangų ir jų temperatūros jutiklius, o paliktumėte tik oro slėgio jutiklius, lenktynių įdomumas iš karto pagerėtų 10 procentų. Esu tuo įsitikinęs“, – sakė buvęs F-1 pilotas J. P. Montoya. - Dabartinis pilotas yra tingus žmogus. Nėra jokio noro vadovautis pojūčiais. Pilotai pamato, kad temperatūra yra per didelė, jie sumažina tempą. Pažiūri į padangas – sulėtina tempą. Pažiūrį į stabdžių būklę – sulėtiną tempą. Jei atimtumėte iš jų visą tą informaciją, jiems vėl reiktų vadovautis pojūčiais. Jei važiuosi per daug agresyviai, greitai sunaudosi padangų komplektą.“

„Dabar pilotai ir komandos gauna tiesiog per daug informacijos. Viskas gerai, jei tą informaciją jie gauna treniruočių metu. Tačiau lenktynėse tam tikra informacija pilotams neturėtų būti pateikiama. Reiktų vėl vadovautis pojūčiais. Tokiu atvejų vėl išryškėtų žmonių talentas.“

Praeityje ne vieną pergalę iškovojęs J. P. Montoya gali pasigirti vienu išskirtiniu pasiekimu. 2004 metais jam pavyko pasiekti rekordą – didžiausias vidutinis greitis įveikiant vieną ratą buvo 262,242 km/val.

Sportininkas mano, kad artimiausioje ateityje pasiekti kažką panašaus pilotams bus labai sunku.

„Juokinga, kad panašių rato įveikimo laikų niekas nematė jau 10 metų. Žmonės apie tai susimąstė tik pernai, kuomet pradėjo skųstis dėl mažo variklio skleidžiamo garso. Visi tada ėmė sakyti: „Oi, automobiliai yra nepakankamai greiti.

Jie gali važiuoti truputį greičiau, taip, tačiau nėra per daug lėti. Ar jie turi mažiau prispaudžiamosios jėgos? Taip, tai galima pastebėti. Esmė tame, kad jiems trūksta prispaudžiamosios jėgos. Be to, jei specialistams duosime pora metų, jie padidins dabartinių jėgainių galią. Tai tiesiog natūrali evoliucija.

Tačiau žmonės turėtų būti atsargesni su norais padaryti automobilius greitesniais. Kadangi kuo greičiau važiuoji, tuo sunkiau lenkti tam, kuris važiuoja už tavęs. Turi būti rastas būdas, kaip pagelbėti pilotuojantiems sportininkams. Reikia sugalvoti, kaip sukurti pakankamai prispaudžiamosios galios nepakenkiant iš paskos važiuojantiems bolidams.“

J. P. Montoya neslepia, jog V10 variklių eros laikais pilotuoti buvo ypatingas jausmas.

„Pasakysiu jums tiesą. Prasidėjus žiemos pertraukai tu nustodavai pilotuoti. Po kurio laiko vėl sėdus į automobilį, pirmi penki ratai buvo daugiausiai baimės ir malonumo suteikiantys ratai per visus metus. Tai būdavo tas pats automobilis su teisingais nustatymais, geromis padangomis, tuomet puikiai žinodavai tą trasą, tačiau greičiausiose vietose vis tiek atleisdavai akseleratoriaus pedalą. Tuometiniai bolidai buvo labai greiti.“

Priešingai nei kai kurie F-1 pasaulio atstovai, J. P. Montoya pasisako už dabartinių hibridinių technologijų naudojimą.

„Tai nuostabi technologija. Problema yra ta, kad žmonės nelabai supranta kas tai per technologija. Yra begalė puikių dalykų, kurių paprastas žmogus tiesiog nesupranta. Mano manymu, mažesnio variklio idėja yra gera. Dabar taip pat yra gerai prižiūrima, kaip jauni sportininkai patenka į F-1. Visi tie žemesnės kategorijos čempionatai yra tam, kad juose dalyvaudamas tu subręstum, kaip pilotas. Tad gavęs šansą lenktyniauti F-1 tu esi tam pasiruošęs. Dabartiniam jaunimui nėra sunku pilotuoti „Formulės-1“ automobilius. Mano laikais, F-1 automobiliai buvo 10-12 sek. greitesni nei GP2. Tad tas šuolis iš vieno čempionato į kitą buvo tiesiog didžiulis.“

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

F-1

Michaelio Schumacherio sūnus pasirašė sutartį su „Ferrari“ (3)

Vokietis Mickas Schumacheris – septyniskart pasaulio „Formulės-1“ čempiono Michaelio...

Du Schumacherio veidai: negailestingas kovotojas turėjo nematomą oazę už trasos ribų (6)

Michaeliui Schumacheriui – 50 metų. „Formulės-1“ legenda per savo aktyvią karjerą darbą ir...

Schumacherio žmona pasiuntė jautrią žinią „F-1“ legendos fanams (21)

Corinna Schumacher „Facebook“ paskyroje kreipėsi į „Formulės-1“ legendos Michaelio...

Hamiltonas lenkiasi legendiniam Schumacheriui: gerinti jo rekordus – ne mano tikslas

Penkiskart „F-1“ pasaulio čempionas Lewisas Hamiltonas negaili pagyrų Michaeliui...

Schumacherį išgelbėjęs prancūzas papasakojo, kas nutiko tragedijos dieną (17)

Legendinio „ Formulės 1 “ lenktynininko Michaelio Schumacherio gelbėjimo operacijai vadovavęs...

Top naujienos

Karbauskis jau svarsto, kas galėtų pakeisti Skvernelį premjero poste (387)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis įsitikinęs –...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (299)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Sociologas išskyrė Skvernelio bruožą, kuris jį išskiria iš kitų kandidatų (504)

Sociologas, visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų centro „Vilmorus“ vadovas Vladas Gaidys...

Vilniuje trūko vamzdis: dėl smegduobės pavojaus uždarytas eismas judrioje gatvėje sutriko viešojo transporto eismas (80)

Sausio 17 d., apie 16.23 val., Vilniuje, Žemaitės g., trūko vamzdis.

Tokia proga gėda nepasinaudoti: galite nusipirkti namą vos už vieną eurą (2)

Ieškantiems būdo, kaip pasimėgauti kuo didesniu kiekiu saulės spindulių ir gauti vitamino D,...

Jasikevičius – apie amerikietišką „Panathinaikos“, atgimusį Lekavičių ir rūbinės lyderius (10)

Drastiškos žiemos permainos Atėnų „Panathinaikos“ stovykloje atnešė naujų galvosūkių...

Kaip karjeros aukštumas mato Aurelijus Katkevičius: būkite nuogi, žmonės jaučia falšą (9)

Žurnalistas, žurnalo „Verslo klasė“ redaktorius ir tinklaraštininkas Aurelijus Katkevičius...

Aukštas rusų saugumo pareigūnas: Ukraina greitai gali netekti savo valstybingumo (544)

„Valdžia Kijeve daro viską, kad suskaldytų Ukrainą “, – tvirtina Rusijos Saugumo...

Politikų pasirinktos vietos prezidentinėms ambicijoms paskelbti – įvaizdžio dalis (12)

Viešųjų ryšių ekspertas sako, kad politikai atidžiai renkasi vietas paskelbti apie savo...

Oponentai Skverneliui atsako dėl „paskirtų įpėdinių“: čia ne Rusija (343)

Prezidentės Dalios Grybauskaitės „paskirtais įpėdiniais“ premjero Sauliaus Skvernelio...