„Sauber“ vadovai visai prarado sąžinę“, – „Telesport“ kanalui sakė G. van der Garde. – Negalima du kartus parduoti dviejų vietų ekipoje ir vaidinti, jog nieko neatsitiko. Šios komandos laukia labai miglota ateitis. Pasitikėjimo M. Kaltenborn ir Peteriu Sauberiu daugiau nebeliko, tame tarpe ir iš Felipe Nasro nei Marcuso Ericssono bei jų rėmėjų pusės. Mes sutikome su kompensacija vien todėl, kad aš ant savo sąžinės nenorėjau turėti šios komandos uždarymo, bet galvoju, jog visa „Formulė-1“ turi žinoti visas smulkmenas, kad būtų galima išvengti panašių problemų ateityje.“

Oficialus G. van der Garde pareiškimas

„Abipusiu susitarimu mano kontraktas su „Sauber“ komanda yra užbaigtas. Aš labai mėgstu lenktynės, todėl esu labai nusivylęs. Aš labai rimtai dirbau, pradedant kartingais nuo 8 metų, norėdamas realizuoti savo svajonę ir dalyvauti „Formulės-1“ lenktynėse. Aš tikėjausi parodyti savo potencialą prie gerbiamos komandos bolido vairo 2015 metų sezone. Gaila, bet šią mano svajonę iš manęs pavogė ir aš suprantu, kad daugiau nebeturiu ateities „Formulėje-1“.

Aš rankose turėjau pagrindinio piloto kontraktą visam šių metų sezonui ir iki praėjusio savaitgalio Melburne dariau viską, kad tik galėčiau sėti prie lenktyninio automobilio vairo, kadangi turėjau tokią teisę. Teismų procesas prasidėjo dar 2014 metais ir pareikalavo daug pastangų, ši problema tikrai iškilo ne paskutiniu momentu, tačiau viešumoje ji pasirodė tik praėjusią savaitę, kai mes pabandėme priversti komandą vykdyti savo įsipareigojimus teisinėmis priemonėmis.

Aš esu lenktynininkas, viskas ko man reikia – tai dalyvauti varžybose. Bet komandos vadovė man griežtai atsakė, nežiūrint į mano juridinį teisėtumą, teismo sprendimą ir mano patirtį. Aš niekada negalėsiu to suprasti. Komandos vadovė, pažeisdama galiojantį kontraktą, Melburne pareiškė, kad su manimi nedirbs.

Galima buvo ir toliau ginti savo teises, bet tai būtų labai neigiamai atsiliepę komandos rezultatams pirmajame etape, nes komandos automobiliai būtų areštuoti, o dviejų pilotų – Nasro ir Ericssono karjera būtų sužlugdyta. Visai įmanoma, kad galėjo būti suimta ir komandos vadovė, bet aš nusprendžiau, kad negaliu taip gyventi, nors būtent jie išprovokavo šią nepaprastą padėtį.

Bet mano karjera automobilių sporte nesibaigia, atvirkščiai – šį incidentą aš laikau nauju startu. Aš norėčiau lenktyniauti WEC serijoje ir važiuoti Le Mano lenktynes prie LMP1 prototipo vairo. Buvę F-1 lenktynininkai ten yra labai pajėgūs. Be to, mane domina ir DTM čempionatas.

Šią savaitę spaudoje buvo paskleista labai daug gandų, todėl noriu paaiškinti kai kurias detales. Mano rėmėjai dar 2014 metų pradžioje įmokėjo visą sumą, kad galėčiau už „Sauber“ važiuoti visą šių metų sezoną, nes taip norėjome padengti minėtos komandos finansinį deficitą. Būtent mano rėmėjo pinigai leido šiai komandai išgyventi praėjusių metų sezoną.

Apskritai, „Sauber“ komandos finansiniai spendimai yra daugiau nei keisti ir aš jų nenoriu aptarinėti, bet galų gale ši ekipa man sumokėjo labai rimtą kompensaciją, kad mano kontraktas būtų nutrauktas. Tik šiuo atžvilgiu aš jaučiu palengvėjimą – mano teisės buvo įrodytos ir teisingumas nugalėjo.

Aš noriu padėkoti „McGregor“ kompanijai, kuri mane remia nuo 2008 metų, kai aš laimėjau „Renault 3.5“ čempionatą. Tikiuosi, kad aš ir toliau su jais tęsiu bendradarbiavimą. Aš labai tikiuosi, kad tai, kas atsitiko su manimi, bus pradžia naujų normatyvų kūrimui, kurie apgintų pilotų teises. Norėtųsi, kad „Formulėje-1“ vyrautų dalykinė atmosfera ir vertybės, kurios galioja kituose versluose ir sporto šakose. Be labai rimtų teisininkų pagalbos ir aš būčiau atsidūręs ant ledo. Yra daug pavyzdžių, kai „Formulė-1“ sulaužė ne vieno talentingo piloto karjerą, nes jie neturėjo profesionalių specialistų paramos.“