Rodos dar visai neseniai buvo laikai, kai norint kovoti dėl pergalės buvo būtina kvalifikacijoje pelnyti poziciją pirmoje startinėje eilėje. Tačiau dabar viskas kitaip. Prasčiau kvalifikaciniuose važiavimuose pasirodęs sportininkas, tinkamai išnaudodamas padangas ir DRS sistemą, gali nesunkiai lenktynėse prasibrauti į rikiuotės priekį.

Kai kurių komandų atstovai teigia, jog dabar svarbiausia yra gerai sureguliuoti bolidą lenktynėms, o ne kvalifikacijai.

Tačiau dauguma F-1 pilotų mano, jog kvalifikacinių važiavimų metu pasiekti rezultatai ir toliau išlieką nemažiau svarbūs nei anksčiau.

„Visada yra geriau lenktynes pradėti iš rikiuotės priekio. Mes visą laiką dėl to daug dirbame. Kvalifikacijoje ir toliau stengiamės būti greičiausi, tačiau negalime dėl to aukoti greičio lenktynėse“, – pasakojo „Ferrari“ pilotas Felipe Massa.

„Žinome, jog svarbiausios yra lenktynės. Jei jas pradedi dešimtas, žinoma, sunku yra kovoti dėl pergalės. Tuo metu jei startuoji iš pirmo penketo, trejeto – tuomet viskas įmanoma“.

„Red Bull“ piloto Marko Webberio teigimu, norint kovoti dėl pergalės lenktynėse, dabar nebūtina kvalifikacijoje būti greičiausiam. Tiesa, australas taip pat nenuvertina kvalifikacinių važiavimų svarbos.

„Su kiekvienais metais kvalifikacija tapo vis mažiau svarbesnė“, – kalbėjo „Red Bull“ pilotas.

„Anksčiau tai buvo viskas. Kvalifikacijoje iškovota pozicija lėmė 75-80 proc., kurioje būsi vietoje po pirmo lenktynių rato. Dabar yra kitaip, tačiau iškovota startinė pozicija vis dar išlieka svarbi.

Nesinori atsidurti kamštyje. Dabartinėms padangoms reikia švaraus oro, priešingu atveju jos greitai nusidėvi. Taip sutrumpėja ir pirmoji tavo lenktynių atkarpa, tenka stoti anksčiau. Taigi šeštadieniais vis dar žaidžiame tam tikrus žaidimus bandydami iškovoti kuo geresnę poziciją“.

„Lotus“ pilotas Kimi Raikkonenas taip pat pabrėžė geros startinės pozicijos svarbą.

„Startuodamas iš rikiuotės priekio sutaupai padangas ir sumažėja tikimybė, jog po starto turėsi nemalonumų“, – sakė suomis.

„Ferrari“ ekipos vadovas Stefano Domenicali pritaria nuomonei, jog gera starto pozicija padeda pilotui lenktynėse sutaupyti padangas.

„Tai svarbu, kadangi startuodamas iš rikiuotės priekio gali sutaupyti padangas. Tačiau įvertinus tai, ką matėme per pirmas keturias lenktynes – viskas yra įmanoma“, – teigė „Ferrari“ ekipos vadovas.

„Gerai pagalvojus, žinoma, kad aš norėčiau startuoti iš rikiuotės priekio. Tada galėčiau lengvai važiuoti. Galbūt tai ne pats geriausias išsireiškimas. Tiesiog galėčiau geriau panaudoti padangas“.