Viso praėjusio sezono metu „Ferrari“ konkurentai įtarinėjo italus pažeidinėjant techninį reglamentą. „Ferrari“ komanda buvo greičiausia tiesiosiose, kvalifikacijoje taip pat dažnai aplenkdavo varžovus, nors bendrame čempionato kontekste jos rezultatai ir nebuvo stulbinantys.

Artėjant pirmajam naujo sezono etapui skandalas užsiliepsnojo iš naujo – „Ferrari“ komanda kaltinama susimokymu su Tarptautine automobilių federacija (FIA).

F-1 bendruomenė įsitikinusi, kad „Ferrari“ praėjusį sezoną naudojo nelegalias jėgaines (variklius). Spekuliacijas ypač paskatino pati FIA, kuri paskelbė užbaigusi tyrimą dėl „Ferrari“ jėgainių, bet nesiruošia atskleisti duomenų apie tai, ką pavyko išsiaiškinti.

Federacijos pranešime teigiama: „FIA praneša, kad po atliktų techninių tyrimų užbaigė „Scuderia Ferrari Formula 1“ jėgainių analizę ir pasiekė susitarimą su komanda. Susitarimo detalės liks žinomos tik federacijai ir „Ferrari“ ekipai. FIA ir „Ferrari“ pavyko susitarti dėl kelių techninių įsipareigojimų, kurie pagelbės stebint jėgainių darbą artėjančio sezono metu.“

Nieko keisto, kad toks FIA pareiškimas sulaukė neigiamos kitų komandų reakcijos.

Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) vėliava

Septynios „Formulės-1“ komandos – visos, išskyrus „Ferrari“, „Haas“ bei „Alfa Romeo“ – pasirašė atvirą laišką FIA dėl nuslėptų tyrimo duomenų apie 2019 metų „Ferrari“ jėgaines.

„Po kelių mėnesių tyrimo, kurį FIA atliko tik kitų komandų reikalavimu, mes esame kategoriškai nusiteikę prieš bet kokius susitarimus tarp FIA ir „Ferrari“ dėl konfidencialaus šio klausimo sureguliavimo.

Dėl to mes norėtume visiško šios situacijos faktų išviešinimo, kad požiūris į absoliučiai visas mūsų sporto komandas ir visus sportininkus būtų vienodas ir teisingas. Mes veikiame sirgalių, dalyvių ir visų suinteresuotų „Formulės-1“ pusių vardu“, – į FIA kreipėsi komandos, užsiminusios ir apie galimas teisines procedūras.

Kuo baigsis šis skandalas, nėra aišku – kad FIA pasiryžtų anuliuoti praėjusio sezono „Ferrari“ rezultatus arba pašalinti komandą iš artėjančio čempionato, labai abejotina.

Kaip teigė „Red Bull“ koncerno konsultantas sporto klausimais Helmutas Marko, tai gali būti rimtos krizės pradžia.

„Jei WADA sportininkas gauna teigiamą dopingo tetą, tai antidopingo agentūra nesudaro su juo konfidencialios sutarties. Galima nuspėti, kad jei „Ferrrari“ jėgainė atitiktų reglamentą, tai mes aplenktumėme juos trasoje.

Skirtumas tarp antros ir trečios vietos Konstruktorių taurės įskaitoje – dešimtys milijonų eurų, mūsų rėmėjų sutartys taip pat priklauso nuo rezultatų. Spėju, kad ir kitose komandose yra taip pat. Taigi, jei „Ferrari“ apgavo visus, 10 ar 20 milijonų bauda yra pernelyg maža.

Be to, jei „Ferrari“ tyrinėjo alternatyvių degalų tipus FIA leidžiamuose rėmuose, tai jų pranašumas buvo išskirtinis prieš visus varžovus. Todėl jų rezultatus reikėtų anuliuoti“, – svarstė jis.

Charlesas Leclercas

Primename, kad 2019-ųjų sezone „Ferrari“ Konstruktorių įskaitoje užėmė antrąją vietą, nusileisdama tik „Mercedes“ komandai. Bendroje įskaitoje „Ferrari“ pilotai Charlesas Leclercas ir Sebastianas Vettelis užėmė atitinkamai 4 ir 5 vietas.

FIA atidžiai stebėjo „Ferrari“ jėgaines pastaruosius kelis sezonus. Papildoma stebėjimo įranga italų ekipos boliduose buvo sumontuota 2018 metais.

Pernai „Ferrari“ neigė atlikusi pakeitimus savo jėgainėje po to, kai FIA išplatino ne vieną techninę direktyvą. O po paskutinių sezono lenktynių ekipa buvo nubausta už tai, jog klaidingai federacijos atstovams nurodė degalų kiekį Ch. Leclerco bolide.

2020 m. taisyklės, susijusios su jėgainių naudojimu, buvo pakoreguotos. Komandos šiemet turės savo boliduose naudoti po papildomą degalų srovės jutiklį.

Naujasis F-1 sezonas turėtų prasidėti kovo 15-ąją lenktynėmis Melburne, Australijoje.

Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.