aA
Antrasis „Formulės-1“ etapas Bahreine įsiminė ne tik „Ferrari“ žvaigždės Sebastiano Vettelio pergale, bet ir kraupiu incidentu, kurį sukėlė kitas komandos lenktynininkas Kimi Raikkonenas. Suomis anksčiau laiko pajudėjo iš techninio aptarnavimo juostos ir sužeidė mechaniką Francesco Cigarini. Pastarajam diagnozuotas dvigubas kojos lūžis, tačiau po iš karto atliktos operacijos pirmadienį jis jau kėlė nykščius į viršų „Instagram“ įraše.
"Ferrari" mechanikas patyrė kraupią traumą
© AP / Scanpix

36 lenktynių rate K. Raikkonenas antrą kartą pasuko į techninio aptarnavimo juostą. Mechanikams sunkiai sekėsi keisti galinį kairį ratą, kurio nepavyko atsukti.

Suomiui buvo įjungta žalia šviesa ir jis „šovė“ į priekį, partrenkdamas F. Cigarini. Nukentėjęs mechanikas rankose laikė būtent tą ratą, kuris turėjo būti uždėtas ant automobilio.

Vyras gavo itin sunkią traumą, koja lūžo dviejose vietose. K. Raikkonenui komanda liepė sustoti, tai padaręs suomis iš karto patraukė į garažus. Socialiniuose tinkluose po šio epizodo Ledinio pravardę turintis Kimi buvo pavadintas beširdžiu.

Anot „F-1“ gerbėjų, K. Raikkonenas turėjo prieiti prie sužeistojo ir bent jau pasiteirauti, kas nutiko. Nematyti, kas nutiko, jis negalėjo, nes prie mechaniko jau skubėjo medikų brigada.

„Viskas, ką galiu pasakyti – pajudėjau tik tuomet, kai pamačiau žalią šviesą. Negalėjau net įsivaizduoti, kad kažkas negerai su kairiuoju ratu, – sakė K. Raikkonenas. – Tuomet pamačiau, kad kažkas sužeistas ir, kaip ir buvo liepta komandos, sustojau. Gaila, kažkas vyko negerai ir turime išsiaiškinti, kas“.

Po pergalės S. Vettelis siuntė linkėjimus mechanikui ir tikino, kad šio sveikata svarbiau netgi už pergalę.

Po incidento FIA (Tarptautinė automobilių federacija) skyrė „Ferrari“ komandai 50 tūkst. eurų baudą dėl saugumo taisyklių nesilaikymo.

Daugelis „F-1“ gerbėjų tokia menka bausmė papiktino – palyginus su padaryta žala mechanikui tai yra niekai. Sirgaliai taip pat siūlo 50 tūkst. pervesti ne FIA, o nukentėjusiam F. Cigarini, kurio laukia ilga reabilitacija.

Techninio aptarnavimo juostoje mechanikai per „Formulės-1“ istoriją ne kartą buvo sužaloti. Tikriausiai pats liūdniausias atvejis nutiko 1981 metais, kai „Osella“ komandos lenktynininkas Carlosas Reutemannas, nepastebėjęs staiga pargriuvusio mechaniko, jį pervažiavo. Nukentėjęs dėl galvos lūžių po trijų dienų ligoninėje mirė.

1994 metais Vokietijoje vykusiose lenktynėse vos nesudegė „Benetton“ komandos pilotas Josas Verstappenas, dabartinio „Red Bull“ lenktynininko Maxo tėvas. Ištraukęs kuro žarną mechanikas apipylė visus benzinu, visi netrukus užsiliepsnojo. Laimei ugnį pavyko greitai užgesinti.

Kuro papildymas kartojantis panašiems incidentams galiausiai buvo uždraustas. 2009 metais Brazilijoje su neištraukta kuro žarna anksčiau laiko nuvažiavo Heikki Kovalainenas – išsiliejęs benzinas netrukus užsidegė, o šio incidento epicentre atsidūrė K. Raikkonenas, pasukęs iš techninio aptarnavimo juostos paskui varžovą. Laimei, tuomet niekas nenukentėjo.

2000 metais Michaelis Schumacheris partrenkė ir sužalojo mechaniką Nigelą Stepney. Pastarasis atsipirko pėdos lūžiu.

2010 metais HRT komandos pilotas Sakon Yamamoto taip pat partrenkė mechaniką. Lenktynininkas nepastebėjo, kad įjungus žalią šviesą mechanikas dar nebuvo pasitraukęs – patekusiam po galiniu ratu vyrui buvo sulaužyta koja.

„Williams“ lenktynininkas Kazuki Nakajima 2007 metais traumavo iš karto du mechanikus. Po susidūrimo lenktynių starte jis buvo priverstas pasukti į techninio aptarnavimo juostą. 22 metų pilotui tai buvo pirmasis „pit-stop“ karjeroje. Japonas neapskaičiavo greičio ir pernelyg vėlai stabdė. Traumas patyrę du mechanikai buvo nugabenti į ligoninę.

2015 metais „Lotus“ pilotas Romainas Grosjeanas taip pat nutrenkė du mechanikus, nesugebėjęs laiku sustabdyti automobilio.

Nelaimės vyko ir mechanikams nepavykus tinkamai pritvirtinti ratų. 1994 metais San Marine nuo Michele Alboreto bolido atsisukęs ratas nuriedėjo per techninio aptarnavimo juostą. Tuomet traumų neišvengė du „Ferrari“ ir „Lotus“ komandų mechanikai. Būtent šis incidentas paskatino įvesti greičio apribojimus techninio aptarnavimo juostoje.

Tačiau visiškai išvengti tokių incidentų nepavyko. 2013 metais prastai prisuktas ratas ant Marko Webberio „Red Bull“ automobilio nuriedėjo per techninio aptarnavimo juostą ir sužeidę vaizdo operatorių. Jis patyrė šonkaulių ir raktikaulio lūžius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

F-1

„Ferrari“ naujoko tikslas debiutiniame sezone – dvi pergalės (1)

Charlesas Leclercas neslepia, jog kitais metais, kai atstovaus „Ferrari“ komandai, norėtų...

Iš krizės išbristi negalintis Vettelis: man padėtų pokalbis su Schumacheriu (2)

Analizuodamas pastarojo sezono klaidas Sebastianas Vettelis mielai paklaustų savo vaikystės idealo...

Netikėtas FIA vado pareiškimas: kartu su Michaeliu Schumacheriu žiūrėjome F-1 lenktynių transliaciją (19)

F-1 lenktynių legenda Michaelis Schumacheris sunkią galvos traumą slidinėdamas patyrė beveik...

Akmuo į Vettelio daržą – Hamiltonas laimėtų čempionatą su „Ferrari“? (3)

Buvęs „Ferrari“ prezidentas Luca di Montezemolo RAI televizijos eteryje kalbėjo apie...

„F-1“ lenktynes laimėjo ne Hamiltonas – čempioną surišusi triumfavo Holivudo žvaigždė (7)

Vienas garsiausių Holivudo aktorių Willas Smithas socialinio tinklo „Instagram“ paskyroje...

Top naujienos

Prezidentiniai reitingai: atsakius į šiuos keturis klausimus galima eiti lažintis dėl rinkimų rezultato apklausa didžiausią sėkmę žada vienam kandidatui (494)

Lapkričio mėnesio prezidentiniuose reitinguose toliau savo pozicijas tvirtina jų lyderis Gitanas...

Pensijų reformai ruošiamas planas B (87)

Dar šių metų liepą Seimo parlamentinė opozicija kreipėsi į Konstitucinį Teismą (KT) dėl nuo...

Paaiškėjo viena iš trijų ministrų kandidatūrų

Paaiškėjo viena iš trijų laisvų ministrų kandidatūrų. Premjeras Saulius Skvernelis pateikė...

Rusų žurnalistas gavo patvirtinimą iš Kremliaus: Paksas buvo susitikęs su Putinu (270)

Žinomas rusų žurnalistas Konstantinas Egertas gavo patvirtinimą iš Rusijos prezidento Vladimiro...

Ramūnas Bogdanas. Skvernelio krikštatėvis Paksas pas Putiną (54)

Kada „Tvarkos ir teisingumo“ partija suderėjo su tuomet dar neskilusiais socialdemokratais...

Visą naktį kelius valę kelininkai perspėjo vairuotojus – eismo sąlygos nepagerės pasitikrinkite maršrutą internete (93)

Sekmadienį prasidėjusi pūga sukėlė sunkumų visos Lietuvos vairuotojams. Tiesa, ne visiems. Kol...

Pirmadienis – paskutinė diena laiku sumokėti nekilnojamojo turto mokestį (2)

Pirmadienis - paskutinė diena laiku pateikti nekilnojamojo turto ( NT ), kuris savo verte viršija...

Vyriausybė kalba apie tris milijonus gyventojų, ekspertai gūžčioja pečiais (82)

Iki 2021-ųjų vyriausybė yra nusiteikusi stabilizuoti demografinę situaciją bei prognozuoja, kad...

Orai: gausesnis sniegas – tik trumpam (22)

Atkeliavusi sniego zona pirmadienio dieną iš Lietuvos po truputį trauksis. Keliai kai kur vis dar...

Kaip investuoti kaime, kad investicijos didėtų 2,5 karto (4)

Mindaugas Statulevičius , Lietuvos nekilnojamojo turto plėtros asociacija vadovas, sudarė...