Antrasis „Formulės-1“ etapas Bahreine įsiminė ne tik „Ferrari“ žvaigždės Sebastiano Vettelio pergale, bet ir kraupiu incidentu, kurį sukėlė kitas komandos lenktynininkas Kimi Raikkonenas. Suomis anksčiau laiko pajudėjo iš techninio aptarnavimo juostos ir sužeidė mechaniką Francesco Cigarini. Pastarajam diagnozuotas dvigubas kojos lūžis, tačiau po iš karto atliktos operacijos pirmadienį jis jau kėlė nykščius į viršų „Instagram“ įraše.
"Ferrari" mechanikas patyrė kraupią traumą
© AP / Scanpix

36 lenktynių rate K. Raikkonenas antrą kartą pasuko į techninio aptarnavimo juostą. Mechanikams sunkiai sekėsi keisti galinį kairį ratą, kurio nepavyko atsukti.

Suomiui buvo įjungta žalia šviesa ir jis „šovė“ į priekį, partrenkdamas F. Cigarini. Nukentėjęs mechanikas rankose laikė būtent tą ratą, kuris turėjo būti uždėtas ant automobilio.

Vyras gavo itin sunkią traumą, koja lūžo dviejose vietose. K. Raikkonenui komanda liepė sustoti, tai padaręs suomis iš karto patraukė į garažus. Socialiniuose tinkluose po šio epizodo Ledinio pravardę turintis Kimi buvo pavadintas beširdžiu.

Anot „F-1“ gerbėjų, K. Raikkonenas turėjo prieiti prie sužeistojo ir bent jau pasiteirauti, kas nutiko. Nematyti, kas nutiko, jis negalėjo, nes prie mechaniko jau skubėjo medikų brigada.

„Viskas, ką galiu pasakyti – pajudėjau tik tuomet, kai pamačiau žalią šviesą. Negalėjau net įsivaizduoti, kad kažkas negerai su kairiuoju ratu, – sakė K. Raikkonenas. – Tuomet pamačiau, kad kažkas sužeistas ir, kaip ir buvo liepta komandos, sustojau. Gaila, kažkas vyko negerai ir turime išsiaiškinti, kas“.

Po pergalės S. Vettelis siuntė linkėjimus mechanikui ir tikino, kad šio sveikata svarbiau netgi už pergalę.

Po incidento FIA (Tarptautinė automobilių federacija) skyrė „Ferrari“ komandai 50 tūkst. eurų baudą dėl saugumo taisyklių nesilaikymo.

Daugelis „F-1“ gerbėjų tokia menka bausmė papiktino – palyginus su padaryta žala mechanikui tai yra niekai. Sirgaliai taip pat siūlo 50 tūkst. pervesti ne FIA, o nukentėjusiam F. Cigarini, kurio laukia ilga reabilitacija.

Techninio aptarnavimo juostoje mechanikai per „Formulės-1“ istoriją ne kartą buvo sužaloti. Tikriausiai pats liūdniausias atvejis nutiko 1981 metais, kai „Osella“ komandos lenktynininkas Carlosas Reutemannas, nepastebėjęs staiga pargriuvusio mechaniko, jį pervažiavo. Nukentėjęs dėl galvos lūžių po trijų dienų ligoninėje mirė.

1994 metais Vokietijoje vykusiose lenktynėse vos nesudegė „Benetton“ komandos pilotas Josas Verstappenas, dabartinio „Red Bull“ lenktynininko Maxo tėvas. Ištraukęs kuro žarną mechanikas apipylė visus benzinu, visi netrukus užsiliepsnojo. Laimei ugnį pavyko greitai užgesinti.

Kuro papildymas kartojantis panašiems incidentams galiausiai buvo uždraustas. 2009 metais Brazilijoje su neištraukta kuro žarna anksčiau laiko nuvažiavo Heikki Kovalainenas – išsiliejęs benzinas netrukus užsidegė, o šio incidento epicentre atsidūrė K. Raikkonenas, pasukęs iš techninio aptarnavimo juostos paskui varžovą. Laimei, tuomet niekas nenukentėjo.

2000 metais Michaelis Schumacheris partrenkė ir sužalojo mechaniką Nigelą Stepney. Pastarasis atsipirko pėdos lūžiu.

2010 metais HRT komandos pilotas Sakon Yamamoto taip pat partrenkė mechaniką. Lenktynininkas nepastebėjo, kad įjungus žalią šviesą mechanikas dar nebuvo pasitraukęs – patekusiam po galiniu ratu vyrui buvo sulaužyta koja.

„Williams“ lenktynininkas Kazuki Nakajima 2007 metais traumavo iš karto du mechanikus. Po susidūrimo lenktynių starte jis buvo priverstas pasukti į techninio aptarnavimo juostą. 22 metų pilotui tai buvo pirmasis „pit-stop“ karjeroje. Japonas neapskaičiavo greičio ir pernelyg vėlai stabdė. Traumas patyrę du mechanikai buvo nugabenti į ligoninę.

2015 metais „Lotus“ pilotas Romainas Grosjeanas taip pat nutrenkė du mechanikus, nesugebėjęs laiku sustabdyti automobilio.

Nelaimės vyko ir mechanikams nepavykus tinkamai pritvirtinti ratų. 1994 metais San Marine nuo Michele Alboreto bolido atsisukęs ratas nuriedėjo per techninio aptarnavimo juostą. Tuomet traumų neišvengė du „Ferrari“ ir „Lotus“ komandų mechanikai. Būtent šis incidentas paskatino įvesti greičio apribojimus techninio aptarnavimo juostoje.

Tačiau visiškai išvengti tokių incidentų nepavyko. 2013 metais prastai prisuktas ratas ant Marko Webberio „Red Bull“ automobilio nuriedėjo per techninio aptarnavimo juostą ir sužeidę vaizdo operatorių. Jis patyrė šonkaulių ir raktikaulio lūžius.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Istorija, verta siaubo filmo: patėvis su mergaite darė viską, ką norėjo (23)

Viename Lietuvos mieste nutikusi istorija verta siaubo filmo siužeto. Mažametė penkerius metus...

Spektaklis tęsiasi: į Kauną atskrenda visa „Olympiakos“ sudėtis (26)

Eurolygos ketvirtfinalio serija tarp Kauno „Žalgirio“ ir Pirėjo „Olympiakos“ bus pratęsta...

Žinutė Kremliui: Didžiojo septyneto šalys žada vieningą atkirtį (164)

Didžiojo septyneto (G-7) užsienio reikalų ministrai sekmadienį demonstravo vieningą bendrą...

Kaip gauti gerą švedišką pensiją: sukaupti tokias sumas yra sukurta visa sistema (217)

Jau 12 metų iš pensijos gyvenantis švedas Stigas Wahlstrumas nesiskundžia – pinigų pakanka ir...

Politinės korupcijos byla gali sulaukti ir Europos Tarybos ekspertų dėmesio (251)

Dvejus metus tirta politinės korupcijos byla , galima sakyti, pakeitusi Lietuvos politinį veidą,...

Paviešinta didžėjaus Avicii nuotrauka, įamžinta vos dieną prieš jo mirtį (33)

Prieš kelias dienas muzikos pasaulį sukrėtė netikėta žinia – mirė vienas populiariausių...

Advokatas patarė, kaip elgtis „nusvilus“ nuo nesąžiningų kelionių organizatorių (1)

Patrauklios kainos ir egzotiškos kryptys dažnai vilioja įsigyti užsienio kelionių organizatorių...

Draudžiančiųjų gyvybę laukia pokyčiai: naikina pilkąsias zonas (23)

Seimo priimtame naujos redakcijos Draudimo įstatyme yra kelios naujovės, ypač aktualios gyvybės...

Nauja Ballų šou dalis: tinginys sūnus, trenerio LaVaro fiasko ir siurprizas DELFI redakcijoje (15)

Tradiciškai pirmadienį feisbuke pasirodė nauja „Ball in The Family“ serialo dalis, kurioje...

Mažinamą „Statyk ir važiuok“ kainą vadina absurdu: bilietai turėtų būti piginami visiems (25)

Kiek girdėjau, nuo gegužės mėnesio Vilniuje, aikštelėse „ Statyk ir važiuok “ galima bus...