Kova „Formulės-1“ pasaulyje vyksta ne tik lenktynių trasoje, bet ir už jos ribų. Iki pirmų 2017 metų F-1 bandymų likus mažiau nei dviem mėnesiams, „Ferrari“ kreipėsi į Tarptautinę automobilių federaciją (FIA) dėl „Mercedes“ ir „Red Bull“ iki šiol naudotų automobilių pakabos sistemų.
"Ferrari" automobilis sustojimo metu
© Sipa

2014 metais buvo uždrausta priekiu ir galu sujungta pakabos sistema – FRIC. Ją naudojo ne tik minėta „Mercedes“, bet ir „Red Bull“ bei „McLaren“. Bet po to, kai kelios F-1 komandos kreipėsi į FIA, o pastaroji atliko tyrimus ir sistema buvo uždrausta. Tokį federacijos sprendimą tuomet teigiamai įvertino „Ferrari“, kuri vėl nusitaikė į varžovų išradimus.

Praėjusiais metais vokiečių leidinys „Auto Motor und Sport“ skelbė, kad „Mercedes“ naudoja hidraulinę aukščio kontrolės sistemą. Iki šiol sėkmingai „Sidabrinių strėlių“ naudota hidraulinė pakaba garantuodavo geresnį važiuoklės stabilumą. Pilotai galėjo ne tik agresyviau įvažiuoti į posūkius, bet ir geriau išnaudoti „Pirelli“ padangas.

„Mercedes“ nebuvo vienintelė, kuriai pavyko rasti būdą, kaip pranokti varžovus. Panašią pakabos sistemą pernai naudojo ir „Red Bull“ ekipa.

Artėjant 2017 metų sezonui, „Ferrari“ panoro išsiaiškinti ar panašias sistemas, kurias iki šiol naudojo jos varžovės, bus galima naudoti šiemet. Italų komandos vyriausias inžinierius Simone Resta mano, kad varžovų naudotos sistemos neatitinka taisyklių 3.15 punkto, pagal kurį „bet kuri automobilio dalis, galinti pagerinti aerodinaminį efektyvumą, privalo išlikti nemobili.“

„Ferrari“ sulaukė atsakymo iš FIA. Lenktynių direktorius Charlie Whintingas iš dalies patvirtino, kad sudėtingas pakabos sistemas, kurias iki šiol naudojo „Mercedes“ ir „Red Bull“, bus draudžiama naudoti šiais metais. Bet tai tik FIA delegato nuomonė. Minėtos sistemos iki šiol oficialiai nėra traktuojamos kaip taisyklių neatitinkančios.

Jei „Mercedes“ ir „Red Bull“ jas naudos lenktynėse, tiek „Ferrari“, tiek kitos čempionato dalyvės galės kreiptis į FIA su prašymu patikrinti varžovų techniką ir galbūt anuliuoti jų pasiektus rezultatus.

„Mercedes“ ir „Red Bull“ dabar yra priverstos rinktis vieną iš dviejų variantų: rizikuoti ir toliau naudoti varžovams neįtikusią pakabos sistemą arba ją keisti ir galimai prarasti tam tikrą pranašumą prie kitas ekipas.

Specialistai kol kas spėlioja, kuriai iš dviejų ekipų toks „Ferrari“ įsikišimas pakenks labiausiai. Dar prieš iškylant šiai istorijai į viešumą sklido kalbos, kad „Red Bull“ su įmantria pakabos sistema buvo stipriai pasistūmėjusi į priekį aerodinamikos srityje.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Skvernelis nesirengia stoti į Karbauskio partiją (144)

„Valstiečių“ į premjerus deleguotas Seimo narys Saulius Skvernelis nėra jį į politikos...

Perkūnkiemio bendruomenė savo gyvenimą rodo filme (52)

Tankiausia Vilniuje užstatyto Perkūnkiemio rajono bendruomenė ne tik kovoja už savo teises ir...

Gavusi sąskaitą nustebo – restoranas įtraukė dar nematytą mokestį (331)

Restorane gautoje sąskaitoje – 20 –ties centų mokestis. Tiek už vandens buteliukus buvo...

Kuzminskui susitarti su Los Andželo „Lakers“ nepavyko (1)

Mindaugui Kuzminskui susitarti su Los Andželo „Lakers“ ekipa nepavyko – pranešama, jog...

Kas lemia, kurie vaistai receptiniai, o kurie – ne? (3)

Kodėl registruoti vaistai taip ilgai būna receptiniai, juk tai – ne šventa karvė, stebisi Seimo...

Gentvilas: sveikatos apsaugos ministras gavo grėblio kotu per kaktą to nesitikėdamas (54)

Siekdamas vienų tikslų, Aurelijus Veryga gavo visai ką kita, nes Farmacijos įstatymo pataisose...

„Ryanair“ paskelbė apie dvi naujas kryptis vasaros sezonui (16)

Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ paskelbė, kad nuo lapkričio 21 d. skraidins dar dviem...

Pasiūlė išeitį regionams: už 6 valandas gauna 30 eurų (87)

Netylant debatams apie dviejų greičių Lietuvas, vienas iš būdų regionuose sukurti daugiau darbo...

Nuopuolis iš viršūnės: fatališka krizė užsitęsė jau dešimtmetį (8)

Lietuvos moterų krepšinio rinktinė nesėkmingai pradėjo savo žygį 2019 metų Europos čempionato...

Kelionė į Sibirą: mes laimingi vien todėl, kad ten negyvename (19)

Po šiuo tekstu internete visi, Rusiją mylintys labiau nei aš, galės išlieti savo emocijas, kaip...