Ne vienas „Formulės-1“ lenktynininkas išsakė savo nepritarimą šią savaitę paskelbtai būsimajai 2011 metų čempionato naujovei – lenkimams paskatinti skirtiems pilotų savarankiškai reguliuojamiems galiniams sparnams. Nuo kito sezono bus uždrausti prieštaringai vertinami ortakiai bei lenktynininko valdomi priekiniai sparnai. Šiuos mechaninius įtaisus pakeis lenkimus, tikimasi, palengvinsiantys piloto reguliuojami galiniai sparnai, o pakeitimus bus leidžiama atlikti tik bandant aplenkti varžovą.
"Formulės-1" automobiliai
© Reuters/Scanpix


Sparno valdymo sistema bus automatiškai įjungiama tuomet, kai tam tikruose trasos taškuose bus užfiksuota, kad lenktynininkas nuo varžovo yra atsilikęs mažiau nei viena sekunde. Pilotui nuspaudus stabdžius, įtaisas bus iškart deaktyvuotas. Besiginantis lenktynininkas, tuo tarpu, galinio sparno reguliuoti negalės.

Sistema veiks ne visas lenktynes – jos nebus galima naudoti iškart po starto, pirmųjų dviejų ratų metu. Tai, kad gali pasinaudoti įtaisu, pilotas sužinos stebėdamas specialų indikatorių ant vairo ar šalia jo.

Sportininkui nuspaudus specialų mygtuką, galiniame sparne atsivers ertmė, taip sumažinant automobilio pasipriešinimą orui ir padidinant maksimalų jo greitį.

Lenktynininkų nuomone, valdomi galiniai sparnai priartins „Formulę-1“ prie kompiuterinių žaidimų lygio, sumažins piloto kovinių įgūdžių svarbą ir pablogins važiavimo saugumą.

Markas Webberis: tai tinka „PlayStation“, o ne F-1

„Manau, kad tai atrodytų gerai „PlayStation“ (žaidimuose – red. past.), tačiau nežinau, kaip gerai tai veiks pačioje F-1. Mums reikėtų visa tai gerai ištirti, perprasti ir užtikrinti, kad tai bus naudinga visiems – lenktynininkams, renginiui, žiūrovams – bei saugu, kas yra labai svarbu.

Lenkimų esmė turėtų būti spaudimas, įgūdžiai ir taktika. Taip, mes norime matyti daugiau lenkimų, be abejo, mes tai suprantame, tačiau mes turime išlaikyti įgūdžių tam poreikį, o ne tiesiog spaudinėti mygtukus, kaip KERS ar reguliuojamų galinių sparnų atveju.

Mes turime rasti gerą balansą įgūdžiais pagrįstai kovai ir netapti IRL lenktynėmis, kuriose vienas kitą lenki keturis kartus per ratą ir visiems tai pabosta“, - sakė australas.

Robertas Kubica: lenkimai tiesiosiose bus neįdomūs

„Jei sparnus bus leidžiama smarkiai judinti, tuomet matysime lenkimus tiesiosiose ir nemanau, kad kam nors tai bus labai įdomu. Vis dėlto, taisyklės bus vienodos visiems – pažiūrėsime, kaip tai veiks. Reguliuojamas priekinis sparnas buvo skirtas padidinti lenkimų galimybes, tačiau tai nepasiteisino“, - teigė lenkas.

Jarno Trulli: ar tai saugu?

„Šiek tiek skaičiau apie naująsias taisykles ir man nepatiko viena jų vieta, kur sakoma, jog galinis sparnas bus tiesiog dėl saugumo. Tai gali atrodyti tiesiog kvailas susirūpinimas. Aš per daug į tai nesigilinu – pasikalbėsime su inžinieriais, tačiau turime užtikrinti, kad tai būtų saugu.

Man porą kartų yra tekę prarasti galinį sparną ir tai yra viena pavojingiausių situacijų, kokioje tik gali atsidurti, nes tuomet nebekontroliuoji automobilio. Paprastai tai nutinka važiuojant labai dideliu greičiu ir tu neišvengiamai atsitrenki į sieną.

Nenoriu nerimauti dėl to, kad gali sulūžti galinis sparnas. Su priekiniu sparnu yra šiek tiek kitaip, nors tai taip pat kelia problemų, tačiau galinis sparnas yra gerokai blogiau“, - mano italas.

Adrianas Sutilas: gera gynyba bus bevertė

„Tai labai gerai visam šou, tačiau tai ne taip gerai pačiam lenktynininkui, nes, kad ir kaip gerai gintum savo poziciją, tai iš tiesų nieko nereikš. Jei už tavęs važiuoja varžovas, jis ir taip turi „oro maišo“ pranašumą, o sumažinęs sparno kampą, jis įgis dar 5 ar 10 papildomų kilometrų per valandą greitį“, - dėstė A. Sutilas.

Daugiau informacijos ieškokite: www.f-1.lt.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Orai: sniegas neskubės tirpti, grįš šaltis (6)

Panašu, jog šalyje pagaliau įsitvirtins tikra žiema, su sniegu pasipuošusiomis apylinkėmis. Nors...

SEB paskelbė naujus įkainius – kai kas brangs dukart (394)

Kaip ir kiti komerciniai bankai, SEB bankas pranešė kad netrukus didins dalies paslaugų...

Gyvai / Vienuoliktasis Dakaro etapas: Žalą ištiko krachas, greičiausias buvo Juknevičius (399)

Vienuoliktajame jubiliejinio 40-ojo Dakaro ralio etape sportininkams trečiadienį reikėjo iš Beleno...

Lietuvio įspūdžiai iš audringiausio Hamburgo rajono: radau viską, nuo ko valdžia saugo mūsų šalies žmones (401)

Įsijautęs į nuo alkoholio, prostitucijos, rūkalų ir marihuanos išvalytos Lietuvos įvaizdį...

Avangarde finišavęs Juknevičius: labai gaila Vaido (5)

Vienuoliktasis Dakaro etapas vieniems Lietuvos sportininkams buvo sėkmingas, kitiems labai skaudus....

Šeškus tiki LiAngelo ateitimi: jam reikia pradėti mąstyti europietiškai (2)

Edvinas Šeškus praleido rungtynes dėl kelio skausmų, todėl jo tėvas ir vyriausiasis...

Kaip mylimajam pasakyti, kad vienas jo sekso judesys jums visai nepatinka? (35)

Kiekvieną mėnesį „Women`s Health“ svetainė su trimis „Men`s Health“ atstovais analizuoja...

Vasario 16-ąją bus leista valgyti mėsą (378)

Vasario 16-oji – Lietuvos valstybės atkūrimo 100-metis – šįmet sutampa su pirmuoju gavėnios...

Jauna moteris dėl tampono neteko ir antros kojos (31)

Amerikietei manekenei, kuri dėl higieninio tampono sukelto toksinio šoko sindromo neteko dešinės...

Mokslininkai aptiko dar vieną vyrų ir moterų skirtumą: kas susijaudinus darosi jų galvose? (10)

Tai, kad moterys ir vyrai yra labai skirtingi, žino visi. Evoliucija ir per tūkstantmečius...