Aštuonios bandymų dienos jau praeityje, komandų bazėse dabar vyksta automobilių paruošimas jų išsiuntimui į Australiją ir tai įvyks šios savaitės pabaigoje. Bet kas į Melburną išskris su dideliais lūkesčiais bei viltimis, o kam dar reikia dirbti ir dar kartą dirbti?

Nemažai daliai ekspertų atrodo, kad jau dabar galima gana realiai įvertinti skirtingų automobilių pajėgumą šiam momentui, todėl pabandysime išanalizuoti, ką parodė bandymų rezultatai Katalonijos trasoje.

Apskritai galima pasakyti, kad „Mercedes“ ir toliau rodo tempą kitiems ir diktuoja savo sąlygas, tačiau „Ferrari“ per praėjusią žiemą savo atsilikimą nuo lyderių sumažino maždaug perpus. Todėl visai realu, kad šiuo metu skirtumas tarp šių dviejų komandų yra sumažėjęs iki maždaug 0,2-0,3 sek. Tačiau kai kurie požymiai leidžia spėti, kad lenktynių tempu šis skirtumas gali būti dar mažesnis, nes kai kurios Kimio Raikkoneno ilgos ratų serijos parodė, kad šiuo metu „Ferrari“ jau galima prilyginti „Mercedes“.

Kol kas mes nežinome, kiek galėtų padidėti „Mercedes“ pranašumas, kai jie aktyvuos savo jėgainės maksimalų kvalifikacinį režimą. Pernai jiems tai leido pagreitėti apie 0,4 sek. kiekviename rate. „Ferrari“ irgi padirbėjo ties tuo, taigi, koks realus skirtumas tarp šių komandų, mes suprasime tik per kvalifikaciją Australijoje.

Toliau yra „Williams“, kuri labai gerai atrodo viename greitame rate, kaip ir „Red Bull“, „Force India“ ir „Toro Rosso“. Visos šios komandos iš Barselonos išvažiavo su gera nuotaika – jų pilotai kartais rodydavo puikų greitį.

Atrodo, kad „Red Bull“ turės labai gerą greitį lenktynėse, be to RB12 šauniai dirba su padangomis, o tai bus koziriu tokiose trasose, kur reikalavimai padangoms yra itin aukšti.

Toliau seka „Sauber“, „McLaren“ ir „Renault“, kurie kol kas turi tam tikrų sunkumų. „Sauber“ labai vėlai pristatė naują automobilį, „McLaren“ ir toliau kamuoja nepakankamas jėgainės efektyvumas, o „Renault“, perėjusi prie prancūziškų jėgainių, prarado apie 60 AG galios lyginant su „Mercedes“. Šis skirtumas daugelyje trasų gali kainuoti po 0,8 sek. kiekviename rate.

Be to, reikia pastebėti, kad „Ferrari“ su kietų mišinių padangomis dirba kur kas geriau nei tai buvo pernai. Pavyzdžiui, pernai Sebastianas Vettelis per Ispanijos GP laikėsi nutolęs nuo Nico Rosbergo apie 15 sek., tačiau kai užsidėjo kietąsias padangas, šis skirtumas per likusius 26 ratus išaugo iki 45 sek.

Pastaruosius keletą sezonų tai buvo „Ferrari“ silpnoji vieta, bet atrodo, kad šį skirtumą pavyko visai panaikinti. Nėra abejonių, jog tam padėjo išaugusi prispaudžiamoji jėga.

„Toro Rosso“ bei „Red Bull“ yra labai arti pagal greičio rodiklius, šiais grupei taip pat priklauso ir „Force India“, nors ši ekipa Ispanijoje visai neblizgėjo.

Beveik visi automobiliai tapo greitesni lyginant su praėjusiais metais. Pernai N. Rosbergas Barselonoje laimėjo kvalifikaciją su 1 min. 24,6 sek., o šiemet šį rezultatą nesunkiai pagerino net 0,5 sek., nors ir važiavo su vidutinėmis padangomis – tai atsitiko pirmoje ratų serijoje, sudarytoje iš viso iš devynių ratų.

„Mercedes“ lenktynių tempas pernai svyravo nuo 1,31 sek. atkarpos pradžioje iki 1,29 sek. jos pabaigoje, o dabar jis atitinkamai yra 1,29 ir 1,27 sek. Esant kur kas žemesnėms temperatūroms lyginant su gegužės mėnesiu, tempas dar padidėtų maždaug sekunde ir tai reiškia, kad „Mercedes“ gerokai pagreitėjo.

Įdomu yra sulyginti „McLaren“ su „Manor“. Geriausias „McLaren“ ratas per bandymus buvo 1,24,741 sek. su ultraminkštomis padangomis. Turint galvoje tai, kad skirtumas tarp ultraminkštų ir vidutinių padangų yra apie 2 sek., reiškia, kad ši mašina pagreitėjo apie vieną sekundę.
Geriausias „Manor“ rezultatas buvo 1,24,913 sek. su ultraminkštomis padangomis, vadinasi su vidutinėmis jis būtų 1,26,913 sek., o tai yra daugiau nei 4 sek. greičiau nei pernai metų šios komandos kvalifikacija Barselonoje.

Kai dėl „Haas“ komandos, tai jos geriausias ratas buvo 1,25,255 sek. su minkštomis padangomis. Jei pridėsime skirtumą su vidutinėmis padangomis (0,8 sek.), kurios pernai buvo naudojamos per kvalifikaciją Ispanijoje, tai išeitų 1,26,0 sek. Su tokiu rezultatu pernai metų Ispanijos GP lenktynėse „Haas“ būtų galėjusi startuoti iš 5 pozicijos.

Daugiau F-1 naujienų skaitykite čia.