Nuo 2011 m. „Formulėje-1“ vėl įsigalios 107 procentų laiko kvalifikacijoje taisyklė, o vietoje priekinio sparno lenktynininkai kitąmet galės valdyti galinį. Be to, trečiadienį Tarptautinė automobilių federacija (FIA) patvirtino ir kelis kitus reglamento pakeitimus.
Markas Webberis ("Red Bull") ir Lewisas Hamiltonas ("McLaren")
© AFP/Scanpix

107 proc. taisyklė

107 procentų taisyklė į „Formulę-1“ grįžta po ilgos pertraukos – prieš tai ji galiojo 1996-2002 m. sezonų metu. Jai vėl įsigaliojus, pirmojoje kvalifikacijos dalyje sportininkai ratą turės įveikti ne daugiau kaip 7 proc. lėčiau nei geriausią rezultatą pasiekęs pilotas. Šios taisyklės galiojimo išimtys numatomos tik išskirtinėmis aplinkybėmis ir tik tuo atveju, jei pilotas laisvosiose treniruotėse ratą buvo įveikęs greičiau nei minėta riba.

Jei 107 procentų taisyklė būtų galiojusi šiemet, Bahreino GP etape kvalifikacijos barjero nebūtų įveikę HRT pilotai Karunas Chandhokas ir Bruno Senna, Malaizijos GP – jau minėti lenktynininkai ir Lucas di Grass iš „Virgin“, Ispanijos GP – B. Senna, Kanados GP – K. Chandhokas. Australijos GP, Kinijos GP ir Monako GP lenktynėse būtų startavę visi čempionato dalyviai.

Valdomi galiniai sparnai

Nuo kito sezono „Formulėje-1“ bus uždrausti prieštaringai vertinami ortakiai bei lenktynininko valdomi priekiniai sparnai. Šiuos mechaninius įtaisus pakeis lenkimus, tikimasi, palengvinsiantys piloto reguliuojami galiniai sparnai, o pakeitimus bus leidžiama atlikti tik bandant aplenkti varžovą.

Sparno valdymo sistema bus įjungiama tik tuomet, kai tam tikruose trasos taškuose bus užfiksuota, kad lenktynininkas nuo varžovo yra atsilikęs mažiau nei viena sekunde. Pilotui nuspaudus stabdžius, įtaisas bus iškart deaktyvuotas.

Besiginantis lenktynininkas, tuo tarpu, galinio sparno reguliuoti važiuodamas negalės.

Kiti pakeitimai

Siekiant išvengti panašių nesusipratimų, kai Monako GP paskutiniame rate pasitraukus saugos automobiliui Michaelis Schumacheris („Mercedes“) aplenkė Fernando Alonso („Ferrari“), FIA patikslino taisykles ir pažymėjo, kad tokiu atveju – paskutiniojo rato pabaigoje į boksus pasukus saugos automobiliui – lenkti yra draudžiama iki pat finišo linijos.

Kitąmet sportininkams bus uždrausta važiuoti trasoje tokiu mažu greičiu, kuris galėtų kelti pavojų pilnu tempu lekiantiems lenktynininkams, taip išvengiant situacijų, kai apšilimo ar grįžimo į techninio aptarnavimo juostą ratą važiuojantys dalyviai pakenkia rezultatų siekiantiems varžovams ar sukelia pavojingas situacijas apskritai. Siekiant tai užtikrinti, pilotai kiekvieno etapo pradžioje bus informuojami apie maksimalų galimą rato įveikimo laiką.

Kaip jau buvo skelbta anksčiau, minimalus „Formulės-1“ bolidų svoris 2011 m. bus padidintas nuo 620 iki 640 kg. Taip skatinamas šiemet komandų savanoriškai atsisakytų Kinetinės energijos regeneracijos sistemų (KERS) naudojimas.

Reaguojant į Lewiso Hamiltono („McLaren“) veiksmus Kanados GP kvalifikacijos metu, kai sportininkas po „pole“ pozicijos laimėjimo dėl kuro trūkumo nepasiekė techninio aptarnavimo juostos, FIA patikslino taisykles pažymėdama, kad pilotai bolidą degalų mėginio paėmimui po važiavimų turi pateikti pasiekę boksus savo eiga.

Patvirtinus taisyklių pakeitimus buvo apsvarstyta ir galima personalo licencijavimo tvarka. Toks instrumentas FIA leistų taikyti sankcijas nusižengusiems komandų darbuotojams. Šią naujovę dar turės patvirtinti „Formulės-1“ komisija.

Primename, kad kartu su taisyklių naujovių patvirtinimu šiandien buvo oficialiai paskelbta, kad padangas nuo 2011 m. lenktynėms tieks „Pirelli“ kompanija, pakeisianti „Bridgestone“.

Daugiau informacijos ieškokite www.f-1.lt.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Kaip buvo „taisoma“ nomenklatūrininkų sveikata (36)

Dažnas vyresnio amžiaus skaitytojas atsimena sovietmečiu sklidusius gandus apie tai, kad įtakingus...

Sugalvojo, kaip pagauti nesilaikančius kelio ženklo vairuotojus (25)

Kėdainiuose Didžiosios gatvės atkarpoje nuo Senosios gatvės iki Didžiosios Rinkos aikštės...

Šie specialistai taps aukso vertės (160)

Pastarąjį pusmetį įsibėgėjusios intensyvios diskusijos apie idėjas, kurios į Lietuvą...

Daugėja ženklų, kad Lietuvoje gyvenimas blogėja (707)

Beveik trečdalis šalies gyventojų teigia 2017-aisiais gyvenę prasčiau nei ankstesniais metais....

Gyvai / Lemtingasis 13-asis Dakaro etapas: lietuviai nesiruošia sudėti ginklų Peterhanselis pateko į avariją (202)

Paprastai 13-asis Dakaro ralio etapas vadinamas lemtinguoju, mat jame sportininkai galutinai...

Malinauskas nesėkmingai bandė įrodyti, kad užversti upę akmenimis jį pamokė aplinkosaugininkai (3)

Druskininkų savivaldybės meras Ričardas Malinauskas pralaimėjo bylą Kauno apygardos teisme –...

Bitkoinų naudojimas egzotiškoje saloje - po didinamuoju stiklu

Indonezijos pareigūnai praėjusių metų pabaigoje pradėjo tirti bitkoinų panaudojimą kurortinėje...

Dėl oro sąlygų Maskva tapo pašaipų objektu: gruodį saulė čia švietė vos 6 minutes (37)

Tie, kuriems teko susidurti su rūsčia rusiška žiema, nedvejodami pripažins, kad nuolatinis...

Prieš nerdamas į naujus vandenis užgrūdintas Lietuvos krepšinio generolas jautėsi lyg dezertyras (1)

Linas Kleiza kartą yra prasitaręs, kad jam išties labai gaila stratego Ramūno Butauto. „Tai –...

Per avariją Tauragės rajone sužaloti trys žmonės

Penktadienio vakarą, apie 18.30 val., Tauragės r., kelio Tauragė-Kryžkalnis 45-ame kilometre,...