Likus vos savaitei iki „Formulės-1“ čempionato pradžios, pateikiame 2009 m. pirmenybių taisyklių naujovių santrauką. Šiemet lenktynėse permainų kaip niekada daug – nauja čempiono nustatymo tvarka, aerodinamikos ir padangų taisyklės bei technikos naujovės.
© AFP/Scanpix
Lenktynininkų čempionatas

Titulą šiemet pelnys sportininkas, per metus laimėjęs daugiausiai lenktynių. Jei du lenktynininkai metų pabaigoje surinks vienodą pergalių skaičių, čempionu taps daugiau taškų surinkęs pilotas. Likusios pozicijos pirmenybėse ir toliau bus nutatomos pagal pelnytų taškų skaičių.

Komandų čempionato – varžybų dėl Konstruktorių taurės – baigtį, kaip ir iki šiol, lems tik surinkti taškai.

KERS

Šiemet komandoms bus leidžiama, tačiau neprivaloma, naudoti Kinetinės energijos regeneracijos sistemas (KERS). Šis įtaisas suteikia galimybę panaudoti paprastai iššvaistomą kinetinę energiją, susidarančią stabdymo metu. Energija gali būti saugoma mechaniniame smagratyje (šį metodą pasirinko „Williams“ komanda) arba baterijoje (visų kitų ekipų sprendimas).

Lenktynininkas šia energija gali pasinaudoti nuspaudęs specialų mygtuką ant vairo. Įjungus šį režimą, suteikiama papildoma apie 80 AG galia kiek trumpesniam nei 7 sek. laikotarpiui per vieną ratą. Tokiu būdu galima laimėti kelias dešimtąsias sekundės dalis, tačiau privalumą gali nusverti papildomas įtaiso svoris, dėl ko inžinieriams gali kilti sunkumų tinkamai paskirstant balansavimui skirtą balastą bolido viduje.

Aerodinamika

Taisyklėmis šiemet bus gerokai sumažinta bolidų prispaudžiamoji jėga, o automobilių išvaizda taps gerokai atakesnė, nors iš pirmo žvilgsnio ir kiek keista, dėl pakeistų proporcijų.

Nuo šiol draudžiama ant bolido naudoti įvairiausius papildomus išsikišančius elementus, pavyzdžiui, šoninius skydelius, mažyčius sparnelius, kaminėlius, pelekėlius ir panašiai.

Siekiant padidinti galimybes vienam lenktynininkui sekti paskui kitą ir taip padidinti lenkimų skaičių, pakeistos priekinio ir galinio sparnų proporcijos bei reikalavimai difuzoriaus konstrukcijai.

Priekinis sparnas nuo šiol bus žemesnis, nuo kelio paviršiaus pakilęs vos 75 mm vietoje 150 mm iki šiol, bei platesnis, 1800 mm vietoje 1400 mm – tokio pat pločio, kaip ir visas bolidas. Be to, lenktynininkui bus suteikta proga du kartus per ratą pakeisti sparno elementų pasipriešinimo kampą šešių laipsnių diapazone.

Galinis sparnas bus 150 mm aukštesnis nei anksčiau, o jo viršutinė dalis bus tokiame pačiame aukštyje, kaip ir variklio dangtis. Be to, jis bus gerokai siauresnis, 750 mm vietoje 1000 mm iki šiol.

Bolido gale esantis difuzorius taisyklėmis pastumtas labiau į galą ir turės prasidėti ties galine ašimi, kai anksčiau būdavo dar prieš ją. Be to, jis bus ilgesnis ir aukštesnis. Taip siekiama sumažinti difuzoriaus sukuriamą prispaudžiamąją jėgą.

Padangos

Šiemet „Formulėje-1“ ir vėl bus leidžiama naudoti lygaus paviršiaus („slick“ tipo) padangas. Prieš tai 10 metų lenktynėse buvo važiuojama padangomis su grioveliais. Šia naujove norima padidinti mechaninio sukibimo įtaką, lyginant su aerodinamikos sukuriama prispaudžiamąja galia. Panaikinus griovelius, sukibimas pagerės apie 20 proc., tačiau iš to gaunama nauda bus nusverta apribojus prispaudžiamąją galią. Dėl to turėtų sumažėti greitis nedidelio radiuso posūkiuose, o lėtai įveikiamuose išlikti panašus į ankstesnį lygį.

Sportininkai varžybų metu ir toliau galės rinktis iš dviejų padangų rūšių bei lenktynių metų turės panaudoti abi – tiek vieną, tiek kitą. Tiesa, šiemet minkštesnės sudėties padangos bus žymimos ne baltu grioveliu, o žalia sienele.

Varikliai

Variklio sūkių ribotuvas šiemet bus užfiksuotas ties 18 tūkst. aps./min. riba, kai pernai šis apribojimas siekė 19 tūkst. aps./min. Lenktynininkas per sezoną galės panaudoti tik 8 motorus, o komandos bandymams papildomai galės panaudoti tik 4 agregatus. Sportininkui viršijus numatytą ribą, kiekvieno papildomo variklio panaudojimo atveju jam bus skiriama starto dešimčia vietų žemiau iškovotosios bauda.

Variklius ir toliau uždrausta tobulinti, tačiau siekiant suvienodinti jų galią, vienam iš agregatų gamintojų, „Renault“, žiemą buvo suteikta proga modifikuoti savo motorą.

Bandymai

Šiemet bandymai leidžiami tik prieš sezoną. Likus savaitei iki pirmenybių pradžios, treniruotės draudžiamos iki pat metų pabaigos. Be to, komandoms jų metu leidžiama nuvažiuoti ne daugiau kaip po 15 tūkst. km.

Tiesa, komandoms po paskutinių sezono lenktynių iki gruodžio 31 d. bus leidžiama surengti tris vienos dienos trukmės bandymų sesijas, kuriose ekipos galės naudoti pilotų, per pastaruosius 2 metus dalyvavusių ne daugiau kaip 2 „Formulės-1“ lenktynėse ar bandžiusių bolidą ne daugiau kaip 4 dienas, paslaugomis.

Apriboti aerodinamikos bandymai važiuojant tiesia linija arba pastoviu radiusu. Nuo šiol tokias treniruotes, kurios iki šiol paprastai buvo organizuojamos aerodromuose, bus leidžiama atlikti tik federacijos patvirtintose vietose ir ne daugiau kaip 8 dienas per metus.

Saugos automobilio tvarka

Nuo šiol, į trasą išvažiavus saugos automobiliui, įvažiavimas į techninio aptarnavimo zoną nebebus uždaromas, tačiau lenktynininkai iki jos turės važiuoti saugiu greičiu, iki boksų užtrukdami ne trumpesnį, nei liepta, laiko tarpą. Kontrolei bus naudojama GPS vietos nustatymo sistema bei bolidų elektronika. Jei pilotas į boksus atvažiuos per trumpesnį, nei jam buvo liepta, laiką, jis bus nubaustas.

Iki šiol, į trasą pasiuntus saugos automobilį, techninio aptarnavimo zona būdavo iškart uždaroma tol, kol už šio neišsirikiuodavo visi bolidai. Dėl to nukentėdavo tie lenktynininkai, kurie tiesiog privalėdavo apsilankyti boksuose dėl besibaigiančio kuro.

Daugiau informacijos ieškokite _dct({a:21065735});

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Top naujienos

Po žinios apie diagnozę – savižudybė: Majauskas imasi temos, apie kurią vyrai tyli

Net 20 proc. Vilniuje nusižudžiusių vyrų sirgo prostatos vėžiu arba turėjo prostatos...

Širdį verianti šeimos drama: po tragiškos avarijos mokslų daktaras seka aktoriaus Dimšos pėdomis (35)

Vietoj atsiprašymo – įnirtinga gynyba. Tokia, kokią buvo pasirinkęs avarijoje dviratininką...

Taupydami prarandate pinigų: maža nepasirodys (128)

Grynieji pinigai, atsiskaitomoji banko sąskaita ir indėliai išlieka populiariausios santaupų...

Landsbergis parašė laišką Karbauskiui (288)

Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) lyderis Gabrielius Landsbergis ,...

DELFI jungiasi prie akcijos #MesPrisimename (11)

Pagrindinis naujienų portalas DELFI jungiasi prie šiuo metu visame pasaulyje vykstančios akcijos...

Papasakojo, kokį siaubą teko išgyventi tėvų kalintiems vaikams papildyta 12.30 (29)

Pasaulį apskriejo šiurpą kelianti žinia – pavyzdingai visuomenės akyse atrodę tėvai kalino...

Projekte „Kelias į žvaigždes 2“ išgarsėjęs Vilius dabar džiaugiasi meditacija, darbu bibliotekoje ir planuoja rašyti knygą

Vilius Krivickas, geriau žinomas kaip atlikėjas, išgarsėjęs projekte „ Kelias į žvaigždes...

Lenkijoje apsipirkusi žinoma plaukų stilistė papasakojo savo įspūdžius: man „nurovė stogą“ (309)

Plaukų stilistė-šukuosenų dizainerė Eglė Saunorytė-Kinderienė neteko žado apsilankiusi netoli...

„Žalgiris“ varžovų akimis: iš tokios komandos reikia pasimokyti (28)

Kauno „Žalgiris“ jau daugiau nei du mėnesius nepralaimi Eurolygos rungtynių namuose....

Gyvai / Eurolygos jaunimo atrankos turnyras: „Lietuvos rytas“ - CFBB

Eurolygos jaunimo atrankos turnyras: „Lietuvos rytas“ - Paryžiaus CFBB. Tiesiogiai iš Kauno.