aA
Pavyzdingai Dakaro ralio trečiame etape skriejęs Benedikto Vanago ir Filipe Palmeiro duetas pakartojo geriausią asmeninį rezultatą šiame ralyje.

„Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ ekipažas startavo iš 15 vietos, pirmoje greičio ruožo pusėje fiksavo 17-ą rezultatą. Antroje distancijos pusėje stabiliai skriejęs B. Vanagas artėjo prie TOP-10 gretų, likus maždaug 100 km kilo į 14 vietą.

Paskutiniame kelio punkte Lietuvos komanda fiksuota 16-oje pozicijoje, o finišą pasiekė pakartodami pirmadienio rezultatą – 15 vieta. 403 km mūsiškiai įveikė per 3.44:01 val.

Su vienu atsarginiu ratu labai suspaudus sėdmenis reikėjo važiuoti per visus akmenis.
Benediktas Vanagas

Beje, mūsiškių ekipažas 9 sek. lenkė dukart Dakaro čempioną, legendinį Nani Roma, kuris paskutiniuose kilometruose užleido 15-ą vietą Lietuvos ekipažui.

Po finišo B. Vanagas pasakojo, kad visa daugiau nei 400 kilometrų ilgio trasa buvo itin techniška. Ir didelių kopų netrūko, nors, kaip juokavo lenktynininkas, organizatoriai praėjusiais metais nuo ralio maratono dalyvių jas slėpė. Smėlynuose šį kartą netrūko ir pavojų.

„Įvažiavome į kopų masyvą, kai vidurdienį statmenai švietė saulė. Buvo labai sudėtinga važiuoti, nes nėra šešėlių, todėl gali tiesiog nepamatyti smėlio sienos priešakyje arba nuvirsti nuo kokio skardžio. Viskas aplinkui tuomet – vienodos gelsvai rudos spalvos“, – komentavo sportininkas.

Anot B. Vanago, nors buvo daug smėlio ir akmenų, bet parinktas geras, įdomus balansas. Pasitaikė netgi tikrų bekelės varžybų elementų didžiulių riedulių masyvais, kuriuos reikėjo kažkokiu būdu įveikti. „Būdamas blaivaus proto net ir turėdamas gerą visureigį nesugalvotum ten važiuoti, bet Dakare būna ir taip“, – konstatavo jis.

Prie gerų šiame Dakare atliktų darbų ekipažas pridėjo ir vieną Yazeedui Al Rajhi paskolintą ratą, kitą prakirto patys, o visa tai nutiko per pirmuosius 100 kilometrų.

„Tai su vienu atsarginiu ratu labai suspaudus sėdmenis reikėjo važiuoti per visus akmenis. Šiaip viskas gerai, tik labai erzino dvi starto metu kažkokiu būdu į kabiną patekusios musės“, – kalbėjo humoro jausmo neprarandantis B. Vanagas.

Lyderiai klaidžiojo trasoje

„Toyota Gazoo Racing“ antradienį iškovojo dvigubą pergalę. Tarp automobilių ekipažų greičiausias ir vėl buvo Nasseras Al-Attiyah, o antrąją poziciją užėmė jo komandos draugas, Dakaro naujokas Henkas Lateganas. Stephane'as Peterhanselis su „Mini“ bagiu finišavo trečias, tačiau prancūzas vis dar turi 5 minučių persvarą bendroje įskaitoje.

Navigacija vėl buvo rimtas iššūkis, su kuriuo šį kartą nesusidorojo netgi C. Sainzo šturmanas Lucas Cruzas. Pasiklydęs ispanų ekipažas lenktynių pradžioje išvažiavo iš trasos, o sugaištas laikas nubraukė galimybes kovoti dėl pergalės. Y. Al Rajhi netgi teko sustoti kelioms minutėms šalia trasos, kol galiausiai pavyko susiorientuoti ir pratęsti lenktynes.

Tokia sumaištis suteikė papildomą galimybę klasikinio ralio legendai Sebastienui Loebui. Egzotiškąjį „Prodrive Hunter“ vairuojantis prancūzas antrajame greičio ruože rimtai grasino lyderiams, o finišavo šeštoje pozicijoje.

Likus maždaug 40 kilometrų iki finišo apsivertė greičiausiųjų penketuke iki tol buvęs Bernardas Ten Brinke'as. Lenktynininkas ir jo šturmanas Tomas Colsoulas nenukentėjo, tačiau ekipažui etapas buvo baigtas – beliko sulaukti komandos pagalbos. B. Vanagas pasakojo, kad pavojinga vieta nebuvo pažymėta kelio knygoje, o po didelio šuolio olando automobilis priekiu stipriai trenkėsi į žemę.

„Panašu, kad Dakaras jam jau baigtas. Labai dėl to apmaudu, bet šiame sporte taip jau būna“, – kalbėjo jis.

Nepaliesta laukinė dykuma

Dviem dienoms Vadi Ad Davasire įkurtas bivakas suteikė komandų technikams ir aptarnaujančiam personalui taip reikalingas poilsio valandas. Tuo metu lenktynių dalyviai įveikė pirmąją 2021 metų ralio maratono žiedinę trasą vienos didžiausių pasaulio dykumų, Rub al Chalio, pakraščiu.

Važiuojant nepaliesta laukine dykuma vėl netrūko smėlio ir kopų, tačiau pastarosios buvo išsidėsčiusios trumpesniais ruožais. Ant nevienodos dangos lėtesnes techniškas atkarpas vėl keitė labai greitos.

403 kilometrų greičio ruože, organizatorių vertinimu, 78 proc. paviršiaus sudarė smėlis, 12 proc. dykumos dengė žemė, o likusieji 10 proc. buvo kopos. Sugebėjusiems išvengti akmenų ir greitai radusiems kelią šis etapas suteikė galimybę pagerinti savo laiką.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(35 žmonės įvertino)
4.7143

Žala dėlioja planą kitų metų Dakarui: naują automobilį nori nuomotis, tačiau iš ko – dar klausimas (5)

Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą –...

Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (22)

Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...

Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko

Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...

Į Lietuvą sugrįžęs Dakaro sunkvežimio ekipažas džiaugiasi: blynas pirmas, bet neprisvilo (2)

Sekmadienio vakarą į Lietuvą sugrįžusi Lietuvos sunkvežimio komanda „ ConnectPay Racing “,...

Dakare dominuojantys vilkai, arba kiek dar metų ralyje galėtų varžytis Vanagas ir Žala (7)

Vargu ar rasime dar vieną tiek dėmesio sutraukiantį tarptautinį sporto renginį, kuriame ryškiai...

Top naujienos

Politologas apie Rusijos reikalavimus: tai būtų diplomatinis, strateginis, psichologinis pralaimėjimas (184)

Vertindamas padėtį prie Ukrainos ir Rusijos sienų bei Vakarų pokalbius su Kremliumi, Vilniaus...

D+Vaidas Mikaitis

Išgirdus, ką vietiniai kalba apie Baltarusijoje esančias pilis, lietuviui užvirė kraujas: jie savinasi ne tik Vytautą Didįjį, bet ir Vilnių (10)

Taip ir jaučiu kaip žmonės ima pamiršti ką tik buvusią migrantų krizę. O juk tiek tada radosi...

Įsisiautėjęs vėjas vėl gąsdins smarkiais gūsiais: daug kur pustys, vietomis kils pūga (1)

Ketvirtadienį kartu su giliu ciklono slėniu per šalį keliaus šaltasis atmosferos frontas. Vyraus...

Du žinomiausi pandemijos asmenys Vokietijoje susikirto dėl omikron: Drosteno nuotaikos keičiasi kardinaliai (59)

Drauge su koronavirusu išgarsėjęs virusologas Christianas Drostenas optimizmu iki šiol...

Užkalnis. Prezidente, pasikabinkite vonioje Pakso portretą (366)

Kad Kremlius jau kurį laiką rezga didelius ir baisius planus, jau seniai niekas neabejoja. Net...

D+ Lauryna Vireliūnaitė

Konservatorių ir Nausėdos karas dėl svarbaus posto: situacija dar labiau komplikuojasi (17)

Įtampas tarp valdančiųjų ir prezidento Gitano Nausėdos kurstantis nuolatinio Lietuvos atstovybės...

D+Joana Balčiuvienė

Kiek pornografijos yra per daug? Specialistė paaiškino, kokios normos ribos (3)

Žiūrėti pornografiją – normalu ar ne? Jei normalu – tai kaip dažnai? Ar tai įprasčiau...

Taisyklės, kurių visada laikosi prancūzės: taip niekada nesuklysite mūvėdamos plačias kelnes

Šį savaitgalį nusprendusi apsirengti šiek tiek „prancūziškiau“, pagaliau pasidaviau...

Kritikų nurašytas Motiejūnas įjungė MVP režimą: aš krepšinį moku žaisti prakalbo ir apie žaidimą rinktinėje (10)

Ilgą laiką Donatas Motiejūnas buvo antras daugiausiai uždirbantis Lietuvos krepšininkas –...