Nors prologą sudaro vos 13 kilometrų, kuriuos šią dieną lenktynininkams teks įveikti sportiniu tempu, Dakaro dalyviai sutinka, kad šios dienos svarba dėl to – ne ką mažesnė, mat būtent pagal prologo laikus yra dėliojami starto laikai pirmajame greičio ruože. Dalyviams labai svarbu, kad išaušus pirmajai dienai, kai greičio ruože teks įveikti 367 kilometrus, jie startuotų ne tik šalia sau lygių varžovų, tačiau ir neturėtų temptis gale, kur teks kovoti su dulkėmis. Dar prieš startą tai akcentavo ir lenktynininkas Vaidotas Žala.

„Diena nebus labai sunki, bet dėl to atsakomybė – ne kiek ne mažesnė. Tam, kad ilgą antrąją dieną nereikėtų vilktis paskui lėtesnius varžovus, šį greičio ruožą turime įveikti teisingu tempu“, – apie pirmosios varžybų dienos iššūkius kalbėjo V. Žala.

7 val. 8 min. startavęs Laisvydas Kancius, pirminiais duomenimis, trasą įveikė 32 sek. lėčiau už greičiausiai trasą įveikusį prancūzą Alexandre Giroud, kuris prologo reičio ruožą įveikė per 8 min. 50 sek. Remiantis tokiais rezultatais 9 vietoje startavęs L. Kancius pakilo į 8 poziciją.

Lietuvis planavo finišuoti pirmajame dešimtuke, tačiau nenorėjo būti tarp pirmųjų. Prologas vyko tiksliai pagal planą – L. Kancius greičio ruožo nugalėtojui keturračių įskaitoje pralaimėjo pusę minutės ir finišavo aštuntoje pozicijoje.

„Rezultatas puikiai atitinka mano lūkesčius. Nenoriu rytoj atidaryti trasą, bet noriu būti kartu su stipriausiųjų grupe – taip ir nutiko. Manai rytojaus startui mano pozicija yra labai gera,“ – po finišo sakė „Story Racing“ komandos narys.

Keturračiai šiandien pirmieji pradėjo Dakaro prologą, todėl trasa buvo labai slidi ir klastinga. Daugelyje vietų buvo galima suklysti.

„Nepatinka man tokios trasos. Šiandien bent jau mums, pirmiesiems, buvo labai slidu. Ir toks nemalonus greičio ruožas. Nors iš vienos pusės jis buvo klasikinis ralinis ir tai man į naudą, tačiau iš kitos pusės, nebuvo malonu važiuoti. Žiauriai slidu, posūkis seka posūkį, nebus kur įsibėgėti,“ – pasakojo L. Kancius.


Ruošiasi ir kiti lietuviai

Prologą įveikus keturratininkams startui po truputį jam ruošėsi ir kitos komandos. Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza automobilių įskaitoje iš lietuvių startavo anksčiausiai – 10.12 val. Lietuvos laiku. Benediktas Vanagas ir Kuldar Sikk startą kirto netrukus po jų – 10 val. 25 min. ir 30 sek. Ginto Petraus ir Jose Marques starto laikas – 10.45 val.

Dakaro 2023 maršrutas

Bagių įskaitai sartas buvo duotas po automobilių, tad Rokas Baciuška su šturmanu Oriol Vidal į prologo greičio ruožą įvažiavo 12 val. 34 min. ir 30 sek. Lietuvos laiku. Tomui Jančiui ir Irmantui Bražiūnui numatytas starto laikas – 13 val. 1 min. ir 30 sek.

Sunkvežimių įskaitoje startuojanti „Constra Racing“ lietuvių komanda prie prologo starto stojo vėliausiai – 14 val. 10 min. ir 30 sek.

Automobilių įskaita

Prologą įveikė ir Vaidotas Žala bei Benediktas Vanagas. Pirminiais duomenimis B. Vanagui ir K. Sikk prologą pavyko įveikti vos 32 sek. lėčiau už greičiausią laiką pademonstravusį Mattias Ekstrom ir Emil Bergkvist ekipažą su „Audi“, o tai jiems užtikrina 16 vietą.

„Pagrindinis mūsų tikslas buvo pasidaryti tinkamą startinę poziciją rytojui, kaip sakoma, per prologą Dakaro nelaimėsi, bet pralaimėti gali. Pats prologas praėjo lazerio tikslumu: saugiai ir užtikrintai, planas įvykdytas visu šimtu procentų“, – dalijosi įspūdžiais B. Vanagas.

Įdomu tai, kad dar prieš startą su prologo trasa susipažinę lenktynininkai pasakojo, kad trasa labiau primena klasikinio ralio, o ne ralio maratono trasą. Kelio dangoje dominuoja žvyras ir smėlis. Maršrute daug staigių posūkių, kurie dalinai gali priminti ir kartingų trasą.

„Šiek tiek buvo baisu, kuomet starto tvarkoje turėjome lėtesnį lenktynininkę prieš mus. Visa laimė, kad kelias labai nedulkėjo, ir per 13 kilometrų ją beveik pasivijome. Jei būtų buvę daugiau dulkių, to padaryti nebūtų įmanoma“, – savo įžvalgomis apie prologą dalinosi B. Vanagas.

Nesklandumai vos startavus

Vaidotas Žala atsiliko stipriau, jį nuo pirmosios vietos skiria 5 min. 43 sek. Dakarą iš šalies stebintis Antanas Juknevičius V. Žalos ekipažą pastebėjo sustojusį greičio ruože. A. Juknevičius teigė, kad dėl ištikusių problemų komandai teko sustoti net kelis kartus. Pranešama, kad komandai teko keisti automobilio ratą.

Po greičio ruožo situaciją pakomentavo ir pats V. Žala.

„Labai įdomus startas. Pirmas dešinys posūkis - kairė galinė padanga minus, numontavom, sekantis kairys posūkis - dešinė. Akivaizdžiai buvo parinktas per mažas slėgis. Dakaras tik prasideda“, – rašė V. Žala.

Gintas Petrus prologą įveikė 1 min. 39 sek. lėčiau už greičiausią ekipažą ir finišavo 45-oje vietoje.

„13 km ilgio prologas sėkmingai įveiktas. Preliminariai 56-i.
Važiuojant kiek blaškė iki 135 laipsnių užkilusi tepalo temperatūra, tad antrą dalį važiavom ramiau. Bet finišavus MD Rallye Sport vadovas nuramino, kad tokia temperatūra - normali, daugiau nebestabdysime“, – rašė G. Petrus.

Bagių įskaitoje lyderiauja lietuvis

Aukščiausią 400 startinį numerį gavęs Rokas Baciuška įrodė, kad jį gavo ne be reikalo. T4 bagių klasėje besivaržantis lietuvis su šturmanu Oriol Vidal Montijano prologo greičio ruožą įveikė greičiausiai – per 9 min. ir 6 sek.

„Prologo greičio ruožas įveiktas per 9:06 min., šiandien esame laimėtojai. Ryt prasideda tikrieji Dakaro išbandymai, tad labai reikės jūsų palaikymo. Pasimėgaukite paskutine metų diena ir ženkite į naujuosius džiaugsmingai – AČIŪ, kad esate kartu“, – rašė R. Baciuška.

T. Jančio ir I. Bražiūno ekipažas preliminariais duomenimis finišavo nuo R. Baciuškos atsilikdamas 1 min. 21 sek. Komanda preliminariai – 20-oje vietoje.

„Likus minutei iki starto užkaito automobilio variklis, ekrane įsižiebė pranešimas jog turime ventiliatoriaus klaidą. Ėmėme ieškoti problemos sprendimų. Užgesinome variklį prieš pat startą, užsivedėme ir išvažiavome. Kaip ir tikėjomės - klasikinio ralio trasa, išrausta, o mes važiavome konservatyviai, kad neprisidaryti nesąmonių, nes matėsi ten ir iš trasos buvo išvažiuota ne kartą, važiavau maksimaliai tiek, kiek mačiau trasos ir kiek pasitikėjau tuo stabdymo keliu, bet kaip ten bebūtų rytoj prasideda tikrasis Dakaras. Su naujais metais“, – po prologo kalbėjo „Mediafon“ team vairuotojas Tomas Jančys.

Anot lenktynininko, prologo trasa buvo palankesnė daugiau klasikinio ralio patirties turintiems vairuotojams, būtent tai lėmė, žiūrovams įdomų reginį, jie galėjo stebėti apmaudžias lenktynininkų klaidas, tokias kaip išvažiavimai iš trasos, virtimai, apsisukimai

„Prologas buvo nuobodokas, labai lygus, naviguoti nelabai ką turėjau, bet tuo pačiu ir daug duobių buvo išmalta, pravažiavome taip kaip ir planavome, konservatyviai ir saugiai“, – apibendrino Irmantas Bražiūnas, komandos navigatorius.

Sunkvežimių įskaita

Vienintelė sunkvežimių įskaitoje besivaržanti Vaidoto Paškevičiaus, Tomo Gužausko ir Slavomiro Volkovo komanda finišą pasiekė užtikrintai. Nuo greičiausiai sunkvežimių įskaitoje prologą įveikusios čekų komandos lietuviai atsiliko 48 sek., o dėl to komanda užima 13 vietą.

Prologo detalės

Šeštadienį 7 val. Lietuvos laiku prasidėjo motociklininkų ir keturračių įskaitos dalyvių startas. Iškart po jų – 8.45 val Lietuvos laiku startas buvo duotas automobilių įskaitos dalyviams, po kurių prie starto stoja su bagiais besivaržančios komandos, o dieną galiausiai užbaigs sunkvežimių įskaitos dalyvių startas.

Dakaro organizatoriai pasidalijo prologo greičio ruožo vaizdo įrašu. Štai kokia trasa šeštadienio ryte laukė Dakaro dalyvių:


Kiekvienas dalyvis šeštadienį taip pat pasirodys ir ant Dakaro podiumo. Dalyvių pasirodymai čia transliuojami tiesiogiai.

Dakaro organizatoriai pasidalijo vaizdais iš sraigtasparnio. Pirmojo Dakaro taško „Sea Camp“ pavadinimas atspindi vaizdus, kurie supa prologo greičio ruožą.


Po pirmųjų įskaitinių kilometrų dalyviai lieka „Sea Camp“ stovyklavietėje, iš kurios sekmadienį laukia antroji pirmojo greičio ruožo dalis – 602 kilometrai, iš kurių 367 įskaitiniai kilometrai. Kaip praneša Dakaro lenktynių organizatoriai, pirmajame greičio reikia tikėtis: smėlio, kopų, akmenuotų kelio atkarpų ir šiek tiek žvyruoto kelio. Lenktynių nugalėtojas paaiškės sausio 15-ąją.

Kas laukia 2023-ųjų Dakare?

2023-ųjų Dakare užsiregistravo 820 dalyvių, iš kurių 188 startuoja klasikinio Dakaro įskaitoje. Šiame Dakare startuoja 125 motociklininkai, 19 keturračių, 73 automobiliai, 56 sunkvežimiai, 47 T3 klasės bagiai ir 46 T4 klasės bagiai, 76 klasikinio Dakaro automobiliai bei 13 klasikinio ralio sunkvežimių. Daugiausia dalyvių į Dakarą atvyko iš Prancūzijos – 194 dalyviai, jai šiek tiek nusileidžia Ispanija su 119 dalyvių, o trečia populiariausia šalis – Nyderlandai su 90 dalyvių. Per 14 dienų dalyviai iš viso turės įveikti 8528 kilometrus, iš kurių 4604 km sudarys greičio ruožus.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją