aA
Darius Vaičiulis sako, kad jo negalima vadinti pilkuoju „Craf Bearings“ Dakaro ekipos kardinolu. Tačiau būtent Antano Juknevičiaus šturmanas atlieka daug nematomo darbo, be kurio sunkiai funkcionuotų visa komanda. Įpusėjus Dakarui DELFI pakalbino legendinėse lenktynėse debiutuojantį D. Vaičiulį.
Dakaras Bolivijoje
Dakaras Bolivijoje
© G.Kropio nuotr.

- Dakaras įpusėjo. Kokia jums buvo pirma Dakaro pusė?

Iš tikrųjų patyriau jau pakankamai daug. Daug daugiau sužinojau apie Dakarą, nei žinojau išvykdamas. Patirtis po truputį kaupiasi, tačiau jos vis tiek trūksta.

Susidūriau su tokiais iššūkiais, kokių tikrai nesitikėjau. Pavyzdžiui pirmas orientavimosi etapas ketvirtą dieną. Tikrai nebuvau pasiruošęs suvaldyti situacijos.

- Nebijote pripažinti savo klaidų.

Yra kaip yra. Pradedant navigacija ir baigiant automobilio remontu. Čia aš irgi buvau visai žalias. Po kiekvienos klaidos ir nesėkmės sužinai ką nors naujo ir važiuoji tolyn.

- Kaip sutariate su Antanu? Teko girdėti, kad aprėkėte Antaną.

Santykiai geri. Mes pasisakome, kas yra negero. Jeigu vienas ar kitas padaro klaidą tai to nepaliekame. Pasikalbame, pakalbame apie kiekvieną konkrečią situaciją, kodėl įvyko taip ar kitaip. Kaip jau ir rašėte – sutrenkiame kumščiais ir varome toliau. Pamokos, klaidos. Viskas ok.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis
© DELFI / Tomas Vinickas

- Kokia situacija labiausiai įsiminė iš pirmos pusės Dakaro?

Tai turbūt šuolis, kai net akiniai nukrito. Perkasta tona smėlio, kol persibrovėme per kopas, kurios nebuvo įspūdingai didelės, bet klampios ir sudėtingos.

O šiaip ritmas pakankamai geras – miegi po 5-6 valandas.

- Galbūt ritmas geras, nes viskas klostosi pakankamai sklandžiai.

Na, norėtųsi geriau. Juk padarėme klaidų, apmaudžių klaidų, dėl kurių žiauriai gaila.

- Bet dar neteko grįžti naktį, kaip kitiems dalyviams.

Na taip – iš kitos pusės lyg ir pasisekė, nes galėjo būti ir blogiau. Esame La Pase – tai buvo mūsų minimalus tikslas. Būtų buvę labai gaila, jei mes čia nebūtume patekę. Yra žmonės, partneriai, kurie čia mūsų laukė ir tikėjosi mus čia pamatyti. Būtų tikrai apmaudu, jei mūsų čia nebūtų.

Tačiau būtume susitaikę su bet kokia situacija. Juk dėl to nepradėsi verkti ir aimanuoti.

Dakaras Bolivijos sostinėje
Dakaras Bolivijos sostinėje
© G.Kropio nuotr.

- Buvo pasigirdę kalbų, kad lyderiai turi papildomos informacijos, važiuoja ne pagal kelio knygą.

Komanda gali investuoti į rimtesnį pasiruošimą, į žmones, kurie analizuoja kelio knygą iš anksto ir duoda ekipažui papildomus įspėjimus apie ruožus, kelių dangą. Visą tai gali daryti, jei turi pakankamai resursų. Tai viskas legalu ir viskas gerai. Nelegalu tracką turėti važiuojant. Bet jei tracką paruoštų komandos nariai ir tu susipažintum, matytum kur yra way pointai, kur sudėtingiausi taškai, kur labiausiai reikia koncentracijos tai žiauriai padėtų.

Aš nemanau, kad jie pažeidžia taisykles, bet privalumų žinoma turi.

- Kiek jūs laikote skiriate pasiruošti etapui?

Tai dvi tris valandas minimaliai trunka peržiūrėti kelio knygą, susiklijuoti visokiausius pakeitimus. Man tai keista – negi tokia organizacija negali atspausdinti 400 kelio knygų jau su visais pakeitimais?

Taip pat daug dėmesio skiriu satelitinių vaizdų analizavimui. Žiūriu, kur bus tiesios atkarpos, kur į smėlynus įvažiuosime, kur šlapios, pelkėtos vietovės. Analizuoju atstumus, kur kokie keliai, ko tikėtis, ko laukti. Prie to gali užtrukti amžinai.

Tą didžiosios komandos ir padaro turėdamos daug žmonių, Turbūt ne šturmanas atlieka tą funkciją, o papildomi žmonės, kurie paruošia informaciją ir supažindina ekipažą.

Taip pat reikia sužiūrėti starto laikus, starto pozicijas, atstumus, kuriuos reikės nuvažiuoti, pranešti mechanikams, kokiu laiku išvykti, patikrinti orus, kada saulė leidžiasi, kada kyla. Daug įvairiausių smulkių darbų.

Dakaras Bolivijoje
Dakaras Bolivijoje
© G.Kropio nuotr.

- Jūs kaip pilkasis kardinolas – daug darbų atliekate, tačiau dažnai tie darbai nėra matomi.

Ne, aš nereguliuoju kam ką daryti. Aš tiesiog turiu sudaryti informaciją ir ja pasidalinti, kad visiems būtų paprasčiau pasiruošti.

- Ar tada, kai išvykote antrąją Kalėdų dieną, manėte kad bus sunkiau ar lengviau?

Pačio sunkumo mes dar nepamatėme. Iš tiesų gana sunkus paskutinis greičio ruožas buvo atšauktas. Jis iki šiol turėjo būti vienas iš sunkiausių. Ir prieš tai mums buvo labai sunki diena dėl nulūžusio kardano. Tada mes labai džiaugėmės, kad etapas buvo sutrumpintas, nes mes tikrai būtume grįžę tamsoje. Tikrai. Ta prasme mums pasisekė.

Realiai aš manau, kad mes dar nepatyrėme pačių didžiausių iššūkių. Viskas prasidės nuo pirmadienio.

- Daug kalbėta apie aukštikalnes, tačiau panašu, kad didesnio poveikio jos neturi.

Štai dabar einame, kalbamės ir dūstame abu (juokiasi – DELFI). Praėjo penkios dienos, kai mes virš 3 km aukštyje. Mes tam ruošėmės – priverstinai geriame vandens tiek, kiek reikia. Tai padeda susitvarkyti su aukštikalnėmis.

Dakaro ralis
Dakaro ralis
© G.Kropio nuotr.

- Gal teko bendrauti su Dakaro žvaigždėmis?

Teko pasisveikinti su Sebastienu Loebu. Paspaudėme rankas. Pasakiau, kad mes juos vejamės, tegul spaudžia, nes bus blogai (juokiasi – DELFI).

- Per podiumo ceremoniją užkalbinote Bolivijos prezidentą. Ne kiekvienas drįstų užkalbinti indėnų šalies vadovą.

Ai tai buvo toks visiškas ekspromtas. Jis labai nuoširdžiai prie mūsų priėjo, paspaudėme rankas. Pradėjau kalbėti angliškai su pamačiau, kad jis visiškai nieko nesupranta. Porą žodžių pasakiau ispaniškai, čiupau už pečių ir nusivedžiau prie mašinos. Tada pirštų ir gestų kalba buvo galima susikalbėti, ką aš noriu pasakyti. Pavyko. Gavome daug žiniasklaidos dėmesio.

A. Juknevičius ir D. Vaičiulis su E. Moralesu
A. Juknevičius ir D. Vaičiulis su E. Moralesu
© "Bolivia TV" nuotr.

- Pastebėjau, kad jus iš kantrybės išvesti yra sunku.

Na, Antanui pavyko (juokiasi – DELFI).

- Jei per pusę Dakaro jus sunervino tik vieną kartą, tai jūsų nervai geležiniai.

Aš ramus. Paprastai šnekant aš ramus. Kuo būtų mažiau interviu, tuo man dar ramiau būtų (juokiasi – DELFI).

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėjančiame Dakaro ralyje laukia nemenka staigmena – žada naują automobilių klasę (1)

Ispanijos nacionalinis sporto dienraštis „Marca“ ir tarptautinis tinklalapis Motorsport.com...

Iš Saudo Arabijos parplukdyta lietuviška Dakaro technika: ilsėtis teks ne visiems (1)

Po ganėtina netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių...

Dakare su skausmais kovojusio Jurgelėno laukia gydymas: ar startuos Dubajuje paaiškės tik kitą mėnesį (5)

Dar paskutinių Dakaro greičio ruožų metų „ Agrorodeo “ ekipažas prisipažino –...

Bemiegės naktys Dakaro ralyje – įprastas dalykas technikams (2)

Dakaro ralyje dirbusių technikų sunkumais nenustebinsi. Jie žino, kas yra smėlio audra, stiprus...

Ką bendra turi Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas ir Benediktas Vanagas? (7)

Benediktas Vanagas yra pirmasis Lietuvos žmogus, kurio vardu pavadintas „Toyota“ serijinės...

Top naujienos

Už mažas algas dirbti nebeapsimoka: lietuviai mėgaujasi išmokomis (4)

Užimtumo tarnyba (UT) šalyje fiksuoja rekordinį nedarbą, tačiau tuo pačiu metu Lietuvoje...

Nerimas dėl pinigų ir darbo kelia realų pavojų visuotiniam atsigavimui

Koronaviruso pandemija įstūmė pasaulį į finansinį neužtikrintumą, keldama grėsmę recesijos...

Parodė nematomą Palangos pusę: turtuolių pliažas, pažinčių skelbimai ir audringų linksmybių namas (88)

Išskirtines ekskursijas Palangoje rengianti Agnė Adomaitytė turistams rodo nematomą šio kurorto...

Gydytoja – apie vitaminų preparatus: turite žinoti, kuo rizikuojate (40)

Pirmadienį žiniasklaidą apskriejo žinia, kad Londone, savo namuose, mįslingai mirė lietuvė....

Vasariška šiluma grįžta: artėja tiesiog nuostabios dienos (7)

Šiandien mūsų krašto orus ir toliau lems aukštesnio slėgio laukas. Rytas išauš gana saulėtas,...

Kaune nustatyta 18 koronavirusu užsikrėtusių asmenų, atvykusių iš Uzbekistano įmonė laikinai stabdo veiklą; papildyta 20.24 (892)

Vienai Kauno įmonių šios dienos – įtemptos. Liepos 2-ąją iš Uzbekijos į Lietuvą atskridus...

Pasaulinio garso kruiziniai laivai stovi tušti: bendrovės ieško skubių išeičių (40)

Prieš kelias savaites šimtai žmonių rikiavosi prie Glazgo Klaido upės krantų, kad galėtų...

Vilniuje rastas į miškelį įvažiavęs sumaitotas prabangus „Mercedes-Benz“ (95)

Vėlų antradienio vakarą Vilniuje , Vaidilutės gatvėje, prabangus automobilis nuvažiavo nuo...

Grupė Vilniaus žydų bendruomenės narių kreipėsi į šalies vadovus: Kukliansky taip elgiasi nebe pirmą kartą (104)

Po Geros valios fondo pirmininkų Fainos Kukliansky ir rabino Andrew Bakerio iškeltų klausimų dėl...

Tragiška avarija Šalčininkų r.: žuvo „Audi“ vairuotojas, į ligoninę skubiai išgabentos sužalotos mažametės papildyta (111)

Policijos departamentas informavo, kad Šalčininkų rajone įvyko baisi avarija. Pranešama, kad...

|Maža didelių žinių kaina