aA
Dvylika dienų lenktynių ir viena poilsio diena – taip atrodys 2021-ųjų Dakaro ralis Saudo Arabijoje. Organizatoriams pagaliau atskleidus, kokiu maršrutu teks važiuoti lenktynių dalyviams, aiškėja, kad lengvesnių lenktynių tikėtis neįmanoma. Galbūt tik sunkesnių.
Paskelbė, kaip atrodys 2021-ųjų Dakaro ralis: laukia keli tūkstančiai kilometrų iššūkio
© iGo2Dakar nuotr.

„Panašu, kad ir šiemet laukia nemažas iššūkis, mat dabar jau aišku, kad teks įveikti 7646 kilometrus, iš kurių daugiau nei 4767 km – greičio ruožais. Be to, kaip ir spėjome, komandas lydinčių asmenų teisės bus dar labiau apribotos, mat organizatoriai nurodė, kad šie ekipažai įveiks kur kas mažiau, vos daugiau nei 4100 kilometrų“, – organizatorių paskelbtas žinias komentavo komunikacijos specialistas Mindaugas Plukys, vienas iš į Dakaro ralį keliaujančios nepriklausomos žurnalistų komandos „iGo2Dakar“ įkūrėjų.

Šių metų Dakaro ralis prasidės Džidos mieste ir, nors ne vienerius metus būdavo tradicija, kad pirmasis greičio ruožas – tik parodomasis, antrus metus iš eilės Saudo Arabijoje pilotai turi pasirengti nemažam iššūkiui. Šiemet jau pirmame greičio ruože teks įveikti 277 kilometrus, o iš viso nuvažiuoti 622 km.

Koks maršrutas laukia

„Jei praėjusiame Dakaro ralyje pilotams teko judėti pagal laikrodžio rodyklę, šių metų maršrutas, prasidėjęs Džidoje, tęsis prieš laikrodžio rodyklę. Iš Džidos bus važiuojama į Bišos miesto link (angl. Bisha), kur lauks antrasis greičio ruožas“, – pasakojo M. Plukys.

Iš viso lenktynininkams teks įveikti 12 greičio ruožų. Dakaro ralio maratonui įpusėjus, sausio 9-ąją, visų laukia poilsio diena Haile. O finišas numatytas sausio 15-ąją, kai sunkiausių pasaulio bekelės varžybų dalyviai sugrįš atgal iki Džidos miesto.

  • Sausio 3 d., Džida – Biša, 622 km iš viso;
  • Sausio 4 d., Biša – Vadi al Davasyras, 685 km iš viso;
  • Sausio 5 d., Vadi al Davasyras – Vadi al Davasyras, 630 km iš viso;
  • Sausio 6 d., Vadi al Davasyras – Rijadas, 813 km iš viso;
  • Sausio 7 d., Rijadas – Buraida, 625 km iš viso;
  • Sausio 8 d., Buraida – Hailas, 655 km iš viso;
  • Sausio 9 d., poilsio diens Haile;
  • Sausio 10 d., Hailas – Sakaka, 737 km iš viso;
  • Sausio 11 d., Sakaka – Neomas, 709 km iš viso;
  • Sausio 12 d., Neomas – Neomas, 579 km iš viso;
  • Sausio 13 d., Neomas – Al Ula, 583 km iš viso;
  • Sausio 14 d., Al Ula – Janbu, 557 km iš viso;
  • Sausio 15 d., Janbu – Džida, 452 km iš viso.

Pirmoje Dakaro ralio dalyje nemažai iššūkių teks šturmanams, mat reikės atsirinkti tinkamą kelią ir kryptį tarp daugybės vėžių ir pėdsakų. Antroje Dakaro dalyje laukia Saudo Arabijos kopų iššūkis.

Laukia iššūkiai

Dakaro ralio organizatoriai stengiasi sukurti kuo įdomesnį ir sunkesnį maršrutą, tačiau drauge – palieka gelbėjimosi šiaudą visiems dalyviams. Jis numatytas ir šiemet. Jei pirmoje lenktynių dalyje kažkuris ekipažas bus priverstas pasitraukti dėl gedimų ar kitų priežasčių, lenktynininkai iki poilsio dienos turės laiko transporto priemonių remontui ir galės grįžti Dakaro raliui įpusėjus „Dakar experience“ įskaitoje.

Tiesa, ši išlyga negalioja prioritetiniame sąraše esantiems pilotams, tokiems, kaip, pavyzdžiui, lietuvių Benedikto Vanago ar Antano Juknevičiaus ekipažai.

Motociklininkų taip pat laukia iššūkis, mat geriausių, vadinamojo „Top“ sąrašo, pilotų lauks „supermaratono“ etapas, kai techninė pagalba bus įmanoma viso labo 10 minučių.

Galiausiai jėgas nuspręsta sulyginti pakeitus kelio knygų išdavimo tvarką. 2021 metų Dakaro jos bus išduodamos prieš pat startą, taip stengiantis suvienodinti ir patyrusių, jau daugelį metų ralyje dalyvaujančių gamyklinių komandų, ir naujokų bei mėgėjų, važiuojančių pirmuosius kartus, jėgas. Dar viena Dakaro naujovė - elektroninės kelio knygos. Jomis naudosis tik tam tikrų klasių sportininkai. O tai reiškia, kad šturmanai negalės nieko jose pasižymėti. Lenktynių saugumui užtikrinti, elektroninės kelio knygos perspės ekipažus signalu prieš pavojingas kelio atkarpas. Taip siekiama sumažinti nelaimingų atvejų skaičių lenktynėse.

2021-ųjų Dakaro ralyje dalyvaus net septyni ekipažai iš Lietuvos. Keturračių kategorijoje pirmą kartą startuos 176 numeriu pažymėtas Laisvydas Kancius. 30 numeriu startuos „Original by Motul“, arba vienišių, klasėje motociklininkas Arūnas Gelažninkas, „Zigmas Dakar Team“ atstovas. 320 numeriu startuos Benediktas Vanagas ir Filipe Palmeiro („Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“), 325 numeriu startuos Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza („Agrorodeo Dakar“), 329 numeriu Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis („Kreda“), 342 numeriu startuos Gintas Petrus ir Povilas Valaitis („Petrus Kombucha Racing“), o 356 numeriu – Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas („Team Pitlane“).

2021-ųjų Dakaro ralis antrus metus iš eilės vyks Saudo Arabijoje, startas numatytas sausio 3-ąją. Saudo Arabija dar 2020-aisiais pasirašė susitarimą, numatantį, kad šioje šalyje laukia bent penkerios sunkiausios pasaulio bekelės varžybos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
4.5000

Juknevičius papasakojo apie nematomą Dakaro pusę: už ką ekipažams skiriamos tūkstantinės baudos (4)

Dakaro ralis – neabejotinai didžiausias ir daugiausia pasaulinio dėmesio sulaukiantis...

Po Dakaro ralio į Vanago bazę grįžo vienu automobiliu mažiau

Praėjus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms po Dakaro ralio finišo, komandos išvydo savo...

Edvinas Juškauskas prisipažįsta Dakaro metu tikrinęs Vanago ribas (2)

„Kauniečiai“ – tokią pravardę Dakare galėjote girdėti greta „ Heston Airlines team...

Kokios chemijos reikia ištvermės lenktynėse: kam reikalingas vario tepalas ar iki -50 šalčio šaldantis aerozolis (1)

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko...

Benedikto Vanago šturmanas įvertino: jam praėjęs Dakaras – pats geriausias (1)

Dar lapkričio mėnesį Dakaro ralio organizatoriai įspėjo, jog 2021-ųjų varžybose didžiausias...

Top naujienos

Šauktinis atsisakė tarnauti kariuomenėje: aš geriau miške dirbsiu (349)

Į privalomąją karo tarnybą pašauktas, tačiau nurodymų nevykdęs ir į komplektavimo tarnybą...

Sekant pinigus: iš ko gyvena Lietuvos viešosios erdvės paraščių veikėjai (59)

Dezinformaciją Lietuvoje skleidžiančius asmenis galima suskirstyti į kelias grupes, tačiau kai...

Vaidas Mikaitis | D+

Į lietuvių poros konfliktą įsikišo ir Dubajaus oro uosto pareigūnai: koks tu vyras, kad leidi savo moteriai taip ožiuotis (2)

Dabar gi labai madinga šnekėti apie Dubajų, nes pandemijos metu jis yra viena iš populiariausių...

Lietuvos NT rinkoje – naujas žaidėjas: gerą reputaciją reikia užsitarnauti NT kainų burbulo šalyje neįžvelgia (22)

Lietuvoje vis dar įprasta pirkti būstą su daline apdaila ir jį įsirengti pačiam. NT vystytojai...

Šis vaisius gali daugiau nei manėte: padeda išvengti daugybės ligų ir net vėžio (9)

Kol parduotuvėse apstu egzotiškų vaisių, dietistė ir sporto trenerė Jūratė Gliožerienė...

Apie šią dažną galvos skausmo priežastį daugelis turbūt nė nesusimąsto: ji slypi jūsų lėkštėje (3)

Vakarienė iš greito maisto ar kinų restorano gali baigtis galvos skausmu ir pykinimu –...

Prancūzija siekia pasinaudoti „Brexit“: imamasi darbuotojų perviliojimo (2)

Jungtinei Karalystei vis labiau tolstant nuo Europos, vienas iš artimiausių Prancūzijos prezidento...

„Rondo“ siela Fara – apie kapavietės sau pirkimą, nesuvokiamą visų laikų didžiausią honorarą ir atliktas plastines operacijas (15)

Dainininkas, grupės „ Rondo “ siela Aleksandras Ivanauskas - Fara sudalyvavo Delfi TV laidoje...

Universalus Sabonis neištraukė į gilią duobę įkritusios „Pacers“ ekipos kiti rezultatai (3)

Ketvirtą pralaimėjimą paeiliui NBA čempionate patyrė Indianos „Pacers“ (15/18) ekipa su...

Kauniečiai pasipiktinę: įsigudrino automobilius palikti tiesiog ant vejos (25)

Sunerimęs kaunietis su portalu „Kas vyksta Kaune“ pasidalino vaizdais iš S. Dariaus ir S....