V. Žala pasakojo, kad pirmajame greičio ruože buvo labai daug akmenų bei permainingas važiavimo tempas. Jis aiškino, kad smėlynus greitai keisdavo akmenuota danga, o dėl to reikėdavo stabdyti automobilį ir važiuoti lėčiau.
„Kaip Saulius sakė: toks greičio ruožas yra geras patikrinimas, kaip žmogus moka tempą keisti pasitelkdamas mąstymą. Jei dideliu greičiu įvažiuotum į tuos akmenis, tai minimaliai kainuotų pramuštą ratą ar netgi automobilį“, – sakė V. Žala.
S. Jurgelėnas teigė, kad kaip ir planavo, pirmus 86 kilometrus komanda pratinosi prie kelio dangos, tačiau po pervažiavimo tempas pagreitėjo, atsirado šioks toks azartas, o dėl to net to ir nežinodami, lietuviai pradėjo kilti pozicijomis aukštyn.
„Pakeliui turėjome ir pamokų. Važiuodami atkreipėme dėmesį, kad net ir daug pergalių iškovoję lenktynininkai stoja ir keičiasi ratus. Buvo tokių, kurie pasikeitę ratus mus aplenkė, tačiau netrukus mes juos vėl palikome už nugaros, nes vėl teko keisti prakiurusį ratą. Tokie realūs pavydžiai savotiškai atvėsino ir priminė, kad reikia tausoti automobilį“, – sakė Saulius Jurgelėnas.
Komandos lenktynininkai pasakojo, kad dėl iškovotos pirmosios vietos greičio ruože komanda gavo ne tik daugiau pasaulinės žiniasklaidos, bet ir organizatorių dėmesio. S. Jurgelėnas pasakojo, jog organizatoriai jau buvo atėję apžiūrėti.
„Kaip priklauso, turime dėžutę telefonams už kabinos ribų, šiais metais ją galima turėti ir kabinoje, tačiau tokiu atveju ji yra plombuojama. Vakare buvo atėję organizatoriai, apžiūrėjo minėtą dėžutę ir liepė išgręžti dvi skylutes, nes rytoj ji bus plombuojama“, – pasakojo šturmanas.
S. Jurgelėnas neslėpė, jog kolegos iš „X-raid“ taip pat davė keletą patarimų – nenustebti, jei naktį organizatoriai sugrįš ir norės patikrinti visą automobilį.
Norėjo tik pakoreguoti starto poziciją
Lenktynininkai juokėsi, kad likus maždaug 70 kilometrų iki finišo, abu sutarė, jog rezultatas bus neblogas. S. Jurgelėnas teigė, kad tikėjosi patekti tarp TOP10 greičiausių ir lenkdami kolegas džiaugėsi, kad lūkesčiai pasiteisins, tačiau nė vienas nesitikėjo, kad aplenks net ir daugkartinius Dakaro čempionus.
„Dabar jau taip pasitvarkėm starto poziciją, kad bus reikalų“, – juokdamasis sakė V. Žala.
S. Jurgelėnas aiškino, kad daugelio šturmanų nemėgstamiausias darbas – atidaryti trasą. Anot jo, tai reikalauja ne tik kitokio susikaupimo, tačiau ir kitokios darbo specifikos. V. Žala pritardamas juokavo, kad S. Jurgelėno laukia bemiegė naktis.
Dar vienas neramumas – Dakaro organizatorių nutarimas, kad kelis greičio ruožus komandos kelio knygas gaus tik ryte, prieš pat startą. Būtent tokia diena komandų laukia pirmadienį – antrame greičio ruože.
„Rytoj, maždaug 30 proc. trasos turėtų būti akmenys, likę 70 proc. – gana kietas gruntas. Taip pat gavome perspėjimų, kad rytoj gali būti sąlyginai daug paralelinių kelių, todėl reikia iškart atsirinkti ir pasirinkti teisingą kelią. Na, tai bus smagu“, – aiškino S. Jurgelėnas.
Šturmanas pasakojo, jog antrame greičio ruože tempas taip pat turėtų būti pakankamai greitas, tačiau tykos ir nemažai pavojų.
„Rytoj prisipūsim ratus kietai, kiek pūsime, nesakysime, bet rytoj bus daug kietos dangos, todėl pavojų užteks, kartu tai bus ir gana greita diena“, – sakė Saulius Jurgelėnas.
Ką žurnalistams teko išgyventi per Dakaro ralį: nuo miego automobilyje iki organizatorių pylos
Prieš savaitę finišavusį Dakaro ralį Saudo Arabijoje galima vadinti mažu stebuklu. Nors...
Vanagas apie Dakare nepavejamus bagius: toks gudravimas – laikinas (12)
2021 metų Dakare vėl įsiplieskė diskusijos dėl to, ar įmanoma sąžininga kova tarp lengvų...
Į Dakarą nuotykių ir išbandymų atviliotas Edvinas Juškauskas jų gavo su kaupu
Antruoju bandymu „ Heston Airlines team Pitlane “ ekipažas, Edvinas Juškauskas ir Aisvydas...
Benediktas Vanagas planuoja komandos augimą – lenktyniaus ne tik lietuviai (1)
2021 metų Dakarą džentelmenišku poelgiu pradėję Benediktas Vanagas su Filipe Palmeiro...
Arūnas Gelažninkas nustebino komandos gerbėjus: metas pokyčiams (13)
Vos grįžęs po Dakaro ralio, „ Zigmas Dakar team “ komandos lyderis Arūnas Gelažninkas...
Top naujienos
Turistų rojumi vadinamas miestas nepaiso į neregėtas aukštumas šovusių COVID-19 skaičių: neužsidarysim (44)
Barai čia sausakimši ir šurmuliuoja taip, tarsi dabar būtų 2019-ieji. Socialinių tinklų...
Restoranai – prie išlikimo ribos: naujos paramos pakaks mėnesiui (35)
Maisto gaminimas išsinešimui padeda tik psichologiškai, kalba restoranų atstovai. Anot jų,...
Kremlius piktinasi žlungančiais planais dėl „Sputnik“: mes suprantame, kur čia šuo pakastas (725)
Rusija kaltina Vakarus, kad šie piktžodžiauja atsiliepdami apie jos laimėjimus pasaulinėse „...
Po pamokų mokytojas iš Šiaulių neria į šeimos verslą: tikrąjį pandemijos poveikį pamatysime pavasarį (47)
Paminklų gamyba – sezoninis verslas, kuris paklausus pavasarį, vasarą, ankstyvą rudenį....
Keičiasi JAV prezidentai, bet ne Kremliaus bauginimai: Baltijos šalims vėl paišo baisius scenarijus (708)
Prezidento rinkimai JAV bei Baltųjų rūmų šeimininkų pasikeitimai – ne šiaip didelis įvykis...
Dėl paauglystėje patirtų nuoskaudų išsižadėjo savo motinos, o ši dukrai kirto atgal: niekur nepasislėpsi (173)
Vos tik pilnametystės sulaukusi mergina išėjo iš namų – nebegalėjo daugiau gyventi nei su...
Į Lietuvą po truputį sugrįžta sniegas (1)
Sekmadienio dieną per Lietuvą slinks banguojantis atmosferos frontas. Dangų dengs storas debesų...
Nacionalinėje atrankoje – tai, ko „Eurovizijos“ gerbėjai laukė metus ir už borto likę net scenos senbuviai (204)
Šį šeštadienį visų „Eurovizijos“ entuziastų dėmesiui vyko jau antroji nacionalinės...
Miškuose vyksta tikras karas: vos pamatę pareigūnus, įžūlus pažeidėjai sprunka, prasideda įnirtingos gaudynės (299)
Važinėjimas keturračiais gamtoje - vis populiarėjantis pramogos būdas, tačiau pati gamta nuo to...
Venecijos karnavalas: kelionė laiko mašina
Įspūdingomis kaukėmis ir aukso siūlais siuvinėtais rūbais apsirengę žmonės šmėkščioja po...