aA
Pirmadienis – oficiali Dakaro ralio pradžia. Ateinančias 11 dienų lenktynininkai iš viso pasaulio kratysis po kopas ir akmenis, krapštysis smėlį iš akių ir kratys jį iš kišenių, važiuos šimtus kilometrų, norėdami pasiekti taip trokštamą finišą. Laukiantis greičio ruožas – vos 84 km ilgio, bet Darius Vaičiulis, „Craft bearings“ komandos šturmanas, ragina neapsigauti – vietų klaidoms apstu.
Darius Vaičiulis
© Komandos archyvas

Lenktynininkams teks nuvažiuoti iš Limos į Piską, visa numatyta distancija – 331 kilometras, o 84 km – greičio ruožas. Pirmieji prie starto linijos stos motociklininkai ir keturračių vairuotojai, vėliau – bagiais ir automobiliais lenktyniaujančios komandos, o paskutiniai – sunkvežimių ekipažai. Numatyta, kad iš bivako ekipažai pajudės apie 10 val. Lietuvos laiku, tačiau greičio ruože startuos kur kas vėliau.

Numatyta, kad motociklų ir keturračių vairuotojai greičio ruože startuos 16.30 val. Lietuvos laiku. Bagių ir automobilių vairuotojai į trasą leisis 18.54 val. Sunkvežimių vairuotojai išjudės vėliausiai – 20.30 val.

Lietuvių starto laikai

Numatyta, kad Balys Bardauskas į trasą išjudės Lietuvos laiku 17.16 val. Arūnas Gelažninkas pajudės vos vėliau – 17.27 val.

Pirmasis iš Lietuvai atstovaujančių automobilių vairuotojų į trasą judės Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu. Jų starto laikas – 19.16 val. Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis į trasą išjudės 19.29 val. Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas į lenktynes leisis 19.33 val.

Kaip atrodo greičio ruožas

„Greičio ruožas prasideda ten pat, kur pernai irgi pradėjome pirmą dieną. Tik pernai mes važiavome pagal laikrodžio rodyklę, šiemet važiuosime prieš ją. Reiškia, bus daugiau kairių posūkių“, – apie trasą DELFI pasakojo Antano Juknevičiaus šturmanas.

Pasak jo, didžioji dalis greičio ruožo – 85 proc. – smėlis, likusieji 15 proc. – kieta danga ir akmenys. Be to, daugiau nei pusę visos smėlėtos atkarpos sudaro kopos. Tiesa, pabrėžia šturmanas, ne pačios didžiausios.

„Labai nedidelės, vos poroje vietų bus didesnės kopos, per kurias reikės atsargiai verstis. O didžioji dalis yra tokie smėlio kanjonai. Šis greičio ruožas, sakyčiau, yra daugiau apšilimas prieš Dakarą“, – kalbėjo D. Vaičiulis.

Dvi sunkios atkarpos

Sunkesnės atkarpos pirmadienio greičio ruože, anot D. Vaičiulio, viso labo dvi. Nuvažiavus apie 10 kilometrų nuo greičio ruožo pradžios laukia didelė kopa, į kurią reikės užkilti, o vėliau atsargiai persiversti į kitą jos pusę. O maždaug trasos viduryje – 6 kilometrų išdžiuvusi ir akmenuota upės vaga.

„Šioje vietoje reikės elgtis atsargiai, kad nenumuštume ratų“, – pasakojo „Craft bearings“ šturmanas.

Jam pritarė ir Antanas Juknevičius, pabrėžęs, kad lenktynininkams blogai yra tada, kai iš smėlio, su išleistais ratais, važiuojama į kietą, akmenuotą ruožą, ir atvirkščiai, kai kietomis, stipriai pripūstomis padangomis, išvažiuojama į minkštą, klampų smėlį.

„Tada būna blogai. Bet taip ir turi būti Dakare, neleis organizatoriai, kad viskas būtų vienodai. Bet tai tik 84 kilometrai, kad visi apšiltų, apsiuostytų ir pasiruoštų. O antrąją dieną bus taip, kaip būna Dakare“, – perspėjo lenktynininkas.

Darius Vaičiulis
Darius Vaičiulis
© Komandos archyvas

Navigacinių iššūkių nebus

D. Vaičiulis juokavo, kad šiemet organizatoriai įsigijo spalvotų spausdintuvų, nes kelio knygoje atsirado spalvų. Raudona spalva išskirti šauktukai, žymintys pavojingas vietas, mėlyna spalva pažymėtos kryptis, nurodančios azimuto laipsnius. Tarp naujų ženklų – įspėjantis apie saugomas teritorijas. Jose, DELFI pasakojo šturmanas, reikės kruopščiai laikytis trasos, apie tai visi buvo įspėti ir surengtame brifinge.

„Apskritai, didžiąją laiko dalį kelią mums rodys speciali įranga, mat didžioji dalis punktų, pro kuriuos turime pravažiuoti, bus užfiksuojami iki jų likus 800 metrų. Tad važiuosime tiksliai turėdami kryptį, tai navigacija nebus sudėtinga“, – aiškino D. Vaičiulis.

Sudėtingiau gali būti tik motociklininkams, mat jų starto tvarka – atvirkščia. Tai yra, pirmi startuos silpnesni, naujokai, o paskutiniai – ilgamečiai lyderiai.

„Žiūrovų turėtų laukti geras reginys, nes stipresni vysis silpnuosius ir vienu metu finiše atsidurs daugybė motociklininkų. Drauge, mažiau patyrę motociklininkai padarys daugybę papildomų vėžių, tad kai kuriose vietose bus sudėtinga ir šturmanams“, – kalbėjo šturmanas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vanagas apie praėjusį Dakaro ralį: kokią taisyklę išmoko ir ko paprašė už varžtą (42)

Iš Dakaro ralio, Pietų Amerikos, savaitgalį sugrįžęs Benediktas Vanagas , „ General Financing...

Geros naujienos: Bardauskas išrašytas iš ligoninės Limoje (13)

Kaip praneša „iGo2Dakar“, Balys Bardauskas išleistas iš Peru sostinėje Limoje įsikūrusios...

Ovacijomis Vilniuje pasitiktos sugrįžusios Dakaro komandos atnaujinta 23.24 (202)

Šeštadienio vakaras Vilniaus oro uoste ne vienam keleiviui buvo neįprastas. Kone visos Lietuvos...

Apskaičiavo, kur Dakaro ralis lietuviams galėtų kainuoti pigiau (25)

Jau kone pusmetį netylančios kalbos apie sunkiausio pasaulyje maratono migraciją pradeda priminti...

Juknevičius po finišo podiumo: pagal visus dėsnius turėjome nefinišuoti (44)

Dakaro ralio dievai 2018-ais saugoję „Craft bearings“ komandą nuo didesnių techninių...

Top naujienos

Lukiškėse įkalinti pavojingi žudikai priešinasi kalėjimo iškėlimui: nenorime į „skruzdėlyną“ (155)

Iš Vilniaus centro iki metų pabaigos iškeldinti Lukiškių tardymo izoliatorių-kalėjimą (TIK)...

DELFI TV Gyvai: Dakaro ištvermingiausi – Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius (6)

DELFI studijoje – pokalbis su Dakaro ištvermingiausiais: Darium Vaičiuliu ir Antanu Juknevičium

Karas, kuris negali būti laimėtas: po Baltųjų rūmų pranešimo – liūdni scenarijai (12)

JAV karas Afganistane nusinešė tūkstančius amerikiečių karių gyvybių ir kainavo virš...

Klaipėdos mero rinkimų kampanija: Eligijus Masiulis iškrenta iš žaidimo? (71)

Buvęs Liberalų sąjūdžio lyderis, teisiamasi politinės korupcijos byloje ir vienintelis...

Ramūnas Bogdanas. Iš kur radosi britų euroskepticizmas? (1)

Giluminės Didžiosios Britanijos euroskepticizmo šaknys glūdi jos imperinėje praeityje. Jos...

Kauno ligoninės atstovai atmeta kaltinimus abejingumu: mūsų pagalbos neprireikė papildyta 14.54 (128)

Praeitą savaitę kauniečius sukrėtė įvykis, kai šalia Laisvės alėjos prie Įgulos...

Po apdovanojimų ceremonijos – kaltinimai plagijavimu: Meschino suknelę išvadino kopija (87)

Penktadienį kelias garsias pramogų pasaulio atstoves svarbiam renginiui papuošęs stilistas...

Apsigavo tūkstančiai: kam iš tikrųjų Theresa May rodė vidurinįjį pirštą? (3)

Vaizdo įrašas, kuriame neva užfiksuoti nutekinti Jungtinės Karalystės ministrės pirmininkės...

Vanagas apie praėjusį Dakaro ralį: kokią taisyklę išmoko ir ko paprašė už varžtą (42)

Iš Dakaro ralio, Pietų Amerikos, savaitgalį sugrįžęs Benediktas Vanagas , „ General Financing...

Panevėžys vis dar švenčia: brangiausios Lietuvos eglės nesiruošia nupuošti (23)

Daugiausiai pinigų mokesčių mokėtojams kainavusi ir Panevėžio centre pastatyta žaliaskarė...