aA
Pirmadienis – oficiali Dakaro ralio pradžia. Ateinančias 11 dienų lenktynininkai iš viso pasaulio kratysis po kopas ir akmenis, krapštysis smėlį iš akių ir kratys jį iš kišenių, važiuos šimtus kilometrų, norėdami pasiekti taip trokštamą finišą. Laukiantis greičio ruožas – vos 84 km ilgio, bet Darius Vaičiulis, „Craft bearings“ komandos šturmanas, ragina neapsigauti – vietų klaidoms apstu.
Darius Vaičiulis
Darius Vaičiulis
© Komandos archyvas

Lenktynininkams teks nuvažiuoti iš Limos į Piską, visa numatyta distancija – 331 kilometras, o 84 km – greičio ruožas. Pirmieji prie starto linijos stos motociklininkai ir keturračių vairuotojai, vėliau – bagiais ir automobiliais lenktyniaujančios komandos, o paskutiniai – sunkvežimių ekipažai. Numatyta, kad iš bivako ekipažai pajudės apie 10 val. Lietuvos laiku, tačiau greičio ruože startuos kur kas vėliau.

Numatyta, kad motociklų ir keturračių vairuotojai greičio ruože startuos 16.30 val. Lietuvos laiku. Bagių ir automobilių vairuotojai į trasą leisis 18.54 val. Sunkvežimių vairuotojai išjudės vėliausiai – 20.30 val.

Lietuvių starto laikai

Numatyta, kad Balys Bardauskas į trasą išjudės Lietuvos laiku 17.16 val. Arūnas Gelažninkas pajudės vos vėliau – 17.27 val.

Pirmasis iš Lietuvai atstovaujančių automobilių vairuotojų į trasą judės Antanas Juknevičius su šturmanu Dariumi Vaičiuliu. Jų starto laikas – 19.16 val. Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis į trasą išjudės 19.29 val. Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas į lenktynes leisis 19.33 val.

Kaip atrodo greičio ruožas

„Greičio ruožas prasideda ten pat, kur pernai irgi pradėjome pirmą dieną. Tik pernai mes važiavome pagal laikrodžio rodyklę, šiemet važiuosime prieš ją. Reiškia, bus daugiau kairių posūkių“, – apie trasą DELFI pasakojo Antano Juknevičiaus šturmanas.

Pasak jo, didžioji dalis greičio ruožo – 85 proc. – smėlis, likusieji 15 proc. – kieta danga ir akmenys. Be to, daugiau nei pusę visos smėlėtos atkarpos sudaro kopos. Tiesa, pabrėžia šturmanas, ne pačios didžiausios.

„Labai nedidelės, vos poroje vietų bus didesnės kopos, per kurias reikės atsargiai verstis. O didžioji dalis yra tokie smėlio kanjonai. Šis greičio ruožas, sakyčiau, yra daugiau apšilimas prieš Dakarą“, – kalbėjo D. Vaičiulis.

Dvi sunkios atkarpos

Sunkesnės atkarpos pirmadienio greičio ruože, anot D. Vaičiulio, viso labo dvi. Nuvažiavus apie 10 kilometrų nuo greičio ruožo pradžios laukia didelė kopa, į kurią reikės užkilti, o vėliau atsargiai persiversti į kitą jos pusę. O maždaug trasos viduryje – 6 kilometrų išdžiuvusi ir akmenuota upės vaga.

„Šioje vietoje reikės elgtis atsargiai, kad nenumuštume ratų“, – pasakojo „Craft bearings“ šturmanas.

Jam pritarė ir Antanas Juknevičius, pabrėžęs, kad lenktynininkams blogai yra tada, kai iš smėlio, su išleistais ratais, važiuojama į kietą, akmenuotą ruožą, ir atvirkščiai, kai kietomis, stipriai pripūstomis padangomis, išvažiuojama į minkštą, klampų smėlį.

„Tada būna blogai. Bet taip ir turi būti Dakare, neleis organizatoriai, kad viskas būtų vienodai. Bet tai tik 84 kilometrai, kad visi apšiltų, apsiuostytų ir pasiruoštų. O antrąją dieną bus taip, kaip būna Dakare“, – perspėjo lenktynininkas.

Darius Vaičiulis
Darius Vaičiulis
© Komandos archyvas

Navigacinių iššūkių nebus

D. Vaičiulis juokavo, kad šiemet organizatoriai įsigijo spalvotų spausdintuvų, nes kelio knygoje atsirado spalvų. Raudona spalva išskirti šauktukai, žymintys pavojingas vietas, mėlyna spalva pažymėtos kryptis, nurodančios azimuto laipsnius. Tarp naujų ženklų – įspėjantis apie saugomas teritorijas. Jose, DELFI pasakojo šturmanas, reikės kruopščiai laikytis trasos, apie tai visi buvo įspėti ir surengtame brifinge.

„Apskritai, didžiąją laiko dalį kelią mums rodys speciali įranga, mat didžioji dalis punktų, pro kuriuos turime pravažiuoti, bus užfiksuojami iki jų likus 800 metrų. Tad važiuosime tiksliai turėdami kryptį, tai navigacija nebus sudėtinga“, – aiškino D. Vaičiulis.

Sudėtingiau gali būti tik motociklininkams, mat jų starto tvarka – atvirkščia. Tai yra, pirmi startuos silpnesni, naujokai, o paskutiniai – ilgamečiai lyderiai.

„Žiūrovų turėtų laukti geras reginys, nes stipresni vysis silpnuosius ir vienu metu finiše atsidurs daugybė motociklininkų. Drauge, mažiau patyrę motociklininkai padarys daugybę papildomų vėžių, tad kai kuriose vietose bus sudėtinga ir šturmanams“, – kalbėjo šturmanas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėjančiame Dakaro ralyje laukia nemenka staigmena – žada naują automobilių klasę (1)

Ispanijos nacionalinis sporto dienraštis „Marca“ ir tarptautinis tinklalapis Motorsport.com...

Iš Saudo Arabijos parplukdyta lietuviška Dakaro technika: ilsėtis teks ne visiems (1)

Po ganėtina netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių...

Dakare su skausmais kovojusio Jurgelėno laukia gydymas: ar startuos Dubajuje paaiškės tik kitą mėnesį (5)

Dar paskutinių Dakaro greičio ruožų metų „ Agrorodeo “ ekipažas prisipažino –...

Bemiegės naktys Dakaro ralyje – įprastas dalykas technikams (2)

Dakaro ralyje dirbusių technikų sunkumais nenustebinsi. Jie žino, kas yra smėlio audra, stiprus...

Ką bendra turi Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas ir Benediktas Vanagas? (7)

Benediktas Vanagas yra pirmasis Lietuvos žmogus, kurio vardu pavadintas „Toyota“ serijinės...

Top naujienos

Europos „koronaviruso žvaigžde“ tapusi šalis dabar klimpsta vis giliau: deja, klydome (19)

Kai birželio mėnesį ant viduramžiško Prahos Karolio tilto į „Covid-19“ „atsisveikinimo...

Pacientų kantrybė išseko: medikai nekelia ragelio, o jei atsiliepia, bendrauja šiurkščiai (205)

Maždaug prieš dešimtmetį kur kas daugiau panevėžiečių sveikatos reikalus patikėdavo...

Iš vaikų namų su 3 tūkst. eurų kišenėje: patyrė benamio dalią ir išdavystės kartėlį (103)

Mažiau nei 3 tūkst. eurų – toks kraitis įdedamas globos namus paliekantiems pilnamečiams....

Reta liga sergantis marijampolietis: nežinau, kas bus toliau ir kuo viskas baigsis

Marijampolietis Juozas Andziulis neseniai atšventė 71-ąjį gimtadienį, o po kelių savaičių vėl...

Koncerto metu Vidas Bareikis patyrė traumą: kraujuojančią galvą vadyba pasiūlė slėpti po kepure (13)

Kas jau kas, bet Vido Bareikio gerbėjai žino, kad šio atlikėjo gyvi pasirodymai kupini ne tik...

„Masalo efektas“ – triukas, verčiantis mus išlaidauti (2)

Kavinėje siūloma pasirinkti net iš trijų ar net keturių dydžių kavos puodelių. Jų kainos,...

Nutylėta Antrojo pasaulinio karo: „vaiduoklių armija“ apmulkino nacius

Rugsėjo 2 d. sukako 75 metai nuo Antrojo pasaulinio karo pabaigos. Šio pasaulinio konflikto metu...

Grįžusi iš JAV jauna kaunietė pasinėrė į neįprastą verslą (3)

JAV 10 metų praleidusi Raminta Stowe prieš metus grįžo į Lietuvą kartu su savo amerikiečiu...

Buvęs žalgirietis Lawsonas persistengė – kinai diskvalifikavo iki gyvos galvos (5)

Ramiu būdu niekada negarsėjęs amerikietis Ty Lawsonas , pastaruosius ketverius metus žaidęs CBA...

Į kapines karsto neįleidęs Marijampolės rajono kunigas – atleistas, jo išsižada jau trečia parapija (306)

Karsto į kapines neleidęs įnešti Skardupių kunigas Algirdas Kanapka atleistas iš pareigų....

|Maža didelių žinių kaina