aA
Nors Dakaro ralis Lietuvoje vadinamas antrąja šalies religija, o lietuviai prikelti vidury nakties gali pasakyti, ne tik, kas toks yra Vaidotas Žala, bet ir kas yra Carlosas Sainzas, kai kurie terminai sutrikdo, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Kas slepiasi iš Dakaro ralio taisyklių
Kas slepiasi iš Dakaro ralio taisyklių
© iGo2Dakar nuotr.

Kas yra bivakas, kam reikalinga kelio knyga, kuo skiriasi kilometrai pervažiavime ir greičio ruože – apie visą tai pasakoja Dakaro ralyje, Saudo Arabijoje, esanti nepriklausomų žurnalistų „iGo2Dakar“ komanda.

Bivakas yra vieta, kurioje dalyviai stovyklauja naktį. Kiekviena Dakaro ralio diena čia prasideda ir čia pasibaigia. Kasdien tokie ralio stovykloje yra beveik 4000 žmonių, įskaičiuojant lenktynininkus, mechanikus, komandų darbuotojus, ralio pareigūnus, medicinos personalą ir spaudos atstovus.

Bivakas savotiškai primena kaimą, keliaujantį paskui lenktynes. Taip pat jį lydi maitinimo komanda, kuri užtikrina, kad dalyviai pavalgytų. Šiame „lenktynių kaime“ yra ir šiukšlių surinkimo komanda.

Bivakai paprastai įrengiami oro uostuose ar jo apylinkėse. Tai leidžia ralio organizatoriams, oficialios ralio žiniasklaidos komandos nariams, kitiems asmenims, kurie nelenktyniauja, iš vieno bivako į kitą keliauti sraigtasparniais ar lėktuvais.

Pagalbos automobiliai yra transporto priemonės, naudojamos komandas aptarnaujančiam personalui, tokiam, kaip mechanikai ar komandos vadovai. Pagalbos sunkvežimiai naudojami didelių kiekių atsarginių dalių, padangų ir kitų medžiagų gabenimui. Be to, juose taip pat sumontuota tokia įranga, kaip elektros generatoriai bei oro kompresoriai.

Fešfešas (angl. Fesh-fesh) yra smėlio dulkės, panašios į miltus. Tokios dulkės lemia, kad per lenktyninių bolidų sukeltus „debesis“ matomumas – beveik nulinis. Be to, jei automobilis pasidenges vadinamuoju fešfešu sušlampa, toks vandens ir dulkiu mišinys gali patekti į net į mažiausius automobilio tarpelius ir angas, ten sukietėti, o tai gali lemti automobilio gedimus.

Neutralizacijos zona yra kelio atkarpa, esanti tarp atskirų greičio ruožo dalių. Neutralizacijos zonų prireikia tais atvejais, kai vieną greičio ruožą tenka padalinti į kelias skirtingas atkarpas.

Neutralizacijos zonose laikas, per kurį jas pervažiuoja lenktynių automobiliai, nėra įskaičiuojamas į bendrą greičio ruožo įveikimo laiką, visgi čia užsibūti nevalia. Be to, lenktynininkai čia negali sulaukti techninės pagalbos.

Kelio knyga pateikiama kiekvienam ralio dalyviui. Joje – visa varžybų dienos maršruto informacija kartu su primityvia laukiančio kelio schema. Varžybų dalyviai privalo griežtai laikytis kelio knygoje esančio maršruto, o kadangi joje pateikti tik tikslai, kuriuos reikia pasiekti, ir atstumai iki jų, navigacijos įgūdžiai yra gyvybiškai svarbi dalis Dakaro dalyviams.

SS yra angliškos frazės „Special Stage“ trumpinys, o lietuviškai – tiesiog greičio ruožas. Kiekvieną greičio ruožą lenktynininkai turi įveikti kuo greičiau. Ralio pabaigoje kiekviename greičio ruože praleistas laikas drauge su baudomis susumuojami, tad nugalėtojais tampa tie, kurie važiavo greičiausiai.

Kas slepiasi iš Dakaro ralio taisyklių
Kas slepiasi iš Dakaro ralio taisyklių
© iGo2Dakar nuotr.

CTIS reiškia centrinę padangų slėgio sistemą. Ši sistemą naudojama tam, kad būtų galima keisti padangų slėgį transporto priemonei judant. Tokios CTIS sistemos yra įrengtos Dakaro ralyje esančiuose bagiuose, tačiau automobilių klasėje, pavyzdžiui, uždraustos, tad norėdami pakeisti padangų slėgį, šios klasės dalyviai kas kartą privalo išlipti iš automobilio.

Maratoninis greičio ruožas yra etapas, trukantis dvi dienas iš eilės. Per šį etapą draudžiama naudotis pagalbos sunkvežimiais, automobilių negali remontuoti mechanikai. Tokio maratono tikslas yra sumažinti skirtumą tarp turtingų ir privačių komandų, taip pat pavienių ralio dalyvių. Šiaip ar taip, lenktyninkai vis dar gali padėti vieni kitiems, o tai suteikia pranašumą didelių biudžetų ar gamyklinėms komandoms. Norėdami išspręsti šią problemą, ralio organizatoriai 2005 m. pristatė „Supermaratono“ etapą, kuriame automobiliai buvo pradėti statyti į uždaras aiksteles, vos tik lenktynininkai pasiekdavo bivakus.

Kas slepiasi iš Dakaro ralio taisyklių
Kas slepiasi iš Dakaro ralio taisyklių
© iGo2Dakar nuotr.

„Parc-Ferme“ reiškia ralio organizatorių įkurtą uždarą lenktynių technikos laikymo aikstelę. Šioje aikštelėje nei lenktynininkams, nei mechanikams neleidžiama liesti transporto priemonių. Čia taip pat gali būti atliekami atsitiktiniai patikrinimai siekiant nustatyti, ar kuris nors lenktynių automobilis nepažeidžia taisyklių.

„Waypoint“ ir „Checkpoint“ – kelio punktai, kuriuos kiekviename greičio ruože turi pasiekti Dakaro dalyviai. Kiekvienas taškas, pažymėtas „Checkpoint“, yra privalomas, mat čia komandos šturmanas teisėjui pateikia kortą, kurioje privalo gauti atžymą. „Waypoint“ taškai sudėlioti taip, kad ralio dalyviai važiuotų jiems nurodytu maršrutu. Kai lenktynių automobilis artėja prie kelio taško, GPS monitorius pradeda rodyti kryptį bei atstumą iki tikslios taško vietos.

Kas slepiasi iš Dakaro ralio taisyklių
Kas slepiasi iš Dakaro ralio taisyklių
© iGo2Dakar nuotr.

Yra dviejų skirtingų tipų taškai: paslėpti ir tokie, kuriais norima užtikrinti dalyvių saugumą. Paslėpto taško atveju GPS įsijungia tada, kai ekipažas nuo šio taško yra 800 metrų atstumu, o taškas užfiksuojamas, kai pro jį pravažiuojama 200 metrų atstumu. „Saugumo“ kelio taško atveju, GPS paleidžiamas iki jo likus 3 km, o užfiksuojamas tada, kai pro jį pravažiuojama 90 metrų atstumu. Varžybų dalyviai privalo surinkti visus taškus, kurių per dieną paprastai būna keliasdešimt, o už nesurastus taškus taikomos laiko baudos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(25 žmonės įvertino)
3.4000

Juknevičius papasakojo apie nematomą Dakaro pusę: už ką ekipažams skiriamos tūkstantinės baudos (4)

Dakaro ralis – neabejotinai didžiausias ir daugiausia pasaulinio dėmesio sulaukiantis...

Po Dakaro ralio į Vanago bazę grįžo vienu automobiliu mažiau

Praėjus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms po Dakaro ralio finišo, komandos išvydo savo...

Edvinas Juškauskas prisipažįsta Dakaro metu tikrinęs Vanago ribas (2)

„Kauniečiai“ – tokią pravardę Dakare galėjote girdėti greta „ Heston Airlines team...

Kokios chemijos reikia ištvermės lenktynėse: kam reikalingas vario tepalas ar iki -50 šalčio šaldantis aerozolis (1)

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko...

Benedikto Vanago šturmanas įvertino: jam praėjęs Dakaras – pats geriausias (1)

Dar lapkričio mėnesį Dakaro ralio organizatoriai įspėjo, jog 2021-ųjų varžybose didžiausias...

Top naujienos

Svarbi pergalė Eurolygoje: „Žalgiris“ atvėsino įkaitusį ASVEL klubą (228)

Dėl vietos atkrintamosiose varžybose kovojantis Kauno „Žalgiris“ (15/12) sėkmingai pradėjo...

Dailius Dargis | D+

Lengvų pinigų siekusį lietuvį bendratautiečiai paaukojo japonams: pateko į pragarišką kalėjimą jakudzų ir kitų legendų kompanijon

Kaunietis Andrius Gavėnas prieš keletą metų ištvėrė tikrą pragarą. Tuo metu jis keliems...

Navicką nustebino kolegų požiūris į homoseksualus: panašiai sakėme žydams, uždarydami juos į getus (323)

Viešojoje erdvėje netylant karštoms diskusijoms dėl Stambulo konvencijos ratifikavimo, šeimos...

Modesta Meškė | D+

Biomedicinos mokslų daktarė įvardijo svarbiausius produktus ir vitaminus, būtinus moters grožiui: be jų senėjimo proceso nepristabdysime

Jeigu tik galėtume, išrastume jaunystės eliksyrą . O kur jis iš tikrųjų slypi? Kokiuose...

FNTT sulaikė vieną turtingiausių Lietuvos verslininkų Rimandą Stonį: teigė esąs sulaikytas „visiškai be reikalo“ papildyta 21.36 val.  (421)

Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba ( FNTT ) sulaikė vienu iš turtingiausių Lietuvos...

Kamuolio palietimus suskaičiavęs Schilleris: jei galvotume tik apie krūvius, neturėtume 15 pergalių

Jei nori atvėsinti „karščiausią“ Eurolygos komandą, turi pasitelkti ir įprastame protokole...

Kinija nerimauja dėl nekilnojamojo turto ir JAV bei Europos rinkų burbulų (6)

Aukščiausias Kinijos bankininkystės reguliuotojas pareiškė , kad „labai nerimauja“ dėl...

Šia pavojinga liga Lietuvoje serga apie 80 žmonių, tačiau daugiau nei pusė nė nežino ją turintys (43)

Įsivaizduokite, jog po kiekvieno sumušimo ant jūsų kojos ar kitos kūno vietos atsiranda ne...

Prieš pajamų deklaravimo startą perspėja: svarbu nepraleisti datos, po kurios gresia delspinigiai (28)

Jau trečiadienį prasidės procedūra, kuri daugeliui lietuvių vis dar išlieka gana nemaloni –...