aA
„Bet šiaip tai viskas gerai, – po alinančio trečio greičio ruožo išlipę iš automobilio sakė Antanas Juknevičius ir tuoj pridūrė: – Visą dieną su nuotykiais. Kokią toną vandens supylėm.“ Pasirodo, pernai 12-ą vietą absoliučioje Dakaro ralio įskaitoje Lietuvai parvežusiam ekipažui dvi dienas iš eilės teko kovoti su rimtom techninėm problemom. Pastarųjų neišsprendus, baiminasi komanda, Dakare pasiekti finišo gali ir nebepavykti.

„Kaista variklis, negalime važiuoti. Iki pirmojo kelio punkto, kol buvo tiesu, lygu, važiavome normaliai. O kai prasidėjo kalnai, ėmė keistis aukštis, pradėjo kaisti variklis. Kai kur net kas 2-3 kilometrus turėjome stoti, nes užvirdavo aušinimo skystis“, – pasakojo „Craft bearings“ komandos pilotas.

Blogiausia, anot jo, tai, kad dėl kilusių rūpesčių kaltos ne klaidos trečiame greičio ruože, o antrajame greičio ruože, kaip sako pats, „padaryta nesąmonė“. DELFI primena, kad antrame greičio ruože, kaip aiškino A. Juknevičius, važiuojant kopomis lūžo akceleratoriaus pamina, vietoje jos liko tik nedidelis strypas. Tai lėmė, kad nuo vienos kopos važiuodamas ekipažas tiesiog apsivertė. Po „stogo“ sutriko aušinimo sistemos veikla, sustreikavo elektronika.

Nuotykių netrūko ir be šito. Nuvažiavus trečdalį trasos, siaurame kanjone, visas eismas sustojo dėl įvykusios dviejų automobilių avarijos. Anot A. Juknevičiaus, organizatoriai oficialiai sustabdė lenktynes tol, kol buvo rastas sprendimas, kaip pravažiuoti lenktynininkams, ir laiką, kurį ekipažas stovėjo, atėmė iš bendro trasos įveikimo laiko.

Beje, 10-ąjį savo Dakarą bandantis įveikti lenktynininkas pasakojo, kad nuotykių netrūko ne tik jam. Bestovint greta uždaryto greičio ruožo ekipažą pasivijo Carlosas Sainzas, kuriam trasoje teko keisti išlaužtą ratą ir palaidoti viltis dėl šių metų Dakaro čempiono karūnos. Ispanas, paklaustas, kas nutiko, tik mostelėjo ranka – neslėpė blogos nuotaikos. Be to, lietuviai sulaukė ir prancūzo Sebastieno Loebo rūstybės.

„Net nežinau, ar galiu sakyti. Nesustojome padėti Loebui. Nemačiau jo, nes stovėjo jis, neaiškiai mosikavo, kombinezoną nusiėmęs, tik su baltais marškinėliais. Galvojau, vietinis koks nors. Ir tik po to pamačiau jo mašiną, už kokių 100 metrų, vieninteliame krūme įvarytą. Tai kai jis suprato, kad mes nesustosim, parodė mums“, – juokėsi prisiminęs A. Juknevičius ir demonstravo, kokį gestą prancūzas pasiuntė lietuvių ekipažui į nugaras.

Kiekvieno sutikto prašė vandens

Nepaisant pokštų, kalbėdamas apie savo Dakaro likimą, A. Juknevičius prisipažino, kad galvodamas apie automobilio technines problemas įžvelgia ne patį geriausią dalyką.

„Šiandien atkentėjome, bet mes taip Dakaro nebaigsim“, – konstatavo jis.

Pasak „Craft bearings“ ekipažo lyderio, reikia atidžiau žvilgtelėti į variklį, mat, spėja jis, gali būti, jog variklio galvutės tarpinė nebesandari. Pilotas pasakojo, kad kai bolidas važiuoja žemyn – viskas gerai ir motoras nekaista, oras išeina, tačiau kylant į kalno viršų, variklio temperatūra iš karto kyla aukštyn.

„Matom, kad temperatūra kyla aukštyn, susirandam vietą, kur sustoti, atvėsinam mašiną, nusiorinam aušinimo sistemą, įsipilam vandens ir vėl važiuojam. O kol stovim, visus dalyvius, važiuojančius pro šalį, stabdom, vandens prašom, vėliau ir bet kur, kur pamatydavom teisėjus, vandens prašydavom“, – kalbėjo pilotas.

Vėliau, atvėsus varikliui, visus, iš kurių prašydavo vandens, ekipažas aplenkdavo, o tuomet kažkur vėl sustodavo, vėl prašydavo vandens. Tiesa, ne visur ekipažui pasisekė sustoti taip, kad nekliudytų kitiems, pasakojo Darius Vaičiulis, „Craft bearings“ šturmanas, ir tai, šypsodamasis pasakojo vyras, galėjo baigtis netgi rimtais sužalojimais. Į šią istoriją įsivėlė ispanas Carlosas Sainzas.

„Sainzas privažiavo ir mato, kad stovime vidury serpantino ir nėra kaip prasilenkti – vienoj pusėj skardis, kitoj – per mažai vietos. Aš važiuoti negaliu, variklis užkaitęs. O jis net nespaudė mygtuko, pranešančio apie tai, kad turime pasitraukti, privažiavo ir tvojo į „subinę“, maždaug, ko čia stovi“, – juokėsi A. Juknevičius, pridūręs, kad kadangi ekipažas jau buvo kelias minutes pastovėjo, pavyko pavažiuoti tolėliau ir pasitraukti į šalį platesnėje vietoje.

D. Vaičiulis pridūrė, kad kai teko pavažiuoti į priekį, jis nesėdėjo salone, o buvo ant mašinos stogo, viena ranka užspaudęs aušinimo sistemos agregatus, kad neišbėgtų paskutiniai lašai vandens, o kita ranka mėgindamas išsilaikyti, kol visureigis važiavo per akmenis ir nelygumus.

Gali įveikti ruožą, ne Dakarą

„Rytoj maratoninis Dakaro ruožas. Ar spėsim paruošti mašiną? Nežinau, ne man klausimas čia, matyt, mechanikai turės pasakyti. Aš dar turiu įtarimą, kad galbūt vandens pompa nenori gerai dirbti, gal stringa, galbūt dėl to. Bet kitas klausimas, iš kur tas oras atsiranda. Negali būti, kad tiek nuo vakar liko“, – gūžčiojo pečiais A. Juknevičius.

Jis pasakojo, kad važiuodamas į bivaką skambins mechanikams ir konsultuosis, kas galėtų būti, perspės, kad pasiruoštų remontui, mat esant tokiems gedimams vargu ar įmanoma finišuoti Dakare.

„Gali nuvažiuoti vieną ruožą, gal antrą. Bet šitaip yra blogai, taip finišo nepasieksi. Tie maratoniniai etapai, kol lygūs, jie nėra baisūs, bet ten, kur prasideda kopos, kalnai, ten iš karto nebegalime važiuoti“, – svarstė lenktynininkas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Geriausių Dakaro ralio nuotraukų galerija – fotografas atrinko 44 iš 28 tūkstančių

Dakaro ralio dalyvių automobiliai, sunkvežimiai ir kita technika po mėnesio kelionės keltu per...

Benediktas Vanagas atskleidė visas paslaptis, kuo ypatingas jo Dakaro ralio bolidas (7)

Jūs atsisėdate į savo automobilį. Priešais matote pažįstamą vaizdą, kuris kardinaliai...

Iš „Dakaro“ grįžusi „iGo2Dakar“ komanda: visur turėjome būti pirmi

Šių metų dešimties dienų „Dakaro“ iššūkį įveikė ne tik penki lietuvių ekipažai,...

Bardauskui motociklą teks pamiršti mažiausiai dvejiems metams (37)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžo paskutinis Dakaro ralio dalyvis Balys Bardauskas . Visą...

Apie naują automobilį Dakarui svajojantis Žala: su „Kamane“ pasiekėm galimybių ribą (25)

Dakaro ralis Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, „ Agrorodeo “ ekipažui, pasibaigė...

Top naujienos

Amerikiečiams priteisti milijonai dėl vėžį sukėlusio chemikalo: tiesą nuslėpti padėjo lietuvių kilmės mokslininkas (8)

Plačiai pasaulyje nuskambėjo žinia apie tai, kad jau dviem amerikiečiams, susirgusiems vėžiu,...

„Mercedesas“ su atsukta rida įžiebė konfliktą: moteris prabilo apie žinomos bendrovės veiksmus (189)

Maždaug prieš metus iš Kauno automobilių turguje esančios aikštelės Jekaterina Dumskytė pirko...

Vilniaus burbului tokie dalykai jau net nesisapnuoja: kaip gyvena kita dalis Lietuvos (119)

Lietuvos ekonomika auga sparčiau nei prieš krizę, vidutinis atlyginimas yra daugiau nei...

Iškart po prezidento rinkimų Putinas Ukrainai jau turi paruošęs planą  sustiprintų įtampą konflikte su Kijevo vyriausybe (652)

Rusija gali pasiūlyti pasus žmonėms, gyvenantiems atskilusiuose Rytų Ukrainos regionuose,...

Britas, išvadavęs moteris nuo kančių: anksčiau naudojome vienas šukas viskam ir tai buvo didžiulė klaida (1)

Prieš keletą savaičių Lietuvoje viešėjusio brito Shauno Pulfrey pavardę čia žino retas, bet...

Šri Lankoje per Velykų pamaldas bažnyčiose ir viešbučiuose nugriaudėjo 8 sprogimai: aukų padaugėjo iki 215 atnaujinta 19.26 (725)

Trijose bažnyčiose ir trijuose viešbučiuose Šri Lankos sostinėje Kolombe ir jo apylinkėse...

Lemtinga diena: Ukrainoje renkamas prezidentas rinkėjas apie Zelenskį: jį suės gyvą, atnaujinta 17.52 (810)

Ukrainiečiai sekmadienį balsuoja prezidento rinkimuose, per kuriuos jie konflikto draskomos savo...

„Playboy“ magnato Hugh Hefnerio našlės gyvenimas po vyro mirties: kaip ji atrodo be milijonų ir silikoninės krūtinės? (1)

Kai mirė 91-erių sulaukęs „Playboy“ magnatas Hugh Hefneris , našle liko jo žmona –...

Gyvenimą apvertė širdies smūgis svečioje šalyje – teko grįžti namo ir vietoj pirties įrengti cechą (2)

Šviežią aliejų spaudžiančius žmones Vilkaviškio rajone greitai bus sunku suskaičiuoti ant...

Ką daryti, kad šventės nesibaigtų maisto koma ir nepritrūktume energijos? (4)

Kur šventės, ten ir dažnas jų palydovas – persivalgymas . Atsispirti sočiam, su meile ruoštam...