aA
Inbank team Pitlane komandos lenktynininkas Benediktas Vanagas yra vienintelis Lietuvos atstovas Dakaro ralyje, pilotuojantis iš gamyklos įsigytą sportinį automobilį. Tai gana sudėtingai pasiekiamas tikslas privačioms komandoms – lenktynininkai dažniausiai bolidus perka iš kitų sportininkų, tačiau ar gamykloje įsigytas lietuvio „Toyota Gazoo Racing Hilux“ yra toks pats, kaip, pavyzdžiui, 2019-tųjų Dakaro ralio nugalėtojo Nasser Al-Attiyah, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Kuo skiriasi Benedikto Vanago ir Nassero Al-Attiyah bolidai?
© Vytautas Dranginis

Dakaro gerbėjai turbūt puikiai žino, jog N. Al-Attiyah yra gamyklinės „Toyota Gazoo Racing“ komandos pilotas. Jis, kaip ir B. Vanagas, vairuoja specialiai automobilių sportui paruoštą „Toyota Hilux“ versiją. Ir nors iš pažiūros šie automobiliai identiški, iš tiesų N. Al-Attiyah bolidas yra keliais metais naujesnis.

Taigi kuo skiriasi Baltijos šalių rekordą pasiekusio B. Vanago ir N. Al-Attiyah „Toyota Gazoo Racing Hilux“? Visų pirma, N. Al-Attiyah pilotuojamo automobilio variklis yra „pastumtas“ į automobilio vidurį maždaug 80 cm. Tai suteikia geresnį svorio pasiskirstymą tarp ašių.

Katariečio bolido varikis taip pat ir aušinamas geriau: mažiausiai du radiatoriai (vienas važiuojant mažesniu greičiu, o kitas – didesniu) aušina variklį ir mažina jo perkaitimo tikimybę. Taip pat skiriasi pakabos svirčių ilgis. Nors pakabos eiga išlieka tokia, kokią reglamentuoja Dakaro organizatoriai, ilgesnės svirtys lenktynių trasoje prisideda prie geresnio valdomumo. Tačiau šie skirtumai nėra vieninteliai. Kaip pasakoja pats B. Vanagas – dar daug ko ir nežinome.

Turbūt natūraliai kyla klausimas, kodėl privačios komandos neperka pačių naujausių modelių? Visų pirma, naujausias automobilis kainuotų sunkiai suvokiamą pinigų sumą. Palyginimui, „Inbank team Pitlane“ bolidą įsigijo už maždaug 450 000 Eur – ir tai nebuvo pats naujausias „Toyota Gazoo Racing“ darbas. Tačiau pagrindinė priežastis yra daug paprastesnė – gamyklinė komanda naujausių automobilių privačioms komandoms paprasčiausiai neparduoda. Kodėl taip yra? Bene vienintelis ir svariausias argumentas – nesuteikti kitoms komandoms techninių galimybių varžytis su gamyklinėmis komandomis. Todėl pastarosios į rinką automobilius išleidžia tik sukūrusios sau naujesnes versijas.

Tiesa, tai – tik vienas iš daugelio gerbėjų klausimų, į kuriuos B. Vanagas atsakė savo „Youtube“ kanalo rubrikoje „All about Dakar“. Išsamų atsakymą apie automobilių skirtumus bei atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus apie Dakarą išgirsti galite naujausiame video.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.5000

Nuoširdžia šypsena daugelį sirgalių žavėjęs debiutantas skambiais pažadais nesižarstė iškovojo 7 vietą (23)

„Super! Fantastika, fantastika!“, – tokie buvo pirmieji keturratininko žodžiai vos nusiėmus...

Paskutiniame etape Vanagą pranokęs Juknevičius atskleidė, kad kitąme turės kitą šturmaną specialiai „Delfi.lt“ iš Dakaro (31)

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis paskutiniame etape užėmė 19 vietą, o bendroje...

Komanda ir finišu besidžiaugiantis Vanagas: neišvengiamai čia grįšime dar stipresni (37)

Penktadienį, sausio 15-ąją, Dakaro dalyviai įveikė trumpą paskutinįjį greičio ruožą, po...

Dakaro finišo podiumas: pamatykite medaliais pasipuošusius lietuvius tiesioginė transliacija (24)

2021-ųjų Dakaro ralis beveik baigtas: liko paskutinė dalis – tai Dakaro finišo podiumas. Tik...

Dakaro ralyje žuvo su Gelažninku besivaržęs motociklininkas (45)

Šis Dakaras bus pažymėtas netektimi. Penktadienį mirė 7-ame greičio ruože kritęs ir į...

Top naujienos

Viskam pasiruošę. Ypatingos parengties pareigūnai, mokantys vairuoti kaip filmuose apie šnipus

Ties įvažiavimu į žiedą susidariusi spūstis palengva skiriasi pusiau. Pirmoje juostoje stovintys...

Raminta Rakauskė | D+

Šešeri metai su euru: kas labiausiai pigo ir brango prognozuoja, kaip kainos keisis toliau

Nuo euro įvedimo Lietuvoje labiausiai didėjo paslaugų kainos , kurios bendrai kilo 24 proc.,...

CSKA dominavimą pažabojęs Šaras prisipažino: rungtynių pradžia mane tikrai išgąsdino (4)

Eurolygos lyderius jų pačių tvirtovėje ant menčių paguldę „ Barcelona “ krepšininkai turi...

Schilleris įvardino akivaizdžią „Žalgirio“ nesėkmės priežastį, Jokubaitis baiminasi dėl COVID-19 (36)

Po pralaimėjimo Sankt Peterburge Kauno „Žalgirio“ strategas Martinas Schilleris tvirtino, kad...

Paspaus tikras žiemiškas šaltis: termometrai rodys 19-24 laipsnių šalčio (2)

Šeštadienį per Lietuvą slinks, šaltame ore susiformavęs, nedidelis ciklonas. Jis tiek naktį,...

Autostopu keliavusios merginos nužudymo byloje – šiurpus liudininko pasakojimas: girdėjosi kraują stingdantys riksmai (68)

1976 metų gegužės 9-oji – Motinos diena : jie laukė ir laukė... Šeimos namuose Australijos...

Fotografė įamžino moterų kūnus ir istorijas po gimdymo: liūdna, kad daugelis gėdijasi savo kūno po to, kai jis atliko didžiausią darbą (81)

Daugelis moterų sutiks, kad nėštumas ir gimdymas – vieni svarbiausių įvykių gyvenime. Atėjęs...

Antras antausis Rusijoje – „Žalgiriui“ per kietas ir „Zenit“ riešutas (449)

Dvigubą Eurolygos savaitę Kauno „Žalgiris“ (11-9) baigė dar viena nesėkme. Po pralaimėjimo...

Eurolygos lyderiams – Jasikevičiaus pamokos: „Barcelona“ pranoko CSKA Ulanovas sužaidė sezono rungtynes (76)

Svarbią pergalę Eurolygos lyderių mūšyje Maskvoje pasiekė „Barcelona“ (14/6), kurį antrą...

Kada karantino ribojimai keisis: rimtesnes atlaisvinimo priemones siūlo atidėti vasariui (396)

Koronaviruso statistiniai skaičiai lėtai, bet pozityvesni. Lietuvos sveikatos mokslų universiteto (...