aA
Inbank team Pitlane komandos lenktynininkas Benediktas Vanagas yra vienintelis Lietuvos atstovas Dakaro ralyje, pilotuojantis iš gamyklos įsigytą sportinį automobilį. Tai gana sudėtingai pasiekiamas tikslas privačioms komandoms – lenktynininkai dažniausiai bolidus perka iš kitų sportininkų, tačiau ar gamykloje įsigytas lietuvio „Toyota Gazoo Racing Hilux“ yra toks pats, kaip, pavyzdžiui, 2019-tųjų Dakaro ralio nugalėtojo Nasser Al-Attiyah, klausiama pranešime žiniasklaidai.
Kuo skiriasi Benedikto Vanago ir Nassero Al-Attiyah bolidai?
© Vytautas Dranginis

Dakaro gerbėjai turbūt puikiai žino, jog N. Al-Attiyah yra gamyklinės „Toyota Gazoo Racing“ komandos pilotas. Jis, kaip ir B. Vanagas, vairuoja specialiai automobilių sportui paruoštą „Toyota Hilux“ versiją. Ir nors iš pažiūros šie automobiliai identiški, iš tiesų N. Al-Attiyah bolidas yra keliais metais naujesnis.

Taigi kuo skiriasi Baltijos šalių rekordą pasiekusio B. Vanago ir N. Al-Attiyah „Toyota Gazoo Racing Hilux“? Visų pirma, N. Al-Attiyah pilotuojamo automobilio variklis yra „pastumtas“ į automobilio vidurį maždaug 80 cm. Tai suteikia geresnį svorio pasiskirstymą tarp ašių.

Katariečio bolido varikis taip pat ir aušinamas geriau: mažiausiai du radiatoriai (vienas važiuojant mažesniu greičiu, o kitas – didesniu) aušina variklį ir mažina jo perkaitimo tikimybę. Taip pat skiriasi pakabos svirčių ilgis. Nors pakabos eiga išlieka tokia, kokią reglamentuoja Dakaro organizatoriai, ilgesnės svirtys lenktynių trasoje prisideda prie geresnio valdomumo. Tačiau šie skirtumai nėra vieninteliai. Kaip pasakoja pats B. Vanagas – dar daug ko ir nežinome.

Turbūt natūraliai kyla klausimas, kodėl privačios komandos neperka pačių naujausių modelių? Visų pirma, naujausias automobilis kainuotų sunkiai suvokiamą pinigų sumą. Palyginimui, „Inbank team Pitlane“ bolidą įsigijo už maždaug 450 000 Eur – ir tai nebuvo pats naujausias „Toyota Gazoo Racing“ darbas. Tačiau pagrindinė priežastis yra daug paprastesnė – gamyklinė komanda naujausių automobilių privačioms komandoms paprasčiausiai neparduoda. Kodėl taip yra? Bene vienintelis ir svariausias argumentas – nesuteikti kitoms komandoms techninių galimybių varžytis su gamyklinėmis komandomis. Todėl pastarosios į rinką automobilius išleidžia tik sukūrusios sau naujesnes versijas.

Tiesa, tai – tik vienas iš daugelio gerbėjų klausimų, į kuriuos B. Vanagas atsakė savo „Youtube“ kanalo rubrikoje „All about Dakar“. Išsamų atsakymą apie automobilių skirtumus bei atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus apie Dakarą išgirsti galite naujausiame video.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.5000

Rokas Baciuška paaiškino, kokios taktikos ėmėsi dėl pergalės Dakare: padėjo ir kitas lietuvių ekipažas

Rokas Baciuška – 22-ejų tauragiškis, parodęs, ką gali ambicijos, užsispyrimas ir ryžtas...

Žala dėlioja planą kitų metų Dakarui: naują automobilį nori nuomotis, tačiau iš ko – dar klausimas (8)

Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą –...

Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (22)

Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...

Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko

Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...

Į Lietuvą sugrįžęs Dakaro sunkvežimio ekipažas džiaugiasi: blynas pirmas, bet neprisvilo (2)

Sekmadienio vakarą į Lietuvą sugrįžusi Lietuvos sunkvežimio komanda „ ConnectPay Racing “,...

Top naujienos

D+Naomi Kresge, Tim Loh, Fergal O'Brien, DELFI

Ekspertai: omikron – dar ne pabaiga, galimas ir juodasis scenarijus (5)

Dvejus metus sėjęs užkratą ir mirtis, COVID-19 ir vėl keičiasi. Omikron atmaina plinta...

Lietuvos aviacijoje pažėrė naujienų: kelionės brangs, bet žada daug naujų krypčių (10)

Praėję metai visai aviacijos industrijai buvo itin permainingi metai. Vasarą Lietuvoje sparčiai...

Neįtikėtinas garsiausios Lietuvos išradėjos likimas: išėjo į mokyklą – atsidūrė Sibire

Daugiau nei 100 išradimų ir 10 knygų – taip įspūdingai atrodo tremtį išgyvenusios rašytojos,...

Po komentarų apie Ukrainą ir Putiną atsistatydino Vokietijos karinio jūrų laivyno vadas (19)

Vokietijos karinio jūrų laivyno vadas atsistatydino dėl skandalingų komentarų apie Ukrainą ir...

D+Andrew Janes, Serene Cheong

Prekiautojai: 100 dolerių už naftos barelį – tik laiko klausimas

Smarkiai auganti paklausa, blėstantis susirūpinimas dėl omikrono ir OPEC+ nesugebėjimas padidinti...

Pedofilui mirtiną egzekuciją surengęs žudikas: tai buvo jaunystės klaida (107)

„Tai buvo jaunystės klaida, už kurią jau pakankamai sumokėjau“, – įsitikinęs dėl tyčinio...

D+Vaidas Mikaitis

Uždariausios valstybės diktatorius įsigeidė sunaikinti vienintelį patrauklų šalies objektą: ar jam pavyks užverti pragaro prieangį?

Turbūt pastebėjote, jog paskutiniai du mano pasakojimai buvo apie buvusias sovietines centrinės...

Orai: aprimus vėjui naktimis pašals smarkiau

Sekmadienį šalyje jau sustiprės aukšto atmosferos slėgio laukas. Nors debesų vis dar bus...

Atrankos į „Euroviziją“ pusfinalyje – dar 6 dalyviai: išaiškėjo ryškiausias lyderis (43)

Šeštadienio vakarą LRT eteryje parodyta jau trečioji ir paskutinė pirmojo „Pabandom iš...

D+Roma | 5produktai

Sumuštinių keptuvė – ne tik sumuštiniams: 3 skanūs ir paprasti receptai

Dauguma dešimtojo dešimtmečio kartos žmonių, tarp jų ir aš, elektrinę sumuštinių keptuvę...