aA
Inbank team Pitlane komandos lenktynininkas Benediktas Vanagas yra vienintelis Lietuvos atstovas Dakaro ralyje, pilotuojantis iš gamyklos įsigytą sportinį automobilį. Tai gana sudėtingai pasiekiamas tikslas privačioms komandoms – lenktynininkai dažniausiai bolidus perka iš kitų sportininkų, tačiau ar gamykloje įsigytas lietuvio „Toyota Gazoo Racing Hilux“ yra toks pats, kaip, pavyzdžiui, 2019-tųjų Dakaro ralio nugalėtojo Nasser Al-Attiyah, klausiama pranešime žiniasklaidai.
© Vytautas Dranginis

Dakaro gerbėjai turbūt puikiai žino, jog N. Al-Attiyah yra gamyklinės „Toyota Gazoo Racing“ komandos pilotas. Jis, kaip ir B. Vanagas, vairuoja specialiai automobilių sportui paruoštą „Toyota Hilux“ versiją. Ir nors iš pažiūros šie automobiliai identiški, iš tiesų N. Al-Attiyah bolidas yra keliais metais naujesnis.

Taigi kuo skiriasi Baltijos šalių rekordą pasiekusio B. Vanago ir N. Al-Attiyah „Toyota Gazoo Racing Hilux“? Visų pirma, N. Al-Attiyah pilotuojamo automobilio variklis yra „pastumtas“ į automobilio vidurį maždaug 80 cm. Tai suteikia geresnį svorio pasiskirstymą tarp ašių.

Katariečio bolido varikis taip pat ir aušinamas geriau: mažiausiai du radiatoriai (vienas važiuojant mažesniu greičiu, o kitas – didesniu) aušina variklį ir mažina jo perkaitimo tikimybę. Taip pat skiriasi pakabos svirčių ilgis. Nors pakabos eiga išlieka tokia, kokią reglamentuoja Dakaro organizatoriai, ilgesnės svirtys lenktynių trasoje prisideda prie geresnio valdomumo. Tačiau šie skirtumai nėra vieninteliai. Kaip pasakoja pats B. Vanagas – dar daug ko ir nežinome.

Turbūt natūraliai kyla klausimas, kodėl privačios komandos neperka pačių naujausių modelių? Visų pirma, naujausias automobilis kainuotų sunkiai suvokiamą pinigų sumą. Palyginimui, „Inbank team Pitlane“ bolidą įsigijo už maždaug 450 000 Eur – ir tai nebuvo pats naujausias „Toyota Gazoo Racing“ darbas. Tačiau pagrindinė priežastis yra daug paprastesnė – gamyklinė komanda naujausių automobilių privačioms komandoms paprasčiausiai neparduoda. Kodėl taip yra? Bene vienintelis ir svariausias argumentas – nesuteikti kitoms komandoms techninių galimybių varžytis su gamyklinėmis komandomis. Todėl pastarosios į rinką automobilius išleidžia tik sukūrusios sau naujesnes versijas.

Tiesa, tai – tik vienas iš daugelio gerbėjų klausimų, į kuriuos B. Vanagas atsakė savo „Youtube“ kanalo rubrikoje „All about Dakar“. Išsamų atsakymą apie automobilių skirtumus bei atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus apie Dakarą išgirsti galite naujausiame video.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(8 žmonės įvertino)
4.5000

2020 metų Dakaras: lietuviai įrodė, kad sunkiausias pasaulyje ralis tapo antrąja religija (5)

Dvi savaites visos Lietuvos dėmesį kaustęs sunkiausias pasaulyje Dakaro ralio maratonas pasiekė...

Vilniuje pasitiktas iš Dakaro ralio sugrįžęs motociklininkas Arūnas Gelažninkas (26)

Vilniuje gerbėjai pasitiko paskutinį šių metų Dakaro ralyje dalyvavusį Lietuvos sportininką...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (151)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Į Lietuvą sugrįžęs Vanagas prisipažino: į Dakarą dar kartą važiuos su viena sąlyga (260)

Rodos, Saudo Arabijos dykumose dar nespėjo dulkės nusėsti, o lietuviai jau grįžta atgal į namus....

Top naujienos

Malinauskas – apie Nausėdos patarėjo žodžius: to Lietuvos politikoje dar nebuvo (352)

Vyriausybė sureagavo į prezidento patarėjo Jaroslavo Neverovičiaus kritiką premjerui Sauliui...

Analitikas apie mokesčius išeinantiems vežėjams: tai nesunkiai įveikiama kliūtis (25)

Lietuvai nuo šių metų apmokestinus į užsienį verslą iškeliančias įmones, naujas mokestinis...

Laukia tikras orų kokteilis: Lietuvą siaubs smarkus vėjas, gali nugriaudėti perkūnija, o paskui pasnigs (18)

Dėl stipraus vėjo Klaipėdos uostas nuo ryto riboja laivybą. Kaip skelbia sinoptikai, itin...

Pramonės stebuklas šalia Kauno: 2020 metais čia dirbs 5 tūkst. darbuotojų, grįžta daug emigrantų

Kauno Laisvoji ekonominė zona (LEZ) išgyvena aukso amžių. Čia įsikūrė ne tik Lietuvos...

Nelengvas pasirinkimas: Nausėda seka kaimynų pėdomis – į Izraelį nevyks (491)

Prezidentas Gitanas Nausėda persigalvojo – nevyks į Izraelyje vyksiantį renginį, skirtą...

Turtingiausiųjų ir įtakingiausiųjų temos Davose: ruoškitės „piko dešimtmečiui“ (10)

Pasaulio ekonomikos forume (PEF), prasidėjusiame šią savaitę Alpių kalnų apsuptame Šveicarijos...

10 balų taisyklė – pasinaudokite ja, kai kitąsyk pirksite drabužius

Jeigu sąžiningai peržiūrėsi savo spintos turinį, pasilikdama tik tuos drabužius, kurie išties...

Dėl galingų stichijų – chaosas Ispanijoje žuvo mažiausiai 4 žmonės (7)

Ispaniją siaubianti audra Gloria nusinešė mažiausiai keturių žmonių gyvybes. Dėl stipraus...

Aktorei Jennifer Aniston į iškilmingus apdovanojimus teko vykti pusiau gulint, tai – gerai apgalvota moteriška gudrybė (5)

Sekmadienį įvykusiuose Kino aktorių gildijos apdovanojimuose Jennifer Aniston vilkėjo nuostabią...

Šokas Lenkijoje: ūkininką, laikytą dingusiu be žinios, suėdė jo paties kiaulės (2)

Lenkų tyrėjai įtaria, kad ūkininką, kuris paskutinį kartą buvo pastebėtas gruodžio 31 d.,...