aA
Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas, „Heston MRO team Pitlane“, nėra pirmieji lietuviai, kurie patyrė rimtą gedimą Dakaro ralyje ir dėl to kilo rizika, kad jie Dakaro nė nepabaigs. Gera žinia ta, kad vaikinų technika pataisyta, tad jie gali lenktyniauti toliau. Tiesa, išskirtinėmis sąlygomis, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Aisvydas Paliukėnas (kairėje) ir Edvinas Juškauskas
Aisvydas Paliukėnas (kairėje) ir Edvinas Juškauskas
© Rytis Šeškaitis

Lietuviai, vadinami perspektyviausiais Dakaro ralio naujokais, šeštojo greičio ruožo neužbaigė: užsiliepsnojo jų automobilio variklis ir į bivaką bolidas buvo partemptas. Nepaisant to, per parą „Toyota“ visureigį vėl pavyko priversti veikti, o ralio techninės komisijos pasiklausus, ar galima važiuoti, ši sutiko.

Tiesa, tolesnes lenktynes E. Juškauskas ir A. Paliukėnas tęs nebe bendroje automobilių klasės įskaitoje, o ypatingoje, pavadintoje „Dakar Experience“.

Norintiems sukaupti patirties

„Vadinamoji „Joker“ teisė yra ganėtinai nauja taisyklė Dakaro ralyje, atsiradusi todėl, kad norėjome šiek tiek padėti varžybų naujokams“ – „iGo2Dakar“ komandai, Saudo Arabijoje stebinčiai Dakaro ralį iš arti, pasakojo vienas iš varžybų teisėjų, pabrėžęs, kad šia teise naudotis vadinamieji „Elito“ vairuotojai negali.

Pastariesiems, akcentavo jis, skirta kita taisyklė, nurodanti, kad galima kreiptis dėl starto rikiuotės pakeitimų, jei reikalai susiklostė prasčiau nei buvo tikėtasi, o diena anksčiau ekipažas finišavo aukštoje pozicijoje.

„Joker“ teise pasinaudoti galima tik vieną kartą. Jeigu taip nutiko, kad kažkuris ekipažas atsidūrė nepavydėtinoje padėtyje ir negali finišuoti, jis gali pasinaudoti šia taisykle – per tris dienas suremontuoti sugedusią lenktyninę techniką ir startuoti vėl“, – aiškino specialistas.

Visgi tokia teisė turi išlygų. Lenktynininkai, pasinaudoję „Joker“ taisykle ir grįžę į lenktynes, nebelaikomi bendros klasės įskaitos dalyviais ir važiuoja „Dakar Experience“ klasėje.

„Lenktynininkai nebus laikomi finišavę Dakare, tačiau jie bus įveikę didžiąją dalį varžybų, o drauge, galės sukaupti nemažai patirties“, – „iGo2Dakar“ komandai pasakojo ralio teisėjas.

Svarbu žinoti tai, kad jeigu ištiktų dar viena nesėkmė, ekipažui ralis būtų baigtas. Greičiausiai kiek susiraukti privers ir tai, kad tuomet, kai visi, pasiekę Dakaro ralio finišą, važiuos pasirodyti ant podiumo, „Dakar Experience“ klasės dalyviai tokios teisės neturės.

Taisyklių yra ir daugiau

„Joker“ taisykle pasinaudoti „Elito“ sąraše esantys sportininkai negali. Tarp Lietuvos ekipažų tokie yra du: Benedikto Vanago ir Filipe PalmeiroInbank team Pitlane“ ir Antano Juknevičiaus bei Dariaus Vaičiulio „Kreda“.

Nepaisant to, šie lenktynininkai (o taip pat ir kiti) gali pasinaudoti Dakaro ralio tvarka, leidžiančia pakeisti starto rikiuotę tiek kartų, kiek tik reikia. Svarbu būti užsitikrinus kelis dalykus.

„Jeigu ekipažas vieną dieną finišavo tarp 15-os savo klasės pirmųjų lenktynininkų, arba yra tarp 15-os greičiausių absoliučioje klasės įskaitoje, o kitą dieną pasisekė mažiau ir lenktynininkai atsidūrė rikiuotės gale, galima kreiptis į teisėjus ir prašyti pakeisti vietą starto rikiuotėje. Tą galima daryti tiek kartų, kiek norisi, tačiau svarbu, kad viena diena prieš nesėkmingą greičio ruožą būtų nusisekusi“, – kalbėjo Dakaro ralio teisės „iGo2Dakar“ žurnalistams.

Jei teisėjai priima teigiamą sprendimą, tuomet motociklų klasėje lenktynininkas, prašantis kilstelėti jį aukštyn, perkeliamas po 25-ių pirmųjų motociklininkų. Automobilių klasėje pagalbos paprašęs ekipažas startuotų po 21-ojo ekipažo.

Kiek kitokios taisyklės taikomos sunkvežimių klasės lenktynininkams. Čia norint užsitikrinti pergrupavimą ir kilstelėjimą aukštyn starto rikiuotėje, reikia būti tarp 10 geriausių absoliučioje klasės įskaitoje. Teigiamo sprendimo atveju startuoti būtų įmanoma iš 11-os pozicijos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.6667

Žala ir Jurgelėnas apie Dakarą: skaičiavome kilometrus, kol galėsime važiuoti į namus (3)

Pirmąją Dakaro dieną visus nustebinęs Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas džiaugėsi,...

Valdas Valiukevičius: šis Dakaras buvo tikrai sunkus (1)

Dakaro ralis – neabejotinai laukiamiausias metų renginys kiekvienam, kurio venomis teka benzinas....

Paaiškino, kas slepiasi už Dakaro ralio taisyklių (4)

Nors Dakaro ralis Lietuvoje vadinamas antrąja šalies religija, o lietuviai prikelti vidury nakties...

2020 metų Dakaras: lietuviai įrodė, kad sunkiausias pasaulyje ralis tapo antrąja religija (5)

Dvi savaites visos Lietuvos dėmesį kaustęs sunkiausias pasaulyje Dakaro ralio maratonas pasiekė...

Top naujienos

„Vilniaus vandenys" ir aplinkosaugininkai buvo akli: plastikas į Nerį tekėjo jau nuo praėjusių metų pabaigos (128)

Visą mėnesį į Nerį nuotekų vamzdžiu tekančios plastiko atliekos, apie kurias pranešė ne...

Savaitgalį Vilniuje praūžęs neblaivių nepilnamečių vakarėlis nesibaigs ramiai: pareigūnai aiškinasi detales (1)

Penktadienio vakarą Vilniaus centre jaunuoliai surengė audringą vakarėlį, kuriame su alkoholio...

Rojus, kuriame atostogauja egzotikos trokštantys lietuviai, – pavojingiausia šalis žemėje (18)

Atostogų kelionės šiuo metu ypač populiarios, jas dažnai renkasi šeimos ar draugų kompanijos....

Lietuvoje gimdos kaklelio vėžio diagnozę kasmet išgirsta šimtai moterų: kaip išvengti šios mirtinos ligos gydytojos atsako į skaitytojų klausimus (42)

Nacionalinio vėžio instituto mokslininkai atliko pirmą išsamų prevencinės programos dėl gimdos...

Premjero patarėjas dėl Narkevičiaus skandalo: aš pasakysiu, ko galbūt neturėčiau (225)

Premjeras pirmadienį interviu DELFI pareiškė, kad diskusijų dėl susisiekimo ministro Jaroslavo...

„Regitra“ įvardijo 5 būsimų vairuotojų prasimanymus, kuriais nereikėtų tikėti (33)

Mitų netrūksta kiekvienoje srityje. Su jais susiduria ir „ Regitra “, kurioje retas nėra...

Ką sugalvojo Putinas? Ekspertai – apie realiausią scenarijų (45)

Nuo pat tos akimirkos, kai Rusijos prezidentas kreipėsi į Federalinę Asamblėją ir atsistatydino...

Pasipiktino aikštelių apmokestinimu šalia prekybos centrų: gerai neapsižiūrėjus galima gauti baudą (256)

Į DELFI redakciją kreipęsis vilnietis Eugenijus pasakojo pastaruoju metu susidūręs su nauja,...

Erika Umbrasaitė

Prancūzų meilė maistui ir etiketui

Prancūzai galbūt ir išrado meilės meną, bet už kulinarijos meną jie turi būti dėkingi...

Nuožmaus pasipriešinimo vėl sulaukęs „Žalgiris“ tritaškiais gelbėjosi Šiauliuose (187)

Vos prieš dvi dienas sensacingai Lietuvos krepšinio lygoje ( LKL ) „Šiauliams“ pralaimėjęs...