aA
Tai, kad Dakaro ralis tapo pirmuoju pasaulio „Cross-Country“ ralio čempionatu, o jo dalyvius ėmė prižiūrėti Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) teisėjai, pajuto visos komandos. Pabiro baudos už dalykus, į kuriuos anksčiau pernelyg daug dėmesio niekas nekreipdavo, nebent pasigirsdavo komandų skundai. Štai ir lietuviams teko susimokėti ir už viršytą greitį, ir už netinkamai užsegtą šalmo sagtį, ir už neįjungtą automatinės gaisro gesinimo sistemos mygtuką.

Saulius Jurgelėnas, „Teltonika Racing“ komandos strategas, „Delfi“ pasakojo, kad toli gražu anksčiau nebuvo taip, jog FIA buvo toli nuo Dakaro ralio.

„Visi Dakaro raliai buvo organizuojami laikantis FIA bendrųjų nuostatų, sportinio kodekso, atitinkamų sporto šakų bendrųjų taisyklių ir t.t. Tačiau tos taisyklės yra bendros ir kiekvieno renginio organizatorius gali žaisti ir vienaip ar kitaip pasukti patį formatą“, – pasakojo žinovas.

Tačiau kai Dakaro ralis tampo čempionato dalimi, buvo surašytas visas reglamentas. Pagal tą patį turės būti organizuojami ir visi kiti čempionato etapai. Tad, natūralu, kažkiek keitėsi vienokie ar kitokie dalykai įprastose taisyklėse“, – kalbėjo S. Jurgelėnas.

Anot jo, į klausimą, ar taisyklės pagriežtėjo, atsakyti sunku. Labiau būtų galima teigti, kad griežčiau dirba teisėjai. Tai logiška, mat Dakaro ralis dabar nebėra tik sunkiausiomis pasaulio varžybomis, bet ir pasaulio čempionato dalis.

„Ir į tuos renginius važiuoja geriausi teisėjai. Čia būtent tokie ir yra surinkti, didžia dalimi tie patys teisėjai dirbs ir kituose etapuose. Ir jie į savo darbą žiūri labai atsakingai ir rimtai“, – akcentavo S. Jurgelėnas, pabrėžęs, kad netgi tiems ekipažams, kurie velkasi gale, į nusižengimus pro pirštus nežiūrima.

Jis pasakojo, kad įprastai Dakaro ralyje pradžia būdavo griežtesnė, o vėliau teisėjai ne itin kreipdavo dėmesį į tuos ekipažus, kurie važiuoja rikiuotės gale. Esą, suprasdavo žmogiškai, kad atvažiavusios komandos nori bent jau įveikti Dakaro ralį, tad joms pagalių į ratus niekas nekaišiodavo. Kas kita laukdavo lyderių, į kurių elgesį teisėjai žiūrėdavo labai griežtai.

„Dabar be išimties, nesvarbu, galiorka ar ne, visus stebi ir baudžia vienodai. Sakyčiau, atsirado bendro griežtumo tikrai daugiau. Ir anksčiau čia būdavo licencijuoti FIA teisėjai, bet pas požiūris šiame Dakare tikrai griežtesnis“, – lygino S. Jurgelėnas.

Pokyčių FIA atėjimas atnešė ir A.S.O., Dakaro ralio organizatoriams, mat jiems varžybų formatą teko priderinti prie pasaulio čempionato formato. Pavyzdžiui, anksčiau nebaigęs greičio ruožo ekipažas privalėdavo važiuoti namo ir iškrisdavo iš Dakaro ralio.

„Ir visi matydavo ašaras tų, kurie, pavyzdžiui, iškrisdavo antrame greičio ruože, iš kopų juos išvilko techninės pagalbos sunkvežimis. O tai jau viskas pagal Dakaro ralio taisykles. Tai dar Pietų Amerikoje jie buvo įvedę, kaip mes vadinome, mini dakariuką, kai grįžti galėdavai po poilsio dienos ir pusę Dakaro ralio įveikti. Dabar gi pasaulio čempionato taisyklės leidžia sugrįžti į varžybas, maksimaliai galima praleisti tris greičio ruožus ir dalyvauti toliau“, – sakė S. Jurgelėnas.

Skirtumas tik toks, pasakojo žinovas, kad tie, kurie neįveiks visų Dakaro ralio greičio ruožų, negalės pasirodyti ant finišo podiumo, pravažiuoti pro finišo arką ir negaus medalių, kurie įteikiami ralį užbaigusiems ekipažams.

Baudų, kurias Dakaro ralyje išdalino FIA teisėjai, galima sakyti, neišvengė daugelis Lietuvos ekipažų. Štai po kelis šimtus eurų už greičio viršijimą gavo ir Benedikto Vanago, ir Antano Juknevičiaus komandos. Vaidoto Žalos ekipažo stipriau spustelėtas akceleratorius buvo įvertintas ir trijų minučių laiko bauda.

Ir tai dar ne viskas. V. Žalos komandai teko susimokėti 1000 eurų baudą už neveikiančią automatinę gaisro gesinimo sistemą, tiksliau, neįjungtą jos mygtuką. O A. Juknevičiaus šturmanas Didzis Zarinis ekipažui „uždirbo“ 500 eurų baudą už tai, kad jo šalmo dirželis buvo užsegtas netinkamai.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(4 žmonės įvertino)
5.0000

Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (1)

Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...

Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko

Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...

Į Lietuvą sugrįžęs Dakaro sunkvežimio ekipažas džiaugiasi: blynas pirmas, bet neprisvilo (2)

Sekmadienio vakarą į Lietuvą sugrįžusi Lietuvos sunkvežimio komanda „ ConnectPay Racing “,...

Dakare dominuojantys vilkai, arba kiek dar metų ralyje galėtų varžytis Vanagas ir Žala (6)

Vargu ar rasime dar vieną tiek dėmesio sutraukiantį tarptautinį sporto renginį, kuriame ryškiai...

Žala sugrįžęs sudėliojo akcentus: mes kovojame lenktyniaudami, ne laukdami priešininkų nesėkmių (13)

Prabėgus vos dienai po to, kai lipo ant Dakaro ralio finišo podiumo ir džiaugėsi pasiektu finišu...

Top naujienos

Skelbiama naujoji tvarka, kada ir kokį nedarbingumo lapelį dėl COVID–19 galima gauti (4)

Nuo šio pirmadienio, sausio 17 dienos nedarbingumo lapelį dėl koronaviruso išduos jau ne šeimos...

Renginių organizatoriai ir kino teatrų atstovai apie naują tvarką: jeigu nebūtų liūdna, būtų juokinga (115)

Nuo šiol atvykę į uždarus renginius privalės dėvėti respiratorius, o atėjusių į kino teatrą...

Lukašenka skelbia apie pratybas su Rusija „Baltijos valstybėms pasipriešinti“ (77)

Baltarusija ir Rusija per artėjančias jungtines karines pratybas repetuos, „kaip priešintųsi...

Dėl omikrono keičiami pandemijos valdymo įrankiai: izoliacija, testavimas, sergamumo fiksavimas, reikalavimai renginiuose papildyta (89)

Dėl omikron atmainos plitimo pirmadienį Lietuvoje pradeda galioti naujos COVID–19 valdymo...

Lietuvoje vėjo gūsiai ir sniegas maišo dangų su žeme: Vilniuje kilo pūga, eismo sąlygos sudėtingos (13)

Kaip praneša Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba (LHMT), šiandien Lietuvoje daug kur krituliai:...

Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (1)

Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...

COVID-19 sergamumo statistikoje – dar vienas nuo pat pandemijos pradžios nematytas rekordas (71)

Sergamumo koronavirusu statistikoje – dar vienas per visą pandemijos laiką nepasiektas rekordas....

Lietuviškoje šiuolaikinės penkiakovės padangėje – nesutarimų debesys: susikirto dėl valdžios perėmimo

2021 metai Lietuvos šiuolaikinės penkiakovės federacijai (LŠPF) buvo iš tiesų neeiliniai....

Jūratė Juškaitė. Vakarietiškų vertybių diskreditacija dalies valdančiųjų rankomis (12)

Seimas parengė Smurto artimoje aplinkoje įstatymo pataisas, kurios pagaliau pripažintų smurto...