aA
Šių metų dešimties dienų „Dakaro“ iššūkį įveikė ne tik penki lietuvių ekipažai, tačiau ir nepriklausoma medijų komanda „iGo2Dakar“, kurių tikslas – visada dalyvius aplenkti vienu žingsniu. Grįžę iš karštųjų Peru kopų jie LRT TELEVIZIJOS laidoje jie dalijasi šių metų „Dakaro“ įspūdžiais ir pasakoja apie savo darbo virtuvę.
"iGo2Dakar" komandai teko savo automobilį paruošti dviems skirtingiems sezonams
© Komandos archyvas

Jau antrus metus į „Dakaro“ ralį vykstanti „iGo2Dakar“ komanda džiaugiasi, kad šiemet galėjo mėgautis gausybe smėlio, kuris neatsiejamas nuo šio ralio.

„Šiemet buvo labai smagu dėl to, kad buvo gausybė smėlio ir kopų. Kaip mes, lietuviai, sakome: mums reikia tik kopų ir jūros. Tai šito tikrai „priragavome“ ir tikrai pajautėme kopų didybę ir masiškumą. Įsivaizduokite: dalyviams teko važiuoti į pusantro kilometro aukščio kopą“, – pasakoja „iGo2Dakar“ komandos vadovas Mindaugas Plukys.

Tačiau karštis ir smėlis „Dakare“ yra ne tik džiaugsmas, bet ir pavojus. Tuo galėjo įsitikinti ne tik lenktynininkai, tačiau ir juos sekantys žiniasklaidos atstovai.

„Mes patys įsitikinome, kaip pavojinga važiuoti dykumoje saulėtą dieną, kai šviečia saulė, nėra jokių šešėlių ir gali atsirasti 15 metrų duobėje. Buvome nuo to per pusę metro.

O duobių labai daug, nes Peru dykuma yra didelio seisminio aktyvumo zonoje, todėl žemės drebėjimai išformuoja smėlį kaip nori, kitaip nei Saharoje, kur kopa kartoja kopą“, – sako M. Plukys.

Jis priduria, kad sekti dalyvius dėl sudėtingų trasų ir navigacijos nebuvo lengva. Tai įrodo ir iš lenktynių pasitraukusių dalyvių skaičius – iš 330 startavusių ekipažų finišavo tik 180.

Darbo nepalengvino ir organizatoriai bei dalyviai, kurie nesidalijo turima informacija ir nepadėjo atsakyti į labiausiai rūpimą klausimą – kur yra finišas.

„Dakare esmė ir yra ta, kad negalima žinoti, kur finišas. Pavyzdžiui, stebėjimo vietos buvo skelbiamos, bet ne finišas. Galbūt taip yra dėl to, kad dalyviams būtų sunkiau orientuotis, nes net ir krypties žinojimas yra didelis privalumas“, – pastebi M. Plukys.

Saulius Jurgelėnas, Vaidotas Žala, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis. #iGo2Dakar nuotr.
Saulius Jurgelėnas, Vaidotas Žala, Antanas Juknevičius, Darius Vaičiulis. #iGo2Dakar nuotr.

Lenktynės su laiku

„Dakaro“ ralyje lenktyniauja ne tik komandos, tačiau ir medijų atstovai, kurie dažniausiai miegoti eidavo paskutiniai, o keldavosi pirmieji.

„Kiekvieną rytą stengdavomės užbėgti įvykiams už akių ir kažkur atsirasti pirmieji. Tai yra, prieš startą mes jau pasitikdavome lyderius ir lietuvius.

Anksčiau už juos mes turėjome atvykti ir į finišą, todėl kirsdavome kampus, jei buvo galimybė važiuodavome autostrada ir finiše atsirasdavome pirmi. Tai leido pasitikti lietuvių ekipažus nuo pirmo iki paskutinio“, – darbo specifiką „Dakare“ pasakoja Andrius Laucius.

Tuo metu M. Plukys pastebi: šiemet dirbti ir surinkti visą informaciją buvo tikras iššūkis dėl to, kad Lietuvos vardą „Dakare“ garsino net penki lietuvių ekipažai.

„Kadangi šiemet buvo net penki dalyviai, todėl juos sugauti buvo sunku. Turėjome spręsti įvairius klausimus. Pavyzdžiui, šiandien motociklų starto nedarome, tik finišą, o kitą dieną praleidžiame finišą, bet pateikiame medžiagą iš trasos. Nuolat daryti tą patį būtų neįdomu, be to, ir pačios komandos daug komunikuoja.

Todėl norėjome parodyti daugiau užkulisių. Taip pat važiuoja ne tik lietuviai, tačiau ir kiti dalyviai, lyderiai, pasaulinio garso ir aukščiausio lygio lenktynininkai. Žinoma, norėjome parodyti ir juos“, – teigia M. Plukys.

Nasseras Al-attiyah ir Arūnas Gelažninkas. iGo2Dakar nuotr.
Nasseras Al-attiyah ir Arūnas Gelažninkas. iGo2Dakar nuotr.

Nors šiemet lietuviai demonstravo ganėtinai aukštą tempą, tačiau, kaip teigia „iGo2Dakar“ komandos nariai, atotrūkis tarp lyderių ir kitų dalyvių – milžiniškas.

„Yra toks pastebėjimas, kad pravažiuoja pirmas penketukas ir gali skirtis pusę valandos, nes per tiek laiko niekas neatvažiuoja. Tokia taisyklė tinka visoms klasėms – motociklams, automobiliams ir sunkvežimiams. Lyderiai visada atsiplėšę nuo kitų per pusvalandį“, – pastebi A. Laucius.

Panašu, kad visi šiemet patirti iššūkiai šios komandos neišgąsdino ir vos tik grįžę į Lietuvą jie jau dėlioja planus kitų metų „Dakarui“, kuriame žada dalyvauti ir vėl.

Parengė Vytenis Kudarauskas

www.lrt.lt
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Benediktas Vanagas atskleidė visas paslaptis, kuo ypatingas jo Dakaro ralio bolidas (7)

Jūs atsisėdate į savo automobilį. Priešais matote pažįstamą vaizdą, kuris kardinaliai...

Iš „Dakaro“ grįžusi „iGo2Dakar“ komanda: visur turėjome būti pirmi

Šių metų dešimties dienų „Dakaro“ iššūkį įveikė ne tik penki lietuvių ekipažai,...

Bardauskui motociklą teks pamiršti mažiausiai dvejiems metams (37)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžo paskutinis Dakaro ralio dalyvis Balys Bardauskas . Visą...

Apie naują automobilį Dakarui svajojantis Žala: su „Kamane“ pasiekėm galimybių ribą (25)

Dakaro ralis Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, „ Agrorodeo “ ekipažui, pasibaigė...

Dakare abi rankas susilaužęs Bardauskas grįžo į Lietuvą (41)

„Plokštelė, plokštelė, varžtai, dar kelios plokštelės ir krūva varžtų“, –...

Top naujienos

Sovietų valdžios įslaptintas incidentas: Uralo kalnuose rasti septyni kūnai, mįslingos detalės šiurpą kelia iki šiol (200)

Rusijos generalinės prokuratūros atstovas Aleksandras Kurenojus vasario 1 d. pranešė, kad tyrėjai...

Nekilnojamojo turto kainos: problemos Švedijoje galėtų persikelti į Lietuvą (44)

Nekilnojamojo turto rinkos burbului Švedijoje artėjant pabaigos link, „Swedbank“ ekonomistas...

Lietuviai aplankė išskirtinę Indijos vietą, kurioje streikai – kasdienybė: viskas dėl moterų (18)

Praleidę keturias dienas Alapuroje, pasidžiaugę „Backwaters“ ir pliažais, atšventę...

Skurdas pagal norvegus: pinigų stoka besiskundžianti 50-metė norvegė laukia 1700 eurų pensijos (419)

51 m. norvegė Liv Iversen yra seniausio lėlių teatro pietvakarinėje Norvegijos pakrantėje...

Ivaškevičius: daug kartų norėjau atsisakyti šitos premijos (576)

Teikiant nacionalines kultūros ir meno premijas, prezidentė Dalia Grybauskaitė šeštadienį...

Antrajame „Eurovizijos“ pusfinalyje – arši kova: paaiškėjo dar 4 finalistai (461)

Vasario 16-osios vakarą suskambo antrasis nacionalinės „ Eurovizijos “ pusfinalis. Ši...

Globos namų darbuotoja nusprendė prabilti apie tai, kas vyksta už uždarų durų: situacija kelia nerimą (121)

Kylantys incidentai, psichologinės pagalbos trūkumas ir nekompetetingi darbuotojai – tokias...

Kurtizanių amžius Paryžiuje: nuo slaptų bordelių iki šampano vonių ir „meilės kėdės“ (44)

Prieš kelis metus Paryžiaus Orsė muziejus (Musée d'Orsay) pirmą kartą surengė šokiruojančią...

Adomaitis galimybes finale vertina vienodai, Maksvytis gailisi suklydęs ir nesuvaldęs auklėtinių (42)

Luigi Lamonica buvo labiausiai aptarinėjamas personažas prieš Karaliaus Mindaugo taurės finalo...

Gydytojas kritiškai įvertino plintančią sveikatingumo madą: tai tinka tikrai ne visiems (60)

Tikriausiai televizijoje ir socialiniuose tinkluose teko pastebėti vis dažniau atsirandančius...