aA
2020 metais „Heston Airlines team Pitlane“ ekipažas, Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas, tapo maloniu siurprizu automobilių sporto gerbėjams Lietuvoje. Dakaro naujokai važiuodami su ne pačiu moderniausiu visureigiu pretendavo į greičiausiųjų 30-tuką, o juos sustabdė tik šeštajame greičio ruože užsidegęs variklis. Naujo starto lenktynininkai laukia su nekantrumu, nes ir patys nori sužinoti tikrąsias savo galimybes, skelbiama pranešime žiniasklaidai.
Edvinas Juškauskas ir Aisvydas Paliukėnas į Dakarą atvyko užbaigti pradėto darbo
© Vytautas Pilkauskas

Jos tikrai bus nemažesnės, nes ekipažas persėdo į naujesnį „Toyota Gazoo Racing Hilux“ automobilį. Tą patį, su kuriuo Benediktas Vanagas yra pasiekęs geriausią Baltijos šalių rezultatą, – 11 vietą. Automobilio patikimumas ralio maratone – svarbesnis už greitį, o tai ir bus pagrindinis naujesnės technikos privalumas.

„Iki minimumo sumažėja rizika, kad dėl kažkokių gedimų nebaigsime lenktynių. Ankstesnis automobilis buvo ganėtinai senas, todėl atsirado problemų su pavarų dėže, kilo gaisras. Dabar dėl technikos būklės jausimės saugiai ir liks tik patiems nepadaryti klaidų“, – komentavo E. Juškauskas.

Apsisprendė būdami dar kopose

Svarbiausią pamoką debiutiniame ralio maratone E. Juškauskas jau išmoko – neskubėti važiuojant ten, kur gausu dulkių. Jos paslepia viską, įskaitant didžiulius akmenis, kurie laužo automobilio ratus.

Prieš naują startą jis su A. Paliukėnu jautėsi taip, lyg po pirmojo Dakaro dar liko neužbaigtų darbų. Praėjusį kartą būdami sunkiausio ralio maratono pusiaukelėje matė, kad gali pasiekti finišą ir netgi būti pakankamai greiti. Dabar nori visa tai pakartoti.

„Sprendimą dėl kitų metų starto priėmiau vos tik užgesinau gaisrą kopose. Atsisukęs į Aisvydą pasakiau: „Viskas nuspręsta, kitais metais atvažiuosime užbaigti reikalų!“ Tai buvo ne šiaip pasakymas, o tikras užsispyrimas ieškoti būdų, kaip čia sugrįžti“, – apie aiškų apsisprendimą kalbėjo sportininkas.

Lenktynininkas netgi pasiryžo startuoti senuoju automobiliu, kuris grįžus į Lietuvą buvo visiškai išardytas, surinktas iš naujo ir perdažytas. Planai pasikeitė tik rudenį, kai su B. Vanagu sutarė sąlygas dėl naujesnio „Toyota Hilux“.

Įkvepia, padrąsina, bet ir sudrausmina

Buvo kilusi intriga dėl šturmano pasirinkimo, tačiau E. Juškausko teigimu, tai daugiausiai lėmė susiklosčiusios aplinkybės. A. Paliukėnas dalyvavo Lietuvos ralio čempionate, o jis norėjo įgyti patirties užsienyje rengiamuose ralio reiduose.

„Išbandžiau kitą šturmaną, bet niekada nebuvo nusprendę su Aisvydu eiti skirtingais keliais. Mūsų tandemas veikė gerai – puikiai supratome vienas kitą, tiko tempas“, – kalbėjo lenktynininkas.

Dakare nemažą patirtį B. Vanagas sukaupęs tapo tikru E. Juškausko ir A. Paliukėno mokytoju. Kasdien bendraudamas su jaunaisiais kolegomis stengėsi juos padrąsinti, įkvėpti, o kai reikėdavo – ir sudrausmindavo.

„Heston Airlines team Pitlane“ komanda Dakare sieks išvengti klaidų, todėl tempas bus šiek tiek lėtesnis. Visgi sportininkai patikino, kad jų tikslas nėra vien tik pasiekti finišą – ketina lenktyniauti ir varžytis. 33-erių E. Juškausko ir 25-erių A. Paliukėno ekipažas bus vienas jauniausių šiame ralio maratone.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(2 žmonės įvertino)
1.0000

Rokas Baciuška paaiškino, kokios taktikos ėmėsi dėl pergalės Dakare: padėjo ir kitas lietuvių ekipažas

Rokas Baciuška – 22-ejų tauragiškis, parodęs, ką gali ambicijos, užsispyrimas ir ryžtas...

Žala dėlioja planą kitų metų Dakarui: naują automobilį nori nuomotis, tačiau iš ko – dar klausimas (8)

Vaidotas Žala šių metų Dakaro ralyje pakartojo geriausią Baltijos šalių pasiekimą –...

Pirmą „beduiną“ į Lietuvą iš Dakaro parvežęs Baciuška: to per dešimtmetį padaryti nepavyko nė vienam (22)

Pirmasis Lietuvai parvežtas beduinas – štai toks Roko Baciuškos, vos 22-ejų sulaukusio...

Antrą trofėjų iš Dakaro parsivežęs Gelažninkas nesako, ar į varžybas sugrįš: dabar nesinori nieko

Sekmadienį iš Dakaro ralio sugrįžo ne vienas ekipažas, sunkiausiose pasaulio varžybose...

Į Lietuvą sugrįžęs Dakaro sunkvežimio ekipažas džiaugiasi: blynas pirmas, bet neprisvilo (2)

Sekmadienio vakarą į Lietuvą sugrįžusi Lietuvos sunkvežimio komanda „ ConnectPay Racing “,...

Top naujienos

Su Putinu derėjęsis vokiečių politikas: įsiklausykit į Baltijos šalis už „Nord Stream 2“ teks brangiai sumokėti (37)

Dar ne taip seniai, būdamas Vokietijos vicekancleriu 2013–2018 m., Sigmaras Gabrielis pats...

Klimato katastrofų epicentre atsidūrusios šalys spaudžia pasaulio milžines į kampą: artėjame prie lūžio taško (21)

Kaltųjų dėl klimato kaitos paieškos – itin sudėtingas procesas. Ir jis tampa dar sudėtingesnis...

Dingusio memorandumo paslaptis: būtų grynuolis Lietuvos laisvės byloje (8)

Tadas Petkevičius tiksliai žinojo kiekvieną sutarčių tarp Lietuvos ir Sovietų Sąjungos...

Pagrindinių automobilių gamintojų užsidarymai siunčia nerimo signalą (4)

Kinijos nulinės tolerancijos požiūris į „Covid“ praėjusią savaitę privertė užsidaryti...

Palaikus atkasę archeologai aptiko šiurpų radinį: viduramžiais miręs vyras vietoje nukirstos rankos buvo įsitaisęs protezą-peilį (6)

2018-aisiais archeologai susidūrė su išties nelengvu galvosūkiu – Viduramžiais gyvenusio italo...

Ekonomistas siūlo išeitį sušvelninti infliacijai: daliai mokesčius mažinti, kitiems – didinti (66)

Ekonomistas Paulius Kunčinas tikina, kad Lietuva su infliacija galėtų kovoti daliai gyventojų...

„Eurovizijos“ žinovas įvardijo šių metų nacionalinės atrankos favoritus: pastebėjo vieną neįprastą tendenciją

„Eurovizijos“ atrankos įgauna pagreitį – šį šeštadienį LRT eteryje bus parodyta jau...

Tebetvyrant įtampai prie Ukrainos sienų Maskva toliau griežtina toną (36)

Rusijai sutelkus dešimtis tūkstančių karių netoli sienų su Ukraina Kremlius verčia JAV ir...