aA
Iš Dakaro ralio žemėlapio pasitraukus Argentinai ir Bolivijai, padaugėjo gandų ir spekuliacijų dėl Dakaro ralio ateities. Ekspertai pradėjo garsiau kalbėti apie ekonominę sunkiausių pasaulio varžybų pusę, kaštus, kuriuos patiria valstybės-šeimininkės bei tikimybę, kad Lotynų Amerikoje varžybos neužsibus. Tačiau kaip teigia daugiau nei dešimtmetį Dakaru gyvenantis Antanas Juknevičius, organizatoriai iš Pietų Amerikos pasitraukti nenori, ir to imsis tik išskirtiniu atveju, sakoma pranešime žiniasklaidai.
Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© Gedmantas Kropis

6 mln. JAV dolerių – tiek neoficialiais duomenimis šiemet Dakarą organizuojančiai „Amaury Sport Organisation“ sumokės Peru vyriausybė už šalies-šeimininkės teisę. Papildomus 25 milijonus JAV dolerių šaliai atsieis su varžybų organizavimu susiję logistiniai, infrastruktūros sprendimai ir kiti kaštai. Nepaisant kosminio skaičiaus, apskaičiuota, kad ekonominė nauda valstybei, kurioje šiemet vyko vos 5 etapai įvertinta daugiau nei 40 milijonų JAV dolerių. Taigi teoriškai, 2019-ais ši grąža turėtų būti dvigubai didesnė.

„Apžvelkime faktus – sausio mėnesį rengiamas Dakaro ralis – vienintelis ne tik automobilių sporto, bet ir apskritai tokio lygio sporto renginys vykstantis tuo metu visame pasaulyje. Varžybos ne veltui turi didžiulį žinomumą, o reportažai rodomi 190-ies šalių televizijose – tai strategiškai puiki data bet kokiam renginiui“, – aiškina oficialiai Dakaro ralio legenda prieš 10-ą savo startą pripažintas „Craft bearings“ pilotas A. Juknevičius. – Sudėkime aplinkybes, labai gerą sklaidą ir turime pačią geriausią reklamą valstybei – mano žiniomis dauguma šalių-šeimininkių „A.S.O.“ moka būtent iš turizmo departamento lėšų.“

Tiesa, su pietietiško mentaliteto valstybių atstovais diskusijos užtrunka itin ilgai ir privalo būti tęstinės, nenutrūkstamos. Kaip pasakoja su Dakaro organizatorių atstovais šia tema diskutavęs A. Juknevičius, susitarimus su Pietų Amerikos valstybėmis reiktų matuoti maksimaliai dviejų mėnesių periodais, o po 60 dienų vėl viskas prasideda iš naujo.

„Įsivaizduokite: organizuojate tokio mąsto renginį, bent porą metų deratės su partneriais, milžiniškomis įmonėmis, televizijomis, o vieną dieną tau sako – manjana. Tai reiškia, kad atsakymą gausi vėliau, rytoj, o gal ir po dviejų mėnesių. Dėl šios priežasties valstybės Dakare vis keitėsi, o net ir paskelbus maršrutą nuolat atsirasdavo spekuliacijų, kad valstybės nebūtinai sumokės organizatoriams. Tas pats buvo ir šiemet“, – pasakoja A. Juknevičius.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© DELFI / Domantas Pipas

Galiausiai toks elgesys verčia organizatorius ieškoti alternatyvų, o jų neradus ar nesuradus bendros kalbos – blefuoti, siekiant paskatinti valstybes glaudesniam bendradarbiavimui. Anot geriausią Baltijos šalių ekipažų rezultatą jau triskart pagerinusio Antano Juknevičiaus, Dakaras iš Pietų Amerikos išsikraustytų tik vienu, išskirtiniu atveju – jei valstybių atstovai atsisakytų mokėti šeimininkų mokestį.

„Vos tik kažkas suabejoja ar mokėti, atsiranda krūva straipsnių, kaip „A.S.O.“ šneka su Afrikos valstybėmis ieškodama galimybių grįžti į šį žemyną. Tiesa tokia, kad į senąsias šalis Afrikoje jis niekada negrįš, o kol iš Peru, Argentinos, Bolivijos, Čilės ar kitų valstybių organizatoriai surinks daugiau nei 20 milijonų JAV dolerių, to daryti tiesiog neverta. Net ir žiūrint į visą pasaulį, vietas, kur teoriškai galėtų vykti tokio mąsto, kilometražo ir sunkumo lenktynės galima suskaičiuoti ant rankos pirštų.“

Tarp tokių vietovių Lietuvos „ponu Dakaru“ pramintas lenktynininkas vardina Artimuosius Rytus – Omaną, Jungtinius Arabų Emyratus, taip pat šiaurės Afriką – PAR, Namibiją. Tarp potencialių vietovių Dakarui perkelti dažnai girdime ir Kiniją, tačiau A. Juknevičiaus teigimu, tai galėtų įvykti tik kardinaliai pakeitus varžybų datą, taip skaudžiai pakenkiant žinomumui.

Antanas Juknevičius, "Craft bearings" komandos pilotas
Antanas Juknevičius, "Craft bearings" komandos pilotas
© Komandos archyvas

„Kinijoje esančioje Gobio dykumoje sausio mėnesį galima pamatyti net sniego, o vidutinė temperatūra naktį yra žemiau nulio – tokiame klimate varžybas rengti būtų neįmanoma, o vienintelis būdas – kelti varžybas į vasarą, kuri kasmet ir taip užtenka įvairiausių sporto ir kt. pasaulinių renginių, – atskleidžia A. Juknevičius. – Yra du aspektai, į kuriuos privalome atsižvelgti kalbėdami apie potencialias vietoves šioms varžyboms. Pirmas ir bene svarbiausias – teritorija. Dakarui reikia menkai apgyvendintos, bent kelis tūkstančius kvadratinių kilometrų užimančios teritorijos, kurioje sausio mėnesį būtų tinkamas klimatas. Antras, nemažiau svarbus – finansinis aspektas. Kaip jau minėjau, kol Lotynų Amerikos šalys moka milijonus, „A.S.O.“ suviliotų tik dar didesnės sumos, kurias gali rasti vos keliuose regionuose visame pasaulyje.“

2019-ais Peru vyksiantis Dakaro ralio maratonas bus jau 41-asis istorijoje, 10-asis Antanui Juknevičiui kaip ekipažo nariui ir 3-iasis, kuriame labiausiai patyręs Lietuvos ralio reidų lenktynininkas dalyvaus kartu su šturmanu Dariumi Vaičiuliu. 2018-ais „Craft bearings“ ekipažas galutinėje rikiuotėje užėmė rekordinę 12-ą vietą.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėjančiame Dakaro ralyje laukia nemenka staigmena – žada naują automobilių klasę (1)

Ispanijos nacionalinis sporto dienraštis „Marca“ ir tarptautinis tinklalapis Motorsport.com...

Iš Saudo Arabijos parplukdyta lietuviška Dakaro technika: ilsėtis teks ne visiems (1)

Po ganėtina netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių...

Dakare su skausmais kovojusio Jurgelėno laukia gydymas: ar startuos Dubajuje paaiškės tik kitą mėnesį (5)

Dar paskutinių Dakaro greičio ruožų metų „ Agrorodeo “ ekipažas prisipažino –...

Bemiegės naktys Dakaro ralyje – įprastas dalykas technikams (2)

Dakaro ralyje dirbusių technikų sunkumais nenustebinsi. Jie žino, kas yra smėlio audra, stiprus...

Ką bendra turi Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas ir Benediktas Vanagas? (7)

Benediktas Vanagas yra pirmasis Lietuvos žmogus, kurio vardu pavadintas „Toyota“ serijinės...

Top naujienos

Lietuvos turtuoliai spjovė į šalies kurortus ir keliauja į Jūrmalą: čia daugiau privatumo ir prabangos (174)

Kaimyninės Latvijos kurortą – Jūrmalą – itin pamėgo ne tik Rusijos žvaigždės, bet ir...

„Pergalę“ švenčiančiam Putinui – akibrokštas iš atokaus regiono (597)

Vladimirui Putinui apžvelgiant savo didžiulę „pergalę“ šią savaitę įvykusiame...

Atmestame ir vėliau pradingusiame Juleso Verne`o romane – neįtikėtinai tikslios prognozės apie šiuolaikinį pasaulį (31)

Beveik prieš 150 metų Julesas Verne`as parašė romaną, kuriame buvo neįtikėtinai tikslių...

Mergaites žaginęs seksualinis maniakas vėl ruošiasi į laisvę: anksčiau laiko paleistas, sustoti neketino (175)

Kitąmet į laisvę turėtų būti paleistas maniakas, 1994-aisiais siautėjęs Klaipėdoje ir jos...

Vairuotojų, kurie naršo telefone, laukia labai griežtos sankcijos: galite likti ir be teisių (153)

Remiantis statistika, per birželį keliuose žuvo keturi motociklininkai. Kas dėl to kaltas ir...

Abiturientus palaužusį matematikos egzaminą peržiūrėjo profesionalai: norėtųsi matyti gerokai sudėtingesnių užduočių (213)

Penktadienį Lietuvos abiturientai laikė valstybinį matematikos egzaminą: vieniems jis sukėlė...

TOP 10 madingiausių interjero tendencijų šią vasarą

Vienos namų dekoravimo mados keičia kitas, tačiau kai kurie elementai niekada nepasensta. Norėdami...

Vitalija Guobė

Vyrą paliko dėl kitos moters – taip tau ir reikia, svolačiau! N-18 (3)

Klausausi pasakojimo ir netikiu savo ausimis. Kuo neįtiko, nusikalto vyras, kad jį paliko žmona...

Naujo „Volkswagen Golf“ testas: kiti atrodo beviltiškai pasenę (45)

Pasivažinėjus naujuoju, aštuntos kartos „Volkswagen Golf “, kiti šio gamintojo modeliai,...

Populiariausia vasaros kryptis lietuviams – vis dar užverta: šie metai šaliai bus kritiški (79)

Nors turbūt didžioji dalis lietuvių šią vasarą ilsėsis mūsų šalyje, kai kurie tautiečiai...

|Maža didelių žinių kaina