aA
Iki šiol stabiliausiu Dakaro ekipažu laikytas ir šiemet netikėtų staigmenų pažėręs „Craft bearings“ ekipažas – Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis – DELFI studijoje pasakojo, kad dėl tokio ralio, koks buvo šis, apmaudu, tačiau jo sunkiausiu vadinti negalima. Per mažiau nei metus teks išmokti pamokas ir pasiruošti kitam Dakarui, bet šiandien dar ne abu ekipažo nariai gali užtikrinti, kad lenktyniaus ir vėl.

Šių metų lenktynininkų planuose – dėmesys sau.

„Reikės save paremontuoti, nes dabar visus metus teks gyventi su nuoskauda, kad šiemet mes neturime to rezultato, kurio tikėjomės, – pasakojo A. Juknevičius. – Bet tikrai yra tikslas startuoti kitų metų Dakare. Tik gal be klaidų.“

„Saviremontas“ laukia ir Dariaus Vaičiulio. Tiesa, kas tiksliai slepiasi po šiais žodžiais, „Craft bearings“ šturmanas neišduoda. Tačiau drąsiai pažado, kad dalyvaus ir 2020-ųjų Dakare – neduoda.

„Kol kas negaliu pasakyti, turiu savų planų. Paaiškės per kelis artimiausius mėnesius“, – sakė DELFI studijoje D. Vaičiulis.

Darius Vaičiulis
Darius Vaičiulis
© DELFI / Andrius Ufartas

Dramos ir paskutinės sekundės

Kalbėdami apie nuotykius 2019-ųjų Dakaro ralyje, abu vyrai juokavo, kad pasižiūrėję atgal jaučiasi lyg būtų dramos aktoriai, o viskam, kas vyko, parašytas scenarijus.

„Ateina tas kartas, kai turi atsitikti kažkas, tai šis kartas, matyt, buvo toks – gavom savo puodą košės išsrėbti. Kai pagalvoju, net neįsivaizduoju, koks jausmas neįveikti Dakaro, nes mes kol kas visą laiką finišavome, nors ir sunkiai važiavome“, – kalbėjo A. Juknevičius.

D. Vaičiulis pastebėjo, kad dažnai yra taip, jog siekdamas geresnio rezultato, dažnai važiuoji ant galimybių ribos. Ir nors pirma Dakaro diena buvo nebloga ir saugi.

„Antrą dieną, matyt, dėmesio trūkumas, mūsų nesusikalbėjimas, smulki klaidelė baigėsi apsivertimu. Ir jeigu vien apsivertimas, tai valanda ir Dakaras toliau tęsiasi“, – kalbėjo šturmanas.

Blogiausia tai, kad apsivertęs ekipažas liko ant stogo. Ir tol, kol pro šalį važiavę kiti lenktynininkai komandą atvertė ant ratų, kol vėl buvo užvestas variklis.

Tiesa, nerimo dėl naujo automobilio A. Juknevičius neslėpė dar prieš išvykdamas į Dakarą. Pasak jo, senasis automobilis buvo nuodugniai patikrintas, be to, per sezoną juo būdavo įveikiamas vienas kitas pasaulio ralio reido čempionato etapas, todėl buvo žinomos menkiausios smulkmenos. Pirkdami naują automobilį jie pasidomėjo automobilio būkle, tačiau visgi dėl pradėjusio kaisti variklio, anot A. Juknevičiaus mechanikų, gali būti kalti būtent ankstesni „Hilux Overdrive“ šeimininkai.

„Mes turime visą reglamentą, kaip elgtis su automobiliu po apsivertimo, kaip jį užvesti. Viską padarėme teisingai“, – pasakojo lenktynininkas, bet kaisti variklis pirmą kartą pradėjo dar antrą Dakaro dieną.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© DELFI / Andrius Ufartas

Vienas stogas ir vieneri akiniai

Juokinga detalė – į Dakarą išsirengusi komanda, pirkdama atsargines detales, viso pirko po dvi. Išskyrus stogą.

„Aš buvau prirašęs, kad reikia dviejų stogų. Bet komandos inžinierius nusprendė, kad antro stogo nereikia. Sakė, kad aš ne iš tų, kurie vartosi“, – juokėsi A. Juknevičius, prisiminęs, kodėl po „stogo“ visą likusį Dakarą važiavo aplamdytu automobiliu.

Ir „stogas“ buvo ne vienintelė problema. Apsigadino tarpusavio pasikalbėjimo įranga, todėl maratoniniame, dvi dienas trukusiame, greičio ruože komandai teko kalbėtis vienas kitam šaukiant arba gestų kalba.

Komanda prisipažino, kad lenktynėms tokioms, kokios jos buvo dėl nuolat kaitusio variklio, nebuvo paruošusi ir automobilio. Mat „Overdrive Hilux“ turėjo labai prastus žibintus, kurie tamsoje, kopose, ne ką tepadėjo orientuotis. Per plauką galimam važiavimui naktimis pasiruošė ir D. Vaičiulis. Įprastai su akiniais nuo saulės, pritaikytais turintiems regėjimo trūkumų, matomas vyras dėl viso pikto buvo įsimetęs ir įprastus akinius regėjimui, o jų kaip tik ir prisireikė tada, kai ekipažas finišavo naktį.

„Tai kai keičiausi akiniuis, kišau į šalmą, nulūžo viena kojelė. Tai nieko blogo, jie man laikėsi, aš viską mačiau, tik aplinkiniams visiems buvo juokinga“, – šypsojosi šturmanas.

Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
© DELFI / Andrius Ufartas

Navigacija pėdomis

Kopose naktį – daugiau pavojų nei malonumo. Tuo savo kailiu įsitikinti teko ekipažui, kuriam per tris labai aukštų kopų masyvus teko važiuoti aklinoje tamsoje.

Pasitelkti teko išmanumą. Pavyzdžiui, vieną kelio tašką ekipažas surado sugudravęs: D. Vaičiulis su įjungtu žibintu ant kaktos liko stovėti kopos viršuje, o A. Juknevičius, nusileidęs žemyn, lėkė į viršų, kad matytų, kur lėkti ir kur šturmanas.

Tačiau vien tokios taktikos neužteko, tad į kopas pasivaikščioti išėjo D. Vaičiulis. Jis pasakojo, kad išmynė pėdomis taką, rodantį pilotui, kur važiuoti, o pavojingas vietas, kur verstis nuo kopos, pažymėjo nubrėžęs brūkšnius.

„Ką padarysi, tokia išgyvenimo strategija, – pasakojo D. Vaičiulis, o jam antrino A. Juknevičius: – Mes buvome užsispyrę, kad turime surinkti visus kelio taškus. Nes pradžioj turėjome tą mintį, kad galbūt tuos tris taškus praleisti, gauti už kiekvieną po 40 min. baudos, bet užsispyrėme, kad viską reikia susirinkti.“

20 proc. skirtumas

Beje, tai, kad prie „Overdrive Hilux“ variklio remonto stojo dviejų komandų mechanikai, galima sakyti, taip pat padėjo „Craft bearings“ ekipažui grįžti į greičio ruožus – viena komanda nebūtų susitvarkiusi.

Paklaustas, kurios komandos mechanikai pametė cilindrų vožtuvo dangtelį, A. Juknevičius neslėpė – tą padarė „Craft bearings“ mechanikai. Tiesa, paskelbus, kad komanda finišo nebepasieks, netrukus trūkstama detalė atsirado karteryje – beliko surinkti variklį ir išleisti komandą į startą.

Antrą kartą stebuklas įvyko pora dienų vėliau, kai komandai lūžo vienos variklio galvos smeigė ir teko ieškoti jos bivake. A. Juknevičiaus mechanikai iš pradžių bandė rasti varžtą vietinėje „Toyotos“ dalių parduotuvėje, tačiau reikiamos detalės nerado, o tada paaiškėjo, kad varžtas yra Benedikto Vanago komandos stovykloje. Būtent iš čia varžtas buvo pasiskolintas.

Išspręstos techninės bėdos lėmė, kad ekipažas galėjo važiuoti visu tempu. Ir, kaip aiškino D. Vaičiulis, net matematiškai skaičiuojant yra taip, kad norėdamas patekti tarp 10-ies greičiausių, gali nuo lyderių atsilikti apie 20 proc. Būtent tokius rezultatus rodė jų komanda tada, kai buvo išspręstos techninės problemos.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Juknevičius papasakojo apie nematomą Dakaro pusę: už ką ekipažams skiriamos tūkstantinės baudos (4)

Dakaro ralis – neabejotinai didžiausias ir daugiausia pasaulinio dėmesio sulaukiantis...

Po Dakaro ralio į Vanago bazę grįžo vienu automobiliu mažiau

Praėjus šiek tiek daugiau nei dviem savaitėms po Dakaro ralio finišo, komandos išvydo savo...

Edvinas Juškauskas prisipažįsta Dakaro metu tikrinęs Vanago ribas (2)

„Kauniečiai“ – tokią pravardę Dakare galėjote girdėti greta „ Heston Airlines team...

Kokios chemijos reikia ištvermės lenktynėse: kam reikalingas vario tepalas ar iki -50 šalčio šaldantis aerozolis (1)

Dakaras nuo įprastų ilgo nuotolio lenktynių be kita ko skiriasi tuo, kad čia karo lauko...

Benedikto Vanago šturmanas įvertino: jam praėjęs Dakaras – pats geriausias (1)

Dar lapkričio mėnesį Dakaro ralio organizatoriai įspėjo, jog 2021-ųjų varžybose didžiausias...

Top naujienos

Brangstančios statybinės medžiagos statytojus spendžia į kampą: svarsto, ar išvis užbaigti pradėtus darbus

Statybinėms medžiagoms sparčiai brangstant, dalis statybų įmonių atstovų šiandien nebegali...

The Economist | D+

Pasaulį užvaldo nauja tendencija – vadovai be darbo vietos: kas laimi ir kas dėl to nukenčia?

Tokios įmonių architektūros tradicijos: aukščiausieji įmonės vadovai gauna kabinetus...

Sąnarių skausmas gali signalizuoti apie rimtas ligas: kada nedelsiant kreiptis į gydytojus?

Sąnarių skausmas – tiek jauniems ir aktyviems, tiek pagyvenusiems ir sėslų gyvenimo būdą...

Dailius Dargis | D+

16 valandų su savo pagrobėju praleidęs žinomas Lietuvos aktorius papasakojo, kaip viskas vyko: aš tapau jo savotišku pagalbininku

Nepriklausomos Lietuvos istorijoje buvo kelios, tačiau plataus atgarsio sulaukusios įkaitų...

Psichologė pasakė, kada santuokoje jau laikas sukti skirtingais keliais: svarbu viską matyti skaidriai (101)

Kai lyčių stereotipai trinami laikmečio ar kitų procesų, kuo gi skiriasi vyras ir moteris? O...

Iš COVID-19 duomenis nagrinėjančių ekspertų – nerimo ženklai: kertasi dvi pandemijos (73)

Kai Ziyado Al-Aly vadovaujama tyrimų grupė pranešė jam, kaip dažnai diabetas kerta...

Restoranuose drastiškai trūksta darbuotojų: sugrįžusieji iš prastovų susirenka išmokas ir patraukia kitur (270)

Neseniai atsidarius lauko terasoms, maitinimo įstaigos jau jaučia darbuotojų stygių. Pusę metų...

Mirė garsi virtuvės šefė, „barbekiu mama“ Halina Bovševič (203)

Gegužės 9-ąją nuo koronaviruso mirė žinoma virtuvės šefė, barbekiu mama vadinta Halina...

Lyg tikra vasara: į Lietuvą plūstelės šiluma – įdienojus net iki 23 laipsnių (3)

Šiandien Lietuvos orus lems anticiklono vakarinė – šiltoji dalis. Su smarkokais pietiniais oro...

Nepavykęs Kremliaus noras įgelti: lietuviai, rinkitės – ginklai arba vakcinos (578)

Lietuvos kariuomenės įsigijimai visada buvo ir išliko Kremliaus propagandistų dėmesio centre: tai...