aA
Iki šiol stabiliausiu Dakaro ekipažu laikytas ir šiemet netikėtų staigmenų pažėręs „Craft bearings“ ekipažas – Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis – DELFI studijoje pasakojo, kad dėl tokio ralio, koks buvo šis, apmaudu, tačiau jo sunkiausiu vadinti negalima. Per mažiau nei metus teks išmokti pamokas ir pasiruošti kitam Dakarui, bet šiandien dar ne abu ekipažo nariai gali užtikrinti, kad lenktyniaus ir vėl.

Šių metų lenktynininkų planuose – dėmesys sau.

„Reikės save paremontuoti, nes dabar visus metus teks gyventi su nuoskauda, kad šiemet mes neturime to rezultato, kurio tikėjomės, – pasakojo A. Juknevičius. – Bet tikrai yra tikslas startuoti kitų metų Dakare. Tik gal be klaidų.“

„Saviremontas“ laukia ir Dariaus Vaičiulio. Tiesa, kas tiksliai slepiasi po šiais žodžiais, „Craft bearings“ šturmanas neišduoda. Tačiau drąsiai pažado, kad dalyvaus ir 2020-ųjų Dakare – neduoda.

„Kol kas negaliu pasakyti, turiu savų planų. Paaiškės per kelis artimiausius mėnesius“, – sakė DELFI studijoje D. Vaičiulis.

Darius Vaičiulis
Darius Vaičiulis
© DELFI / Andrius Ufartas

Dramos ir paskutinės sekundės

Kalbėdami apie nuotykius 2019-ųjų Dakaro ralyje, abu vyrai juokavo, kad pasižiūrėję atgal jaučiasi lyg būtų dramos aktoriai, o viskam, kas vyko, parašytas scenarijus.

„Ateina tas kartas, kai turi atsitikti kažkas, tai šis kartas, matyt, buvo toks – gavom savo puodą košės išsrėbti. Kai pagalvoju, net neįsivaizduoju, koks jausmas neįveikti Dakaro, nes mes kol kas visą laiką finišavome, nors ir sunkiai važiavome“, – kalbėjo A. Juknevičius.

D. Vaičiulis pastebėjo, kad dažnai yra taip, jog siekdamas geresnio rezultato, dažnai važiuoji ant galimybių ribos. Ir nors pirma Dakaro diena buvo nebloga ir saugi.

„Antrą dieną, matyt, dėmesio trūkumas, mūsų nesusikalbėjimas, smulki klaidelė baigėsi apsivertimu. Ir jeigu vien apsivertimas, tai valanda ir Dakaras toliau tęsiasi“, – kalbėjo šturmanas.

Blogiausia tai, kad apsivertęs ekipažas liko ant stogo. Ir tol, kol pro šalį važiavę kiti lenktynininkai komandą atvertė ant ratų, kol vėl buvo užvestas variklis.

Tiesa, nerimo dėl naujo automobilio A. Juknevičius neslėpė dar prieš išvykdamas į Dakarą. Pasak jo, senasis automobilis buvo nuodugniai patikrintas, be to, per sezoną juo būdavo įveikiamas vienas kitas pasaulio ralio reido čempionato etapas, todėl buvo žinomos menkiausios smulkmenos. Pirkdami naują automobilį jie pasidomėjo automobilio būkle, tačiau visgi dėl pradėjusio kaisti variklio, anot A. Juknevičiaus mechanikų, gali būti kalti būtent ankstesni „Hilux Overdrive“ šeimininkai.

„Mes turime visą reglamentą, kaip elgtis su automobiliu po apsivertimo, kaip jį užvesti. Viską padarėme teisingai“, – pasakojo lenktynininkas, bet kaisti variklis pirmą kartą pradėjo dar antrą Dakaro dieną.

Antanas Juknevičius
Antanas Juknevičius
© DELFI / Andrius Ufartas

Vienas stogas ir vieneri akiniai

Juokinga detalė – į Dakarą išsirengusi komanda, pirkdama atsargines detales, viso pirko po dvi. Išskyrus stogą.

„Aš buvau prirašęs, kad reikia dviejų stogų. Bet komandos inžinierius nusprendė, kad antro stogo nereikia. Sakė, kad aš ne iš tų, kurie vartosi“, – juokėsi A. Juknevičius, prisiminęs, kodėl po „stogo“ visą likusį Dakarą važiavo aplamdytu automobiliu.

Ir „stogas“ buvo ne vienintelė problema. Apsigadino tarpusavio pasikalbėjimo įranga, todėl maratoniniame, dvi dienas trukusiame, greičio ruože komandai teko kalbėtis vienas kitam šaukiant arba gestų kalba.

Komanda prisipažino, kad lenktynėms tokioms, kokios jos buvo dėl nuolat kaitusio variklio, nebuvo paruošusi ir automobilio. Mat „Overdrive Hilux“ turėjo labai prastus žibintus, kurie tamsoje, kopose, ne ką tepadėjo orientuotis. Per plauką galimam važiavimui naktimis pasiruošė ir D. Vaičiulis. Įprastai su akiniais nuo saulės, pritaikytais turintiems regėjimo trūkumų, matomas vyras dėl viso pikto buvo įsimetęs ir įprastus akinius regėjimui, o jų kaip tik ir prisireikė tada, kai ekipažas finišavo naktį.

„Tai kai keičiausi akiniuis, kišau į šalmą, nulūžo viena kojelė. Tai nieko blogo, jie man laikėsi, aš viską mačiau, tik aplinkiniams visiems buvo juokinga“, – šypsojosi šturmanas.

Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
© DELFI / Andrius Ufartas

Navigacija pėdomis

Kopose naktį – daugiau pavojų nei malonumo. Tuo savo kailiu įsitikinti teko ekipažui, kuriam per tris labai aukštų kopų masyvus teko važiuoti aklinoje tamsoje.

Pasitelkti teko išmanumą. Pavyzdžiui, vieną kelio tašką ekipažas surado sugudravęs: D. Vaičiulis su įjungtu žibintu ant kaktos liko stovėti kopos viršuje, o A. Juknevičius, nusileidęs žemyn, lėkė į viršų, kad matytų, kur lėkti ir kur šturmanas.

Tačiau vien tokios taktikos neužteko, tad į kopas pasivaikščioti išėjo D. Vaičiulis. Jis pasakojo, kad išmynė pėdomis taką, rodantį pilotui, kur važiuoti, o pavojingas vietas, kur verstis nuo kopos, pažymėjo nubrėžęs brūkšnius.

„Ką padarysi, tokia išgyvenimo strategija, – pasakojo D. Vaičiulis, o jam antrino A. Juknevičius: – Mes buvome užsispyrę, kad turime surinkti visus kelio taškus. Nes pradžioj turėjome tą mintį, kad galbūt tuos tris taškus praleisti, gauti už kiekvieną po 40 min. baudos, bet užsispyrėme, kad viską reikia susirinkti.“

20 proc. skirtumas

Beje, tai, kad prie „Overdrive Hilux“ variklio remonto stojo dviejų komandų mechanikai, galima sakyti, taip pat padėjo „Craft bearings“ ekipažui grįžti į greičio ruožus – viena komanda nebūtų susitvarkiusi.

Paklaustas, kurios komandos mechanikai pametė cilindrų vožtuvo dangtelį, A. Juknevičius neslėpė – tą padarė „Craft bearings“ mechanikai. Tiesa, paskelbus, kad komanda finišo nebepasieks, netrukus trūkstama detalė atsirado karteryje – beliko surinkti variklį ir išleisti komandą į startą.

Antrą kartą stebuklas įvyko pora dienų vėliau, kai komandai lūžo vienos variklio galvos smeigė ir teko ieškoti jos bivake. A. Juknevičiaus mechanikai iš pradžių bandė rasti varžtą vietinėje „Toyotos“ dalių parduotuvėje, tačiau reikiamos detalės nerado, o tada paaiškėjo, kad varžtas yra Benedikto Vanago komandos stovykloje. Būtent iš čia varžtas buvo pasiskolintas.

Išspręstos techninės bėdos lėmė, kad ekipažas galėjo važiuoti visu tempu. Ir, kaip aiškino D. Vaičiulis, net matematiškai skaičiuojant yra taip, kad norėdamas patekti tarp 10-ies greičiausių, gali nuo lyderių atsilikti apie 20 proc. Būtent tokius rezultatus rodė jų komanda tada, kai buvo išspręstos techninės problemos.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
(0 žmonių įvertino)
0
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Benediktas Vanagas atskleidė visas paslaptis, kuo ypatingas jo Dakaro ralio bolidas (7)

Jūs atsisėdate į savo automobilį. Priešais matote pažįstamą vaizdą, kuris kardinaliai...

Iš „Dakaro“ grįžusi „iGo2Dakar“ komanda: visur turėjome būti pirmi

Šių metų dešimties dienų „Dakaro“ iššūkį įveikė ne tik penki lietuvių ekipažai,...

Bardauskui motociklą teks pamiršti mažiausiai dvejiems metams (37)

Antradienio naktį į Lietuvą grįžo paskutinis Dakaro ralio dalyvis Balys Bardauskas . Visą...

Apie naują automobilį Dakarui svajojantis Žala: su „Kamane“ pasiekėm galimybių ribą (25)

Dakaro ralis Vaidotui Žalai ir Sauliui Jurgelėnui, „ Agrorodeo “ ekipažui, pasibaigė...

Dakare abi rankas susilaužęs Bardauskas grįžo į Lietuvą (41)

„Plokštelė, plokštelė, varžtai, dar kelios plokštelės ir krūva varžtų“, –...

Top naujienos

Armonaitė: nauja partija skirsis nuo visų kitų – nedalyvausime visų kare su visais (321)

Vasario 16-ąją įvyko pirmasis Seimo narės Aušrinės Armonaitės ir Vilniaus mero Remigijaus...

Šie vaistai – išsigelbėjimas, bet pražūtinga riba labai trapi: vaikinas papasakojo, ką dėl to jam tenka patirti lietuviai vartoja 20 kartų ilgiau nei reikia (136)

Marius (tikrasis vardas redakcijai žinomas) raminamuosius ir antidepresantus pradėjo vartoti prieš...

Orai: pavasaris baigėsi, grįžta žiema (15)

Šiauriau Lietuvos besisukantis žemo slėgio sūkurys trečiadienio naktį į šalį gins tankius...

Stringanti sistema nesutrukdė: Šimonytė reikalingą kiekį parašų surinko per pirmą dieną sistema stringa (1904)

Prasidėjo pretendentų į kandidatus į prezidentus lenktynės dėl parašų surinkimo. Visos šios...

Vakarienė dviem už 3 eurus: lengvas ir sotus derinys, kurį norėsite pakartoti (186)

DELFI Maistas tęsia originalių fotoreportažų ciklą „Vakarienė už 3 eurus”. Šį kartą...

Po skandalingo pasakojimo traukiasi Lukiškių kalinių prižiūrėtoja: turbūt jie nori sužinoti, su kuo aš miegu (566)

Apie patirtą spaudimą, kai atsisakė užmegzti neformalius santykius su nuteistaisiais, viešai...

Gatvė prestižiniame rajone, kuri atgraso pirkėjus: viskas dėl šiurpą keliančių įstaigų (80)

Prestižiniu sostinės rajonu tituluojamas Antakalnis yra viena iš miesto dalių, kur būstą gali...

Susižadėjo Mantas Katleris ir jo mylimoji Aistė: šiemet jų laukia ne tik šis rimtas žingsnis (105)

Kol Lietuvoje spaudžia šaltukas, komikas ir laidos „Kitokie pasikalbėjimai“ vedėjas Mantas...

Naujos dirbtinio intelekto sistemos kūrėjai patys išsigando savo kūrinio: tai kelia šiurpą (48)

Pamenate, kai Elonas Muskas sakė, kad dirbtinis intelektas yra didžiausia grėsmė žmonijai? Ką...

Ar spiralė gali sugadinti seksualinio gyvenimo kokybę? (21)

Ar galima turėti priekaištų gimdos spiralei? Juk įterpta į gimdą ši nuo nėštumo apsauganti...