aA
Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis išbandymas, tačiau jį drąsiai galima vadinti inovatyviausia palaikymo technika visame Dakaro ralio komandų parke, teigiama pranešime žiniasklaidai. Ant jo stogo sumontuota hibridinė saulės energijos pažabojimo sistema leis lietuviams tapti pirmąją komanda Dakaro istorijoje 100 proc. serviso darbų atliekančia pasitelkiant tik iš saulės sugeneruotą energiją.

Sudaryta iš šešių naujausios kartos dvipusių stiklo saulės modulių, sumontuotų ant „Craft Bearings“ komandos sunkvežimio stogo, išmanioji saulės energijos sistema, sukurta ir suprogramuota taip, jog visiškai save išlaikytų, tačiau kartu leidžia inžinieriams stebėti, kiek energijos sukaupta, reguliuoti ar modifikuoti nustatymus nuotoliniu būdu.

Kaip pasakoja A. Juknevičius, šios technologijos jau praėjusiame Dakare sužavėjo organizatorius ir ypač patiko kaimynams varžybų stovyklose, todėl šiemet visai nenaudojant generatorių, technikams gali tekti gintis nuo dėmesio.

„Praėjusiais metais sprendimą įsirengti atsinaujinančios energijos sistemą priėmėme neplanuotai, neturėdami daug laiko pasiruošimams – tuomet „SoliTek“ specialistams teko nemenka užduotis sukurti visą sistemą vos per kelias savaites. Nepaisant trumpo termino, sprendimas pasiteisino, nestreikavo ir buvome įvertinti Dakaro ralio organizacijos- gavome „Eco-Label“ sertifikatą, o aplink mus stovyklose kurdavosi tylos pasiilgę sportininkai. Tiesa, kartais naktimis dar vis prireikdavo užvesti generatorių. Šiemet, norėjome pasiturbinti visą sistemą ir būti priklausomi TIK nuo saulės.“

2018-ųjų Dakare saulės modulių sistema generavo tiek energijos, kad jos užtekdavo 6,5 valandoms darbo prie automobilio, tik didesniems agregatams, tokiems kaip suvirinimo technika, pasitelkiant generatorių. Tačiau šiemet Lietuvos saulės modulių gamintojai „SoliTek“ kartu su partneriais ABB sukūrė tokią sistemą, kuri leis visą Dakarą serviso darbams naudoti tik saulės energiją. Sistemos galingumas dieną sieks 3,6 kW, o naktį – 3 kW. Visa šviesiuoju paros metu sukaupta energija bus talpinama 8 kWh ličio jonų baterijoje.

„Paprastais žodžiais – naudosime tik saulės energiją ir į gamtą neišmesime daugiau nei 300 kg CO₂, kuris pasklistų po aplinką mums naudojant dyzelinius generatorius. Palyginimui, panašiai tiek išmetamųjų dujų į aplinką per mėnesį paleidžia miesto automobilis,“ – paaiškina Antanas Juknevičius.

Šie skaičiai reiškia, jog visiškai įkrovus sistemą, komanda galėtų dvi dienas dirbti pilnu pajėgumu, nesinaudojant jokiais papildomais elektros šaltiniais. Nors iki Dakaro liko dar kiek daugiau nei mėnuo, toks progresas jau susilaukė dėmesio tiek vietiniame, tiek tarptautiniame fronte. Antano Juknevičiaus komanda ir vėl sieks „Eco-Label“ sertifikato, o Lietuvoje sprendimas įvertintas Lietuvos sporto federacijų sąjungos (LSFS).

2018-ųjų metų sporto vadybos apdovanojimų „Metų rėmėjo“ kategorijoje išskirti šio sprendimo kūrėjai – bendrovė „SoliTek“. Už savo favoritus LSFS apdovanojimuose galite balsuoti čia.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Gyvai / Lemiama Dakaro diena prasidėjo: koją šiandien pakišti gali klaidos ir neįprasta starto tvarka (398)

Dešimtasis Dakaro etapas – paskutinis šių metų ralyje. Šiandien visų laukia vos 112 km...

Paskutinė diena Dakare: ko šiandien gali tikėtis lietuviai starto laikai (27)

Belieka viena diena ir šių metų Dakaro ralį bus galima „nurašyti“ istorijai. Jau šįvakar...

Geriausią rezultatą Dakaro ralyje „įšovęs“ Vanagas: supykom po vakar (43)

Po vakarykštės dienos nesėkmių supykęs Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio, „ General...

Vėl gedimą patyręs Juknevičius: šiandien dirbome mechanikais – apmaudu (27)

Antanui Juknevičiui ir Dariui Vaičiuliui, „Craft bearings“ ekipažui, 9-asis Dakaro greičio...

13-as į finišą atvažiavęs Žala: būčiau viską atidavęs už kondicionierių (11)

„Šiandien „šiupeliavimo“ diena“, – skundėsi į 9-ojo Dakaro greičio ruožo finišą...

Top naujienos

Jastramskis: Skvernelis gali sumaišyti kortas Nausėdai, nes kur du – trečias nereikalingas (180)

Ministras Pirmininkas Saulius Skvernelis paskelbė dalyvausiantis Prezidento rinkimuose. Kokios jo...

Apsipirkti prekybos centre reikės naujų įgūdžių: laukia didelės naujovės (160)

Nuo investicijų į savitarnos kasas iki naujos internetinės prekybos platformos - taip didieji...

Teismas nusprendė: Naujosios Zelandijos pora į gimtinę grįžo be 9-metės (792)

Vilniaus apygardos teismas trečiadienio popietę paskelbė sprendimą tarptautinio įvaikinimo...

Kelininkai skelbia ekstremalią padėtį – dauguma kelių tapo neįveikiamais (97)

Permainingos oro sąlygos Lietuvoje negaili iššūkių – rajoniniai keliai dėl spustelėjusio...

Karbauskis jau svarsto, kas galėtų pakeisti Skvernelį premjero poste (808)

Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis įsitikinęs –...

Dakaro ralis įveiktas – į Lietuvą bus parvežti net du rekordai atnaujinta 17.48 val. (398)

Trumpesnis, tik vienoje valstybėje vykstantis, tačiau toks pats sunkus ir kankinantis – toks...

Mėnesį viena po Aliaską keliavusi lietuvė: be pagalbos išlikti čia itin sudėtinga

„Aplankiau apie 50 įvairiausių pasaulio šalių. Jos buvo savaip gražios, įdomios ir...

Dviejų vaikų mama per metus susitaupė 30 tūkst. dolerių: pasidalijo 8 patarimais, kaip tai padaryti ir jums (24)

Olivia White sugebėjo sutaupyti 30 tūkst. dolerių per 12 mėnesių po to, kai pasiryžo nedideliems...

Nauja „Instagram“ bendruomenė sukėlė tikrą perversmą: nuo šiol moterys išdidžiai demonstruoja savo žilų plaukų grožį (4)

Senovėje žili plaukai buvo siejami su išmintimi ir žiniomis – tokia asociacija vis dar...

Povandeninių laivų paslaptys: kaip jie išbūna mėnesiais po vandeniu ir iš kur gauna deguonies? (1)

Didieji atominiai povandeniniai laivai įprastai plaukioja po vandeniu. Taikos metais jiems vis tiek...