aA
Dakaro vilko Antano Juknevičiaus serviso sunkvežimiui 2019-ųjų lenktynės bus jau aštuntasis išbandymas, tačiau jį drąsiai galima vadinti inovatyviausia palaikymo technika visame Dakaro ralio komandų parke, teigiama pranešime žiniasklaidai. Ant jo stogo sumontuota hibridinė saulės energijos pažabojimo sistema leis lietuviams tapti pirmąją komanda Dakaro istorijoje 100 proc. serviso darbų atliekančia pasitelkiant tik iš saulės sugeneruotą energiją.

Sudaryta iš šešių naujausios kartos dvipusių stiklo saulės modulių, sumontuotų ant „Craft Bearings“ komandos sunkvežimio stogo, išmanioji saulės energijos sistema, sukurta ir suprogramuota taip, jog visiškai save išlaikytų, tačiau kartu leidžia inžinieriams stebėti, kiek energijos sukaupta, reguliuoti ar modifikuoti nustatymus nuotoliniu būdu.

Kaip pasakoja A. Juknevičius, šios technologijos jau praėjusiame Dakare sužavėjo organizatorius ir ypač patiko kaimynams varžybų stovyklose, todėl šiemet visai nenaudojant generatorių, technikams gali tekti gintis nuo dėmesio.

„Praėjusiais metais sprendimą įsirengti atsinaujinančios energijos sistemą priėmėme neplanuotai, neturėdami daug laiko pasiruošimams – tuomet „SoliTek“ specialistams teko nemenka užduotis sukurti visą sistemą vos per kelias savaites. Nepaisant trumpo termino, sprendimas pasiteisino, nestreikavo ir buvome įvertinti Dakaro ralio organizacijos- gavome „Eco-Label“ sertifikatą, o aplink mus stovyklose kurdavosi tylos pasiilgę sportininkai. Tiesa, kartais naktimis dar vis prireikdavo užvesti generatorių. Šiemet, norėjome pasiturbinti visą sistemą ir būti priklausomi TIK nuo saulės.“

2018-ųjų Dakare saulės modulių sistema generavo tiek energijos, kad jos užtekdavo 6,5 valandoms darbo prie automobilio, tik didesniems agregatams, tokiems kaip suvirinimo technika, pasitelkiant generatorių. Tačiau šiemet Lietuvos saulės modulių gamintojai „SoliTek“ kartu su partneriais ABB sukūrė tokią sistemą, kuri leis visą Dakarą serviso darbams naudoti tik saulės energiją. Sistemos galingumas dieną sieks 3,6 kW, o naktį – 3 kW. Visa šviesiuoju paros metu sukaupta energija bus talpinama 8 kWh ličio jonų baterijoje.

„Paprastais žodžiais – naudosime tik saulės energiją ir į gamtą neišmesime daugiau nei 300 kg CO₂, kuris pasklistų po aplinką mums naudojant dyzelinius generatorius. Palyginimui, panašiai tiek išmetamųjų dujų į aplinką per mėnesį paleidžia miesto automobilis,“ – paaiškina Antanas Juknevičius.

Šie skaičiai reiškia, jog visiškai įkrovus sistemą, komanda galėtų dvi dienas dirbti pilnu pajėgumu, nesinaudojant jokiais papildomais elektros šaltiniais. Nors iki Dakaro liko dar kiek daugiau nei mėnuo, toks progresas jau susilaukė dėmesio tiek vietiniame, tiek tarptautiniame fronte. Antano Juknevičiaus komanda ir vėl sieks „Eco-Label“ sertifikato, o Lietuvoje sprendimas įvertintas Lietuvos sporto federacijų sąjungos (LSFS).

2018-ųjų metų sporto vadybos apdovanojimų „Metų rėmėjo“ kategorijoje išskirti šio sprendimo kūrėjai – bendrovė „SoliTek“. Už savo favoritus LSFS apdovanojimuose galite balsuoti čia.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Artėjančiame Dakaro ralyje laukia nemenka staigmena – žada naują automobilių klasę (1)

Ispanijos nacionalinis sporto dienraštis „Marca“ ir tarptautinis tinklalapis Motorsport.com...

Iš Saudo Arabijos parplukdyta lietuviška Dakaro technika: ilsėtis teks ne visiems (1)

Po ganėtina netrumpos kelionės, iš Saudo Arabijos į Europą parplaukė Dakaro ralio dalyvių...

Dakare su skausmais kovojusio Jurgelėno laukia gydymas: ar startuos Dubajuje paaiškės tik kitą mėnesį (5)

Dar paskutinių Dakaro greičio ruožų metų „ Agrorodeo “ ekipažas prisipažino –...

Bemiegės naktys Dakaro ralyje – įprastas dalykas technikams (2)

Dakaro ralyje dirbusių technikų sunkumais nenustebinsi. Jie žino, kas yra smėlio audra, stiprus...

Ką bendra turi Dakare nugalėjęs Carlosas Sainzas ir Benediktas Vanagas? (7)

Benediktas Vanagas yra pirmasis Lietuvos žmogus, kurio vardu pavadintas „Toyota“ serijinės...

Top naujienos

Mirė aktorius Gediminas Girdvainis (146)

Mirė 76-erių metų aktorius Gediminas Girdvainis . Žinią Delfi patvirtino aktoriaus žmona,...

George'o Floydo sulaikyme dalyvavusiems pareigūnams pareikšti kaltinimai (45)

Buvusiam Mineapolio policijos pareigūnui Derekui Chauvinui, kuris keliu prispaudė George'o Floydo...

Nustatytas naujas įtariamasis skandalingoje britų mergaitės Madeleine McCann dingimo byloje papildyta (16)

Vokietijos policija trečiadienį pranešė nustačiusi naują įtariamąjį paslaptingoje 2007...

Kardiologas įvardijo simptomus, kurie tikrai nedings ir bus tik blogiau: skubiai kreipkitės pagalbos (62)

Koronaviruso krizė į keblią, kartais ir labai sudėtingą padėtį įstūmė daugybę kitomis...

Sutikimas Panevėžio bare šokiravo: malšinti konfliktą prireikė trijų policijos ekipažų (139)

Konfliktą Panevėžio „Seklyčios“ bare Jurga Zigmantė greičiausiai prisimins visą gyvenimą....

Lukašenka atleido Baltarusijos vyriausybę (204)

Baltarusijos prezidentas Aleksandras Lukašenka trečiadienį pasirašė įsaką, kuriuo...

Paulius Paulaitis

Kaip tapti laimingam? Rimas Šapauskas turi puikių patarimų (3)

Gimtadienio ar kitų švenčių proga girdime: „būk laimingas”. O po to prie „laimės”...

Sąmokslo teorijų skleidėjai ir toliau stebina: teigia, kad už skiepą Veryga siūlo „iPhone“ telefoną (50)

COVID-19 pandemija ir karantinas parodė, kad lietuviams trūksta kritinio mąstymo –...

Mokslininkai skelbia atradę tobulas krūtis (31)

Nepamanykite – jie nesislapstė Amazonės džiunglėse ir nekeliavo po Sacharą (nors, be abejo,...

|Maža didelių žinių kaina